Manege de Voortstede

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:40

Harvumi schreef:
Emmie zelf heeft maar 2 paarden geloof ik of misschien 3. Ze zorgt voor de paarden van Nel die er in het totaal 8 heeft (incl. Naomi) waarvan er 4 op de manege staan. Emmie valt inderdaad op verwaarloosde paarden, daar kan ze echt niet tegen. En haar honden, ja dat zijn haar kinderen. Ze heeft er ong 12 lopen als het goed is, en meerendeel is schotse collie... Die Emmie bedoel ik

Ik ben een keer bij haar thuis geweest
ze had echt veel honden lopen .
en toen gingen we naar een paardje kijken die ook verwaardeloost werd.
was echt zielig we gingen naar een stal toe waar de paarden gewoon op beton stonden en paar sprietjes stro erin.
hoe moeten deze paarden dan lekker liggen.
gelukkig staan mijn paarden goed in het stro.
Ik heb ook een paardje met een slecht verleden ( en veel littekens van oude wonden)
Kim heeft hem gezien en mee gespeeld

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:48

Heey, ik meld me ook maar weer even!
Ik sta nu sinds ik met tank gestopt ben op een handelsstal, op de grens wassenaar. erg leuk
En ja emmy ken ik ook wel, vond haar en Nel altijd erg aardig, dat zijn 1 van de weinige mensen die ik ECHT goed voor hun paarden vind zorgen. Ook altijd als Tank iets had, kwamen ze me altijd helpen met wonden schoonmaken oid, ik snap alleen niet hoe ze al die paarden kunnen onderhouden.

Harvumi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:42

NoOoMiE schreef:
En ja emmy ken ik ook wel, vond haar en Nel altijd erg aardig, dat zijn 1 van de weinige mensen die ik ECHT goed voor hun paarden vind zorgen. Ook altijd als Tank iets had, kwamen ze me altijd helpen met wonden schoonmaken oid, ik snap alleen niet hoe ze al die paarden kunnen onderhouden.

Nel goed voor haar paarden ?????????!!!!!!!!!!!! Het is dat Emmie haar zoveel helpt anders was het allemaal niet goed gekomen...
Over dat onderhouden zeg ik niets, dat zijn prive zaken van een ander.

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:55

Machonito schreef:
Kijk dit ben ik (zit op Llano een andalusier die we nu hebben)

Afbeelding

en dit mijn mijn kleine macho tijdens zijn eerste showtje (opening van de manege)

Afbeelding

Sorry helaas t zegt me niets ,maar ben ook nie zo goed in gezichten onthouden

groetjes.

Sheila

Re: Manege de Voortstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:19

goldflower schreef:
Hoi hoi als ik t over de Voortstede heb dan is t wel heel erg lang geleden
Ik ben nu 36 en toen ik 4 a5 jaar was hadden mn ouders daar een paard staan Faust,mn ouders en mn zus van toen 7a8 jaar reden hem.
Wij gingen daarna verhuizen naar Zuid Afrika dus mn ouders hebben Faust toen aan Ome Janus gegeven.
Daarna ben ik daar jaren nie meer geweest want verder in mn kindertijd heb ik gelest op HCWestland.
Uiteindelijk na jaren nie meer wat met paarden gedaan te hebben ,kwam ik toch weer op HCW terecht,en daar vond ik mn mooie Goldflower
Toen ben ik eind 2003 toch weer naar de Voortstede gegaan ,maar dat is maar voor heel even geweest,,en mn dochter reed Goldflower daar in de les.
Nu op t moment staan we nog op de manege Rc de Voorweg van Cijnthia,en daar krijgt mn dochter weleens les van Erica (eerst ook vd Voortstede) en van haar dochter Cynthia.
Voor de rest weet ik nie veel meer over de Voortstede ,maar als er mensen zn die Faust hebben gekend of er miss nog een verloren foto van hebben dan hoor ik dat graag

Ik lees dit toevallig en ik kende Faust heel goed n.l mijn eerste paardrijles ( 19-09-1970 ) moest ik op Truus en paar minuten later moest ik wisselen en mocht ik op Faust en dat ging best goed.
Ik heb een foto is van 1973 en het is het derde paard van links ( Faust ) en daar zit Ted de Graaf op, zal nog mijn moeder vragen of ze nog een foto heeft.

