Met de dames op stok, in het Langelanerskippehok...! deel 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharlyBrown

Re: Met de dames op stok, in het Langelanerskippehok...! deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:29

ha! idd.. leuk om te zien :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:49

Esther28 schreef:
Zit jij dr ook Lida? En Es al tegengekomen?
Volgens jaar wil ik ook een poging doen om er aan mee te doen....Moet Truusje even de paardenpil doorslikken dat ze niet hengstig word en moeten we even aan conditietraining gaan doen

ja Es al 3x gezien en gesproken.
Dadelijk braai.
Ik heb de rit er al op zitten ben vandaag als 1e gestart.
Rit ging vandaag overde hei en was 23,5 km.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:06

Wil je een keer op een FLEXchair? Nou, dat kan hoor! Ik zit...als ik al zit....altijd op een Flexchair op mijn werk. En ja hoor, ik kan gewoon onderuit hangen, maar ik ben dan ook een speciaal geval, volgens onze fysiotherapeute. Maar erzijn ook mensen die eraf donderen, hilarisch! Het is mij pas één keer gelukt om er enigzins charmant vanaf te vallen.
Wel goed voor je rug, je blijft in beweging.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:35

Flurk schreef:
Esther28 schreef:
Zit jij dr ook Lida? En Es al tegengekomen?
Volgens jaar wil ik ook een poging doen om er aan mee te doen....Moet Truusje even de paardenpil doorslikken dat ze niet hengstig word en moeten we even aan conditietraining gaan doen

ja Es al 3x gezien en gesproken.
Dadelijk braai.
Ik heb de rit er al op zitten ben vandaag als 1e gestart.
Rit ging vandaag overde hei en was 23,5 km.
rit vandaag was landgoed welna... De mooiste rit van alle 4 de dagen. 7incent had m met gemak nog een keer kunnen lopen want die was nog kurkdroog en uitgerust toen we terugkwamen. Alleen mijn derriere wilde niet nog een keer... Dat was echt einde oefening. Maar gooed, morgen nog een dagje, en dan zit t er weer op, helaas. Dan nog een weekendje rustig aan met christel en dan weer naar huis. Paard zal t enorm missen, maar ik mis inmiddels mijn bankstel ook wel.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:36

En fotoooosssssssss?????
Zit er hier 1 op bokt die live verslag doet, ziet er idd erg mooi uit....
Volgend jaar toch ook maar aan conditietraining met Veer gaan doen en een een flesje regumate en dan moet het goedkomen.....
Vanavond zag t er naar uit dat Truusje dr hengstigheid ging doorzetten...Wilde opzadelen en spontaan ging dr staart omhoog...maar kwam niets uit....Ik dacht nog....zal je net zien...halverwege de rit en dan kan ik dat hele end terug gaan lopen met een zeikende merrie := ...Maar nog steeds niets.....Na de rit was er weer niets meer van te merken...Nou schiet mij maar lek :? :? ...Als ze dus t weekend nog niet hengstig is, ga ik volg. week de va maar even bellen of dat normaal is en of dat een paard ook overtijd kan zijn :o?

Kben nu al zenuwachtig voor mn soll gesprek volgende week...Lijkt me wel erg intresting op een OK van t ziekenhuis werken...met een beetje mazzel mag ik ook een keer met een operatie meekijken :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:42

Nou Jet, als jij dan je flexchair meeneemt kunnen we op stal een workshop doen :D

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 21:42

Dat wordt een zwangerschapstessie voor Catootje... :D

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 21:43

Bij welk ziekenhuis is dat?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:47

Jaaah zou het haast wel gaan denken he.....Vind het gewoon raar dat ze zo laat is...Altijd heel stipt en het is toch dik 3,5 week geleden nu...Enige keer dat ze zo laat was, was toen ze net hier was...Dat was door alle nieuwigheid.......zou niet weten wat nu de aanleiding zou zijn....

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 21:51

Mmmh nee, zoveel is er voor haar toch niet veranderd?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:54

Nee dat dacht ik ook niet....ik kan het gewoon echt niet verzinnen wat het is.......

Ooh k zie hier boven in de banner allemaal leuke laarsjes bij Zalando..... :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 05:46

Esther28 schreef:
rit vandaag was landgoed welna... De mooiste rit van alle 4 de dagen. 7incent had m met gemak nog een keer kunnen lopen want die was nog kurkdroog en uitgerust toen we terugkwamen. Alleen mijn derriere wilde niet nog een keer... Dat was echt einde oefening. Maar gooed, morgen nog een dagje, en dan zit t er weer op, helaas. Dan nog een weekendje rustig aan met christel en dan weer naar huis. Paard zal t enorm missen, maar ik mis inmiddels mijn bankstel ook wel.

ja was hele mooie rit
hoe laat start jij vandaag?
misschien zie ik je dan te paard
wij gaan weer om 13:00 uur vandaag en hebben elkaar gevonden we rijden met z'n 3
tweespan haflingers en een fries en wij.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 07:04

is dat val geblesseerd was anders had ik hem elk weekend meegenomen richting het oosten... ikke= jaloers op de dames in het oosten des lands

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 07:05

Esther28 schreef:
Nee dat dacht ik ook niet....ik kan het gewoon echt niet verzinnen wat het is.......

