Ja dat is ook zeker aangeraden. Maar verspreiding komt eigenlijk hoofdzakelijk door paard-paard contact. Omdat het virus echt in het snot en de slijmvliezen woekert. Je besmet een ander paard dus niet zomaar. Daarvoor moet dr een besmet paard echt op je geniest hebben en als een gezond paard dan precies in zijn znot aan jou snuffeld of likt dan vind besmetting plaats. Maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn! Das zeker waar!! Dat jullie er nog niet zo veel over horen is waarschijnlijk omdat het nog wel echt verweg is voor jullie! Maar momenteel doen verstandige mensen paarden niet op transport.
Ik zit nu in de trein naar nieuwegein vanavond paardrijden! Benieuwd op wie ik zit, kans is wel aanwezig dat ik dix weer heb, aanghezien linda er niet is en ik er ook op ga starten als het goed is, 18 maart ben benieuwd
Haha letterlijk ella ;p ! (Hoewel figuurlijk ook wel )
Pff rhino.. vind het maar eng.. Het vriendinnetje van reem gaat vaak van stal voor les.. dus ben benieuwd hoe ze dat gaat doen.. Hoop dat ze ff niet gaat
Zo, ik was nog helemaal niet klaar met m'n verhaal maar toen stond een stalgenootje al voor de deur om naar stal te gaan Anyway Idd wat Marlous zegt, het moet echt van paard op paard gaan of ik moet snot op m'n jas hebben waar Ferro weer aan gaat zitten. Heb daar ook niet m'n paarden kleren aan dus zal het niet bij Ferro aan kunnen komen. Tenzij ik daar zo een paard aai, 3 dagen m'n handen niet was en dan maandag Ferro aai Stallen bekijken stel ik voorlopig dus ook nog maar even uit totdat het echt 300% zeker is dat het voorbij is
@Lin: Moest ik nog even zeggen maar m'n tijd was op, veel plezier vanavond ! Mijn moeder heeft nu ook facebook sinds een week maar ze snapt er ook geen drol van
@Lucy: Is maar goed ook dat het nog niet bij jullie aangekomen is! Het komt niet vaak voor dat zo'n virus zich over een heel land verspreid, maar toch even opletten met wat je doet
@Patricia: Haha naja allebei is toch ook leuk Ik krijg nu idd ook les van iemand die op meerdere stallen komt, maar we houden allebei gewoon goed in de gaten wat we doen en zodra één van ons vermoed dat het (te) dichtbij komt leggen we de lessen stil..
@Marlous: Veel plezier op Dixie ! Misschien op Dixie bedoel ik
_Linn_
Geplaatst: 02-03-12 17:35
Zo ik gaat me spullen pakken en dan richting Steph! Op naar een avond genieten!
_Lucy
Geplaatst: 02-03-12 18:04
oh je gaat dus toch met Steph vanavond? ik wist niet meer zeker of je met haar ging of met je moeder dus zei maar niks Steph, jij dan ook heel veel plezier vanavond he!
Nou ik heb idd op dixie gereden vandaag ging echt een stuk beter dan vorige week. Een tijd terug had ik er ook al op gezeten en toen kreeg ik dr ook niet lekker aan t lopen dus heb ik dr eerst heel erg voorwaarts gereden. Toen ging het heel goed ging ze ook wel zakken. Vorige week wilde ze in begin van de las al wat meer zakken maar kwam dr niet fijn doorheen. Toen ben ik tebeel met dr koppie bezig geweest. Want vandaag dacht ik, ik zorg eerst voor een voorwaarts paard en dan kunnen we eens aan nageeflijkheid gaan werken. En dat werkte hahaha kreeg op de vokte wel ff n bokje om me oren maar niks extreems verder haha en we gingen caroussellen, dus 2e helft was wat minder serieus(kon dr niet lekker actief meer rijden omdat we dan te snel waren xD) maar was wel leuk en ze had goed gezweet!
Wel sneu want ze heeft links onder haar schoft wat kale plekjes... Dus ik naar instructrise (al voor ik dr op ging) van weet niet pcies wat is maar tis nie goed en dr haar laat los daar. Dus ik kwam in de bak en zij ging kijken. Blijkt t te komen door het niet goed eruit poetsen van oud zweet!! Zoow sneu!! Dus ik heb dr na de les eerst ff uit laten zweten en ff alvast zoveel mogelijk zweet waar dr zadel zit er vast uit te poetsen voor ik de deken op deed. Kwamen er daardoor ook achter dat zadel wel beetje strak ligt achter de schoft. Maar daar kwamen die plekjes niet van, maar toen moest er dus wel een schuimpje onder. Maja aangezien dr best veel verschillende instructeurd lesgeven aan de paardenmensen (1 op ma, 1 op di middag, 1 dinsdagavond, woensdagavond en vrijdag avond en zaterdagmiddag(mijne) 1 op woensdagochten, 1 op donderdagavond en 1 op zaterdagochtend) 6 welgeteld, en sommige letten gewoon echt niet op welke paarden wel en welke geen gel/schuim- pads moeten :s dus das wel stom. Ook omdat mensen hun troep na t rijden zo slecht opruimen dat vandaag ligt t schuimpie bij dix en morgen weer bij een ander.... Dus ja... En dr zijn dr ook niet genoeg, want voor dix had ik er vandaag dus 1 van n pony dus echt ideaal is het niet. Maja is niet anders ik had lekker een schuimdingie coor dr en we hebben heerlijk gewerkt dus vandaag was iig geslaagd!!
Fijn dat het zo goed ging marlous! Picasso heeft een heel kaal hoofd daardoor, waar het hoofdstel zit.. Want hij wil niet aan zn hoofd gezeten worden. Dan gaatie gek doen.. Zn hoofd op de rand van de stal boven leggen en dan kan niemand erbij.. Gelukkig heb ik me trucje, ik moet ook altijd zn hoofdstel in doen voor andere mensen! haha . Ik ken picasso alleen maar met een kaal hoofd en van ze zomer waren ze het land opgeweest en toen had die echt van die babyhaartjes op zn hoofd, zo schattig!
Zo La the voices was weer echt leuk! Wel merkte je de vermoeidheid bij de mannen, vooral Gordon had soms de noot niet helemaal te pakken. Hij zei het ook nog dat die een koudje opgelopen had. Ook was de sfeer van de zaal hier iets minder als in Utrecht. Ik had echt een zuurpruim naast me zitten. Ook zijn Steph en ik erachter dat vooral Richy toch best goed geschapen is Die broeken zitten soms best strak hahahaha. Ook zijn Steph en ik vandaag even de stad in geweest. Heb 2 nieuwe armbandjes erbij, 5 dvd's (A) en een nieuw boek. Allemaal dingen die ik eigenlijk niet echt nodig had maarja
Nu kan ik nog even lekker 2 uur chillen en dan vnaaf werken. Dr komt een groep van 50 personen!!
Ik heb echt heeerlijk gewerkt!! We hadden een groep van 50 personen, die zaten met ze allen aan de rechterkant. Die kant hadden mijn 2 collega's en ik had de linkerkant voor mezelf. Die zat ook helemaal vol. Maar had echt super leuke tafels met hele leuke klanten! Ook weer complimentje van me baas gehad dus helemaal toppie!
Hahahhahaha mijn pa komt van origine ook uit de horeca (kok) en die zegt ook altijd "het zijn gasten!! Je staat niet achter het raam!! Die hebben klanten!" XD