schouwse ruiters topic....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marei

Re: schouwse ruiters topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:33

Yavanna schreef:
Heb jij zelf niet gereden Jow? Enne wie is Marjo? Ik ken ze ook niet allemaal hoor..
Vandaag nog zelf even gekeuteld met RO in de buitenbak, ff Edie overgenomen. Ga ik even een rondje rond de buitenbak stappen, staat de paddock open. Goh denkt meneer, dat lijkt me wel wat. Loopt naar binnen, gaat in het midden staan en kijkt om echt van, nou je kan afstappen, dan kan ik nog ff lekker rollen ofzo.. dus dat heb ik ook maar gedaan Haha!

Ha ha ha,die Ro.Hij heeft jou iig in z'n zak gestoken Sigaar

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 23:13

Ben ook weer terug van Ouddorp, had echt voor mezelf een (veel) mindere 1e proef en een (veel) betere 2e proef, kun je toch zien dat het beeld van de jury niet jou gevoel is.....
Ik had 1e keer 180 en 2e keer 176, heb ik geloof ik een abonement op qua punten.

Gerritje was meer gespannen als anders in Ouddorp, gaat eigenlijk altijd goed, maar hij begon te mutsen en ik maar denken, wat is er nu weerrrrr ?
Hadden ze reclameborden ophangen en een grote spiegel die normaal niet zichtbaar was, tjonge jonge, wat een zeikerd.
verder ben ik tevreden, moet gewoon nog veel gebeuren voor dat we naar de M overgaan, wil ook niet voor jeweetwel staan.
Ik hoop dat er zondag a.s wat uitvallen, kan ik meedoen, sta reserve...
Jammer dat de wedstrijd van het paasweekend niet doorgaat, duurt het weer ff voordat ik weer kan.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 08:48

@ Katchina.. tja, ik vond dit zo grappig, én hij had al een uur gelopen, én ik was al aan het uitstappen, dus tja..hihi.
Hij is ook gewoon zo leuk en lief, ben echt superdol op dat beest.

@ Mammaslamma, je hebt iig weer een winst erbij toch? En heel jammer ja dat die wedstrijd niet doorgaat. Had Edie ook ingeschreven, dus die baalde ook, ze had stiekem gehoopt dat ze eind maart al in L1 kon gaan starten, nu duurt het iets langer, ach ja..Nu gaan we wimpers leren plakken op die dag Haha!

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:36

Nou ik zal me ook weer eens melden ben al vanaf donderdag ziek en ga het vandaag toch maar weer us proberen op m'n werk! Zaterdag Kampioenschappen gehad en Annemieke is 2de geworden achter Carolein vd Plasse. Erg jammer natuurlijk mogen we net niet naar ermelo.

Iedereen die ik hier nog niet gezien had welkom natuurlijk.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:45

marion: ik heb me afgemeld maar is voor L1, misschien kun je op mijn plek?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:56

Hoi Jolanda,
Ik weet niet hoe ze dat doen, of er perse iemand uit de L2 uit moet vallen, qua tijd maakt het niet uit, zou ik denken, ik wacht het wel af........

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:58

gefeliciteerd met je punt nog ey!!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:01

Idd nog gefeliciteerd Marion.
Toch niet voor niets geweest. (eigenlijk nooit natuurlijk, want iedere wedstrijjd doe je zowieso weer een beetje ervaring op)

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:08

Yavanna schreef:
acacia schreef:
Ik meld me ook Haha! al ben ik niet een echt actieve wedstrijdruiter met mn 2 Shires Haha! ....ik les en rijd wel op het veldje van de Schouwse, alhoewel dat nu niet meer vand e Schouwse is helaas he, op de Groeneweg ?
Wel jammer hoor !
Zou wel ooit willen starten met 1 van de 2..... de jongste Shire is meer van het dressuurmatige type, kan leuk lopen.

Vind het leuk hier te lezen over jullie belevenissen ! Knipoog

Hoi ook welkom in dit topic, en geweldig Shires, zulke gave paarden. Hoe hoog zijn ze? En heb je ze aan huis staan?

