Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xEmy

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:44

haha ja dat is nou ook iets typisch wat ik me nog herriner van Sanoes :P
eerste buitenritje op haar gedaan weet ik nog :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:24

Ik weet niet meer op wie ik mijn eerste buitenrit heb gedaan :P. Mijn eerste drie lessen waren op Bram en daarna heb ik bijna alleen nog maar op Eco gereden tot ze is ingeslapen.... Was ook altijd een fijn paardje!

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:26

Eco heb ik niet meer gekend !
Eerste les dus op Amar, tweede op Macho
Na een tijdje reed ik alleen nog maar op Bowie omdat niemand op hem wilde behalve ik.
Was onwijs moeilijk voor mij om hem op de hoefslag te houden, al helemaal in galop, maar wel super veel van geleerd toen :).
En eigenlijk waren in het begin ál mijn strandritten, en dat waren er nog al wat toen met mijn vader, op Brammetje :P
Toen Bram weg was ging ik twee keer op Alex maar dat vond ik niet echt een groot succes, dus daarna weer meestal op Bowie, en nu verschilt het gewoon :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:30

Ik heb vaak op Bowie gereden, nog als eerste van mijn les. Verschrikkelijk was dat... Hij ging overal stil staan en besloot zelfs nog even bij Aad te gaan zoeken naar iets te eten! Echt een verwend kreng was dat toen :P.

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:21

haha bij mij ook hoor
wil gaf alle paarden een wortel, nou bowie ging elk rondje bij wil stilstaan als we aan het stappen waren
en we deden een keer wortelrace, en er was een emmer waar wortels in stonden, bowie; neus erin en hij was er niet meer uit te krijgen :oo
dat paard heeft wel humor eigenlijk :P

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:53

Ja Bowie was altijd geweldig leuk om naar te kijken :j
Ik heb ook een periode gehad dat ik alleen maar op hem reed, maar dat was ik zijn goede periode, toen wilde er trouwens ook niemand op := Ik vond hem leuk! Later had ik een Bowie-Luna afwissel periode, toen wilde ik trouwens wel weer eens op een ander paard, vooral met Luna had ik niet veel...

Toen Amar er nog was reed ik bijna altijd op hem, daar wilde ook al niemand op :+ Kanjer heb ik ook vaak gekozen trouwens, die galoppeerde in het begin altijd zo geniaal :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:59

Ach ja ik reed in het begin heel veel op Eco, daarna werd Oxana mijn favoriet, tot ik een keer op Gerald zat... Gerald was echt mijn grote lieveling. Daarna heb ik niet echt een paard gehad waar ik zo'n klik mee had.... Vond Tsjimme wel leuk, maar ook weer niet super. Het maakte me toen niet meer zoveel uit op wie ik zat, behalve dan dat ik niet het zadel uit stuiterde ivm mijn rug....

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:12

het was wel leuk dat je mocht kiezen dat je als je wilde gewoon 10x op dezelfde mocht :P
nu kan dat niet meer, das opzich wel jammer !
maar ook wel weer goed voor de afwisseling, en ik werd altijd met vinger opsteken helemaal weggedrukt als klein meisje door de grotere en brutalere uit mijn les, dus dat was zegmaar ook een nadeel voor mij als beginner weet ik nog :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:54

Ik vond het wel jammer dat je niet meer zelf mocht kiezen, vooral als ik op Kanjer zat en dat verschrikkelijk vond en Sas en Fenn altijd wel wilde ruilen, wat dan ook weer niet mocht....

Maar het is ook wel weer eerlijk dat de meest bijdehande niet 10x op dr lieveling zit terwijl een ander ook wel eens dat paard wil rijden... Met wedstrijd vind ik trouwens dat ze gewoon lootje moeten trekken :P. Als je echt kan rijden moet je ook op een Alex of Fox je proef kunnen rijden... Maar die worden bijna nooit gekozen. En dan moeten andere paardjes weer veel te veel lopen... Zo deden ze dat ook altijd op mijn oude manege :D. De paarden waren ingedeeld in drie gradaties en degene die les gaf bepaalde uit welke je moest kiezen. Zo had je makkelijk, midden en moeilijk. Beginners moesten uit makkelijk kiezen en de ver gevorderde voornamelijk uit moeilijk. En midden tja die was voor de wat verder gevorde beginners of de nog niet zo goed rijdende ver gevorderde :P.

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:41

Ja dat lijkt mij inderdaad ook veel beter
Hoewel ik het altijd super leuk vind op Guus zou het ook wel leuk zijn om een keer op een totaal onverwacht paard te rijden
Gewoon niet zo standaard, en dan worden de andere paarden inderdaad ook minder belast

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:16

Bowie was altijd super ja. Soms wilde je hem wel achter het behang plakken, maar hij had ook altijd wel wat. Het was echt mijn pony (en ook van mijn vader). Zo lekker eigenwijs.

Ik vond het altijd wel leuk om te kiezen, sommige paarden werd je amper op ingedeeld en andere soms erg veel. Ik had zelfde met luna, totdat ik zei dat ik het wel gehad had met d'r en toen heb ik er niet meer op gezeten.