Ooh k zie hier boven in de banner allemaal leuke laarsjes bij Zalando..... :D

super fijne site! heb dr ook al genoeg besteld :o :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:16

Ja gaat dat een beetje goed?

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:23

Esther28 schreef:
Ja gaat dat een beetje goed?

ja super! vlotte service en als je wilt kan je ook achteraf betalen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:11

Vind het alleen zo'n gedoe als het niet past en het moet weer terug......

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:39

2 maten bestellen? doe ik ook zo vaak. en als het niet goed is is het dichtplakken en afgeven bij het postkantoor.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:38

uhm, zal ik mijn Flexkrukkie meenemen?, moet ie eerst effe voor onderhoud weg, want ik weet niet hoor, mijn gasveer doet raar......misschien heeft één van mijn lieve cliënten hem misbruikt. Ik zal effe overleggen met onze fysiodame. Gaan we zitcursus doen.

Lijkt me heerlijk, daar in het oosten een meerdaagse tocht te rijden! Mooi hoor. Wacht maar....Storm komt eraan!!!

Hahaha, stoute Veer....is ze stiekum op stap geweest?? Staat wel een stier bij Verkade.....;) . Zou ze????? Nee, zeg!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:33

Nou Chris is aangekomen.. ze zegt tis hier heerlijk, we gaan zo rijden en we hebben super lekker weer.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:53

Gadver Jet....doe s normaal.....zo'n slet is het nou ook weer niet.......

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:58

Kwee nie hoor, met Veer....ze kan radeloos zijn van verlangen....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:40

Nou we zijn weer thuis. Vincent is aardig afgeslankt en we hebben er flink wat kilometers opzitten.. en schadevrij ook nog.

Gemiddeld kwam ik uit op een kilometer of 30 per dag, plus een 5de dag met Chris samen kwam de arme grote jongen uit op een 140 km totaal. Dus kan binnenkort de smid laten komen voor nieuwe puma's.

Kheb een paar foto's voor nu.. moet alles nog op orde krijgen hier.. dus als er nog leuke bijzitten dan komen die later.

Dinsdag een hele hete rit gehad, meneer had erg veel moeite met stappen en wilde eigenlijk alleen maar heel heeeeel hard. Vanaf het moment dat hij Simon ( zijn halfbroer voor de menwagen) zag wist hij wel hoe of wat dus we vlogen zowat het terrein af. Vorig jaar hebben we er achter gereden en toen was Simon nog in 2 span, maar Roos heeft een veulen dus hij moest de kar alleen trekken... ging ook het tempo van omlaag, dus Vincent heeft erg vaak voorop gelopen ter ondersteuning van Simon. Hij kwam dus ook kleddernat thuis.

Woensdag een relaxte rit, was wel veel asfalt maar hij keek zijn ogen uit. Zo erg dat als hij naar links keek ook alles naar links ging, en hetzelfde dus met rechts. Oortjes erop en maar kijken en kijken. Onder de 2 1/2 uur uitgelopen en nog fris naar huis, redelijk bezweet maar niet abnormaal.

Donderdag hadden we Welna, de mooiste dag van de vierdaagse. Super ontspannen uitgereden en lange stukken kunnen galloperen. Meneer kwam ook bijna droog thuis aan dus was goed op conditie.

En vrijdag tijdens de rit redelijk wat gestapt omdat het voor Simon toch erg zwaar werd, en Avon ( de merrie waar ik naast reed) behoorlijke spierpijn begon te krijgen. Toch nog een paar flinke galopjes kunnen trekken en meneer kwam kurkdroog aan. Zo droog dat er best een hoop heisa gemaakt kon worden omdat hij niet langs de tent wilde op het start terrein. Toen we aan de rit terug begonnen was hij er niet klaar voor en had gerust nog een rondje willen maken de idioot.

Gisteren met Chris een ritje gemaakt, George keek zijn ogen uit en super SUPER braaf. Sommige bommstammetjes waren wel spannend maar hij ging er ook graag langs.

In ieder geval, genoeg gezeur.. een paar foto's...

Afbeelding

Simon, Avon, Vincent

Afbeelding
Avon met linda ( ja ja ik rij samen met een heuse echte veearts :D)

Afbeelding

Mijn uitzicht vanaf de tent.. een 5tal friezen :D

Afbeelding

Brenda, mijn koffieleut en nachtdinnetje als iedereen sliep en wij nog zaten te keuvelen. Samen met Charmer haar 23 jarige merrie.

Afbeelding

Chris die d'r luchtbed te hard had opgepompt dus wat lucht er uit moest pompen :p

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:49

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:04

En deze nog even...
Timothe, 34 jaar, en al 34 jaar in bezit van de oude dame die erbij staat.
Afbeelding