ponykamp het fjordenpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samir

Re: ponykamp het fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:42

jaaaaah sms gehad!!! milou zit op rapido mac op roos!! ze hebben t heeeel erg nr hun zin!!!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:18

dit s egt saaaaaaaaiii *zucht* *ik verveeeeeeeel mee* plaats ff berichies mensenn....

Nice_Gurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:32

Ik heb er ook op kamp geweest. Ik kom daar niet meer terug. Je bent daar met een groep van ongeveer 50 mensen, de douchruimte is gewoon goor. Lichten deden het soms niet. De buitenritten waren wel leuk, alleen ik wou ook wel les hebben af en toe.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 21:20

dat kan!

maar er is een nieuwe doucheruimte daar waren ze mee bezig en de groep is gezellig zo groot (vind ik)
En overal doen de lichten het wel is niet

En dat over lessen tja dat moet je zelf weten!

Owja inge mac gaat veranderen ze vond roos iets te sloom ::)

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:41

oja..??op wie wil ze dann...?? ff op de hoogte houden hea..ik ga vanacht om 4 uur vertrekken samen met marijke nr zuid frankrijk:> ik zal dus nie meer antwoorden mr als t goed is is daar een internet cafee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:55

Hmm hier ben ik twee jaar geleden (2003 dus, ergens eind juli geloof ik) op kamp geweest. Het was ontzettend warm, dat was sowieso geen pretje.

Ik heb de hele week op Rivella gereden, geweldig paard vond ik dat. Zo lief, lekker snel, ze reed fijn, maar wat een hittepetit soms Vooral wanneer zij vond dat het weer tijd was voor een galopje. Altijd heel sociaal naar andere paarden enzo, maar wanneer ze wilde galopperen werd ze iets minder sociaal en nogal huppelig en springerig. Maar echt een geweldig paard.

Heerlijke omgeving ook. Ik heb werkelijk genoten van de ritten, hoewel ook ik erover kan meepraten dat het niet altijd even verantwoord ging. In de week dat ik er was, zijn er een aantal mensen van hun paard gedonderd (waarvan er eentje geloof ik wat vingers gebroken had ofzo), is er tijdens een rit een beugelriem geknapt van een meisje waardoor ze er ook af viel, enzovoorts. De dagrit met 50 man vond ik ook niet echt wat, veel te grote groep inderdaad. Hoewel de rit zelf dan wel weer erg gaaf was.

Het eten vond ik goed te eten, ook altijd wat vervangends voor de vegetariërs, kan me alleen nog goed herinneren hoe een meisje van de één op de andere dag (de dag dat ze een half ei extra kon krijgen) vegetarisch was. Dat vond José echt niet leuk.. Meisje in de verdediging, ze was tenslotte hálf vegetarisch

De sfeer in de groep was niet om over naar huis te schrijven. De leiding vond ik niet erg leuk, maar ik geloof dat dat er ook aardig vanaf hing wie er leiding was. Ik had Marloes, Manon, Dagmar en euh, Joy heette ze geloof ik. In de groep zijn diverse keren ruzietjes geweest, mensen die niet naast elkaar wilden slapen halverwege de week, mensen die elkaar niet meer konden luchten of zien... De leiding deed hier ook absoluut niets aan. Hielden zich gewoon afzijdig.

Met mezelf vermaken heb ik niet zo'n probleem, en buitenritten vind ik heerlijk, maar ik vind wel dat hun folder wat dat betreft nogal misleidend is. Ok, ze zeggen niet letterlijk dat je echt les krijgt, maar dat verwacht je wel, en ik geloof dat er ook iets instond als "buitenritten, springen, voltige en nog veel meer!". Ja, springen op de buitenritten, misschien wel net zo leuk, maar ik dacht meer aan springles. Toen iemand me vertelde dat je alleen buiten zou rijden, was dat dan ook nogal een verrassing.

De manier van inrijden (er werden er in de week dat ik er was een stuk of 5 uit de wei gehaald en een stuk of 3 direct maar ingereden) beviel me allereerst ook helemaal niet. Maar op de één of andere manier... wen je eraan, ofzo. Mensen hebben verschillende opvattingen over wat goed en fout is, en ik denk dat het helemaal niet zo fout hoeft te zijn hoe het er daar aan toe gaat, want volgens mij houdt Henk ontzettend van zijn paarden. Hij zal ze volgens mij echt niet snel anders behandelen dan volgens zijn geweten goed zou zijn. Toen hij me vroeg op een jong paard mee naar buiten te gaan heb ik maar wel geweigerd

Vooral Rivella heeft het voor mij tot een prima week gemaakt. Ik heb met niemand van het kamp nog contact (een tijdje nog wel contact gehouden, maar dat is nu wel verwaterd). De ritten waren geweldig, de sfeer in de groep dus gewoon poedersuiker. Ik denk dat je, wanneer je je zoals ik prima zelf kan vermaken en houdt van buitenrijden, dit een prima kamp zal vinden. Moet je het denk ik wel treffen met de leiding en de groep.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 16:07

Ik vind dat je dit heel mooi zeg nouks:)!

