Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveElmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:00

Tja sommige instructrice's zijn slechter dan de andere.
maar over het algemeen..?
Tja dat ze in de beginnende lessen niet op je houding letten...
Minstgevorderd kom je dan de moeilijke pony's tegen en begint het rijden pas echt..en natuurlijk word er wel op je houdin geleerd maar denk dat hun het belangrijker vinden dat je het op die eigenwijze beesten uithoud dat dan je keurig zit en er afgeknikkerd word..
En ik weet niet wat voor les jij daar hebt gezien enzo?
maar ik heb nu een * probleem* met mijn houding.
ik word ook expres niet op een * eng * paard gezet zodat ik de gehele les zowat aan mijn houding kan werken.
Instructrice roept ook telkens "Achterover,let op je tenen dat zijn kapstokken"...
Dus met bovenstaande wat jij hebt geschrevne ben ik het niet eens.maarzowel ieder zijn/haar mening en als je zolang van Martine les heb ghad( die heel erg streng is o pde houidng) kan ik dat ook wel begrijpen

Josti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:04

Pregini schreef:
Hier meldt zich ook een Amsterdammer. Heb 8 jaar op de Hollandsche manege gereden en Reina ken ik wel, wij zaten nl. bij elkaar in de les. Mijn favo waren Ellen & Antonio en pony Robin.

De laatste manege jaren dus op de zondagmorgen les bij Karin gereden.

Nu staan mijn paardjes op Stal Amstelhoeve in Ouderkerk.

Verder staan bij mij op stal nog Lotte van Stauya. Met Strauya gaat het zeer goed. Die geniet van een lekker bosleven als recreatieknol. Verder hebben we Simone nog, en die heeft een Lusitano hengst.

Weten de Hollandsche mensen nog wie ik ben

Ja jou ken ik wel
En Lotte van Strauja en Simone met ehm hoe heet ie ookal weer Quijito geloof ik?

Ben ook begonnen met rijden op de Hollandsche Manege.
Favorieten waren Purdy (tot ze naar de zogenaamde wei ging) en Jos

Leuke tijd gehad daar, alleen werd minder met de komst van Filip vond ik,dus ben uiteindelijk weggegaan.

Ik rijd nu Pompidou van Marije bij, staat op stal bij Pepper, Nono en Dammi, is erg leuk

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:38

LoveElmo schreef:
Tja sommige instructrice's zijn slechter dan de andere.
maar over het algemeen..?
Tja dat ze in de beginnende lessen niet op je houding letten...
Minstgevorderd kom je dan de moeilijke pony's tegen en begint het rijden pas echt..en natuurlijk word er wel op je houdin geleerd maar denk dat hun het belangrijker vinden dat je het op die eigenwijze beesten uithoud dat dan je keurig zit en er afgeknikkerd word..
En ik weet niet wat voor les jij daar hebt gezien enzo?
maar ik heb nu een * probleem* met mijn houding.
ik word ook expres niet op een * eng * paard gezet zodat ik de gehele les zowat aan mijn houding kan werken.
Instructrice roept ook telkens "Achterover,let op je tenen dat zijn kapstokken"...
Dus met bovenstaande wat jij hebt geschrevne ben ik het niet eens.maarzowel ieder zijn/haar mening en als je zolang van Martine les heb ghad( die heel erg streng is o pde houidng) kan ik dat ook wel begrijpen

Ik reed daar in de halfgevorderd, kreeg les van blonde jonge Linda, heb ook les van andere linda gehad en ook nog een tijdje van Rat.,
Het is wel al 4 jaar geleden dat ik daar gereden heb, dus het zal wel veranderd zijn..

Nu weer Ontopic, nieuwamstelland manegepraat heeft een eigen topic:P

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:47

Ik was vandaag op Amstelhoeve! En heb mijn laatste puntjes in de L1 gereden! Zo trots! Mijn paard was echt helemaal fantastisch... *kwijl*

Mijn binkie

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:10

Goed zo!! dat is fijn!!
trouwens ik hoorde een vage roddel dat de wedstrijden misschien niet meer doorgaan in de arena van het bos he.. omdat het te duur werd ofzo.. weet niet of het waar is, dus misschien weet iemand hier iets meer?

biep

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:52

Nog een Amsterdammer

Ik woon zelf sinds kort op kamers aan de Overtoom/Vondelpark, maar vind de Hollandsche Manege een beeeetje te duur (en geen longeermogelijkheid etc.) dus mijn paardje staat sinds kort op stal Amstelhoeve.

