Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafgirl15

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:40

voor de paarden is ditveel beter, naja, dan moeten de klnten maar wat meer moeite doen om ergens anders heen te rijden. Gaan ze niet dood van.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:44

nee tuurlijk niet, welke klanten ????????? denk maar niet dat er veel meegaan want zo gaat het egt niet hoor kan wel beter voor de paarden zijn maar daarbij houdt het wel op,meer voordelen zijn er niet aan dit hele gebeuren jammer dat er zoveel egoisten Boos! bestaan die alles maar vanuit 1 standpunt bekijken............hopelijk wijst de oplossing zichzelf voor alle niet in tijd of geld bedeelde mensen!!!!!!! Haha!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:05

brendalevita schreef:
nee tuurlijk niet, welke klanten ????????? denk maar niet dat er veel meegaan want zo gaat het egt niet hoor kan wel beter voor de paarden zijn maar daarbij houdt het wel op,meer voordelen zijn er niet aan dit hele gebeuren jammer dat er zoveel egoisten Boos! bestaan die alles maar vanuit 1 standpunt bekijken............hopelijk wijst de oplossing zichzelf voor alle niet in tijd of geld bedeelde mensen!!!!!!! Haha!

Ben ik het het helemaal mee eens brendalevita

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:07

brendalevita schreef:

ja idd jammer dat er zo veel egoisten bestaan en geen moeite willen doen om een stukje verder te gaan naar een manege waar de manege ponys er beter aan toe zijn.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 06:45

tjha we kunnen het niet allemaal eens zijn he enneh waarvoor een stukje verder gaan als er niet meer les word gegeven !!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:02

brendalevita schreef:
tjha we kunnen het niet allemaal eens zijn he enneh waarvoor een stukje verder gaan als er niet meer les word gegeven !!

Ja idd, ik denk dat de mensen best een stukje verder wilden rijden naar de leeuwarder manege als hij in wargea komt maar als er geen lessen worden gegeven gaan ze er ookniet heen. Ze kunnen best een paard leasen maar dan moet je het geld er ook voor hebben!! En dat hadden veel klanten niet!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:34

idd en dan nog 3 keer per week kunnen das ook voor vele een probleem!!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:47

Tsjonge jonge jonge, waar gaat dit nou over...

@hafgirl: wie is egoistisch? dat heeft hier totaal niet mee te maken als je het mij vraagt. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het over hebben voor de paarden maar niet anders kunnen, misschien hebben ze wel geen auto of hebben ze een drukke baan of studie! Eigelijk is Wilfred egoistch en zet een slechte stap om zo met zn klanten om te gaan door o.a. dit niet eerder te communiceren naar hun toe. Niet goed voor de naamsbekendheid van de nieuwe stal als je het mij vraagt. Jij hebt misschien het privilege van een eigen paard/pony maar velen niet. Beetje puberaal geantwoord hoor.

@brendalevita: Hee petra, heb je een leuk iemand voor Brenda kunnen vinden!? Lachen Jammer dat jullie nu zo ver weg staan Boos!

Ik weet trouwens uit betrouwbare bronnen dat er veel ingezonden brieven en teksten zijn gestuurd naar de Leeuwarder Courant van boze en teleurgestelde mensen.

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:21

ik werd hier door iemand voor egoist uitgemaakt vandaar.
En ja, ik het de luxe van een eigen pony. Waar ik elke dag ben en waar ik 7 km voor moet fietsen. en terug.
Dus voor die ene keer per week dat je dan naar de manege wilt moet je dan maar wat extra moeite voor nemen.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 06:07

jornajulia@ je slaat de spijker op de kop! en weet dat jij het heetst bij het vuur zit, heb iemand gevonden idd pm je wel even hoe en wat Haha!
hafgirl15@ het is gewoon zo eenzijdig bekeken vanuit jou berichtjes en dit is een discussie wie wat ergens van vindt dus en ik vind deze stap van de manege erg egoistisch!!!!!!!!!! maar goed genoeg gezegt en afwachten hoe het nu alllemaal verder gaat Verdrietig

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 18:19

@Brendalevita: Is Brenda toevallig een schimmelmerrie?

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:43

ja!!de meeste kennen haar wel uit het bos( heeft half leeuwarden verzorgt) doe haar nu 1 jaar helemaal alleen !!groetjes [petra

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 18:44

Oh ik ken haar nog van toen ik in Jelsum stond, heb haar en vooral Bruno ook nog een hele poos gereden.

edit: die link naar mijnalbum in je profiel werkt zo niet, je moet ff het album aanklikken en dan de link gebruiken van het album zelf.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:56

Jobbeltje@ hoop dat het nu goed is je hebt pm groetjes

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:10

lees dit net, vind het echt idioot. Wie gaat er nou zoveel geld betalen. Een verzorgpaard met priveles is veeel goedkoper! Ik heb een tijdje geholpen op de Leeuwarder manege bij de lessen voor gehandicapten. Die lessen zijn een tijdje geleden al gestopt omdat de Leeuwarder manege te veel vroeg van de stichting die de lessen organiseerde. Dus eerst jagen ze de gehandicapten weg en nu ook nog de rest van de klanten! En dan gaan ze ook nog eens leuke paarden verkopen, Tincky Wincky was echt een leuk beest, maar hopelijk heeft hij nu een beter thuis gekregen!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 08:04

laura1705 schreef:
Tincky Wincky was echt een leuk beest, maar hopelijk heeft hij nu een beter thuis gekregen!