Afbeelding

Machonito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:45

hallo 1970 hahaha toen was ik nog in de maak
ik ben van 1971
leuk zo een oude foto tezien van vroeger

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 23:56

Ok de paarden hebben het niet heel luxe oid. Maar de stal word elke dag gewoon uitgemest, paarden komen eruit, staan in grote boxen, worden goed gevoerd en onderhouden, kunnen sommige mensen op die manege nog veel van leren.

Harvumi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 01:03

En dat is allemaal Emmie haar werk, Nel gaat als ze zin of tijd heeft... Dat heeft met paarden verzorgen helemaal niets te maken.

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:00

Hm, maar ik kwam 5/6 dagen per week, en elke dag zag ik Nel. Zelf hebben ze geen plezier van de paarden vind ik eigenlijk, maargoed..

Harvumi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:42

Emmie geniet al, als de beestjes hun aandacht krijgen. En als ze een beetje kan knuffelen...

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:37

ja, idd das waar. Maar nogmaals ik vind dat hun goed voor hun paarden zijn
Toen ik daar stond (2 maanden gelden denkk) moest ik het niet hebben van de eigenaars van mn bijrijdpaard. Ze waren echt slecht voor hun paarden, kon het verder goed met ze vinden, maar van paarden verzorgen hadden ze geloof ik nog nooit gehoord. Mn paard had regelmatig wonden, waar hun dan even doodleuk mokzalf oid opsmeerden, terwijl het geen mok was, ze deden geen moeite om iets na te laten kijken. En Nel en Emmy kwamen dagelijks me helpen om de wonden schoon te maken enz.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:09

Sheila schreef:
goldflower schreef:
Hoi hoi als ik t over de Voortstede heb dan is t wel heel erg lang geleden
Ik ben nu 36 en toen ik 4 a5 jaar was hadden mn ouders daar een paard staan Faust,mn ouders en mn zus van toen 7a8 jaar reden hem.
Wij gingen daarna verhuizen naar Zuid Afrika dus mn ouders hebben Faust toen aan Ome Janus gegeven.
Daarna ben ik daar jaren nie meer geweest want verder in mn kindertijd heb ik gelest op HCWestland.
Uiteindelijk na jaren nie meer wat met paarden gedaan te hebben ,kwam ik toch weer op HCW terecht,en daar vond ik mn mooie Goldflower
Toen ben ik eind 2003 toch weer naar de Voortstede gegaan ,maar dat is maar voor heel even geweest,,en mn dochter reed Goldflower daar in de les.
Nu op t moment staan we nog op de manege Rc de Voorweg van Cijnthia,en daar krijgt mn dochter weleens les van Erica (eerst ook vd Voortstede) en van haar dochter Cynthia.
Voor de rest weet ik nie veel meer over de Voortstede ,maar als er mensen zn die Faust hebben gekend of er miss nog een verloren foto van hebben dan hoor ik dat graag

Ik lees dit toevallig en ik kende Faust heel goed n.l mijn eerste paardrijles ( 19-09-1970 ) moest ik op Truus en paar minuten later moest ik wisselen en mocht ik op Faust en dat ging best goed.
Ik heb een foto is van 1973 en het is het derde paard van links ( Faust ) en daar zit Ted de Graaf op, zal nog mijn moeder vragen of ze nog een foto heeft.

Afbeelding

Ahhh echt leuk zeg word er gewoon ff beetje emotioneel van ,want daar begon mn paardenverslaving mee .
Maar is t nou echt die derde dacht eerst die vierde met die witte voorbeentjes,,maar die is wat klein dus dat kan niet,dacht ik toen.
Maar 1970 toen was ik een jaar en wij hebben hem gekocht toen ik 4 was ofzo dus vanaf 73 ofzo.
Dan is deze foto net voor dat wij hem kregen.
Was hij nou echt zo groot ?? Ik hoor altijd hele verhalen van mn ma,dat t zo,n reus was maar volgens mij viel dat ook wel mee hihi.
Nou moet ik zeggen dat mn vader (die was 196 cm ) er toch ook regelmatig op reed .
Maar vind t heel leuk ,ben alleen met die voetjes in de war,was ook nog zooo klein he
Echt harstikke badankt heb hem gelijk opgeslagen .

groetjes en thnx

Sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:21

Het is echt het derde paard en later was hij van Janus de lange en het vierde paard was truus en op het laatste paard zit ik zelf op claus en mijn moeder zit op die witte, naam kim. Zal nog een keer in de foto boeken kijken of ik nog meer kan vinden van Faust.

