Het grote manege Austerlitz topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: Het grote manege Austerlitz topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:19

heeft iemand het nummer van Fenna???
Ik heb Cindy namelijk een sms gestuurd maar krijg geen reactie... ;(
wil even afstemmen wanneer ik de trailer kan gebruiken :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:19

oh... NIEUWE PAGINA :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:33

Als Natal dan toch meeleest, even een vraagje...
Wat is de normale fotomaat???
ik dacht altijd dat dat 10x15 cm was
maar nu wilde ik foto's bestellen en kan ik alleen kiezen uit:
10x13 of 11x15

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:35

Ik weet wat je bedoelt Lin, alleen tegenwoordig kan je bijna alleen maar heel veel in digitaal fotoformaat bestellen...

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:36

linda2008 schreef:
die eerste foto is wel gaaf en die tweede trouwens ook, daar trekt ze echt een stoere kop!!!

Haha, ja, omdat ze NO fiets WAY in de buurt van de hindernis wilde komen :=

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 15:53

Ja ik dacht ook gewoon 10x15? :=

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:54

... Ehms,,, Google?! :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:05

nou als jij het gegoogled krijgt... graag!!!
want ik weet het niet... denk dat ik maar voor 11x15 kies, dat zit er het meest bij in de buurt hahaha

edit: even een oud fotolijstje erbij gepakt. Zie dat het lijstje 10x15 is, we zijn dus nog niet gek geworden :)
en de foto die erin zit is een randje kleiner, vorige keer heb ik dus 10x13 gekozen.... jeetje wat een gedoe zeg...
even een paar foto's bestellen.... :=

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:47

al dat gedoe voor niks!!!
bij de AH en Kruitvat zijn dan wel die rare formaten
maar de Hema heeft wel gewoon 10x15 afdrukken :D YEAAHHH

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 06:55

hallo?¿?¿?¿?¿?
is daar iemand ?????

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 15:28

om 5 voor 6? :') hahaha, maarja, nog 1 dagje stappen en dan kan ik morgen weer rijden :D :D ben benieuwd hoe die loopt met ijzers!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:54

Nathal, mag ik een voorspelling doen?

Gewoon hetzelfde :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:57

Zo vet cool: Voor scheikunde moeten we een PO maken over Chemisch Koken, voor een of andere wedstrijd, maar wij gaan het doen over het koken van eieren in zuur: dan worden ze doorzichtig :D :D :D

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 23:05

lieziej schreef:

nou hij wist net nog niet zo goed wat er nou precies onder zn voetjes zat toen ik hem even liet draven :P zn benen zwaaide een beetje uit :+

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:08

Hihi :') Max voor het eerst met bandages was ook zo :p

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 06:56

lieziej schreef:

dan vergeet je denk ik wel dat zijn hele beenstand gecorrigeerd is
(hij heeft niet ALLEEN MAAR ijzertjes gekregen)

ik denk dat die even niet zo goed weet hoe die moet lopen, maar went vast snel...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 06:57

ik heb weer ontzettend veel zin om naar mijn werk te gaan... NOT :n

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 06:58

ik ben moe!! en de bank zit zóóóó lekker :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:14

en,.? Hoe reed het nou? :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:16

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:17

Fenna staat op een kakstal, en meteen voelt ze zich al te goed om hier in het topic even te komen vertellen hoe het daar is... tsssss :oo

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 23:02

hahaha :') niet zo flauw! anders komt ze noooooooit terug, ik mis vicky wel hoor!