Hoi, ja ze staan aan huis, aan de Groeneweg, valkbij het trainingsveldje van de Schouwse Haha! ....ze staan nu nog in de bak achter ons huis, maar van de zomer gaan ze de wei in aan het begin van de Groeneweg.....lekker hoor !
Ze zijn rond de 1.80m niet echt supergrote dus.
De jongste is 5 en de oudste 13.

Ik heb trouwens les van Nicolette Bleiji, ook wel een bekende denk ik he, bij de Schouwse ?

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:50

ik weet wel waar je woont, waar toledo vroeger heeft gewond Haha!

1.80 vink grooooooooooooooot!!!

nicolette ken ik toevallig via een meisje van stal, ze rijden beide M1

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:09

180 niet zo groot.. whaaah, ik ben zelf nog geen 1,70,dus vind alles daarboven enorm.. echt enorm....

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:07

Haha! voor een Shire is 1.80m niet zo groot, de oudste merrie is laatst gedekt door een hengst van 1.93m......Kijk ! Dan gaan we echt de hoogte in Knipoog

ja klopt, ik woon in het oude huis van Toledo !

Reden jullie regelmatig op het veld aan de Groeneweg ?
Na het eten in de zomer, ging ik altijd even bij de lessen kijken, vooral de meertal-lessen vond ik erg leuk !
Er gaf dan een man les die zo'n heerlijke bulderstem heeft, die hoorden we helemaal bij ons in de tuin.....gauw mn spullen pakken en kijken !!

Zelf ben ik met de Shires met de Monty Robertsmethode bezig, wat ze beiden goed oppakken.
Heb een keer een onderling wedstrijdje meegedaan met de oudste Shire, vond ik erg leuk, was thuiswedstrijd !

Starten jullie elk weekend ?
En rijden jullie thuis elke dag ?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:22

Ik startgemiddeld 1 keer per maand, net na wat er in de buurt is, mijn man ment met onze shetten, zeer verdienstelijk moet ik zeggen, dus ook die zit in de wedstrijdsport, alleen doet die het beter dan ik, die wint zo'n beetje alles wat er te winnen valt............
Door zo'n druk schema, kom ik deze zomer niet echt aan mijn trekken, zonder trailer kom je dan niet zo ver en zijn wedstrijden zijn dan van vrijdagavond tot zondagavond, en dat zeker zo'n 6 weekenden.
Ik rijd meestal di, do, vr, za en zondags met dochterlief lekker boscrossen.
Dinsdag priveles,,zaterdags is groepsles op Grol bij Amber.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:37

Whahaha, Acacia, volgens mij heb je het over Jow d'r vader, Jan, die kan een behoorlijke stem opzetten ja Haha!

Edie is pas begonnen met "officiele" wedstrijden, heeft daarvoor de FNRS proeven gereden en is pasgeleden daar mee gestopt, omdat ze al de wedstrijden tot F12 uit heeft gereden.
En nu is ze in januari met de B begonnen, voorlopig, mede omdat we geen trailer enz. hebben, alleen in Renesse..

Oh en dames, in mei is er een leuke dagtocht over Noord Beveland, een hele dag.. ik ga waarschijnlijk mee doen.. ook nog mensen van jullie die het wat lijkt?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:14

Nou Maris, wij gaan in de meivacantie naar Drenthe met een stuk of 7 paarden, waarvan 3 aanspanningen en de rest onder het zadel, daar maak ik mijn kilometertjes weer wel.........
Kan het trouwens iedereen aanbevelen, op vacantie en je veestapel mee, heerlijk voor jezelf en je paard(en), mooie omgeving, zeer ontspannennnnnnnn

Wij gaan sinds 3 jaar met Babs en Henk en kids, erg gezellig, 2 huisjes en paardjes in de wei, mooie dagtochten maken , en dan eind vd dag Gerrit nog ff afmatten.......

