Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:13

Volgens Aad liep ie te sjokken :P. Vond het voor het takincident relaxter rijden dan na het tak incident ;).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:13

Goh nog maar vijf pagina's!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:33

Uppsala heeft bij op de manege gestaan waar ik rijd. Eerst op de Balij manege, maar daar konden ze hem niet aan. Scheen dat ze der allemaal afvielen tijdens de galop. Toen kwam hij op Zilverster (zelfde eigenaar) en dat ging eigenlijk heel goed. Hij liep dan altijd braaf z'n rondjes, maar als je hem wilde verzamelen werd ie ineens wakker. Of eerst heel sloom dat je hem echt amper vooruit kreeg := Maar als je daar voorbij was kon die ook wel eens de lucht inschieten. Met 4 benen tegelijk en gewoon lekker doorgaan :+ Ik vond het echt een prachtpaard en een uitdaging om op te rijden, zeker toen hij er eigenlijk pas net was (lente 2007?). In de herfst van 2008 werd hij ineens verkocht. Ze zeiden dat ie naar één eigenaar ging en dat Camira (een pony die dezelfde dag weg ging) naar een manege ging. Maar hoorde dus van m'n instructeur dat Uppsala vorig jaar strandritten in Noordwijk liep.
Heet hij bij jullie niet voluit Uppsala, maar gewoon Upps? We noemden hem soms ook wel eens kabouter :') Terwijl die echt van die lange stelten heeft.

Misschien doe ik dat nog wel, een strandrit maken. Dat is ook weer laaang geleden dat ik daar gereden heb :)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:46

Volgens mij heet hij Upps (Is het een merrie of een ruin, Uppsala klinkt zo merrie-achtig) Ik ken hem(?) verder niet, maar heb hem een keertje gezien en het is echt een enorm paard. Wel grappig dat je hem 'tegen komt'. Zou inderdaad wel leuk zijn als je een strandrit om hem kon maken, dat heb je zo te horen nog nooit gedaan met hem?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:49

Ik heb nooit zo op hem gelet :P.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:50

Het is een ruin :P En hij is idd enorm. Ik stapte dan ook graag op met een opstapje (ging buiten gewoon op een bankje staan) omdat ik toch echt onmogelijk bij de beugel kon. Of als ik de beugel zo lang deed dat ik er bij kon, kon ik dus niet meer met me been over het zadel. Ik ben een kleine 1.65 :P
En nee heb nog nooit een strandrit met hem gedaan, wij hebben hier wel een meer (ZoeterMeer) met een strandje, maar helaas vind de eigenaar dat geen goed idee, omdat je dan door het verkeer moet ed.
Springen kon hij volgens mij ook erg goed, maar niemand durfde dat eigenlijk op hem :P

Ik op Upps/Uppie/Uppsala/Kabouter.. alleen wat me rechtervoet daar doet is me een raadsel, lijkt alsof ik me beugels héél ongelijk heb :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:05

Grappig om die foto's te zien :j De manege ziet er wel ruim uit!
Wij hebben ook altijd krukjes bij het opstappen, aangezien er meer paarden staan met formaat Upps :+. Wat wel heel luxe is bij Smit, is dat je met zo'n vijf minuutjes in het bos bent.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:08

Ik stap zelfs bij mijn pony van 1.54m op met krukje :). Is beter voor zijn rug :P. En als het even kan laat ik nog iemand hangen ook....

