doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:23

Ik vind het stom dat als je zeg maar L1 oefeningen rijd en kan dat je dan bij de F1 moet beginnen, is idd niet eerlijk tegenover de echte beginners. Wij moesten instromen in de F3, manege had liever niet dat we bij de F6 instroomden want ze wilden dat we ook de theorie van de F4 deden maar we (onze hele les) hadden makkelijk in de F6 kunnen beginnen.

Edit: Ik ben ook blij dat we niet in de F1 mochten beginnen...vind de proeven tot F4 wel heel makkelijk en totaal geen uitdaging.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 16-12-06 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:24

tja zo zie je hoe men aan hoge scores komt zal ik maar zeggen

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:50

Tja, je kunt het van 2 kanten bekijken. In het begin lieten wij iedereen instromen in de F6 en dat was geen succes. Het bleek, dat de deelnemers die dus geen wedstrijdervaring hadden, erg zenuwachtig waren en door de zenuwen hun proeven veel slechter reden, dan ze in de les deden. Nu wij hebben gezegd dat zij in de F1 moeten beginnen, puur om wedstrijdervaring op te doen, gaat dat veel beter en rijdt iedereen relexter! Dat is dus de reden dat ze bij ons in de F1 moeten beginnen en als iets dan goed gaat, ga je ook snel weer over. Let wel, de personen die al langer rijden worden in een andere groep beoordeeld, dan de personen die pas een half jaar of een jaar rijden, om het zo wel eerlijk te houden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:15

Als je het zo stelt dan snap ik het wel ja.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:40

Ik denk dat het idd zo beter te begrijpen is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:44

Bij ons rijdt iedereen op zijn of haar eigen niveau. Het kan dus voorkomen dat volwassen beginners gewoon tussen de jonge beginners moeten rijden. Maar ze zitten allemaal op hetzelfde niveau dus dan is het eerlijk. Verder rijden pony's en paarden door elkaar want we hebben maar 2 echte paarden. Nagelbijten / Gniffelen En 4 grote E pony's en de rest is allemaal C of D maat...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:48

confetti schreef:
Ik denk dat het idd zo beter te begrijpen is.

je legt het nu ineens anders uit
toch krijg ik het gevoel dat het met geldklopperij te maken heeft
ze moeten bij jullie 4 pp halen om door te gaan naar de volgende F proef
4x F1 enz, enz das een hoop centen die binnen komen
en stempel je dan de 1e en laatste pp in het paspoort? want daar heb je maar 2 vakjes voor

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:52

Ja, dat vraag ik me nou ook af. Je kan ook de 2 hoogste scores kiezen en die in het paspoort zetten...maar dat zou natuurlijk ook niet eerlijk zijn...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:53

Shalimar schreef:
Ja, dat vraag ik me nou ook af. Je kan ook de 2 hoogste scores kiezen en die in het paspoort zetten...maar dat zou natuurlijk ook niet eerlijk zijn...

ach weet je ik hou er denk ik maar over op
hier komen wij toch niet uit
het ruikt naar aandacht en reclame en geld

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:54

Ik rij de F 14 zijn er mensen die ook die proef rijden of een hogere proef?

groetjes jessica

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:58

Nee, dat zal nog wel even duren wanneer ik daar aantoe ben...Nagelbijten / Gniffelen Moet 29 december F8 rijden...

Jullie hebben zeker dan wel goeie paarden die zo hoog kunnen rijden?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:00

jepsica schreef:

groetjes jessica

vind het leuk dat je al zo ver bent
ik rij de proeven niet zelf maar jureer ze
en de hogere proeven komen hier in de buurt nog niet veel voor

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:00

Ik stroom in in de F4, ben blij dat ik dit kan doen.
Het zou anders ook niet eerlijk zijn voor de beginners.
En zo leert mijn paardje ook nog wat Haha!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:01

Bij ons mag je gewoon instromen in de F6 maar bij heel veel ruiters vind ik dat eigenlijk nog veel te laag. (als voorbeeld de instructeur die Z2 rijdt en meedoet). Zelfs ik (vooral buiten rijden en geen officiele wedstrijden) vond de F6 nog best laag!
Nu rijd ik in de F8 en dat is gewoon precies het niveau wat ik nu heb, hier komen moeilijke dingen en dit is een uitdaging voor mij. Ik hoop nu alleen dat ik niet telkens een PP ga halen (ookal vorige F8 224 en 1e Tong uitsteken ) want de F9 is nog wel erg moeilijk Clown
Maar als ik in de F1 begonnen zou zijn dan zou ik dat echt niet leuk hebben gevonden! Ik haal liever geen PP en dat je uitdaging hebt in de proeven dan 245 punten halen en in de F1 rij.
Maar vriendinnen van mij die een stuk beter rijden dan ik doe maar nu pas beginnen met F-proeven te rijden, rijden dus een lager niveau dan ik doe Verward En dat vind ik gewoon beetje vreemd Tong uitsteken

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:02

Nicky_ schreef:
Ik stroom in in de F4, ben blij dat ik dit kan doen.
Het zou anders ook niet eerlijk zijn voor de beginners.
En zo leert mijn paardje ook nog wat Haha!

precies
jij begrijpt het

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:07

F8 is ook het niveau wat ik rij. Vind deze proef ook veel leuker om te rijden dan de F4,5, 6 en 7. Het is nu echt de kunst om die punt te halen. Maar ben blij als ik F9 mag starten...vind doorzitten veel fijner!! Ja

