Begeleider op ponykamp?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinft

Re: Begeleider op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:44

dan wil ik wel achteraan rijden met mijn knol :P
die loopt toch niet voorop:P
en gaat niet zo snel.

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:45

Ik ga al 3 jaar mee als staf met Vinea (een organisatie die kindervakanties) en ook met hen elk jaar een paar weekjes op ponykamp. Ik vind het echt geweldig!
Ik kan het iedereen van harte aanraden, het is echt hartstikke leuk en in mijn geval was het ook erg leerzaam. Na 3 jaar draai ik mijn hand niet om, om voor 40 mensen te koken 's avonds, zuig ik zo allerlei spelletjes uit mijn duim en zijn mijn organisatieskills duidelijk toegenomen :Y) .
Ik moet er wel bij zeggen dat het soms ook erg zwaar was. Wij hebben geen 'back-up' (zoals de eigenaren van de manege), waarmee je kunt overleggen als er dingen misgaan en moeten problemen (denk zieke kinderen (liefst midden in de nacht) die naar de huisartsenpost moeten, denk pesterijtjes, heimwee etc) zelf oplossen.

Tips die ik jullie mee kan geven zijn:
- Denk goed na voordat je 3 weken achter elkaar op ponykamp gaat. Het is heel erg vermoeiend en vooral als je dit voor het eerst doet, ben je waarschijnlijk na 1 week al totaal gesloopt. Uit ervaring weet ik dat je humeur dan ook zeer snel afneemt en de kindjes werken dan snel op je zenuwen ;) . Plan anders een weekje vrij tussendoor om even bij te komen.
- Houd er rekening mee dat het de bedoeling is dat het plezier van de kindjes altijd voorop staat. (Bij ons betekende dit dat de staf eigenlijk zelf amper aan het rijden was).
- Spreek goed af met de eigenaren wat je als ponykampbegeleider wel of niet regelt.
- En belangrijk: Geef aan waar je grenzen liggen en wat je wel en niet kunt!
Verder superveel plezier!!!

PS: Bij Vinea hebben we dus ook erg leuke ponykampen, zie daarvoor de website. Waarschuwing vooraf; Vinea heeft een bepaalde verslavingsfactor, als je een keer mee gaat kom je er niet meer vanaf. Er is een ponykamp op texel, in ermelo en in bergeijk. Veel zelf regelen en toch weinig paardrijden, maar wel een hele leuke groep staf (met niet alleen ponykampmensen) waar veel lol mee te beleven is (denk 's avonds kampvuur, stafhap, verkleedpartijtjes etc).

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:46

Dat zijn idd goede tips die je geeft!

Waar zit dat ponykamp op Texel trouwens?

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:52

Euhh, het kamphuis ligt vlakbij 'de Koog', vanaf daar is het ongeveer 10 minuutjes fietsen naar de manege (de Elzenhof, met al die haflingers). De kinderen maken daar elke dag een buitenrit van 2 uur (volgens mij in 2 groepen, een bostrit of een strandrit). Let op: strandrit vertrekt om 8 uur, dus om de dag vroeg je bed uit.
Mijn PB staat open voor vragen (van spelletjes tot hoe houd je kids in het gareel en hoe zorg je dat ze gaan slapen 's nachts _-:( :D)

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:54

Lijkt me ook gaaf, op Texel een kamp begeleiden! Ik kom er ook gemiddeld 1x in de 2 weken, dus misschien wel eens een idee voor in de zomer!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:54

oke.. Goed bedankt voor je geduld en tijd :P

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:57

Ja? Denk je dat je genoeg weet? :P Haha.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:04

Nee maar de rest pb ik nog wel als er iets in mij opkomt.. En dan verwacht ik lekker een goed antwoord :P

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:05

Haha, is goed, je pbt maar ;) Je kan natuurlijk ook altijd de manege mailen! Krijg je zeker een goed antwoord.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 02:07

Ilsje_007 schreef:
Ik ga al 3 jaar mee als staf met Vinea (een organisatie die kindervakanties) en ook met hen elk jaar een paar weekjes op ponykamp. Ik vind het echt geweldig!

