Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:30

zo wat een gebabbel weer hier! gezellig! ff bijlezen hoor!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:44

Miss_Montana schreef:
Mijn paard is vierentachtigkommanegenzesnulnegendriezevenvijf procent foundation"

Gewoon 85% roepen. Ben je nog van plan om haar in een Foundation Registry in te schrijven?

Stormchaser

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:50

Mag ik vragen wat dat allemaal is en wat dat betekend?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:05

Die getalletjes? Is percentage Foundation, hoe hoger dat percentage, hoe minder Engels Volbloed er is ingefokt na de oprichting van de AQHA. Ik heb 't voor aantal mensen berekend, zal ik Storrum ook doen? :P

En Beau, je poown heeft niet doorgehad dat je er niet was, ik heb worteltjes gevoerd. :+ Hoe was Belgium?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:05

Het Quarter Horse Ras is ontstaan uit alles wat er in Amerika rondliep, en het Engelse Volbloedras. Dus er kan Percheron in zitten, zelfs Arabier. Bij het oprichten van het stamboek in 1940 is er een selectie gemaakt op uiterlijk. Het kon zelfs voorkomen dat bij volle broers of zussen van elkaar de ene wel en de andere niet in het stamboek werd opgenomen.

Het American Quarter Horse Stamboek een gesloten stamboek, dwz, er mogen geen hengsten gebruikt worden die niet ingeschreven staan bij de AQHA, met een uitzondering: het Engelse Volbloed. Als een Quarter met Volbloed wordt gekruisd krijgt hij een Appendix papier, als het paard zijn ROM heeft gehaald (Register of Merit, 10 punten in een onderdeel), kan hij worden opgenomen in het hoofdstamboek.

Vooral bij de America Quarter Racing Horse Association wordt nog veel met Volbloed gewerkt. Maar ook in Pleasurelijnen vindt je veel volbloed terug.

De liefhebbers van de Foundation Quarters, willen het ouderwetse type Quarter behouden, en verzetten zich tegen de inbreng van teveel Engels Volbloed. Het uiteindelijke resultaat kan dan namelijk een Quarter worden met 1 Quarter voorouder, en voor de rest allemaal Volbloed. wat zich weer uit in character en ook conformatie. Voorbeeld is: Indian Artefacts.

http://www.whatiwork4.com/index.asp

Bij het beoordelen van het Foundation percentage wordt er gekeken hoeveer Volbloed er in de stamboom van je paard zit, en hoever dat terugligt. En afhankelijk daarvan wordt het van de 100% die je paard zou kunnen zijn, afgetrokken.

Er zijn meerdere registries, de ene accepteerd 75%, de ander 85% en weer een ander wil over de 90% zien. Uiteindelijk is het pure marketing, want ook het percentage Foundation wil niet meteen zeggen dat je paard een Bulldog type is. Al denk ik dat Storm wel heel hoog gaat scoren...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:14

Authentic schreef:
En [***], je poown heeft niet doorgehad dat je er niet was, ik heb worteltjes gevoerd. :+ Hoe was Belgium?

Jeej! Senks :)) Beljiejumm was leuk, het was alleen koud!

@Trudy: Nee ik ga haar niet inschrijven daarvoor. Volgens mij kost het alleen maar geld en zit er niet echt een meerwaarde aan ;)

@San: Haha ja het is soms een beetje ingewikkeld in het begin met al die dingen :=

*Gaat nu kijken op allbreedpedigree naar de evt aanwezigheid van een koudbloed in Whis d'r lijnen* (dan heb ik een soort van minipercentagekoudbloedpaard *\o/*)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:23

Ohja Trudy, hoe had je dat vastbinden in gedachten? Zoiets?

Afbeelding*

*Bij de totstandkoming van deze afbeelding is geen gebruik gemaakt van manipulatieprogramma's.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:24

Stace zit over de 90, als ik ooit geld overheb ga ik haar denk ik wel registreren bij 't register dat meer dan 90 eist en niet bij de anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:26

:oo Weet je wel niet hoe vet gevaarlijk dat halster zit? Als ie gaat hangen heb je echt een mega groot probleem!

Hoe heet hij ook al weer? Mustang ofzo toch? :+ Is ie trouwens geschoren? Wat een kleurverschil als je die nek met zijn lijf vergelijkt :))

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:37

Kan het plaatje niet openen ;( .

Hoe reken je dat dan uit Suus?

Thanks Trudy voor het duidelijke antwoord! Maar ik begrijp dan niet zo heel goed wat de meerwaarde zou zijn als je je paard daar laat registreren.

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:38

Authentic schreef:
Ohja Trudy, hoe had je dat vastbinden in gedachten? Zoiets?

