Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djoontje

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:25

Jaja sjaslique en ik krijgen nog een druk schema, maar we hebben dr al helemaal zin in!
Zaterdag was echt een maffe les. Eerst op Paco die zich erg goed liet rijden, was echt trots op hem. En toen op Paris, 10 cm hoger en 3 keer zo dun en een heel glad zadel. Dat was echt zo wennen.Bovendien zat ie vast op links en hing hij linksom met zijn bovenlijf naar links. Je kon m wel gewoon rechtstellen en ook viel hij niet naar binnen dus ik had echt geen idee hoe ik dat moest oplossen. Bovendienm gingen we na 10 minuten weer ruilen dus echt tijd om echt iets te doen had je niet maar wel erg leuk om het eens te voelen. Daarna op Generaal, dat wilde ik altijd al nog een keer doen. Maar dat viel tegen. Hij was erg sloom en ook erg hard in zijn mond en wilde niet op een normaal contact ontspannen, maar na even goed zoeken en alle standen van mijn eigen hulpen te hebben uitgeprobeerd lukte het na een tijdje dan toch. Daarna zat hij gelijk ook iets lekkerder want in de girafffestand zat ik echt op een plank. Maar ach hij wordt ook al een dagje ouder natuurlijk, al geeft m dat niet het recht om dan maar gelijk helemaal niks te doen bij een ruiter die hij niet kent Tong uitsteken
Maar door dat ruilen kom je er toch wel achter hoe verschillend de paarden eigenlijk zijn en hoe blij je mag zijn met je eigen vaste paard. Al was niemand die op Paco zat er echt blij mee geloof ik Clown. Maar dat komt ook omdat de begrippen voorwaarts en doorlopen 2 verschillende dingen zijn. Paco moet eerst voorwaarts wíllen, voordat je hem door kunt laten lopen. En ja...die wil om voor jou te lopen moet je er elke les effe opzetten Clown.

Dat ruilen moeten we nog een keer doen, ik heb er nog wel een stel in mijn hoofd die ik nog eens een keertje wil aanvoelen, idd om erachter te komen dat je eik helemaal niet kunt rijden. Op Paac gaat het redelijk, maar op de rest is het om te janken Clown

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:12

summerfeel schreef:
zozow, netjes gedaan allemaal zeg. weet iemand eigenlijk ook hoe merel het gedaan heeft?
ben wel benieuwd hoe revanche was om na zo lange tijd weer op wedstrijd te gaan, en met smiddags die wissel...

merel had 155 en 158?? ofzo? ruf was heel heet zij ze en dan gaat ze zo krabbelen

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:30

Hmm jammer voor Merel en mooi dat de rest het zo goed heeft gedaan. Gefeliciteerd Joyce, mooi resulaat !!! Dat wordt binnen 2 jaar in de Z Tong uitsteken

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:58

Nounou niet te enthousiast he Tong uitsteken
Heb er pas 1 dus we zijn er nog langer niet

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:14

Mooi dat de wedstrijden voor veel mensen heel goed verlopen zijn! Allemaal gefeliciteerd met de winstpunten en de prijzen! Enne Joyce ik zou zeggen ga zo door.

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:48

Gefeliciteerd Allemaal!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:38

Als jullie het nou een keer live willen bekijken. De volgende wedstrijd is 16 en 17 december. Zaterdagavond het m1 en m2 en zondag de overige rubrieken.
Komt het zien, komt het zien.

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:49

IK zal kijk of ik ons mam of pap zo ver kan krijgen!:)

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:41

Vanochtend TWEE uur bij de ortodontist in de stoel gelegen voor mijn beugeltje.
Zaten alle blokjes erop, schoot er een los.. daarna nog een.
Poeh.. En nu doet het pijn woow, ze zeiden dat dat morgen pas zo komen maar 2 uur later deed het al pijn.
En het ziet er niet uit..
Maarja heb weer genoeg geklaagd!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:49

