Manege voor o.a. gehandicapten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:10

Shadow waar kopen ze dat spul eigenlijk??
want zo'n slappe handvat singel moeten we nou net hebben, en zijn al veel ruiterzaken bij langs geweest (op eigen houtje, dus de stichting zelf niet, die zou ons het bedrag terug betalen)

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:12

Ik heb geen idee Het bestuur of de instructeur kunnen je ongetwijfeld meer vertellen, ik pb je wel even.

corinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:17

loveblacky schreef:

@ corinec, wat gaaf dat je dat studeerd, ikzelf heb helaas mn kansen verknalt wat school betreft, ben nu eigenlijk wat te oud om nog te beginnen..
maar het milieu heeft mn interesse iig wel!

wat houd zo'n studie eigenlijk precies in, veel exacte vakken zeker?
natuurkunde enzo? (ojee beetje offtopic dit)

Ach moet even kunnen natuurlijk. Nou natuurkunde wat minder. In zekere mate scheikunde en biologie en dat soort dingen. We krijgen erg leuke vakken. Nou ik vind je bent nooit te oud om naar school t egaan ik was 23 toen ik weer ben begonnen en een klasgenoot 29.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:22

ik ben 28, geeneens MBO afgerond helaas, kom misschien wel door een 21plus test heen (test hebben uitgewezen dat ik wel hbo nivo heb dus moet kunnen), maar heb kinderen en kan zodoende (nog) niet fulltime naar school..
anders zou ik ook wel zo'n opleiding gaan doen denk ik, of biologie, of theologie.
maar ik red dat dus niet, ook ivm stufi, dat kan je tot je 30e aanvragen en je moet voor je 34e klaar zijn...

treffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:38

Wij hebben op de manege een stuk of 3/4 eigen paarden, de rest is in bruikleen of hebben we gekregen. De eigen paarden konden we kopen vanwege onze sponsor of donaties die we krijgen.

Wij hebben trouwens ook een groot aantal verschillende zadel, maar ik zou bij god niet weten waar gekocht..

Manou

Re: Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:52

bij de manege waar ik heb geholpen waren er een heel stel paarden 'geadopteerd'. Die werden dus gesponsord door een bedrijf (soms ook door een particulier, maar die betaalden dan minder) Dat liep toen best goed, bijna alle paarden werden toen gesponsord.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:18

ja maar aanschaf dat zal het niet zijn.
het is meer van je moet al zelf een complete manege hebben (aan allerlei eisen voldoend)
en de paarden moeten onderhouden worden.
op de manege stallen is echt niet haalbaar.
ik weet het ook niet verbaasde me er eerst ook over dat het op deze manier ging, maar ja.
zadels enzo zijn er wel in alle soorten en maten, en andere hulpmiddelen ook, ook een tillift.

Naimz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 15:34

@ Superhaffies: Bij ons hebben ze wel gewoon eigen paarden. Degene die in bruikleen was is pas met pensioen gegaan. En voor de rest worden sommige paarden gesponsord door iemand of door een bedrijf ofzo.

@ Haffiemeisje: Wij hebben inderdaad ook een eenhandsteugel. En voor backriding gebruiken we een klittebandzadel of gewoon een dekje met een platte singel of een voorsingel.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:53

@ haffiemeisje, ja ik ga ook weer mee... huh? is het niet in dronten. ? ow. dat kan ook wel eens de minilanddag zijn.. ja hardenberg komt me heel bekend voor, whahah, de vorige keer met de landdag stond ik erg voor aap. ik moest met dat hippisch variate zonder schoenen in zown hawai rokje lopen dansen enzo.. en de grond was heel nat en overal lag strond.. heel vies ( komt je niet bekend voor ofzo?)
de keer daarvoor had ik met nog een vrijwilliger ons hippisch variete verzonnen, toen werden we 2de ofzo..

en wij hebben 2 blokken zadels, een klitteband zadel, beugel zadel, 2 vachtjes en 2 kleuren teugels, en een eenhandsteugel

en ik vond nog een foto van de jonge vrijwilligers ( ik dus ook) die meededen aan de avondvierdaagse. in tenue
Afbeelding

liberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:53

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:45

Ik ben 2.5 jaar vrijwilliger geweest op de Maartenshoeve in Nijmegen
Echt geweldig!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:57

Citaat:
Op de site van de FPG http://www.verenigingfpg.nl/ledenmaneges.php vind ik geen maneges in de buurt van Gouda. Dichtstbijzijnde: Leiden of Utrecht. Helaas ...

