KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:17

filmpje van zitles bij de manege, toen reden we net een paar maanden :+
het talent spat er vanaf _O- die jas heb ik nog heel lang gehad, die was mooi op de groei gekocht :')

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:19

ahh wat leuk Rianne :))

Ik ga iig niet op kamp dit jaar, ik heb het wel gezien voor mijn gevoel :+

Ik sta op de uitslagenlijst met 2 weigeringen .. :? er startten 2 E-pony's in de M, de een had 2 was uitgesloten en ik had 1 balkje. Nu staat dat verkeerd om op de uitslagen lijst ... nouja, gelukkig staat het wel goed op mijn coupon. Dus dat zal ook wel goed gaan bij de knhs ... (ik heb mijn coupons gelukkig opgehaald, dus mocht het op de een of andere manier wél misgaan, heb ik bewijs :+ )
Ik was iig in het eerste parcour 5e en in het 2e parcour 4e (3 prijzen :+ )

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:23

Damelza schreef:
wie gaat hier nog naar de knhs instructieweken? ik wilde eerst sgw doen, maar dat weekend erna zijn de regiokampioenschappen. maar misschien dat ik nu naar 9c de allround week ga :) en dan volgend jaar misschien de M/Z springweek....

Ik weet het nog niet of ik ga, misschien is Vitalis er dan wel helemaal niet meer :+ . Maar ik ga denk ik wel naar het instructieweekend in februari, nog even met mijn instructrice overleggen. Dat lijkt me ook wel heel erg leuk om te doen. Je krijgt daar ook een les over je houding en zit en over de conditie van je paard. En de laatste dag wordt er ook commentaar gegeven op een dressuurproef wat wordt ingesproken en dat kan je dan meenemen.

riannhuh

Re: KHNS instructie week 8 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:23

ik ga niet, ga van de zomer liever wat meer crosslessen nemen :j

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:46

ik ga de regiotrainingen van noord/zuid-holland doen. Krijg je 8 lessen, en 8x op een ander terrein en dan wisselend van Rom Vermunt en Michiel Brons.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:10

ok leuk! :D heb je daar veel terreinen dan die redelijk te doen zijn qua afstand dan?
ik wil weer lessen in Lelystad, vind de lessen van Roxane erg leuk een leerzaam :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:12

mwah, valt wel mee. afgelopen jaar was het in: Moordrecht, Biddinghuizen, Lelystad, Nieuwveen, Lunteren, Ursem, Hernen en Renswoude. Ursem is voor mij wel best dichtbij, ben ik dit jaar best vaak heen geweest.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:20

volgens routenet is:

Moordrecht, 1:06 u
Biddinghuizen, 1:08 u
Lelystad, 0:57 u
Nieuwveen, 0:44 u
Lunteren, 1:04 u
Ursem, 0:20 u
Hernen, 1:34 u
Renswoude, 1:05 u

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:23

O dat is toch steeds wel even een eind rijden, vooral hernen. Maar wel leuk, zo veel verschillende terreinen :j

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:27

idd wel even een eind. Maar Ursem is ook het enige terrein hier in Noord-Holland :+ En wil toch even wat meer verschillende dingen gaan doen enzo :) En dan worden de wedstrijden denk even op een lager pitje gezet. En ga ik nog wat dingetjes om de crosstrainingen en sgw-wedstrijden heen plannen maar dan ook echt alleen de leuke/wat grotere wedstrijden. Hernen schrok ik zelf ook even van :P maar voor één keer moet het te doen zijn.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:32

Voor ons is Lelystad ongeveer 1.15 uur (met trailer), maar dat is wel een hele mooie verbinding, steeds snelweg :)
Verder ben ik eigenlijk ook niet echt op veel andere terreinen geweest, ja Biddinghuizen maar daar kan ik wel met een oefencross heen, en Lelystad heeft gewoon heel veel en er wordt ook steeds wat nieuws toegevoegd dus ben niet direct uitgecrosst daar :P

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:33

Wat me trouwens opvalt, er zijn wel ontzettend veel mensen uit Noord-Holland actief in de SGW, als je kijkt hoeveel daar mee doen aan het kampioenschap dan is dat heel wat.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:34

Ursem is ook een heel leuk terrein, staat nog genoeg wat ik nog niet gesprongen heb. maar Lelystad is idd ook wel een heel mooi terrein volgens mij. Dat jaar erop ga ik als het goed bevallen is misschien nog wel een keer doen, en anders gewoon weer in Ursem en gewoon een keer een training ergens anders :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:37

riannhuh schreef:
Wat me trouwens opvalt, er zijn wel ontzettend veel mensen uit Noord-Holland actief in de SGW, als je kijkt hoeveel daar mee doen aan het kampioenschap dan is dat heel wat.

ik vind het wel meevallen :+ maar de meeste rijden dan alleen dijkgatsbos/oudkarspel en heel soms nog Texel. Ze gaan er niet echt ver voor rijden maar met uitzondering natuurlijk. Je hebt gerust wel fanatieke crossers, maar dat heb je in elke provincie.

maar opzich zijn er wel veel die een SGW wedstrijd doen inderdaad :j

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:48

Oudkarspel heeft ook nog wat, daar gaan wij onze htc crosslessen zoals het er nu naar uit ziet rijden ... hmm lekker nuttig .. maargoed.

