Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xEmy

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:24

ja zeker !
en hij is ook leniger, kan je alleen al zien aan zijn bokken :=

eerst was hij trouwens niet goedgekeurd voor de verzekering door de dierenarts, toen is hij weggegaan omdat hij dus niet verzekerd kon worden en aad dat wel wou.
maar er was in die tijd een soort 'paardentekort' dus toen heeft hij hem toch genomen. volgens mij was hij ook wat goedkoper omdat hij steeds afgekeurd werd, en daar let aad toch op.
nou in ieder geval geen spijt van gehad volgens mij, het is een lekker paard, loopt alles mee, en is -tot nu toe, afkloppen- nog nooit kreupel oid geweest

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:09

Alex kon op zijn tijd als ie wil ook echt wel lenig zijn hoor :). Bij mij is er nog is een bok uit gekomen omdat ik een poging deed hem wat voorwaartser te krijgen, maar dat werkte niet echt :P. En had hem toch echt netjes een tik op de schouder gegeven...

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:15

haha ja in de bak laat hij ook nog wel eens van zich horen :P. Maar Upps is wel lenigér, ook met nageefelijkheid enzo

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:47

Alex is superlenig, daar heeft hij alles van laten zien in de buitenbak _O- Geniaal paard, denkt dat ie kan bokken (maar het lijkt nergens op :=)

Ik zat gisteren op Avalon. Wat een enorm braaf paard! Arko had namelijk een wilde bui en die wilde maar wat graag galopperen. Ik reed ervoor en het kon Avalon totaal niet schelen. Het was dus een beetje een zooitje achteraan maar Avalon bleef heel koel. Fijn paardje wel hoor, alleen in galop een beetje zwaar op je hand. Maar ik heb een lekker ritje gehad :)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 12:51

ik reed op adonis. Ook al een fijn paard. Helemaal voorop, dus weinig last van drukte achter me. Kreeg wel de melding dat je in de gallop niet je been naar achter moest leggen. Mijn automatische piloot gaf bij het commando gallop een keurige gallophulp (rechterbeen naar achter) en adonis reageerde zoals beloofd met een flitsend bokje. Degene achter me was blij dat er een gat tussen zat, maar dat had ik dus snel door en verder reed ie heerlijk. Strand was wel zwaar en door de drukte achterin hebben we maar 1 gallopje gedaan, jammer, want daar liep adonis zo lekker.

en we zijn ook nog door naar de finale :oo
Laatst bijgewerkt door Fenn op 07-07-10 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:54

Ja dat ook nog :D

Gisteravond nog even snel de doelpunten teruggekeken, die van Sneijder was echt een lucky shot!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:54

Gaf Avalon een bokje omdat jij op Adonis je been naar achter legde :P. Die vind ik knap!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:56

Hihi, ik las het ook al. Onze paarden waren volledig op elkaar afgestemd :') Nee hoor, Avalon was super braaf. Hij heeft geen misstap gedaan.
Laatst bijgewerkt door Saskia89 op 07-07-10 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 12:56

ik vond het al heel wat dat ik uberhaupt de naam nog wist.
Laatst bijgewerkt door Fenn op 07-07-10 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:57

Hahahaha ik zie het ja! Wel fijn dat jullie lekker gereden hebben :). Ik heb gister gelongeerd en genoten van de rust op stal! Af en toe gejuich gehoord van heel Katwijk en zelfs vuurwerk ging de lucht in. Maar tussendoor zooo rustig, echt genieten was dat!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:57

Wel van het verkeerde dier, maar ach...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:58

Fenn schreef:
ik vond het al heel wat dat ik uberhaupt de naam nog was.

