Zo kom net weer op stal vandaan en het was lekker rustig dat heeft zo zijn voor en nadelen. De nadelen zijn dat het absoluut niet meevalt om in je eentje je paard uit een groepsbox te halen en het voordeel is dat alle plekker vrij zijn die je wilt gebruiken
Jaja, dan word die morgen gecastreed Je bent zeker wel zenuwachtig ?
ik was best zenuwachtig van te voren maar toen ik de zakkenwasser (zo stelde hij zich voor) ontmoed had was dat over en het ging super goed. Hij raakte in een zeer diepe slaap en we moesten hem wakker tikken regelmatig anders zou hij omvallen De de dierenarts kon makelijk zaken doen en het ging best snel. Daarna werd hij verplaatst naar een box en moest hij een stukje lopen en dat was best wel beetje rot gezicht. 1 trekken aan halster de ander aan de staart om hem in evenwicht te houden en in de box sliep hij lekker verder hij legde zijn hoofd in de voerbak en bleef zo overeind na een klein half uurtje was hij uitgeslapen en kreeg weer intresse in zijn omgeving hij heeft de hele middag apart gestaan en staat nu weer tussen de 2 hengsten waar hij de laatste tijd mee stond op stal. En praatjes heeft hij ook al weer dus zal hij zich wel goed voelen
Je bent gewoon welkom Fammiie zo hard gaat het hier nu ook weer niet. De vraag wat die blauwe streep is zal ik je uit leggen. Flurk staat in een groepsbox en als paarden geeint of ontwormd worden gebeurd dat in stal. Nu zijn er een aantal paarden die op elkaar lijken dus heeft Jan zich aangewend om met een speciale merkstift (ze zijn er in div kleuren) het paard te markeren als de desbetreffende behandeling is verricht. Zo voorkomt hij dat hij 2x hetzelfde paard bijv een wormenkuur geeft snap ie? En Flurk was net geent tegen Ringworm want dat is uitgebroken bij een veulen en ondanks dat dit behandeld wordt is Jan bang dat het zich verspreid en is besloten uit voorzorg de andee paarden te enten
Hier een paar foto's van Amarat toen ik daar aan het rijden was (op onze nieuwe stal)
Het uitstappen Ik weet het bij deze foto staat hij te diep maar dat deed hij zelf toen ik stilstond Bij deze stond hij ook te diep Deze ook Even helemaal poseren dan Let niet op mijn voeten Hiier loopt hij wel goed, Vind deze foto echt helemaal geweldig !
Hier een paar foto's van Tara (met een andere pony in de paddock) Vesra (zoo het de andere) is ook mijn verzorgpony
Lief toch ? Tara & Vesra
Deze is ook liief
Vinden jullie het ook niie erg dat ik nu zoveel foto's hiier heb neergezet ?
Ging vandaag even een warme choco halen in de kantine en zag het briefje hangen. Vandaar dat ik even een kijkje ben gaan nemen in dit topic. Ik moet wel zeggen, een beetje saai is het wel, hoop dat er snel nog wat mensen bij komen. Nou ja, er is er in iedergeval weer 1 bij. Ik weet dat Patty ook op bokt zit en Rene van Target.
Ik sta nu bijna 1,5 jaar bij Verboon en heb het erg naar mn zin. Alleen 1 groot minpunt vind ik het buiten rijden, dat je eerst het weggetje over moet. Niet normaal hoe hard sommige mensen voorbij komen gescheurd. Het paard wat ik verzorg, daar rijd ik niet zo heel veel mee buiten, maar sinds mijn merrie van het land af is, ben ik wel bijna elke dag aan het wandelen over het weggetje. Gelukkig is ze erg braaf buiten en nergens bang voor, maar toch, ik loop liever lekker gelijk het bos in.
Nou weet eigenlijk niet zo heel veel te vertellen, misschien nog iets over mn paardjes. De ene is niet van mij, maar ik doe hem wel elke dag, al 14 maanden lang. Ik ben ook de enige die hem verzorgt, nou ja mijn moeder wandeld ook wel elke dag met hem. Hij heet Laurin en is 13 jaar. De andere is een merrie van 2,5 en heet Zele Coeur, roepnaam Zele. Zij is van mijn moeder en mij.
He welkom Joice, Ik dacht net gisteren ik gooi het briefje maar weg want er komt niemand bij Ik denk dat de mensen bij ons op stal misschien te oud zijn voor zoiets als dit. Ben blij dat jij hier nu ook iets gepost heb. Kom je nog eens een keertje terug in dit topic? Groetjes en misschien kunnen we wel samen wandelen En ja die weg is vervelend maar ja zo is er nu eenmaal overal wat en ik blijf altijd een beetje in het midden lopen dan moeten ze wel afremmen
Ik loop standaard in het midden, en als ik het te spannend vind, of als vincent aan geeft dat het te spannend is, dan sta ik daar als een soort verkeersagent de boel op te houden. Ze rijden maar normaal en anders rijden ze niet, tis lastig hoor voor een auto als er een paard op het midden van de weg geparkeerd staat. Enneh.. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay
Hmm als ik had geweten dat je vroeg was gegaan had ik er ook wel heen gegaan. Ik wilde vanavond gaan misschien dat ik m dan effe los kan laten gaan in die grote paddock want hij vind die kleine paddocks niet zo bijzonder. Wanneer ben je weer op stal dan?
ik was ervan uit gegaan dat jij er was omdat je meestal vroeg bent. Maar ik had dus pech. Morgen schiet ik even langs uit mijn werk denk ik en verder heb ik geen planning. Zolang de wond niet genezen is kom ik gewoon even iedere dag
En hoe laat is dat? want ik kan wel iemand gebruiken die mij effe een minuutje of 5 vast houd in de longeer. ( Ik heb mezelf aangeleerd achter dat stuk traagheid aan te rennen dus nu heb ik moeite met op het midden te blijven) En idd, normaal ben ik vroeg, maar voel me al 2 dagen beetje beroerd dus kom ik traag op gang in de ochtend.
geen idee ik zal mijn tel aan zetten tegen de tijd dat ik naar huis ga en je dan eventjes bellen. Ik vertrek dan vanaf het Bijdorpplein maar blijf niet lang want mijn ouders komen op visite Heb wel even tijd voor jouw hoor
okee das fijn.. maar dat is toch niet om kwart over 3 ofzo he? Want dan kom ik in de knoop met de jongens die uit school komen. Ik denk dat ik ze morgen zowiezo wel mee moet nemen.. maar goed, dan mogen zij mooi drollen rapen in zijn box Hij is eergisteren trouwens achterover gegaan. Meneer was het er niet meer mee eens, ging in protest, werd tegen gehouden, en klapte zo naar achteren. Morgen maar s kijken of mijn zadel nog wel leeft Ik had er zo de pest in dat ik hem gewoon door heb laten lopen en naderhand mijn zadel maar gewoon de kast in heb gepletterd.
Dat is het ook, totdat ie wat moet doen wat m niet aan staat. Dennis stond erbij en die was wat alerter dan wat ik was, ik stond nog met mijn mond open te kijken naar hoe meneer intens tevreden op de grond lag, helemaal relaxed alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Tot ik een zet kreeg van manlief zo van, ga dat exemplaar is op zijn lazer geven. Tsja toen was voor Vincent wel gauw de lol er af, want toen was ik ook wel wakker en toen kwam hij nergens meer mee weg. Maar goed.. dat is de andere kant van Vincent, maar verder is tie wel lief hoor .