Maar, het reed best anders! hij was nog een beetje onzeker, en tilde zn voetjes eindelijk is op.
Tamara zei ook al dat ie al iets ruimer probeerde te lopen! dus dat is een goed teken :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:18

Oke! Dat is echt wel beter dan! :D

en ja... Ik had ongelijk... :\

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:32

hallo allemaal. Norf zijn verhuizing is goed gegaan. Toen we daar aan kwamen snapte ie t niet en vond de koeien enz wel een beetje raar. Heb m gelijk daar gereden zodat hij de bak in het licht kon zien. Heel leuk als er dan ook iemand rijd die de bak regels niet kennen. Haha. Dat kennen ze daar allemaal niet. Mja maandag en gister heb ik savonds alleen gereden. En toen zaten er spoken in de bak volgens m. Kan na 2 dagen in 2 derde vcn de bak rijden. Hij is gister ook gebeten toen ie voor t eerst mee naar buiten is geweest en hij vond zichzelf zo zielig. Haha. Vraagke gaat de wedstrijd volgende week zaterdag nog door?

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:19

Hellooooooo!!

Dat is lang geleden he? :D Het spijt me zeeeeer, en dat ik druk was is geen excuus hahah.

Nou goed, waar zal ik eens beginnen? Onze verhuizing is ook toppie gegaan. Vick vond het de eerste 2 dagen allemaal heel spannend en ze was heel druk maar dat is nu al wel een beetje over. Ze ligt ook al gewoon in haar stal en ze weet de weg naar haar stal ook al te vinden dus ze begint zich al thuis te voelen. :j Verder zijn er daar allemaal hele aardige mensen, iedereen komt even een praatje maken en iedereen overlegt alles daar heel leuk en iedereen helpt elkaar. Er hangt echt een fijne sfeer! Glücklich!! En ik weet niet of jullie Laurens Sliepenbeek kennen? (zat in A-kader pony's met Hoby en rijdt nu ook heel hoog mee in de paarden) Die staat dus ook bij Arends en runt daar het bedrijf met hun. En ik heb zowaar al een keer met hem in de bak gereden en gisteren heeft hij zelf met me gepraat en heb ik zijn zweetdeken aangegeven joehoeeeee!! _O-

Verder weten jullie denk ik allemaal wel dat we maandag met Vick naar de kliniek in Woudenberg zijn geweest. Ze liep al een tijdje erg stijf als je los ging rijden en de laatste weken liep ze soms ook niet helemaal regelmatig. Vanaf woensdag liep ze zelfs helemaal niet echt meer lekker, ook aan de hand niet. De arts zag op het eerste gezicht al dat ze een beetje haar kont omhoog duwde, net zoals wij dan kunnen doen zeg maar. Je kont lekker naar achteren en je bekken kantelen zeg maar. :') Het blijkt dus dat ze op de plek achter het zadel last had van haar rug (door het zadel) en daardoor heeft ze een houding aangenomen om dat te ontlasten waardoor ze dus heel erg strak en gespannen ging lopen. Ze hebben ook warmtescans gemaakt en daarop was de plek achter het zadel en haar hals helemaal rood (=warm) en dat duidt op die pijn. Ze hield de laatste tijd met rijden haar hals ook heel strak met rijden en daarom waren we ook veel bezig met lang en laag rijden maar ontspannen vond ze ontzettend moeilijk en dat koste mij ook heel veel moeite haha. Het is waarschijnlijk gekomen door het zadel en het heeft zichzelf natuurlijk ook steeds slechter gemaakt. Toen ze een beetje last had van haar rug ging ze strakker lopen, een andere houding aannemen en wij hebben gewoon door gereden omdat we niks door hadden en zo maak je het natuurlijk alleen maar erger! Ik merkte wel dat ze vaak zo'n "strakke" boven houden wilde aannemen en dat probeerde ik er altijd wel uit te rijden maar op een gegeven moment wilde je haar ook wel een keer oppakken maar dat is dan natuurlijk juist niet goed! (kon ik opzich ook niet weten) In de les waren we de laatste weken wel heel veel bezig met juist die basis van laag en ontspannen lopen omdat ze heel gespannen en strak liep en dat ging eigenlijk wel heel erg goed. De arts heeft haar verder nog helemaal gecontroleerd op haar benen, buigproef enzo, en daar was niks mis mee. Ze liep niet goed rechtsvoor en linksachter door die "spierpijn" (dat correspondeert) en hij heeft haar een soort van gekraakt/opgerekt hahah :')

