Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:47

Ik eet van twee kantjes. Haha!

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:53

Er wordt niet veel gepraat in deze huiskamer! Ze zijn zeker op stal.....

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:58

Onze stalgenoten moeten nog een beetje opgewarmd worden denk ik.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:20

Gezellig hoor! Taverno en Karleylover komen morgenmiddag niet naar stal. Ik gaat wel alleen rijden. BAH! je kan ook nooit een dagje weg! Ik gaat de huiskamer ook uit! Doei!

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:22

taverno schreef:
Dan hoop ik dat morgen iemand Tence ook een appeltje gaat geven want dan kom ik niet Afgod .Heb morgen late dienst.(voor de liefhebber,hij staat meestal achterin. Haha! )

Vanavond weer naar het park geweest maar dit keer met Lisanne en Tjelle.Jeetje wat een wilde is dat. ROFL Nee hoor,we hebben lekker gereden,Tence wilde wel op sommige punten zelf het initiatief nemen maar dat lukte niet zo.
Tjelle gaat lekker door,precies goed Knipoog

Gezellig ritje!
Jij bent een wilde met die boeren Haha!
Ik zal Tence en jou volgende keer niet meer laten schrikken door met mijn zweep in het hoge riet te slaan Tong uitsteken

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:24

desyma schreef:
Gezellig hoor! Taverno en Karleylover komen morgenmiddag niet naar stal. Ik gaat wel alleen rijden. BAH! je kan ook nooit een dagje weg! Ik gaat de huiskamer ook uit! Doei!

Ik ga lekker een keer in de ochtend rijden Tong uitsteken
Veel plezier met malvin in het buytenpark. Ik heb nog wat opvliegende fazanten voor je achter gelaten waar ik bijna overheen reed met Tjelle!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:27

hey ik ben er morgen als iemand zin heeft om met een dwaze volbloed of een rarabier mee te rijden moet je het even zeggen...ze zijn wel lichtjes onopgevoed hoor, totaal niet gevaarlijk maar we drammen graag Knipoog

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:12

Lisa,Tence heeft een rustige kont nodig om achter te duiken dus jou paardjes en Tence lijkt me geen goede combinatie. Knipoog Tence kan soms best eigenzinnig zijn en aangezien ik ook geen held ben,sla ik het aanbod voorlopig nog maar even af. Tong uitsteken

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:42

Ik kom ook maar weer even kieken in dit topic... het loopt niet echt storm Tong uitsteken

Ik ga vanavond ff met een oud stalgenootje van mij naar de vlietlanden... echt superleuk... hoop alleen dat het een beetje mooi weer blijft!!

Tot vanavond!! Lachen

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:37

Gromm Boos! had een berichtje getypt, maar computer deed ineens raar en nu is ie niet geplaatst.

Nog een keer dan maar...

Vanochtend heerlijk op Tjelle in de bak gereden.. Daarna gewisseld en nog even op Namiro van Elham gereden. Af en toe even vreemd gaan is wel leuk Tong uitsteken
We wilden eerst naar buiten gaan maar op de dijk was het erg fris zo zonder jas, dus zijn we maar omgekeerd en in de bak gaan rijden..

Veel plezier op stal voor de mensen die vandaag nog naar de paardjes moeten Knipoog

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:02

sjonge jonge zeg...ben je gemaakt van suikergoed...koud op de dijk... *zucht* Knipoog

marion, mijn meisjes zijn niet gek, ze hebben gewoon iets meer tempo dan het gemiddelde paard op stal en als er gereageert wordt, wordt dat goed gedaan Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:07

Lees ik toch ook niet, dat jouw meisjes 'gek' genoemd worden? Je noemt ze zelf dwaas hihi Clown

Nou, k zal es gaan voelen hoe fris het is Haha!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:42

hahaha ik noem ze vrijwel altijd gek dwaas en niet te vergeten malotig, maar echt van die gevaarlijke gekkenhuizen zijn het niet.

Redlich

De woendsag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:06

Mijn paardje was ook geen gekkenhuis vandaag. We waren in het park. Zo relaxed, ik rook niet meer maar had er bijna een willen opsteken hahahah! Nee, was echt heerlijk! Ook de stukken waar ik normaal lekker in galop ga, bleef hij stappen. Wel lekker in galop de dijk over langs het gemaal. (Gelukkig maar anders ging ik mij zorgen maken....)
Vandaag zijn de hoge distels langs het ruiterpad plat gemaaid. Het ruiterpad is weer heerlijk breed.
Zo zie je maar wat een mailtje richting Zoetermeer kan helpen. Taverno en ik hebben samen ons deel daar in gehad.
Vandaag ook gebeld door Gemeente Zoetermeer met de mededeling dat ze afgelopen maandag waren gaan kijken en dat eraan gewerkt wordt. Dat ze zo snel zijn hadden we niet verwacht.
Verder was het stilletjes op stal

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:41

Het Hallo Allemaal,
Hier het laatste nieuws van het Donna wordt Mama verhaal ...

