Haha jaa, duurt nog ff. Maar ik vind springen Zóó leuk!
En dressuur ook. Alleen gaat het rijden de afgelopen dagen niet zo lekker. Maar moet eigenlijk ff goed voorwaaarts rijden
,maaar reed weer binnen vandaag
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
,maaar reed weer binnen vandaag

Citaat:Welkom in het Reelaer topic deel 4.
Deel 3 was supergezellig, en we gingen en razendsnel doorheen.
We hebben er maar 5 maanden over gedaan.
Tegen alle nieuwe mensen zeg ik: Welkom en praat gezellig mee!
Tegen alle mensen die er al waren zeg ik: Welkom terug!
Stal 't Reelaer is een mooie paardenboerderij in het bosrijke Salland. Ze organiseren manegelessen, managementtrainingen, ponykampen, ruiterbewijsweekenden, trektochten, natural horsemanshipdagen, kinderfeestjes en andere ruitervakanties.
Ze hebben een kudde van ongeveer 45 paarden en pony's, die ze op een zo natuurlijk mogelijke manier houden in een grote groep, waardoor de paarden en pony's een sociale eenheid zijn en een eigen rangorde hebben zoals dat bij een kudde in het wild ook gaat. Net als in het wild wordt deze kudde geleid door een dominante hengst (in ons geval een ruin) en een alpha merrie en bieden zij de rust en zekerheid aan de groep zodat deze zich veilig voelt. Ieder jaar mag een eigen hengst bij het Reelaer dekken, komen er in het voorjaar veulens en leiden ze de jonge paarden op.
In mei beleren ze dan de jonge paarden en leiden hen op tot rijpaard. Hierbij staat het kuddegedrag en het begrijpen van de 'paardentaal' centraal.

is wel weeel met crossen enn plezier