Afbeelding*

*Bij de totstandkoming van deze afbeelding is geen gebruik gemaakt van manipulatieprogramma's.

Haha, GENIAAL Suus!! Vooral de note!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:41

De meerwaarde is vooral het opscheppen over de boom die aan je ponnie hangt. :P

Uitrekenen = stamboom uitpluizen tot voor 1940 en percentages volbloedloos na 1940 uitrekenen. :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:47

Whoehahaha! Geweldige foto Suus! Halster is wat groot, er moet vast nog ergens een veulenhalster rondslingeren. En dan idd aan het hek vastbinden :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:49

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:05

Ik was ook net in dat topic, kreeg er kippenvel van!

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:54

San1978 schreef:
Morning all! Hoe was het Penny-uitje? Ben ik gister helemaal vergeten te vragen!

Miss_Montana schreef:
@all: Hoe was de fillum? Hebben jullie het gezellig gehad? En het 'bedompte rokershok' waar jullie gingen eten was ook geslaagd? :')

Zaterdag viel ZÓ tegen!!
Begon al bij de film: Al na 10 minuten dat dat ding was begonnen, had ik buikpijn van het lachen. En dan moet je nog 2 uur! Toen natuurlijk nog de tijd doden in een kroeg, want ja we aten pas om halluf 8... hadden die rare Penny's een plekje uitgezocht, precies in een Polohoekje!! Het hing er vol met fotocollages van polo-ers (hoe schrijf je dat eigenlijk?). Er was zelfs een polohelm!! NIET TE GELOVEN. Toen natuurlijk nog 'gezellig' eten. Nou ik had nog steeds buikpijn van het lachen, dus dat was ook geen pretje gezien het eten heerlijk was... tsja, dan stamp je t er toch maar in he.
En toen met z'n allen geëindigd bij een of andere Hollandse hits bar inclusief podium, paal en gratis shotjes van de barman. Gelukkig moesten we de laatste pont halen en konden we dus om kwart voor 12 al weg... pffffhhhh

Prijs jezelf dus rijk dat je deze dans ontsprongen bent... het was vreselijk!

Jajaja, ik ben er volgende ZEKER keer weer bij!!!!!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:06

Suuzel, kun je voor morris ook uitrekenen?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:28

Yezz I will do.

Er zit 1 gat in de boom op allbreedpedigree, namelijk Silver Scotch Bars (merrie), de naam doet denken dat er Three Bars in zit dus dat kan wat uitmaken voor het percentage. Is er hier iemand met een AQHA membership die even zou willen spieken of die AQHA geregistreerd is en zo ja of er paps/mams bekend zijn? :o

De rest kan ik wel uitrekenen. :) Bij paps en mams zit er een aantal keer Three Bars in dus het worden een aantal getalletjes achter de komma, misschien wordt 't net zo'n mond vol als bij Whis. :D Er zit ook een beetje Impressive in die het wat omlaag haalt, maar er zit ook weer veel Poco Bueno in en die is weer 100% Foundation.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 20:36

En van Gabor :D , die is bijna voor de helft engels, maar verstaat ook Nederlands.

Na het zware werk van een Stace-poown scheren, rest mij nu de taak mijn nieuwe cd te beluisteren: Liebe ist für alle da van Rammstein, ze zijn weer mega goed!!!!!!!!!!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 20:41

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:15

Indien alle onbekenden in Morris' stamboom 0% Foundation zijn is Morris 64,84375%, indien alle onbekenden 100% Foundation zijn is hij 80,46875%, maar ik heb bij mams een aantal onbekenden.

IJp, als ik Holsteiner/KWPN/Selle Francais/Gelderlander/Groninger even vervang voor Quarter Horse, dan is hij 46,875%. Ofwel hij is 53,125% Engels Volbloed maarrr dan heb ik Volbloed ingefokt voor 1940 niet meegetelt. :P Was Mutsje lief? :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:41

Afhankelijk van de registry kunnen paarden met Impressive in de stamboom niet als Foundation opgenomen worden...

En de merrie: Silver Scotch Bars heeft in de derde generatie aan moederskant 1x Three Bars zitten.

Het is me niet gelukt om een screenshot te maken, dus heb ik op allbreed dat gat even gedicht. Komt 1x Three Bars in voor aan moeders kant.

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 08:04

Cassidy schreef:
Afhankelijk van de registry kunnen paarden met Impressive in de stamboom niet als Foundation opgenomen worden...

nou dat is fijn!!! :( net alsof ik babes wil registreren hahah NOT.....

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 08:16

weet je dat jullie allemaal chinees hier spreken voor mij?

weet iemand hoe de kliniek heet? beau?