Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
essiedepessie schreef:de dierenarts heeft net gebeld.
De benendokter had naar hem gekeken, en het is iets wat heel veel voor komt bij jonge tuigers en quarters. Het heeft gewoon te maken met dat de bandjes niet gelijk opgroeien met de botten en met sterker worden. Ze groeien er veelal overheen, maar soms blijven ze zo bewegen, ze zijn er niet blessure gevoeliger door. Hij zegt lekker longeren en sterk maken niks aan de hand!
En vanmiddag gaat hij onder het mes.
Haha ben echt superblij voor jullie allebei dat het weer helemaal goed gaat komen met jullie poownies 

MAAR ik ben blij dat jullie niet met Billy Jean naar de kliniek hoeven Mayo en dat ze er uit zijn en dat het niks ernstigs is. Norbert is dus weer de held van de dag!
? 

Speciaal hoefbeslag zit er bij mij trouwens wel in bij de uitgebreide ziektekosten
Alleen vergoeden ze het maar 2 keer per verzekeringsjaar dus veel heb ik er nog niet aan aangezien ik het dit jaar al 1x gedeclareerd heb. Maargoed het scheelt op jaarbasis toch €320 als ze daadwerkelijk die altijd die ijzers moet hebben
Citaat:De kosten voor orthopedisch beslag wordt maximaal 2x per verzekeringsjaar vergoed.
Alleen probleem is dan dat je haar weer moet laten keuren aangezien het keuringsrapport niet ouder dan 6 weken mag zijn
. Heb je verder wel de Equipe 4 met aanvullende ziektekosten? In dat geval is het misschien een schrale troost dat de premie daarvan het laagst is....
. Verder verschillen zij niets behalve dat Equipe een max. bedrag van 4.500 uitkeerd en HippoZorg 5.000 (maar nooit meer dan de verzekerde waarde van het paard).
Moest ook wel lachen toen wij op de Lingehoeve waren. Ineens was er paniek en moest het hele pleintje ontruimd worden waar ik stond de wachten met Whis... reden was dat er een hengst aan kwam
En dat beest stelde niet eens zo heel veel voor toen hij langs kwam lopen
Ze moesten eens weten dat wij gewoon met hengsten en merries in 1 bak rijden en soms zelfs naast elkaar op buitenrit gaan!