Dat idee van de NH'ers heb ik idd ook. Het zijn er wel veel, maar die starten dan idd alleen maar W'werf en/of Oudkarspel.

Ik doe van de zomer/voorjaar/herfst gewoon zoals altijd. Gewoon waarneer ik zin heb ergens een training af spreken, ik vind het niet handig om aan een vaste dag vast te zitten (weekend is onhandig met evt wedstrijden, door de weeks nauwelijks te doen vanwege afstanden en files)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:49

Hé ik was eigenlijk ook van plan de Sgw trainingen Regio West te gaan doen volgend jaar :)
Voor mij is het:
Moordrecht: 0:35 u
Nieuwveen: 0:19 u
Ursem: 1:05
Rotterdam: 0:41 u
Den Haag 0:32 u
Renswoude: 1:07 u
Lelystad: 1:12 u
Biddinghuizen: 1:26 u
Hernen: 1:33 u
Lunteren: 1:13 u

Zou alleen al de beginnelingen kiezen gewoon omdat alles zoveel dichterbij is (rijtje t/m Renswoude)
En ik heb toch geen ambitie om nog de sgw sport in te gaan met mist, trainingen vind ik leuk en 1 jaar voorhout vond ik genoeg, maar echt wedstrijden zal het niet worden met haar.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:51

Oudkarspel kan je je idd ook inschrijven, wat ze neerzetten is voor 1x leuk maar is niet echt een uitgebreid terrein... En dan heb je alleen maar les van Ronald. Gaan jullie daar alle HTC lessen doen? Hij geeft wel een keer een training in Wieringerwerf waar dan extra dingen worden neergezet. Maar daar kan je je ook apart inschrijven wat ik dan misschien wel ga doen. Wil Wieringerwerf denk mijn L debuut maken namelijk :)

De meeste mensen vinden het leuk voor 1 á 2 keer per jaar idd maar verder ook niet...

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:57

dat is idd niet zo ver voor jou dan allemaal! wel doordeweeks is dat toch? Ik ga denk de zondag doen. De beginnnelingen met spring en crosservaring. of gevorderen maar weet niet precies waar ik onder val :+ denk de eerste , je kan denk altijd nog verplaatst worden

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:57

Bij die tijden moet je nog wel een kwartiertje optellen omdat je langzamer rijdt met de trailer he!

Dat idee had ik ook al, van Oudkarspel. Het is het eerste jaar dat htc NH ook SGW doet voor hun is het wel makkelijk natuurlijk, gewoon op eigen terrein. Maar momenteel gaan we toch nog niet crosstrainingen doen er mee (pas in het voorjaar) dus misschien kunnen we er nog iets anders van maken. Voor mij zou het toch wel 'leuk' zijn om een beetje op niveau te kunnen trainen ...

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:58

Ik twijfel waar ik mn Z debuut wil maken ... Etten-Leur, Vrouwenpolder ... Vlietland vind ik eigenlijk al weer iets te laat in het seizoen.
Ik wil snel die nieuwe kalender, dan kan ik gaan plannen :+

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:59

heb ik al gedaan :)) maar ik reken alsnog ietsjes meer dan dat... beter te vroeg dan te laat.

misschien zetten ze er nu wel meer dingen neer hoor, maar van wat ik op foto's enzo zie..

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:00

haha ik ook :+ en dan gelijk ook die van die crosstrainingen. Al weet ik wel wat ik wel en niet ga rijden denk ik. Ik begin pas met Oudkarspel. Wil eerst even L gaan springen. Heb het eigenlijk in januari gepland (L debuut) maar zo met die sneeuw gaat het denk niet worden, dan maar nog een keer B.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:03

Dan kan je nog 'rustig' aan doen, als je pas in juni begint. Ik sta 20 maart al klaar _O-

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:09

Ik heb de routenet met aanhanger gedaan, zal nog wel iets bijkomen dan :j

Ik zou het liefst denk ik wel op zondag willen, maar dan zit ik met 6x lange reistijd en anders maar 2x echt lang.
Maarja, eerst nog maar even bespreken met mijn ouders.
Ik heb de springhoop met Mist wel een beetje opgegeven..
Wil Mist in de zomer verkopen (tenzij ik besluit er een jaar aan te plakken en dan met studie geen paard te kopen, moeilijke keuze hoor := )
en wil dan het liefst M1 zijn met winst := Is al optimistisch genoeg. Als ik dan ook een puntje in het springen heb gehaald in het compleet :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:18

Shanty, lesde jij nou ook bij Jeroen met springen?