Ik wist al voor dat ik voor het eerst ging (2003 ook in de hittegolf) dat we alleen gingen buitenrijden want een vriendin was er geweest. En laat dat nou net hetgene zijn wat ik heel graag wil

En het inrijden gaat er inderdaad heel simpel paarden worden gehaald volgende dag zadel erop en de dag daarop mee in de groep. Maar je moet wel in je achterhoofd houden dat die paarden veel meer steun hebben omdat ze in een groep zijn en niet zoals in een bak rondjes moeten lopen. Maar bij de "probleem" paarden doen ze het dacht ik wel meestal in de bak !

Het zal natuurlijk zoals je zeg nouks ook uitmaken in wat voor groep je zit. Want ik hoorde laatst dat een meisje bij een groep zat en daar zaten gewoon allemaal groepen (op zich wel logisch) Maar die waren bijvoorbeeld al met 15 man gekomen (groot gezegd) En tja wie komt daar nou tussen?
Dat zal inderdaad minder zijn. Het is meestal leuker als er mensen komen in groepjes van 2/3/4 mensen
Of in je eentje maar dan moeten er inderdaad niet echte grote clubjes zijn waar je nooit tussen kom!!

Maar wat ik wel vind dat als je eraf val door een beugelriem die breekt het ook een beetje je eigen schuld is. Tenslotte word er altijd verteld op manege's enzo dat je je tuig goed moet controleren voordat je opstap.

Bij ons viel er ook een meisje af doordat het zadel niet helemaal goed lag, verder nik s ergs mee gebeurt dus geen problemen ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 16:54

collendoorn schreef:
Ik vind dat je dit heel mooi zeg [***]:)!

Ik wist al voor dat ik voor het eerst ging (2003 ook in de hittegolf) dat we alleen gingen buitenrijden want een vriendin was er geweest. En laat dat nou net hetgene zijn wat ik heel graag wil

Hmm, ook eind juli? Bij dezelfde leiding als ik had..?

Citaat:
Het zal natuurlijk zoals je zeg [***] ook uitmaken in wat voor groep je zit. Want ik hoorde laatst dat een meisje bij een groep zat en daar zaten gewoon allemaal groepen (op zich wel logisch) Maar die waren bijvoorbeeld al met 15 man gekomen (groot gezegd) En tja wie komt daar nou tussen?
Dat zal inderdaad minder zijn. Het is meestal leuker als er mensen komen in groepjes van 2/3/4 mensen
Of in je eentje maar dan moeten er inderdaad niet echte grote clubjes zijn waar je nooit tussen kom!!

Hmm ja, ik snap dat ook niet zo goed. Met zo'n grote groep op ponykamp gaan. Dan leer je ook nauwelijks andere mensen kennen, lijkt me..

Citaat:
Maar wat ik wel vind dat als je eraf val door een beugelriem die breekt het ook een beetje je eigen schuld is. Tenslotte word er altijd verteld op manege's enzo dat je je tuig goed moet controleren voordat je opstap.

Bij ons viel er ook een meisje af doordat het zadel niet helemaal goed lag, verder nik s ergs mee gebeurt dus geen problemen ermee.

Zeker mee eens, maar ik vind toch ook, dat je als eigenaar wel verantwoordelijk bent voor goed tuig voor je paarden. Zeker wanneer zoiets vaker gebeurt, dan lijkt het me dat je misschien zelf ook meer had moeten doen aan controle van het tuig als eigenaar zijnde.

Met het spul van Rivella was niets mis, trouwens. Behalve dat ik een keer met een ander bit moest rijden omdat de leiding het nodig vond het bit van Rivella op Zwelgje te gebruiken

(Leiding was wel allemaal blij dat ik op Rivella reed trouwens, ze konden het geloof ik allemaal niet zo vinden met Rivella)

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 17:39

hihihi wij gaan ook met een club van 5 mr we sluiten niemand buiten horr!! ok we zijn wel vaker met zn 5en dan met andere mr nu heb ik ook veel contact met milou en mac enzoo....

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 17:39

oja milou smste: mac zit nu op max:> die vin ze wel leukk....

