Jetta schreef:Ontzettend leuk filmpje, ze doet het goed, hoor, Irene! Ze houdt je heel goed in de gaten en blijft inderdaad mooi staan.
Met Storm doe ik ook veel loswerken met de leadrope. Eerst was hij overal bang voor, nu het vertrouwen is opgebouwd, kan ik steeds meer proberen, echt heel leuk. Zo ben ik gisteren rondjes om hem heen gaan lopen, steeds dichter naar hem toe, nog niet met het touw gezwaaid, maar dit was al heel knap, hij bleef ook staan, had ik niet verwacht. Dat kan ik uitbreiden naar desensibiliseren. (ben al blij dat ik nu het touw over zijn rug kan leggen en dan eraf trekken)
Zarah is vandaag bezig geweest met aan de hand werken, over een balkje stappen ( dat kan ie niet, hij wil er keihard overheen racen, de bange poeperd!), tussen balkjes stappen, in een hoek over een balkje.....hij gaat het doorkrijgen, voor een snoepie doet ie wel vanalles, uiteindelijk. Gek hè? Hoefde ik met Renk niet te proberen, eten als beloning, dan vrat ie me zowat op. Bij Storm werkt het heel goed, om over zijn schroom heen te komen.
Yade geeft niks om eten, die kun je met een snoepje echt niet overhalen om iets te doen
Gelukkig wil ze heel graag haar best doen en denkt ze ook heel erg mee, echt bijzonder hoe snel ze doorheeft wat ik van haar vraag.
Komt allemaal vanzelf wel met Storm
Yade vond het touw op haar benen of onder haar buik eerst ook erg eng en haar oren mocht ik met mijn handen al nauwelijks aanraken. Wapperende dingen (zakjes enzo) vindt ze nog steeds wel een beetje eng.