Nou goed, het komt er dus op neer dat het zadel niet meer goed is en we nu 10 dagen moeten longeren. Volgende week woensdag gaan we weer terug naar de kliniek en dan gaat een van ons ook even rijden met het zadel en dan worden er voor en er na weer scans gemaakt enzo. Volgende week wordt ze dus weer helemaal gecontroleerd.
We zijn nu 2 dagen aan het longeren en we moeten ook elke dag rugoefeningen doen. We moeten onder haar buik prikken dat ze haar rug recht maakt en achter met pennen over haar kont gaan zodat ze haar kont aanspant en die tot haar rug aantrekt. Ze liep gelijk na het kraken/oprekken bij de kliniek al weer helemaal goed en eigenlijk zie ik de afgelopen dagen ook niks meer! Ze ontspant veel aan de longe en ze heeft alleen veel moeite met de galop maar misschien ligt dat aan de kleine volte waar ze op moet lopen, dat ze dat niet helemaal kan bolwerken??
Waarschijnlijk krijgt onze poonie dus een nieuw zadel, joepie! :D Overigens, toen we dat andere zadel kochten is die wel helemaal aangepast hoor, dus niet dat jullie denken dat we al die tijd met een slecht zadel hebben gereden. Ze is door de training enzo veranderd van bouw en daardoor past het nu niet meer zo goed. Is opzich ook wel logisch want we kregen dat zadel een week voor ik mijn eerste L2 wedstrijd reed en jullie weten wel dat Vick vroeger een dikkie was hahah. }:0

Vind het wel heel zielig voor gehaktbal. :(:) Ze heeft de hele tijd last gehad en wij hebben gewoon door gereden! Ze probeert zich gewoon anders voor te doen ofzo, dat ze toch gewoon door liep. Helemaal niet opstandig ofzo! Ik merkte pas de laatste 1,5 week dat ze op stal chagerijnig werd maar voor de rest merkten we nooit wat! Vind het dus wel heel vervelend maar het is gebeurd en we gaan er nu voor zorgen dat ze weer helemaal beter wordt en dat ze weer lekker in haar vel zit!! :+:

Nou goeeed, dat was mijn verhaal, very interesting :')

Hoe is het bij jullie? Nog leuke/minder leuke dingen gebeurd wat ik moet weten? Hahah.
Mooi dat Rock nu op ijzers staat Nathal! Gaat ie vast veel beter van lopen en daardoor krijgt hij later waarschijnlijk ook geen problemen met zijn benen enzo (omdat ie zo'n rare stand heeft). En super Elies dat je die cross kan rijden! Echt super leuk!!
En voor Sylvia vind ik het heel vervelend dat er zo gepraat wordt over Winnie's situatie maar je moet inderdaad maar denken dat je zulke dingen altijd blijft houden! Iedereen heeft altijd wel iets over elkaar te zeggen. Denk je dat ik daar nooit last van heb gehad?? Anderen weten het altijd beter, of ze nou jaloers zijn of het niet eens zijn met de manier waarop je iets doet.. Commentaar, commentaar, commentaar. In ogen van sommige mensen kun je nooit iets goed doen. In het begin trok ik het me ook altijd heel erg aan, zat ik er heel erg mee en vond ik het echt heel erg maar op een gegeven moment heb ik alles van me af gezet en gewoon mijn eigen ding gedaan en zolang ik en mijn pony gelukkig zijn met dingen die we doen dan maakt het toch helemaal niks uit?! Zonder die mensen kom je ook ergens! En als ik het allemaal zo verkeerd en weet ik veel wat zou doen zou ik toch nooit zo "ver" zijn gekomen! En kijk eens naar je eigen onderschrift!! Zo is het!!!! :j

Well, see you soon!
Dikke lebbers van een arrogante dressuurruiter die geen dressuur meer rijdt :')

p.s. ook dikke kusjesss van Fiekkiehj :+: ;)