Fenn wat heb jij gedronken? Namen door elkaar halen, gekke zinnen :P.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:02

Sst! (Ze had een oranje sapje op :oo)

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:04

haha mooi dat avalon zo braaf was, vroeger kon hij nog wel eens onwijs hoog bokken :oo dan wilde je er liever niet op zitten
maar ik vind het ook een super leuk paardje :D

adonis is natuurlijk ook top, beetje springerig maar rijd heerlijk, en zijn bokjes kan je ook makkelijker uitzitten dus dat is fijn!

haha leuk ook dat jullie op twee 'nieuwere' hebben gereden, weten jullie ook weer wat over de paarden :P

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:09

We hebben ons ook nog gewaagd aan het poetsen en opzadelen van Arko, wat een uitdaging :+

Die hoge bokken had ik niet achter Avalon gezocht := (Niet hoe hij er gisteren bij liep tenminste)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 13:16

es je moet niet alles quoten voor ik het verbeterd heb! :oo

Adonis was inderdaad heel fijn, dat springerige had ie ook niet echt (misschien omdat ik voorop reed), maar hij was wel lekker voorwaarts en liep gewoon. en op het strand liep hij echt als een zonnetje, alleen niet zo enthousiast, maar wel lekker luisterend (behalve na 10 minuten stappen, waarbij hij zo ontspannen raakte dat ie half in slaap viel). Lekker ontspannen gereden en die bok van hem voelde ik inderdaad nauwelijks. Het was dat degene achter me er wat van zei (waarschijnlijk heeft es dit al gequote, jawel dames en heren, ik slaap nog....)
Laatst bijgewerkt door Fenn op 07-07-10 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:17

Oja, wat mij ook nog opviel is dat Avalon heel langzaam bergjes af gaat. Echt voetje voor voetje. Daarna moest hij steeds een paar flinke passen zetten om weer in te halen :=

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:30

Hahaha zo snel ben ik nu ook weer niet met qouten, moet ook nog een soort van werken :D.

Mennn volgens mij heb ik hooikoorts ofzo ben al de hele tijd aan het niezen!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:01

Ja dat heb ik ook een beetje, maar bij mij komt het door de ventilator :=

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:04

Die kan het bij mij niet zijn :P.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:11

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:30

Hmm toch nog ff reageren ^^
Dus het klopte tóch dat hij eerst particulier verkocht was zeg maar. Onze manege eigenaar doet idd niet altijd aan keuren, maar als een paard afgekeurd wordt verkoopt hij 'm niet zo 123. Dus dan moet er iets mis zijn gegaan bij die handelaar? Of een verborgen gebrek. Ik kan me z'n verzorgster van hier niet eens herinneren := Slecht van mij XD

Whah ik moet wel ff m'n rekening raadplegen als ik zo'n strandrit wil maken :')

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:51

nee hij had hem ook niet verkocht, hij had hem op proef en toen uiteindelijk gewoon niet gekocht ;)
maar omdat het een fijn paard was en hij te koop bleef staan uiteindelijk toch gekocht.
ehm het was een getint meisje, zwart/donkerbruin lang haar, verder weet ik niet zo goed hoe ik haar moet omschrijven :P

nou een anderhalfsuur rit, waarbij je sowieso naar het strand gaat, kost 19,50...
dus dat is wel te doen denk ik? :)

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:53

nou hij loopt dus gewoon af en toe erg raar, maar echt kreupel niet.
de verzekering kijkt gewoon naar de manier waarop een paard loopt, bv. of hij zijn been aantikt met een ander been, de manier waarop hij draaft, dat soort dingen.
als dat niet helemaal geweldig is keuren ze hem niet goed, omdat de verzekering dan denkt dat hij veel geld zou kúnnen kosten.
maar het kan natuurlijk ook aan de dierenarts liggen, dat de een hem wel goedkeurt en de ander niet.
maar volgens mij had hij dus niet echt een gebrek ofzo.. hij liep gewoon anders dan normaal

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:54

Mjaa 't was voor ons een verassing dat ie verkocht was :P Maar er waren waarschijnlijk te weinig goede ruiters voor 'm ofzoiets? Hehe daar zijn er meer van, maar heb wel wat vermoedens :P

Mjaa das waar, maar ik zat naar die 2 uur te kijken, maar die is gelijk 30.. En met ontbij is nog is 8,50 erbij. Hoe werkt dat dan? Eet je dat onderweg, achteraf?