Als het straks weer goed gaat met mijn jonge merrie (die nogal eens last heeft van 'karakter' zeker in zo'n nieuwe omgeving ) hoop ik ook weer met haar te gaan starten.
Helaas lig ik op dit moment met m'n voet in het gips op de bank dus kan ik straks weer van vooraf aan beginnen

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 00:21

hier ook een geboren en getogen amsterdammer!
Ik rij vanaf m'n 10e op manege geuzeneiland in geuzenveld. (11 jaar) Daar heb ik Pascal gekocht vorig jaar.
Heb 2 jaartjes op manege nieuw amstelland gereden.
Mascha (en haar paardje Sherry) ken ik ook. Ik stond met haar op stal willemshof 2 jaar geleden.
Heb met Veyton ook een paar maandjes op manege de groene heuvel gestaan, maar het beviel me daar niet. Nu sta ik anderhalf jaar op stal Amstelhoeve en heb het er ontzettend naar mijn zin daar!
Daarnaast verzorg ik zo'n 8 jaar 2 shetlanders in het Westerpark op een kinderboerderij.

@ tinky12:
sta jij toevallig in het Westerpark?!?!?! Daar staat namelijk ook een ijslander

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 08:28

Josti schreef:
Ik rijd nu Pompidou van Marije bij, staat op stal bij Pepper, Nono en Dammi, is erg leuk

He, dat wist ik niet! Leuk hoor!

Staat Dammi daar nu ook, das ook wel leuk, als he tenminste de Dammi is die ik denk dat het is...muiszje?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 08:58

casjuh schreef:
Heb met Veyton ook een paar maandjes op manege de groene heuvel gestaan, maar het beviel me daar niet. Nu sta ik anderhalf jaar op stal Amstelhoeve en heb het er ontzettend naar mijn zin daar!

Die staat langs de buitenbak, toch? Ik heb de naam in ieder geval gisteren gezien... Ik vond het ook een leuke stal, gezellige sfeer in ieder geval. Ik ga er in April weer starten! En eind maart springt mijn paard daar zijn eerste L spring parcourtje... Ben benieuwd hoe dat gaat.

Niks gehoord over dat ze niet meer naar de Arena gaan... Ik hoop van wel. Ik ben benieuwd hoe mijn paard omschakelt van rondje galop naar aap in het pakkie dressuur oefeningetjes doen daar :-P

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:17

Dammi staat daar inderdaad ook op stal

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:28

Weet niet of ik er ook bij mag Ik woon in Uithoorn, werk in Amstelveen (in een ijssalon dus amstelvener's, kom eens op zondag langs ) en studeer in Amsterdam (waar ik geboren ben en 10 jaar gewoond heb). Mijn paardje staat in Waverveen.

Citaat:
Hier nog een geboren en getogen Amsterdammer. Ik heb gereden bij Stichting Ruiterschool Amstelveen (Bovenkerk), de Hollandsche Manege en rijd en help nu bij de Willem Alexandermanege (Amsterdam-Zuidoost). Ik rijd ook een enkele keer bij de Landhoeve in Diemen.
Het bos ken ik wel van de vele buitenritten bij StRA. Ben later ook nog eens in het bos geweest met Nieuw Amstelland. Nog meer Amsterdammers?
Ik heb leren rijden bij Ruiterstichting Amstelveen, wat leuk want die kom je niet heel veel meer tegen!

casjuh schreef:
hier ook een geboren en getogen amsterdammer!
Ik rij vanaf m'n 10e op manege geuzeneiland in geuzenveld. (11 jaar) Daar heb ik Pascal gekocht vorig jaar.
Heb 2 jaartjes op manege nieuw amstelland gereden.
Mascha (en haar paardje Sherry) ken ik ook. Ik stond met haar op stal willemshof 2 jaar geleden.
Daarnaast verzorg ik zo'n 8 jaar 2 shetlanders in het Westerpark op een kinderboerderij.

Wat leuk dat jij Pascal heb gekocht! Die stond niet echt op zijn plekkie daar vond ik, veel beter af bij een baasje. Ik ben daar 1,5/ 2 jaar geleden gestopt.
Zo te zien zijn er genoeg mensen uit deze hoek om eens een gezellige rit te maken?

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:43

Ijs van Columbus?

Stichting Ruiterschool ken ik ook nog wel. Is onlangs tegen de vlakte gegaan. Ik ben zelf begonnen bij de Legmeermanege, dus vlak om de hoek.

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:19

Wat een leuk topic, heb hem ook even gemist maar sta met mijn paard Pompidou bij van Leeuwen, net als muizsje en fluffyfox. Ook gister L1 gestart bij Stal amstelhoeve.
Verder natuurlijk jaren op de Hollandsche manege gereden, leuk te zien dat er zoveel oud manege gangers hier op bokt zitten, en daar nu alweer 5 jaar weg. Ben nog steeds heel erg blij met mijn eigen paard en zou niet meer willen ruilen. Die eeuwige binnebak, alhoewel het in de winter wel weer erg luxe klinkt. Nou blijf het topic volgen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:31

casjuh schreef:
@ tinky12:

Klopt...das Fax...die is van mij...