Tsja...dat ga je morgen echt wel voelen Lot...enm de rest van de week ook nog wel. Gewoon veel eten met een rietje, brood met smeersel zonder korstjes in kleine stukjes scheuren en opsabbelen en je avondeten laten pureren door je moeder.
En veel ijsjes eten, dat is lekker koud Tong uitsteken Oow en als je was hebt meegekregen, smeer al je kiezen dan maar vol, want je wangen zijn dat nog niet gewend en gaan erg snel stuk.
Veel succes Ach gut

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:17

Ja had van die was meegekregen.. echt het doet nu al meer pijn als toe net!
maar heb net wel vis en puree en spinazi gegeten!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:50

Nou bij mij hebben ze er 3 keer overnieuw een beugel ingebouwd omdat het telkens na 3 dagen beugelvrij weer in de oude vorm stond. Maar ik kon toch de eerste week niet echt normaal eten en slikken. Puree was de uitkomst Slim Haha!

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:56

haha mama ook toenet had ze puree gemaakt voor morge vroeg hahah!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:28

Een paar dagen doorzetten en je wax goed bij de hand houden, ik weet nog wel dat ik daar veel aan gehad heb.

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:34

Oeee dat komt me bekend voor, maar ik werd echt kotsmisselijk van die was. En trouwens ook van die lijm van die beugel bahbah..
Maar goed niet echt verhalen die je helpen. Succes in elk geval ermee!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:56

Nou vrijdag weer een dierenarts middagje.. Gorez mag weer mee.. Morgen foto's van hem maken voor het paspoort (zijn ze kwijt Tong uitsteken)

Nieuw manegepaard:
Heb hem vandaag voor het eerst zien lopen (f zat erop) en als ie terug in tempo kwam gaf ie in het begin ff een bokje.. daarna werd dat minder.. Nog een beetje onregelmatig/stijf/zwak, maar wat wil je met 7 jaar niks gedaan hebben en gebruikt als fokmerrie..
De eigenaren waren nog wezen kijken en net nog een hele tijd met oma Wubben geouwehoert Tong uitsteken Ben benieuwd. H. wil hem zoiezo voorlopig op proef houden om te kijken of dat onregelmatige/stijve/zwakke er nog uit gaat..

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:30

Spannend!

Ik ben benieuwt, hij staat zeker in de oude stal van Fidji of Tanja?
Of is er weer vanalles verhuist, haha.

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:01

Oew leuk een nieuw manegepaard!
Ben echt benieuwd Lachen

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:05

nee hij staat volgens mij tegenover spetter. verder is er niks verhuist

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:54

germus staat tegenover spetter.. maar idd tegenover new legend..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:46

Ooooei, Joyce is goed wakker vandaag.
Veel succes morgen trouwens, hoor het wel.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:49

Joyce nog even wat anders, leuk onderschrift ... we gaan voor de 10 en dan L1 en dan en dan en dan, kunnen we samen op wedstrijd.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 01:08

Whaha nou ik mag me van M. overal inschrijven.. Maar ik moet wel oppassen dat ik er niet vanaf val haha.. zelf wil ze meedoen met indoor vught oefenspringen.. maar ze wil vantevoren dan wel weg zijn geweest.. ben benieuwd wanneer en hoe ze dat dan wil doen..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:32

Ik ben benieuwd of dat zwakke/stijve/onregelmatige er nog uitgaat, hoop van wel natuurlijk. Een nieuw manegepaard is altijd leuk. Hoop maar dat ie nog genoeg conditie kan opbouwen om de lessen aan te kunnen. Manegepaarden hebben een zware baan, en als je 7 jaar lang niets anders hebt gedaan dan je rond vreten en veulens uitpoepen kan dat best een schok voor je zijn Haha!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:46

Nou de laatste keer dat ik M op wedstrijd heb gezien was het geen succes. Maar aan de andere kant, hij is nu bij jou in training en zo heb ik hem bij jou nog nooit zien doen.
Maar goed als ze wil oefen, dan moet ze naar een aantal oefenspringwedstrijden gaan en dan hopen dat hij net zo braaf blijft bij haar, als bij jou.