PS: Bij Vinea hebben we dus ook erg leuke ponykampen, zie daarvoor de website. Waarschuwing vooraf; Vinea heeft een bepaalde verslavingsfactor, als je een keer mee gaat kom je er niet meer vanaf. Er is een ponykamp op texel, in ermelo en in bergeijk. Veel zelf regelen en toch weinig paardrijden, maar wel een hele leuke groep staf (met niet alleen ponykampmensen) waar veel lol mee te beleven is (denk 's avonds kampvuur, stafhap, verkleedpartijtjes etc).
Vinea 8-)
Ik ben ook helemaal verslaafd, dit jaar wordt alweer mijn vierde staf jaar :D

En de leuke staf met kampvuur en stafhap enzo, is echt alleen in Bergeijk. Super locatie (y)

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:06

Iepke schreef:
Grappig, allemaal Rosworld-leiding hier :D
Zit me te bedenken of ik jullie ken, ik heb vorig jaar een week ponykamp begeleid, en verder afgelopen 2 jaren bijna alle springlessen gegeven! Kom jullie vast nog wel tegen deze zomer! :D

Ik heb jou denk ik niet gezien vorig jaar. Iemand anders van onze leiding gaf die week de springles.

We kunnen wel een kleine bokt-meeting houden bij Rosworld :P

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:11

Ja, kan best, ben ook nog op vakantie geweest :)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:14

dan willen we wel allemaal een bokt t-shirt

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:43

marjoleinft schreef:
dan willen we wel allemaal een bokt t-shirt

inderdaad :P

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:04

Ik heb antwoord gekregen mag mijn pony mee nemen. Ik heb als voorkeur de laatste 3 weken van Juli opgegeven en de eerste week van augustus.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:34

okee gezellig hoor.
ik wist wel dat het geen probleem zou zijn om je pony mee te mogen nemen.
als ik het wel mag waarom de andere dan niet?
dus jij gaat ook gezellig 4 weken heen.

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:38

Het wordt wel gezellig zo bij Rosworld! ;)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:58

komt zeker goed!
ik ga wel aan marga een vest van rosworld vragen :P

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:10

Ja, of een trui. Die zijn zooooo heerlijk, ik woon erin O:)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:26

Interessant topic :j
Ben gestopt met studie, en heb geen geld om op vakantie te gaan. Dus dit lijkt me een geweldige invulling voor de zomer :)
Geef nu elke vrijdag (vrijwillig) les aan kinderen tussen de 7-12 jr. begeleid ze met poetsen/zadelen en draag elke vrijdag zorg voor de pony's en merk dat ik hier erg veel plezier in heb. Een ponykamp begeleiden lijkt me een geweldige ervaring.
Denk dat ik maar eens wat kampen in de omgeving ga mailen :)
Iemand nog tips voor ponykampen in de provincie Overijssel? Ik wil wel mijn pony meenemen, maar hoef deze niet perse elke dag te rijden etc. omdat hij nog jong is. Als hij zn weidegang krijgt vind ik alles wel prima.. Maar kan hem natuurlijk geen maand thuis achterlaten..

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:46

marjoleinft schreef:
komt zeker goed!
ik ga wel aan marga een vest van rosworld vragen :P

Ik heb wel al een t-shirt, nog geen trui. :P Wordt dat de trui voor de bokt-meeting? ;)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:03

ik ga in de zomer zelden in een trui lopen geloof ik :+ heb wel erg fijne bodywarmers maar daar staan al 2 andere stal namen op :')

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:33

Het is niet altijd warm hoor in de zomer :P Vorig jaar met ponykamp heb ik wel degelijk een trui aangehad.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 02:03

Haha wordt gezellig in Rosworld, ga ze ook maar eens benaderen denk ik ;)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:41

Bij Manege van Loon in Loon op Zand vragen ze ook weleens begeleidster, ik zal vorig jaar ook gaan, maar ik werd op het laatste moment gebeld dus ik kon toen niet ivm werk.