Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nadya schreef:@Zap, precies wat ik zeg....![]()
En zij maar beweren dat je zo met paarden om leert gaan. Hahaha, tja, als je met afgestompte paarden om wil leren gaan, dat is niet zo moeilijk natuurlijk. Neemt niet weg dat het behoorlijk triest is.......
Mensen die zo denken zijn geen echte paardenliefhebbers, laat staan dat ze veel paardenkennis hebben.
.. Hoe langer ik erover nadenk des te meer ga ik volgens mij beseffen dat het voor die mensen normaal is. Ze kennen het niet anders en het is ze niet anders geleerd, dus ze weten niet beter. Dat is jammer, maar in hun ogen correct. Als iemand die hoog boven je staat (denk je) zegt dat het zo moet en dat het zo hoort dan volg je die met alle liefde, helemaal als je net begint met de paarden. Het jammere is alleen dat ts haar kop zo in het zand steekt en niet wil inzien dat er ook andere manieren zijn. Maar ik denk dat het probleem vooral bij de manege ligt, die vinden het normaal en brengen het naar buiten als zijnde normaal. Als komend meisje op de manege heb je daar (helaas) geen weet van.
kohtje schreef:Het ergste vind ik dat ze de hele dag naar een muur staan te kijken.
Marjoow schreef:Op mijn manege staan ze zo veel mogelijk buiten, ze krijgen veel aandacht. Ze staan wel vast, maar het is niet zo dat ze helemaal strak vast staan. Ze staan aan een halstertouw met een contragewicht aan de onderkant. De stallen zijn ruim gebouwd.
xMisty schreef:Ik vind het niet echt zielig, vroeger stonden paarden immers ook op stand.
Maar ik denk dat boxen prettiger zijn, ze hebben dan meer ruimte om te liggen enz.
xMisty schreef:Ik vind het niet echt zielig, vroeger stonden paarden immers ook op stand.
Maar ik denk dat boxen prettiger zijn, ze hebben dan meer ruimte om te liggen enz.
Maar als een pony/paard niet anders weet, weet het dier niet anders.

Citaat:maar zet jij dan een paard buiten in de vrieskou
Jolandaa_ schreef:kohtje schreef:Het ergste vind ik dat ze de hele dag naar een muur staan te kijken.
dat dacht jij.
Waar ik kom staan ze ruim in stands, met de hoofden naar elkaar toe. ik zie niet dat ze ongelukkig zijn. ze staan er tevreden. Geen gegrijns, geen paarden die domijn toeeissen.. allemaal een eigen stand. ze kunnen liggen en praten met elkaar. ik zie er geen enkel probleem in. ze staan al jaren zo..
Sommige paarden staan er al 20 jaar. met een goede bodem.