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 18:30

Ik was van 2 t/m 9 augustus met de leiding: Hester, Marloes, Marion en claudia!!

En inderdaad moet er ook gewoon op het tuig gelet worden Helemaal gelijk.

En inderdaad als je al met zo een grote groep ben trek je ook niet echt mensen aan, tenzij je er echt voor open sta!

Hahah en inderdaad zijn soms inene je spullen weg omdat een ander paard het toch beter past enzo

@ inge ben jij al op kamp geweest of?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 10:37

Ff een vraagje tussendoor hoor : Moet je zelf bestek en bord meenemen? Kan me zo herinneren dat dat een aantal jaar geleden wel moest, maar het staat niet op de meeneemlijst .

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 10:47

Nee dat hoeft niet:) IS allemaal aanwezig

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:40

Toch even een woordje van de leiding. Het is erg moeilijk om alles, maar dan ook alles in de gaten te houden. Zeker als kinderen niet naar je toe komen om te vertellen wat het probleem is. Sommige kinderen kunnen alles nét achter de rug van de leiding om doen. Is erg vervelend maar waar. Denk dat er zo veel mogelijk wordt geprobeerd iedereen het naar hun zin te maken. Althans, ik probeer het zeker wel, maar het is niet makkelijk.
Nouks, denk dat jij net in de week zat met de leiding die niet van Rivella houden...er zijn ook veeeel van de leiding die haar al jaren een geweldig paard vinden

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:36

misschien dat de paarden er niet altijd goed verzorgt uizien, maar je wil ook niet weten hoeveel paarden hun hebben! en weetje wat ik dan knap vindt dat alle paarden er wel goed er uit zien!! allemaal gewoon rond! sommige misschien niet maarja je hebt altijd paarden die niet gauw dik worden! en ze hebben eigenlijk nooit iets!

ik woon er dichtbij en dat vindt ik het knapst, er zijn niet veel mensen die dat kunnen zoveel paarden hebben en er gewoon lekker rond uitzien! en gewoon gelukkig zijn met zijn allen!

qua ponykampen weet ik vrij weinig! maar de verhalen die ik altijd hoor zijn altijd positief!

marianne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:50

haha laat me niet lachen het fjordenpaard haha
het is er zo slecht dat ik er niet weer heen wil.
zonde van je geld zoek een echte manege krijg je waar voor je geld haha

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:02

Dan ga je er toch niet heen Marianne18? Het hoeft niet hoor. Als jij iets anders leuker vind, prima.
Er genoeg mensen die het er een week heel erg naar hun zin hebben en zo meerdere weken willen komen. Op ''een echte manege'' zou ik het weer niks aanvinden, veel te veel kinderen die op jouw weekpony willen rijden en te veel lessen en te weinig buitenrijden. Ieder zijn smaak toch?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 09:38

marianne18 schreef:
haha laat me niet lachen het fjordenpaard haha
het is er zo slecht dat ik er niet weer heen wil.
zonde van je geld zoek een echte manege krijg je waar voor je geld haha

HAHAHA grappig hoor

Sorry maar geef dan je redenen waarom en wat! Hoe moeten de mensen hier nou van weten wat er niet goed is!?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:37

Uhm ik zie net dat er 2 topics zijn, is het niet handiger om het op 1 topic te houden ??

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 10:45

er zijn er wel 3

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:06

Okee verwarrend

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 11:08

haha inderdaad maar wel leuk:P vind ik

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:09

Dat wel.. nou ja door al die verhalen over het fjordenpaard.. moet ik echt snel weer eens terug daarheen

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:16

ik weet ook nie meer wat k moet gelovenn....maja eerst mr s ff kijken o 27 augustus!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 14:55

Lise81 schreef:
Toch even een woordje van de leiding. Het is erg moeilijk om alles, maar dan ook alles in de gaten te houden. Zeker als kinderen niet naar je toe komen om te vertellen wat het probleem is. Sommige kinderen kunnen alles nét achter de rug van de leiding om doen. Is erg vervelend maar waar. Denk dat er zo veel mogelijk wordt geprobeerd iedereen het naar hun zin te maken. Althans, ik probeer het zeker wel, maar het is niet makkelijk.
[***], denk dat jij net in de week zat met de leiding die niet van Rivella houden...er zijn ook veeeel van de leiding die haar al jaren een geweldig paard vinden

Haha, dat zal vast... In de week dat ik er was waren Dagmar, Joy, Manon en Marloes (als ik het goed heb) leiding, en die waren in ieder geval érg blij

Maar ik was wel blij, ik vond Rivella echt een heerlijk paard.

(Ze waren minder blij trouwens dat ze toen Zwelgje steeds mee kregen)