Leiden, daar ben ik wel eens te vinden. Rijd daar zelf één keer in de week, en help af en toe een handje bij de lesen met gehandicapten. Heb niet heel het topic goed doorgelezen, maar we hebben ook aanpassingen.

Elektrische takel, teugels aan de neusriem, speciale singels, westernzadels, kleurenteugel, eenhandsteugel, kapjes, lussenteugels, politierijbroeken speciaal trapje.

Onze manege is vrij klein en niet zo manege-achtig, zeg maar, dus dat geeft wel een aparte sfeer.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:02

Politierijbroeken? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

corinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:05

Ja die hebben wij ook politierijbroeken hebben we gekregen van de politie gloednieuw zijn erg mooie broeken blauw met een zwarte streep.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:12

ow, kenk ik ook niet..... wij hebben ook een tillift en 2 huifbedden

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 11:14

Politierijbroeken, grappig. Zijn die dan voor de ruiters?

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:53

huh? hoezo politie rijbroeken dan?
echt nog nooit van gehoord!
wij hebben ook een lig zadel echt een enorm ding en daarop ligt dan een meervoudig gehandicapte.

hoe doen jullie het eigenlijk met beugels, hebben jullie er kapjes op zodat er geen voet door kan schieten, of rijden ze zonder beugels of anders?
wij zitten met een boomllos zadel (barefoot), waar geen beveiligde beugelriem bevestiging op zit..
dus tot nu toe rijden ze er dan maar zonder beugels op.

we hebben wel bij 2 zadels van die leren kapjes erop en dat kan ik ook wel bij dit zadel doen maar wou ff checken of er nog andere opties zijn die ik nog niet ken?
(leerzaam topic dit )

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:53

we hebben gewonen beugels, maar ook wel met kapjes ervoor, en we doen ook wel elastiekjes om de voeten ja, we hebben wel van die zadles waar je blokken op kan duwen ( of bedoel je dat net ?)

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:05

ja kan best het is een groot ding waar je dan weer van die soort driehoekige grote kussens op kan leggen geloof ik (moet toch es beter kijken heb het altijd druk druk als ik er ben)
het ligzadel hebben we het over toch?

elastieken om de voeten wat moet ik me daarbij voorstellen?

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:14

ja, een bruin zadel ja.. met groene blokken, ( klitteband) wij noemen het het 2ling zadel.. slaat ook nergens op.. die elastieke zit op een manier zo er om heen dat de voeten er niet te snel uitschieten ( gebeurt wel als ze vallen )

TurdusMerula

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:38

Elastieken zijn dat dan net als een soort veiligheidsbeugels? Die lange dingen, zeg maar?
Wij hebben ook kapjes, en sommigen zonder beugels.

Politierijbroeken, warme blauwe dingen met een zwarte rand idd.
Schijnen geweldig te zitten, en lekker warm.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 14:16

Ja, wij hebben inderdaad ook elastieken.. En ook toestoppers, maar daar hebben we maar 2 paar van.. De meesten rijden met beugel.. Maar sommige die daar toch geen steun aanhebben rijden gewoon zonder beugels.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:02

nee, het zijn gewoon beugels, en dan met postbode elastiekjes

corinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:51

nou die politiepaardrijbroeken hebben we geschonken gekregen voor de ruiters en wat er over was mochten de vrijwilligers hebben.

treffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:19

Wij hebben ook veiligheidsbeugels, met zo'n elastiek aan de zijkant.
Trouwens een klitteband zadel met die blokken is iets heel anders dan een ligzadel geloof ik. In een klitteband zadel moet iemand gewoon zitten, in een ligzadel kan de persoon op een paard liggen (of er zijn 2 paarden bij nodig, dat weet ik niet). Zelf hebben wij op de manege geen ligzadel.
Zijn jullie manege's eigenlijk allemaal stichtingen? En heeft die stichting dan alleen een manege? Onze stichting heeft zowel een manege als een zwemclub. Eerst hadden we ook nog een judoclub erbij, maar die is helaas opgeheven.

Trouwens, mijn manege staat nog in de Bit, gaat over het werk met gehandicapten . Klein artikeltje, maar toch.