Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:41

Wow twee keer op een dag, dat is pas erg Jet Knipoog

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:31

tjah, en dan moet ik tussendoor die 2 friezen nog doen Knipoog Dus rij ik 4 paarden op een dag Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:20

Haha jij bent gewoon de hele dag aan het paardrijden Lachen. Veel plezier!

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:38

Ik heb op Lunaatje gereden! Haha! Luna en Pablo waren elkaar een partij aan het opfokken.. niet normaal!! Echt steeds harder om wie het hardste kon enzo.. En toen op de trugweg van het bos naar de manege, waren er sproeiers op denk 10/20 meter afstand, nou vond Luna al hélemaal niets! En daarna kwamen we nog 2 stilstaande fietsers tegen, nou hard achteruitlopen dat ze kon :lol: Maf beest, maar wel een lekkerding Haha! vanavond de maanrit Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:18

Lekker ritje dus Knipoog
Op wie zat je 's avonds?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:55

We zijn vanochtend weer met de kar weg geweest. We zijn ook de groepen van smit nog tegen gekomen, zij waren onderweg naar het duin.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:59

Gezellig! Was een lekker weertje vandaag ook, prima voor een ritje Lachen

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:03

's avonds zat ik ook op Luna! Ik mocht eerst op Xandra, maar dat meisje wat dan overbleef mocht niet op Luna, omdat Luna erg druk zou zijn.. Dus moest ik op Luna van Aad, was natuurlijk géén straf Haha! maarja van dat drukke heb ik niets gemerkt Knipoog maar het was wel een klein meisje en sterk was Luna wel dus ik denk dat het wel beter is geweest zo Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:03

Nou bij zo'n meisje moet Xandra dan ook niet eens een jolige bui krijgen Tong uitsteken

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:16

hihi nee. Lijkt me wel een schattig gezicht een klein meisje op Xandra.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:45

dat denk ik altijd wel saskia: wat zijn de paardjes toch lief. Met een klein meisje opzich zou ieder paard zo kunnen gaan rennen, bit in het mond wat bokjes en FREE Haha!

hihi, gelukkig zijn ze heel lief

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:04

Is altijd wel leuk he die kleintjes o0p paarden, ben vandaag ook wezen rijden en er zat zo'n ukkie op Omar. Ik heb lekker op Alex gereden, wat een schatje is dat toch! We kwamen ook nog een kudde herten tegen, dat was wel heel bijzonder. Vooral toen ze naats ons weg galopeerden, was erg mooi!.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:45

Ja dat was met de laatste dagtocht ook, dat is echt heel leuk. Lachen
De paarden houden zich inderdaad altijd erg rustig met van die ukkies op hun rug. Dat bewijst toch maar weer dat het hele lieve dieren zijn (de meeste dan Tong uitsteken)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:36

ja, inderdaad. Bowie weet juist altijd: o, een kleintje. Mooi waar kan ik eten? Schijnheilig
Anderen niet. Op ponykamp is zo'n paardje. Larson heet hij. Bij beginners doet hij alles. Zegt iemand draf: larson draaft. Iedere uk kan er mee naar buiten met de gallopgroep en gewoon meeracen. Larson let wel op (zo extreem gebeurt het nooit hoor), maar zodra er iets meer van lieve larson wordt gevraagt bokt hij iedereen eraf Vork

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:37

hahah nou wat dacht je van Prins? zodra die écht moet werken gaat die allemaal enge dingen zien Knipoog Naja.. soms.. Maarja zo heb je veel paarden!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:32

Ja Prins is met kinderen altijd best wel lief, het zijn meer de volwassenen die hem niet zo zien zitten Tong uitsteken

@ Fenn: Misschien tot vanmiddag Lachen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:33

Ja, dat heb ik inderdaad wel vaker meegemaakt. Met kleintjes heel lief door de bak heen lopen. Maar zodra een grotere hem meer aan het werk zet lekker bokken en vervelend zijn.
Ook andersom zijn de paarden er, kleine kinderen, dan kunnen we lekker klieren en bij de grote moeten we luisteren.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:54

Ik ben zo'n beetje de hele middag op de manege geweest en ga zo lekker weer, nu om te rijden.
We hebben bijna alle paarden afgespoten. Xandra had echt het record vies worden Tong uitsteken Ook heb ik nog met Djolly, Bootje en Alex gewandeld Haha!. Gezellig!

En Fenn wat vond je van Boy, een toekomstige lieveling? Tong uitsteken

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:16

hihi, het was wel heel grappig voor een weekje, maar geen toekomstige lieveling. (daarvoor was hij wat te gewoon denk ik, maar ik ga niet zeuren als ik er over een week of twee weer op moet) ik had volgens mij nog nooit op hem gereden!