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:13

Haha doorzitten vind ik niet echt fijner Haha!
Maar dat is dus dan wel de uitdaging Lachen Als ik de eerste F9 proef zit te butsen ed, geef mij dan aub geen pp en dan kan ik wat langer hierop oefenen Lachen Maar dan oefen ik tenminste op iets wat ik moeilijk vind.
Maar wij hebben zo weer teamwedstrijd en dat zijn 3 rondes en de eerste 2 rondes gaan alle paarden die meelopen in een hoed en mag je 1 uur van te voren een lootje trekken en op dat paard moet je dan een proef rijden Haha! En ooke igen paarden zitten daarbij! En je mag dus niet inrijden dus hup paard en metteen de proef in!
En dat maakt het zoooo leuk en spannend!! Haha! En de mensen van de eigen paarden rijden dus dan niet de hele tijd op hun eigen paard en daarmee is dus het verschil van eigen/manege paarden beetje opgeheven!
De 3e keer (finale) mag je op het paard waarmee je je hebt opgegeven. Het kan dus voorkomen dat ik op een paard loot wat bij mij altijd stil staat Haha! Erg grappig zou dat zijn Tong uitsteken
Maar heb er zin in hoor! 14 januari is deel 1 van die wedstrijd!

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:16

Ik zit liever door, heb dan ook een haflinger Haha! onze manege is pas sinds sept. begonnen met de F proeven, Er worden nu proeven t/m de F7 gereden.
Maar Marijke start mooi fijn de F4 vandaag Haha!
Om 15.45 ben ik aan de beurt Nagelbijten / Gniffelen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:23

Succes Marijke!!! Ja

@Fleury: Ik neem dus aan dat de eigenaren van ie pensionpaarden het goed vinden dat jullie op hun paarden rijden. Apart wel, lijkt mij dat die mensen niet iedereen op hun paarden willen hebben, ik zou het ook niet leuk vinden. En ook niet om op een pony te zitten die je helemaal niet leuk vind. Wij mogen een top3 opgeven en we zitten dan altijd op 1 van die 3. Of het moet echt niet kunnen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:26

Fleury schreef:
Haha doorzitten vind ik niet echt fijner Haha!
Maar dat is dus dan wel de uitdaging Lachen Als ik de eerste F9 proef zit te butsen ed, geef mij dan aub geen pp en dan kan ik wat langer hierop oefenen Lachen Maar dan oefen ik tenminste op iets wat ik moeilijk vind.
Maar wij hebben zo weer teamwedstrijd en dat zijn 3 rondes en de eerste 2 rondes gaan alle paarden die meelopen in een hoed en mag je 1 uur van te voren een lootje trekken en op dat paard moet je dan een proef rijden Haha! En ooke igen paarden zitten daarbij! En je mag dus niet inrijden dus hup paard en metteen de proef in!
En dat maakt het zoooo leuk en spannend!! Haha! En de mensen van de eigen paarden rijden dus dan niet de hele tijd op hun eigen paard en daarmee is dus het verschil van eigen/manege paarden beetje opgeheven!
De 3e keer (finale) mag je op het paard waarmee je je hebt opgegeven. Het kan dus voorkomen dat ik op een paard loot wat bij mij altijd stil staat Haha! Erg grappig zou dat zijn Tong uitsteken
Maar heb er zin in hoor! 14 januari is deel 1 van die wedstrijd!

grappig systeem

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:27

jepsica schreef:

groetjes jessica

Ik dacht dat ze maar tot de F12 gingen en dat in april pas de proeven t/m F20 uit zouden komen... Nagelbijten / Gniffelen Ik rijd nu F12 en ik hoop dan dat de nieuwe proeven op tijd uitkomen... Tong uitsteken

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:34

Shalimar schreef:
@Fleury: Ik neem dus aan dat de eigenaren van ie pensionpaarden het goed vinden dat jullie op hun paarden rijden. Apart wel, lijkt mij dat die mensen niet iedereen op hun paarden willen hebben, ik zou het ook niet leuk vinden. En ook niet om op een pony te zitten die je helemaal niet leuk vind. Wij mogen een top3 opgeven en we zitten dan altijd op 1 van die 3. Of het moet echt niet kunnen.

Ja, de eigenaren van de eigen paarden weten dat als ze zich inschrijven dat er dan 2 keer iemand anders op komt te rijden. Maar op de manege kent eigenlijk iedereen elkaar wel omdat heel veel mensen meer dan 1 keer in de week rijden. Iedereen rijdt ook zowiezo F6, echte beginners doen er niet aan mee.
En er is ook iemand die niet wil dat haar eigen paard meeloopt dus die heeft zich nu opgegeven op een manegepaard. Maar de anderen vinden het dus goed.
Ik vind het juist een uitdaging als ik een paard zou loten wat niet zo goed klikt met mij Haha!
Er komen iig verrassende combinaties door!
Maar ik ben het ook een beetje gewend door de studentenwedstrijden die ik rijdt, daar rijdt je ook proeven op een vreemd paard.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:44

Ach, iedere manege heeft zijn eigen systeem. Ik vind het fijn hoe het bij ons gaat. Maar het zou wel leuk zijn om een keer op een eigen paard te rijden...we hebben wel een paar leuke...Nagelbijten / Gniffelen

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:47

Ik zou gister voor de 2e keer F12 gaan rijden,
maar kon niet meedoen, gekneuste nek Scheve mond

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:50

Shalimar schreef:
Ach, iedere manege heeft zijn eigen systeem. Ik vind het fijn hoe het bij ons gaat. Maar het zou wel leuk zijn om een keer op een eigen paard te rijden...we hebben wel een paar leuke...Nagelbijten / Gniffelen

Ja, wij hebben er ook een paar hele leuke tussen zitten die ook meedoen Haha!
Maar de kans is niet zo heel groot dat je daarop loot maar leuk zou t wel zijn Haha! En niet onmogelijk Knipoog