Deze zomer gaan we ook nog ff naar de Veluwe, alleen ons gezin, met Gerrit, Coco en Lola, komt er ook nog een paardrij vriendinnetje van Cleo(Isa) met d;r ouders, kunnen de meiden met mij mee op buitenrit, gezellig....

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 21:44

Dat is ook heel erg leuk, hebben er over zitten denken om dit jaar weer met een huifkar erop uit te trekken in Drenthe, maar hebben zo ontzettend verbouwd, dat op vakantie gaan er ff niet in zit.
Ach en als Ro naar Zierikzee komt voor een paar weken, kunnen we hier lekker genieten van hem. Reken maar dat we veel met hem doen, op een relaxte manier:D

Oh over Relax gesproken, we hebben Edie helemaal blij gemaakt, we gaan naar Mika van de zomer Haha!

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:58

Jeetje jullie gaan snel zeg!

@ shan: Ja hij reist echt heel het land door, heb soms toch wel beetje medelijden met hem..
Nee op school is niks van weidegan, er staan hier meer als 150 paarden.. dat is niet te doen Knipoog en stel je voor als er 1 aan de hol slaat Tong uitsteken

@Yavanna, gezellig in Zierikzee Knipoog
Leuk dat jullie naar mika gaan!! zal vast een topper worden Knipoog

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:01

Citaat:
Na het eten in de zomer, ging ik altijd even bij de lessen kijken, vooral de meertal-lessen vond ik erg leuk !
Er gaf dan een man les die zo'n heerlijke bulderstem heeft, die hoorden we helemaal bij ons in de tuin.....gauw mn spullen pakken en kijken !!

idd, Vader van Jow, kan niet missen Ja

brrrr..... het was erg koud in de binnenbak vanavond, niet grappig, van 17.30u tot 20.00 uur!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:06

Lijkt me ook nog is gaaf hoor, met mn eigenste knollies op vakantie ! Mijn man ment ook, geen wedstrijden, hij wilde pas medoen met een oefenwedstrijdje, ja, je moet ergens beginnen he ... Haha! ....maar toen waren we verhinderd. De eerst volgende keer willen we graag meedoen.

Ooo Jow dr vader geeft daar les ? whahahahah, nouww...t klinkt goed door hoor, hij is goed hoorbaar !! Knipoog Dat is ook belangrijk ! Knipoog

Wie is Mika ?

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:13

Mika, is een zanger Tong uitsteken

Van; Relax, take it easy.. Haha!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:40

acacia schreef:
Haha! voor een Shire is 1.80m niet zo groot, de oudste merrie is laatst gedekt door een hengst van 1.93m......Kijk ! Dan gaan we echt de hoogte in Knipoog

ja klopt, ik woon in het oude huis van Toledo !

Zelf ben ik met de Shires met de Monty Robertsmethode bezig, wat ze beiden goed oppakken.
Heb een keer een onderling wedstrijdje meegedaan met de oudste Shire, vond ik erg leuk, was thuiswedstrijd !

Starten jullie elk weekend ?
En rijden jullie thuis elke dag ?

whaaaaaaaaaaaaaa die man met die bulderstem is mn pa!!! nu doe ik de pony`s en mn pa de paarden.. begreep dat ze t oefenterrein gingen opgeven..

shan, ik stond van half 7 tot 9 op schuddebeurs buiten les te geven.. mn voeten rolden er zowat af, voelde ze niet eens meer.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 23:09

Arme jullie, en jullie arme voetjes, hup toffeltjes aan en met een bakkie thee op de bank....

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:31

t lopen deed gewoon zeer.. was echt neit grappig..en je wil niet weten hoe ik er dan altijd bij loop, helemaal ingepakt Haha!

morgen nieuwe laarzen van cavallo bestellen en woensdag weer rondje lipica..

heb nieuwe tic Haha!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 10:42

Laarzen kopen zeker:D

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:06

AppaloosGirl schreef:
Mika, is een zanger Tong uitsteken

Van; Relax, take it easy.. Haha!

Bloos oooooooo hahahah ja die ken ik wel !

Waar geef je les in Schuddebeurs, Jow ? Bij Jeske ?