Groetjes,Tinky

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:55

Hey Marije? Heb ik jou gezien dan... Ik was op een kleine bruine. Wit Imperial Riding dekje en knalgele zweetdeken. Was samen met een stalgenootje op een grote roodschimmel... Maar ik kan me eigenlijk alleen een vosje met leuke gangen, een schimmeltje en een ietwat bolle fokmerrie herinneren.

Dacht eigenlijk dat de klasse veel groter was

Ik was 2e! (in de tweede proef dan)

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:21

@ rytir
Citaat:
Ik heb leren rijden bij Ruiterstichting Amstelveen, wat leuk want die kom je niet heel veel meer tegen!

Er is een (leuk, maar inmiddels slapend) topic over Ruiterschool Amstelveen: viewtopic.php?f=89&t=510285&hilit=
Dan heb je nog wat te lezen }>

Groetjes, Els.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:45

Tinky12 schreef:
casjuh schreef:
@ tinky12:

Klopt...das Fax...die is van mij...

Groetjes,Tinky

haaa leuk ik ben trouwens dat meisje in die rode wagen die door het wersterpark rijdt
Fax is echt een erg leuk paardje!!!

@ rytir:
Pascal is inderdaad ook veel beter af bij één eigenaar. Als je hem nu terugziet herken je hem bijna niet meer terug... (ik neem aan dat je weleens op em gereden hebt op de manege?) Van wie had je trouwens les?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:31

manic schreef:
Ijs van Columbus?

Stichting Ruiterschool ken ik ook nog wel. Is onlangs tegen de vlakte gegaan. Ik ben zelf begonnen bij de Legmeermanege, dus vlak om de hoek.

Yep, vanaf nu weer iedere zondag van 15.00 tot 21.00 geopend (met mij erin)!

Citaat:
Er is een (leuk, maar inmiddels slapend) topic over Ruiterschool Amstelveen: viewtopic.php?f=89&t=510285&hilit=
Dan heb je nog wat te lezen }>

Groetjes, Els.

Heb meteen even een berichtje achtergelaten. Wat leuk om al die namen weer eens voorbij te zien komen!

Citaat:
Pascal is inderdaad ook veel beter af bij één eigenaar. Als je hem nu terugziet herken je hem bijna niet meer terug... (ik neem aan dat je weleens op em gereden hebt op de manege?) Van wie had je trouwens les?

Pascal was de enige waar ik nog nooit op had gereden (ben er ook niet zo heel lang gebleven want ik kreeg het iets te druk met lease-bijrijd-verzorgpaarden). Het leek me wel een leuk paard maar je zag gewoon aan hem dat hij er niet op zijn plek was op een of andere manier. Een beetje sip, ik dacht al die tijd al dat hij beter af zou zijn bij één baas en dat blijkt dan weer! Ik reed altijd op donderdagavond en kreeg les van Karin en Johan. Kom jij er nog wel eens?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:51

casjuh schreef:
haaa leuk ik ben trouwens dat meisje in die rode wagen die door het wersterpark rijdt
Fax is echt een erg leuk paardje!!!

Als je mij de volgende keer weer eens voorbij ziet schuiven moet je ff zwaaien hoor .Ik heb net even in je profiel gegluurd...leuke paardjes heb je.

Groetjes,Tinky

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:12

Pluutje schreef:
Josti schreef:

He, dat wist ik niet! Leuk hoor!

Staat Dammi daar nu ook, das ook wel leuk, als he tenminste de Dammi is die ik denk dat het is...muiszje?

hey lautje, ja het is dammi van dammiate, staat sinds het vertrek van petra bij ons.
Alleen loocky staat dus nog bij braam..
pepper was vandaag zo schattig

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:35

muiszje schreef:

pepper was vandaag zo schattig

Even nieuwschierig...is dat die kleine Pepper van de Hollandsche??
Was leuke pony..

Groetjes,Tinky

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:23

Nee, Pepper uit het amstelpark, ze is nu 3/4 jaar (?) van mij?
Kijk maar voor foto's in mn profiel

mealyan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:46

Ik rij ook in Amsterdam!
Ik rij nu ongeveer een half jaar in bij de Hollandsche manege (en woon in Diemen)

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 21:39

Het aantal bokkers uit regio Amsterdam neemt toe! Jammer dat het topic niet zo levendig is

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:57

Citaat:
Ik rij nu ongeveer een half jaar in bij de Hollandsche manege (en woon in Diemen)

Hoe is het nu op de Hollandsche Manege, sinds Filip weg is? Is Julius er nog? En Jacob?