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:09

We hebben wel een park op los-stap-afstand :) En als je wilt kan je ook een hele route volgen naar Delfste Hout.. Of de andere kant op naar de Vlietlanden. Dat eerste gaan ze nu uitproberen, maar moet je 60 euro dokken. Nee bedankt :P Maar verder staat het gewoon aan de rand van de stad, dus met voetbal was het erg leuk met de geluiden die uit de woonwijk kwamen :P
Maar goed, ik heb gewoon besloten om weer een keer te komen rijden bij jullie!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:19

Die gekke toeters hoor je ook bij ons op stal :). En toendertijd met het EK ging er vuurwerk de lucht in tijdens mijn priveles... Was nog met mijn verzorgpaardje. En die was gelukkig kuikenmak :D.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:25

Ben benieuwd of wij de doelpunten vanavond ook weer in het bos horen. Dat was een andere keer wel zo toen we moesten rijden terwijl Nederland speelde.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:27

@ Bzoem: op de Hyves van Manege Smit staan ook nog wel wat foto's van Upps...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:28

Met die gekke vuvuzela hoor je het vast wel :). En wie weet zelfs nog wel vuurwerk...

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:29

Ik had dat toen nederland op donderdag avond speelde, dan heb ik les om 9 uur en we reden in de (niet omheinde) buitenbak. En daar zitten grote struiken en een sloot achter. Dan een weg en dan de woonwijk. En ik zat op een paard dat normaal al kierewiet doet bij die struiken. En nu maakte ze er helemaal een spelletje van. Stond keiharde muziek aan en overal toeters als er gescoord werd en dan vloog ik weer door de bak heen :P Elk rondje was weer een drama om bij die struiken te komen. Alsof die wedstrijd daar ter plekke plaats vond :P
Enig idee of die ontbijtritten voor iedereen zijn? Of moet je dan een bekende zijn op de manege?

@ Koos, had er al 1 gespot, toen wist ik t helemaal zeker :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:37

Iedereen kan zich daarvoor inschrijven ;).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:38

Nee hoor, ontbijtritten zijn voor iedereen!

Klinkt als een fijne les, hahaha. Ik moet zeggen dat ik het hier in de wijk nog best rustig vind.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:40

Dacht ik bij ons ook, tot je relaxed in de tuin ligt. Dan is het de hele tijd doodstil tot ze scoren dan is het bijna aardbeving gevaar :D.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:44

Hihi, hier bij mij achter hebben ze elke keer weer hele vuurwerkshows :') En nu hebben ze de ruimte tussen 2 blokken huizen opgevuld met een knaloranje partytent, hangen overal slingers en grote beesies aan de huizen :') Maar goed ik heb dit topic nu lang genoeg gespamd, ik moet naar me verzorgpown toe! Ik laat nog wel weten wanneer ik een keer mee ga rijden ;)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:48

Veel plezier :wave:

Partytent heeft hier ook gestaan ja, op een parkeerterreintje :')

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:00

hee, ik had je PB's niet gezien, sorry :o
haha ja dat is Upps hoor, hij heet idd in het echt Uppsala.
zondag was, toevallig, nog zijn oude verzorgster op de manege, heeft toen een ritje op hem gemaakt
heel leuk dat je hem kent, wacht ik zoek even een foto!

Afbeelding
Afbeelding
dit zijn ik en Upps toen hij er net was :)

Afbeelding
ik heb geen recente foto van mij & Upps, rij er niet heel vaak op maar zo ziet hij er dus nu uit :P
het is inderdaad een heerlijke knuffel & hij kan super lopen! en buiten ook wel eens bokken ja :o maar de laatste tijd doet hij het minder dan toen hij er net was hoor ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:04

Ik vind het een beetje een alex de tweede als je zn bouw bekijkt :P.

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:09

hij kan wel veul mooier lopen hoor :P

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:11

Hij was trouwens ook eerst naar één eigenaar gegaan zei dat meisje, hij was opeens weg en niemand had iets gezegd.
Maar wij kregen hem van een handelaar dus ik denk dat hij doorverkocht is door die eigenaar.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:17

Ja of die ene man was de handelaar :P. Handelaars doen zich ook nog wel eens voor als particuliere koper omdat ze dan een paard wel meekrijgen (sommige mensen willen absoluut niet aan een handelaar verkopen..., beetje stom als je dan niet natrekt maar goed).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:22

Op die foto's lijkt hij inderdaad een beetje op Alex, in het echt vond ik hem toch wat... sjieker :=