Sheila

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:25

Jaja ik geloof je want ik herrinner me een foto van mn pa dat tie rijd en daar heeft hij indd geen witte voorbenen
Maar was ff zo geemotioneert (klinkt stom maar is wel zo ) en blij en verrast dus moest ff diep nadenken
Kim ken ik ook nog wel die liep altijd voorop in de (beginners)les.
Gaat me weer steeds meer heugen van toen ,en indd wij hebben hem naar ome Janus gedaan ,die heeft hem tot zijn dood gehad he,en geloof van de berichten dat Faust ook redelijk oud is geworden,,Weet jij toevallig hoe oud ongeveer ???

Sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:20

We hebben nog een feest gehad bij Tim in oud-beijerland dat oome Janus samen met zijn paard 100 jaar werd, dus was Faust toen 25 jaar en zeker weten doe ik niet is ook al weer een tijdje geleden. Je kan deze vraag wel stellen hier op bokt, want er kijken ook veel mensen van die stal. Succes verder en heb even tijd nodig om te kijken of ik nog meer foto's heb van Faust.

Sheila

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:43

Is goed hoor
Iig heel erg bedankt altijd leuk om te weten die dingen van vroeger

Li_lee_yang

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:25

Hoooi, beetje dood hier.
Ik ben maandag meegeweest met kim naar de paardjes van heidie ( machonito )
was leuk en heidie nou ben ik verlieft op Baron

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:15

Ik kom ook even binnenvallen
In een grijs verleden ben ik op de Voortstede begonnen met paardrijden.
Let wel:dit is bijna 30 jaar geleden
Heb er toen een wereldtijd gehad.
Ieder paard had toen een vaste verzorgster.
Ik heb toen Judy verzord en later Saffier.
Toen hij verkocht werd aan Erica heb ik hem nog af en toe gereden en gepoetst,maar al vrij snel moesten ze hem toen in laten slapen.

Ik ben er toen een paar jaar tussenuit geweest en jaren later weer op HCW begonnen.
Toen ik eenmaal een eigen paard kreeg ben ik na een poosje naar Voorstede teruggegaan.
Heb daar gestaan met Hadj B en later met Jonker.

Machonito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:11

Ja ik ken jou nog wel
ene mooi anda heb je

Sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:09

Hier nog een keer Faust.

Afbeelding

Afbeelding

Op de eerste foto staat hij als èèn na laatste en op de tweede foto als vierde van rechts en helaas hebben we niet meer van hem.

Sheila

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:15

Leuk man;Faust ken ik nog wel en Kim natuurlijk ook

Jou ken ik trouwens ook(Sheila) maar dan van HCW.
Ik heb daar Lady altijd bijgereden en toen Frans stierf heb ik haar gekocht.
Het paardenwereldje is echt klein

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:55

Hee leuk nog 2 foto,s nou ben helemaal gelukkig ermee,en mn mams helemaal ,die vond t verleden x al zo leuk die foto
Dus nogmaals harstikke bedankt .

groetjes Natas.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:00

Volgens mij ken ik jou ook,maar dan ook van HCW.
Jij reed toen toch samen met je zus en nog een meisje?(Zal zo'n 15 jaar geleden zijn).

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:27

Pipi schreef:
Volgens mij ken ik jou ook,maar dan ook van HCW.
Jij reed toen toch samen met je zus en nog een meisje?(Zal zo'n 15 jaar geleden zijn).

Hoi ja klopt ik heb er zo,n 15 jaar geleden indd met mn zus gereden,op woensdagavond,en daarna altijd gezellie in de kantine zitten haha.
Oh en dat en dat andere meisje was dat dat dikke vrouwtje??

En 3 jaar geleden heb ik ook weer op HCW gereden en toen heb ik Goldflower daar gekocht,dochter van Mayflower

En de Voortstede dat is al heel veel jaartjes geleden ,toen ik nog klein was

groetjes.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:36

Ik stuur je even een pb