Dat is leuke van wedstrijd, op een paard opgeven waar niemand/weinig anderen op mee doen. Paste Bowie ook wel bij de ervaring, was echt heerlijk met die doerak, laatste proefje was het leukst met bokkende Bowie.
En idd Es, zo'n systeem is wel beter. Op mijn oude manege werden de beginners gewoon ingedeeld op de brave pony's als er voor hun eens wedstrijdjes waren. Voor de andere die onderlinge wedstrijden reden (elke maand), moest je 3 pony's opgeven (of je eigen/verzorg paard) en dan zat je op 1 van de 3. Ze hadden idd max aantal deelnemers voor de populaire pony's en er werd ook bijgehouden op wie je steeds ging, zodat iedereen een keer op de populaire pony's kon.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:27

Dat systeem is ook wel aardig idd ;).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:25

Als we mochten kiezen, koos ik altijd de paarden waar toch niemand op wilde, dus voor mij was het wel een omschakeling toen we niet meer mochten kiezen. Daar gingen mijn maanden op hetzelfde paard :')

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 20:43

Ik kan me niet eens meer herinneren hoe het ging toen we mochten kiezen. Ik kwam altijd wel op een paard terecht die wel tof was. Maar goed, ik vond Kanjer ook wel tof, dus dat was niet lastig :n (Sas, jij zat gewoon altijd op koos). In de dinsdag groep waren we ook vrij sociaal naar mensen met lievelingspaarden, die mochten daar bijna altijd op.

Met indelen, tja, de luna-bowie afwisseltijd van sas zag er voor mij ongeveer hetzelfde uit. Verder mocht ik buiten ook vaak op hetzelfde paard. Fox, Prins, Pablo heb ik veel gereden etc.

Ik vind het zo wel prima, al fietste ik richting strand naar stal en ik herkende de paarden niet en ook geen bekende kinderen vanuit de verte. :=

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:57

Voordat Koos er was heb ik ook ontzettend veel op Kanjer en Amar gereden. En tja in het begin vond niemand Koos leuk bij ons, dus toen heb ik die geclaimd :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:57

Ik reed altijd wel een beetje op verschillende paarden, heb ook wel een Luna periode gehad :=. Maar die vond ik ook wel leuk, tot ze ineens geen zin had en besloot te gaan rennen in de bak, toen was ze wat minder :P. Ik reed ook altijd graag op Gerald, heb ik ook wel aardig veel op gereden :).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:51

Dat was mijn Luna periode ja :')

Fenna en ik gaan volgende week weer eens een ritje maken :)

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:52

echt leeuk!
ik morgen :)
want ik kon zaterdag niet, dus nu die anderhalf uur rit
met een vriendin van school samen.
want we zijn toch vrij!
is de vakantie voor jullie ook al begonnen?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:54

Vrijdag was mijn laatste stagedag en ik heb nu twee weken vakantie, daarna ga ik weer werken ;)

Was wel weer even leuk op de manege, de nieuwe paarden leren kennen en Jack en Fox gedag gezegd. Paco was wel een beetje drakerig met afspuiten zeg :oo

Veel plezier morgen, hopen dat je op Guus zit?

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:18

Jaaaaaa :+: :P
oh echt? stond jackie lekker in de paddock?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:24

Ja hij stond lekker van het zonnetje te genieten met Ragna. Hij kwam nog even bij ons kijken maar vond het al snel weer genoeg :=

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:44

Zozo ik heb weer wat gemist :). Op welke dag gaan jullie ritje doen dan Sas? Misschien kan ik nog even zorgen voor wat foto's :P.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:46

Paco en afspuiten.. hmm dat herken ik wel. Al hadden we hem in Nw-Vennep eindelijk zover dat ie in de spuitplaats ging en afgespoten kon worden. We begonnen met teugels vast houden en de slang dichthouden en hem maar om je heen laten lopen en zijn benen af spuiten. En zo steeds verder en hij bleef steeds beter staan.

En voor mij duurt de vakantie nog 2 weken, komende week 'vrij' om te studeren en die week erna 2 tentamens. Dus nog even hard aan het werk :roll:

En vandaag weer lekker gemend met Mazzel. Ondanks de warmte had hij nog best wat pit, dus nog wel lekker rondje kunnen maken. En zelfs aardig braaf voor het verkeerslicht stil gestaan :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:01

Nog steeds met Mazzeltje bezig ;). Mijn pony heeft net onder het zadel zijn best gedaan :). Hij heeft zowaar netjes over de hoefslag gelopen en geen absurde schrikreactie gehad :P.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:15

Ja nog steeds op zondag zoveel mogelijk Mazzel pesten. Ach gaat super voor de kar met die pony. Ik geloof dat weinig me boeit met hem op de weg. Stilstaan gaat echt al stuk beter, hij is lekker te rijden, stond vandaag iemand te vegen, dat was wel spannend, terwijl je op het erf mazzel ongeveer op kan vegen, hij vindt alles best met bezem onder hem door.

Brave pony :D