Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:35

muiszje schreef:
nou, mijn vriendje was eerst ook een beetje huiverig voor grote paarden (lees: gewone maat..) maar pepper vond ie wel heel lief en durfte er alles mee..
maar nu ie wat meer weet en wat steviger in zijn schoenen staat wil hij zo groot mogelijk, zo gek mogelijk,, ofteweL; zo stoer mogelijk..
(vraagt ook regelmatig: wanneer mag ik eens op een hengst rijden? en, bokte ie hoog? ik gaf em namelijk express een tikje.. en: ik wil springen, dat lijkt me niet al te moeilijk. (terwijl meneer nog niet geheel goed in galop kan..) wat issie toch lief..

Op dinsdag avond negen uur gaat Maaike springles geven. Misschien wil je vriendje er aan mee doen?

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:37

Vandaag BIT dag

Lekker weeeertje he

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:57

PattyOosten schreef:
muiszje schreef:
nou, mijn vriendje was eerst ook een beetje huiverig voor grote paarden (lees: gewone maat..) maar pepper vond ie wel heel lief en durfte er alles mee..
maar nu ie wat meer weet en wat steviger in zijn schoenen staat wil hij zo groot mogelijk, zo gek mogelijk,, ofteweL; zo stoer mogelijk..
(vraagt ook regelmatig: wanneer mag ik eens op een hengst rijden? en, bokte ie hoog? ik gaf em namelijk express een tikje.. en: ik wil springen, dat lijkt me niet al te moeilijk. (terwijl meneer nog niet geheel goed in galop kan..) wat issie toch lief..

Op dinsdag avond negen uur gaat Maaike springles geven. Misschien wil je vriendje er aan mee doen?

welke maaike? en wat voor les is dat dan? (hij is wel beginner hoor!)

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:17

he he, we hebben het weer gehad. die stomme SE's...
maandag nog BIO en dan zijn we klaar! (voor eventjes dan!!) zucht.. grmbl..

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:17

Nou, succes ermee! Je moet maar zo denken, je bent er bijna vanaf..!

Echt lekker weer trouwens...Jammer dat ik de hele dag binnen ben (ben net met pauze geweest dus dat was mijn uitje weer voor vandaag)

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:26

muiszje schreef:

Maaike Voit. A.s dinsdag begint een springles, dus het zal vrij laag beginnen, maar denk dat minimale niveau wel minst gevorderd is. Moet je even aan Vincent of Maaike vragen.

Abiola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:28

muiszje schreef:

Maaike Voit. Ken je die niet? Het wordt een vaste les op dinsdagavond. Ik neem aan dat ze in het begin rustig aan doen (beetje verlichte zit oefenen en kleine sprongetjes) en dat het later wat hoger springen wordt. Maar ik denk niet dat het voor een beginner geschikt is. Vraag het anders even aan de instructeur van je vriendje?

Edit: Reem was me al voor!

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:36

Goeieavond

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:54

Heujj, vertel eens mensen, hoe was jullie dag Whaha, lijk net me moeder als k van school kom.

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:59

haha

Ik ben kapot , k kan niet meer
Ach ja , wel achter de pc blijven zitten achter bokt
Vandaag de hele dag gewerkt

Lars_power

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:35

Wat zal ik zeggen ..
School

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:51

vanochtend heerlijk in het bos gewandeld met ryza
kwam stom toevallig ook nog zipje71 tegen met haar ook erg stoere hondje

daarna op de fiets naar stal daar heb ik heerlijk in het zonnetje nono dingetjes gedaan enzo
en toen weer naar huis ETEN

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:00

Poeh poeh, wil ik net even op de site van MNA kijken, staat er dat ze de site aan het verbouwen zijn. Tis opeens ok een handelsstal geworden.. opeens een luxe site...

Lars_power

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:23

Handelstal is het al heel lang hoor..
Staat altijd op die briefjes etc

zipje71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:26

fluffyfox schreef:
vanochtend heerlijk in het bos gewandeld met ryza
kwam stom toevallig ook nog zipje71 tegen met haar ook erg stoere hondje

daarna op de fiets naar stal daar heb ik heerlijk in het zonnetje nono dingetjes gedaan enzo
en toen weer naar huis ETEN

Ja dat was ff gezellie en de doggies hebben lekker gespeeld! Moeten een keertje afspreken om te gaan lopen met de kleine apekoppen.

Weet er iemand hoe het nou zit op de Hollandsche? Is Filip nou helemaal weg? En hoe zit het met Vincent?

zipje71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:31

Myrtje_ schreef:
Poeh poeh, wil ik net even op de site van MNA kijken, staat er dat ze de site aan het verbouwen zijn. Tis opeens ok een handelsstal geworden.. opeens een luxe site...

Handelsstal was het altijd al want als er leuke paarden binnenkwamen werden ze zo snel mogelijk verkocht aan mensen die net 10 lessen hadden gehad. De leuke(lees betere kwaliteit) paarden hielden het manegetempo niet vol.

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:35

Hmm, nu ik erover nadenk klopt het wel ja. Kregen we eens een wat meer dressuur gerict paard binnen, stond die er 2 weken aals manegepaard om vervolgens verkocht te zijn aan iemand die niet zo heel goed was bekend op de manege.
Kent iemand hier Lugano (paard) trouwens, hij heeft een tijd op de amsterdamse als pensionpaard gestaan.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 19:38

Mijn dag... laaaaang en vermoeiend! Dat somt het goed op.

