Zaterdag was echt een maffe les. Eerst op Paco die zich erg goed liet rijden, was echt trots op hem. En toen op Paris, 10 cm hoger en 3 keer zo dun en een heel glad zadel. Dat was echt zo wennen.Bovendien zat ie vast op links en hing hij linksom met zijn bovenlijf naar links. Je kon m wel gewoon rechtstellen en ook viel hij niet naar binnen dus ik had echt geen idee hoe ik dat moest oplossen. Bovendienm gingen we na 10 minuten weer ruilen dus echt tijd om echt iets te doen had je niet maar wel erg leuk om het eens te voelen. Daarna op Generaal, dat wilde ik altijd al nog een keer doen. Maar dat viel tegen. Hij was erg sloom en ook erg hard in zijn mond en wilde niet op een normaal contact ontspannen, maar na even goed zoeken en alle standen van mijn eigen hulpen te hebben uitgeprobeerd lukte het na een tijdje dan toch. Daarna zat hij gelijk ook iets lekkerder want in de girafffestand zat ik echt op een plank. Maar ach hij wordt ook al een dagje ouder natuurlijk, al geeft m dat niet het recht om dan maar gelijk helemaal niks te doen bij een ruiter die hij niet kent

Maar door dat ruilen kom je er toch wel achter hoe verschillend de paarden eigenlijk zijn en hoe blij je mag zijn met je eigen vaste paard. Al was niemand die op Paco zat er echt blij mee geloof ik

Dat ruilen moeten we nog een keer doen, ik heb er nog wel een stel in mijn hoofd die ik nog eens een keertje wil aanvoelen, idd om erachter te komen dat je eik helemaal niet kunt rijden. Op Paac gaat het redelijk, maar op de rest is het om te janken