Vanmiddag is ze gescant, helaas ze is niet drachtig, haar baarmoeder was weer onrustig en er zaten weer eitjes te grote van 2,5 cm.
Heb nu besloten ( ook vanwege de kosten van de verzendkosten ) om Donna 3 weken een verwen-vakantie te geven.
Aanstaande zaterdag gaat ze naar Groningen, waar de Papa van haar toekomstige veulentje woont.
Dus we zullen onze enige Haflingermerrie even moeten missen voor ongeveer 3 weken.
Ik ga haar ook niet opzoeken in die 3 weken, wil haar niet onnodig in de stress brengen, omdat ze dan niet mee terug kan,als ik haar in de weekenden ga op zoeken.
Uiteraard ga ik de hengstenhouder wel plat mailen en bellen. Dus hou jullie uiteraard op de hoogte.

En Dior wordt Dinsdag gescant, dus dat wordt nog even afwachten ...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:45

Kan het niet laten hoor , moest even de foto van Papa "Wirbelstein" even hier neer zetten ...

Afbeelding

Afbeelding

Ben helemaal verliefd op hem, ga hem zaterdag ook zien , jippie, uiteraard ga ik foto's maken

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:57

hey josephine iemand in commercieel biedt een bloedje mooie haffie hengst aan Lachen...mocht wirbelstein nou niks wezen Knipoog

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:07

He Lisa ... heb je foto ? ben wel nieuwsgierig, maar hou het denk ik toch bij Wirbelstein.
Gaat wel lukken , dat veulentje komt er wel, als het dit jaar niet lukt, dan gaan we volgend jaar gewoon verder.

oberon

Re: Stal de Groene Meere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:24

Ik ben net terug van stal Knipoog
Weinig nieuws te melden:Oob werd gereden Bloos en Popje had een vrije dag. Ik vond het vanavond eigenlijk nog best aangenaam qua temperatuur; niet heel warm meer natuurlijk maar prima paardenweer !

Edit: zie nu de haffiefoto's pas. Mooie hengst hoor; ik hoop dat het nu wel gaat lukken. Ik ken de hengsten van de Kymmelshof nog goed. Ze stonden ivm hengstenshows wel eens op de stal waar Oberon ook een poosje heeft gestaan toen ik nog in Drenthe woonde.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:37

hey josphine, gewoon onder het sublink bij een en ander onder Commerciëel staat hij met foto's.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:26

Wat jammer Jolanda maar je krijgt daar neem ik aan toch ook kosten,de stalling,dierenarts e.d.is dat niet duurder bijelkaar als de verzendkosten?
Ik hoop dat het daar wel lukt,ik zal duimen.

Lisanne,je bent een mietje,te koud,poe!Wie stuurde ons van de week op pad omdat jij zei dat het niet koud was.WIJ zijn stug doorgegaan zonder jas. Haha! Haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:57

Hey Taverno, de kosten daar vallen wel mee. Alleen al de verzendkosten zijn behoorlijk duur. Als Donna weer 3 keer geinsemineerd moet worden, ben ik al goedkoper uit om haar daar meer te zetten. En de inseminatie zelf kost me niks als het daar gebeurt.
Daar wordt ze ook geschouwd bij de hengst en ik kan er nog evt. voor kiezen om haar natuurlijk te laten dekken.
De enige kosten die er straks naast het stalgeld bij komen is de scan die ook daar gedaan wordt, dus dat valt mee.

Al zal ik haar gigantisch gaan missen, maar krijg er wel wat moois voor terug ( hoop ik en ga ik ook van uit )

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:10

Goedemorgen,
Je bent er vroeg bij Jolanda.Het gaat vast wel lukken.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:21

Yep, zit reeds al op me werk. Gisteren lekker vrij gehad, en vandaag weer een berg werk weg werken. bah heb daar altijd een hekel aan, als je terug komt van vakantie of vrije dag.

Denk ik ook wel, en je moet ook wel wat over hebben om een veulentje te fokken, hahaha. Het gaat niet altijd even makkelijk en daarbij, die van toont dr eigen niet hengstig, je merkt totaal niks aan haar, tenzij smoor verliefd is op een ander paardje, dan laat ze het wel zien. Dus ben benieuwd of zij dezelfde smaak heeft als wat ik heb.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:27

Het gaat vast een heel mooi veulen worden Jolanda! Donna maakt er geen half werk van en zet volgend jaar een plaatje van een veulen op de wereld. Dat je haar even moet missen is dan even minder maar het is maar voor 3 weekjes. Dat is niets in vergelijking voor wat je er voor terug krijgt. Donna wordt vast meteen verliefd op Wirbelstein, ook al ziet ze misschien alleen maar een glimp van 'm. Kan niet anders! Het gaat allemaal goed komen.