Echt, er leven zulke aso's in Amsterdam. De middag: vriend gaat naar de bakker, ik zit in de auto te wachten (vol verhuis spullen). Tikt er één of andere troela tegen mijn raampje... dat de auto te ver van de stoep zou staan (een suv zou verder uitsteken, kan ik je zeggen) en gezien ze achteruit in stak, had ze dus totaal GEEN probleem met onze auto moeten hebben.... dus, troela tikt op raam, > ik doe netjes de deur open en vraag wat ik voor haar kan betekenen > zei zegt: je auto staat te ver van de stoep > ik zeg: auto staat vol verhuis spullen, dus waarschijnlijk heeft mijn vriend het niet gezien > vervolgens komt een vriend van haar zich ermee bemoeien, waarop ik het portier dicht doe! (daar had ik nml geen zin in.. eindeloze discussie) > rukt hij het portier open (!) (ik schrik mij dood) begint hij vragen te stellen... en zegt hij tussen neus en lippen door dat als hij zijn uniform aan had gehad, hij mij op de bon zou slingeren (het was echt geen copper, die herken ik op 1km afstand) echt zo'n vervelende Amsterdamse Sjon was het... > ik sla vervolgens het portier dicht en doe het op slot... (bijna zijn vingers er tussen ) > begint hij nog een partijtje te schreeuwen... (vriend lief al deze tijd bij de bakker) ... toen de aso's eenmaal verdwenen waren, was hij klaar (ben eigenlijk blij dat ie er niet bij was... God weet wat hij had gedaan)

Zo... Pff, fijne dag inderdaad

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:47

Jeetje, wat een malloot zomaar je deur open rukken!! Echte sjonnies weer in A'dam...

Lars_power

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:50

Ja echt die amsterdamers weer :S

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:52

nog even en je bent ervanaf peet

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:01

Sommige Amsterdammes zijn gewoon Asso's!

Wel lekker als zijn vingers erbijna tussen zaten, zou ik ook gedaan hebben!

ria

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:20

Sexylexy schreef:
Maar Appie Zwaan Junior en en Senior ken ik wel. Die zaten er toen ook nog. Ze hebben nog steeds dravers (ik nu ook, maar rij er recreatief mee). Suikerbuyk ken ik ook nog wel ja. Die hadden ook dravers.
Klaas ken ik volgens mij niet... Waar stond die dan? Ken je dat schuurtje in die bocht ook? Daar stond eerst een bruin paard cadance die was van 'opaatje'. Helaas is die overleden en toen ik mijn pony kocht ben ik daar gaan staan. Leuk om die dingen weer even op te halen

Ab Zwaan senior was mijn buurman en Ab junior was toen nog een kleutertje! )) Hij stond als ik vanaf de Spaklerweg onder het tunneltje door de Wenckebachweg op rij, links in de hoek. Klaas leefde en woonde in een schuurtje op zijn erf, hij sliep op de hooizolder boven zijn harddravers, en hij had ook een paar harddravers van anderen op stal staan. Hij hield ook een kleine 20 tal pony's, die werden verhuurd en later is hij met zijn harddravermerrie (die ik altijd verzorgde en trainde) gaan fokken.
Rechts van hem, ongeveer 2 erfen verder zat Suikerbuyk.
Ik heb een aantal jaar terug Klaas nog 1 keer opgezocht, zijn merrie(Hiniopila) stond toen met een veulen.
Later hoorde ik dat hij was overleden, wat er daarna met zijn erf en zijn spullen is gebeurd weet ik niet.
Het zou kunnen dat jij die man als opa'tje kent, of het zijn 2 verschillende mensen.
Misschien zeggen de draversnamen je meer, op stal had hij: Kinglet O, Dorina Kennedy, Hinioplia, Ilonka O en nog 2 waar ik de naam niet zo gauw meer van weet.
Leuk he, zoveel tijdsverschil en toch nog veel herkennen. )

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:49

mijn dagje: nouja, die se's dus,, maar riff maakte mijn dag weer helemaal goed..
we hebben heerlijk gedressuurd: appuyementje, galopwisseltjes (deed ie eerst altijd "toevallig" kan nu zelf zo scheef gaan zitten dat ie het wel Moet doen.. neejhoor, hij was gewoon abnormaal goed aan de hulpen en begreep opeens alles!

En pepje,.. heb ik weer, zijn we net weer een klein weekje aant wandelen na haar kreupelheid.. Komt er een invalide wagentje met ronkende motor langs.. (pep schrikt echt NERGENS van, alleen van invalide wagentjes met ronkende motors.. maar wanneer kom je die nou tegen denk je..0 nouja, vandaag dus. Pepje de lucht in, snuiven half achterover hangen en in de staak.. Priiima, omaatje . Gelukkig liep ze naar haar escapades nogsteeds rad..

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:56

muiszje schreef:
En pepje,.. heb ik weer, zijn we net weer een klein weekje aant wandelen na haar kreupelheid.. Komt er een invalide wagentje met ronkende motor langs.. (pep schrikt echt NERGENS van, alleen van invalide wagentjes met ronkende motors.. maar wanneer kom je die nou tegen denk je..0 nouja, vandaag dus. Pepje de lucht in, snuiven half achterover hangen en in de staak.. Priiima, omaatje . Gelukkig liep ze naar haar escapades nogsteeds rad..

idd wat een piep wagentje was dat he
nono schrok er ook van en die stond 30 meter van de amstel af vast aan t hek.... :S
hoofd omhoog en kijken dat hij deed