Ik reed gedeeltelijk zonder beugels, want gerald had toch een wondje op m'n hak gezet toen hij erop ging staan en dan m'n hakken uittrappen was niet lekker. Voor de rest had ik ontzettende lol met Iris. Die zat op Gerald en wilde heel graag m'n handschoentje hebben; gerald was nogal druk. Dus ik naast gerald om dat handschoentje te geven. Schoot Boy erlangs (of gerald ging stil staan? ze mochten elkaar niet zo) dus ik weer de berm in en stil staan en iris langs me heen. Die dacht alleen dat ik doorstapte dus wilde even draven. Iris kwam met een stevig gallopje weer langs ons. Waarna Boy heel gemoedelijk weer aansloot Knipoog en Aad merkte niets.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:28

Ik zat gisteren op Omar. Heen naar het stran d en het eerste stuk strand was hij heel lief, niets verkeerd gedaan.
Op het strand heerlijk voorop gereden naast Wil en Manda. En Omar lekker geplaagd door hem proberen de zee in te sturen. Wat ook best goed lukte, zelfs in galop. Maar daarna had hij niet zo'n haast meer, hij ging liever achter Manda lopen ipv ernaast. En omhoog het duin op ging hij verder met eigenwijs doen, het was best zwaar, maar hij wilde steeds stil gaan staan. En dan kreeg hij op zijn kop van me en stapte hij ineens heel snel naar boven. En toen de galop was helemaal een puinhoop, volgens mijn was hij lekker vrolijk, lekker opzij springen en bokken en doen. En Jack die wat verder naar achteren reed ging ook jollig doen, alleen daar was zijn amazone het niet helemaal mee eens, dus die wilde maar weer draven.
Daarna nog een galopje gedaan in het duin en toen waren de paarden ineens wonderbaarlijk braaf. Maar wel heerlijk zo op dinsdagavond in de eerste groep. We reden gisteren met 5 mensen in een groep, ton 5 en wil 5. En het lukt me al een aantal weken om lekker als 2e te rijden en op het strand voorop.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:22

Ik heb gisteren op Prins gereden. Opzich wel een leuk paardje maar ja het is Koos niet hè Knipoog. Gelukkig reed hij in de beginnersles al mee waardoor hij geen westernzadel had. Dat vind ik namelijk helemaal niet lekker rijden. Het eerste stuk was hij wat voorwaarts en nepschrikkerig. Waardoor hij met het verschelde galopje natuurlijk even een wappertje moest geven om daarna vrolijk opzij te jumpen Knipoog. Op het strand hebben we echt een hele lange galop gedaan. Zo'n beetje het hele strand gegaloppeert. Toen werd Prinsje wel steeds rustiger en uiteindelijk moest ik nog flink gaan drijven Knipoog
Maar toen we net een galopje op het strand wilde aanspringen zag Boy een mooi gat voor Bowie, dus Boy vloog op Bowie af Bowie gaf een bok en Esther zat op het strand. Gelukkig heeft ze zich niet zeer gedaan... Maar het is wel Boy zijn week. Ik geloof dat er deze week al 3 mensen vanaf zijn gevallen of er dankzij Boy zijn afgevallen Tong uitsteken
Naja verder hebben de paarden zich goed gedragen (ook Omar Tong uitsteken)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:04

serieus Vork bij mij was hij in een lekkere slof,slof bui (misschien moest hij zich daarom vanavond even uitleven Knipoog ) maar gelukkig heeft esther zich geen pijn gedaan ofzo. Het is wel eens slechter uitgepakt.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:30

Nu ik nog even, Ik heb heerlijk op het kleinste paard van stal gereden. Het was erg lekker op het strand, alleen wij hebben maar een klein stukje gegallopeerd, vraag me niet waarom want het ging bij iedereen wel heel goed geloof ik. Alleen Manda heeft een paar draaien (bijna letterlik) om haar oren gehad van Aad omdat ze naar voren liep te drammen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:46

Ja manda springt echt alle kanten op Tong uitsteken Maar volgende week weer op dat ukkie?

@ Fen: Ja later ging hij wel weer over in zijn slof-slof bui Tong uitsteken, maar in het begin was hij heel alert. Als iemand achter hem schrok "schrok" Prinsje ook. Nee ik vond hem gister niet helemaal betrouwbaar...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:58

Volgende week??? nee dat duurt te lang, dan krijg ik afkikverschijnselen Clown Ik ga vrijdag lekker weer rijden! en ik hop wel dat ik dan weer op hem zit ja, hij is wel erg leuk. Al zou ik het ook wel leuk vinden om een keer op Xandra te rijden.