Tinky Winky is naar een meisje gegaan waarvan tinky winky haar lievelingspony was! Dit meisje heeft tinky winky van haar opa en oma gekregen!

Tinkyu winky blijft wel nog op de manege staan alleen niet meer als manege paardje maar als pensionpaard!

Groetjes

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 09:15

das ook veel beter

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 09:16

@Hafgirl: mogen er nog wel manegepony's bestaan? Haha!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:07

Ziek
Sommige mensen hebben een baan en kunnen nou eenmaal niet elke dag op en neer fietsen om een paard of pony te verzorgen/rijden. Dat is nou juist het mooie van een manege vooral in de stad. Paardrijden wordt op deze manier weer een elite-sport en dat zou niet zo moeten zijn! Er zijn verschillende soorten ruiters die hun hobby/sport vanuit verschillende oogpunten bekijken, de recreatieve ruiter ziet het als hobby en vrije tijd en de wedstrijdruiter is er veel fanatieker meer bezig en laat dingen hiervoor. Besef dat wel goed! En we zijn nu net zo ver dat ook de recreatieve ruiter meer aandacht krijgt en van die ruiters moeten de manegebedrijven het wel hebben.

Ik heb het er heus voor over, heb zelf ook naar mn bijrijdpaard gefietst 10 km...dus het heeft niet met moeite nemen te maken maar met verantwoordelijkheden, tijd en geld!

Groetjes!!!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:47

jornajulia schreef:
Ziek
Ik heb het er heus voor over, heb zelf ook naar mn bijrijdpaard gefietst 10 km...dus het heeft niet met moeite nemen te maken maar met verantwoordelijkheden, tijd en geld!

Dat heb ik dus ook mijn bijrijdpaardje moest ik ook wa verder voor weg!! Maar veel manege klanten kunnen dat niet anders hadden ze heus zelf wel op zoek gegaan naar een bijrijdpaard of naar een manege buiten de stad!! Veel mensen hebben gewoon de tijd, geld en soms het vervoer er niet voor om een eind weg op les te gaan!! als dit wel zo is moet er op die manege ook maar net genoeg plek zijn om die ruiters die wel verder weg gaan lessen een plek te geven!! Ik heb namelijk gemerkt dat er veel maneges een wachtlijst hebben!! En ik denk dat niet veel klanten daar op zitten te wachten om dan pas over een half jaar of misschien zelf een jaar te gaan lessen!!

Ik vind het zelf een zinloze (of hoe je het ook schrijft haha Bloos Haha! ) actie om de manege om te bouwen tot pension/handel en wedstrijd stal en dan de manege in leeuwarden af te schaffen!! Ik denk zelfs dat wilfred het vanzelf wel in zijn eigen portomonee voelt!!

Groetjes

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 15:43

Wie zegt er dat de manege, in de huidige opzet, zoveel winst daait? Wellicht is er met een handelsstal veel meer te verdienen.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:54

Jobbeltje schreef:
Wie zegt er dat de manege, in de huidige opzet, zoveel winst daait? Wellicht is er met een handelsstal veel meer te verdienen.

Ja okej maar ik bedoel hij was al een handelsstal/wedstrijdstal en pensionstal. alleen nog niet heel erg groot! Nu kan hij groter worden en daarom doet hij de manegelessen weg zodat zijn handel en wedstrijdstal groter kan worden!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 16:00

Het is een blijft een ondernemer. Wat nou als inderdaad blijkt dat een handelsstal/pensionstal meer geld opbrengt, met relatief minder werk?

Natuurlijk is het heel jammer dat leeuwarden de manegelessen kwijt raakt. Maar is het vanuit het standpunt van een ondernemer bekeken geen 'logische' stap?

overigens zit ik wilfred hier niet goed te praten ofzo!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:01

ik vind het goede zaak, beter voor de paarden. Maar dat zou betekenen dat ik die sport uit mn hoofd moet zetten. Zou nooit 100 euro per maand kunnen betalen. Zit op school.Heb daarnaast veel huiswerk. En zou daarnaast ook nog eens moeten werken om mn sport/ hobby te kunnen bekostigen.
Dat betekent dat ik geen tijd meer over hou om te slapen Nagelbijten / Gniffelen

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:52

ik vind het ook een logische stap, pensionstalling en handel brengen in mij ogen meer op dan de manege. zeker die belachelijke prijs aan pensiongeld wat ze daar vragen lijkt me dat de kostenpot.