KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xShanty

Re: KHNS instructie week 8 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:39

*BOEM* Natalie valt binnen :Y)

Nog maar 4 dagen school :Y) En heb donderdag kerstgala :D (wat op eindfeest vorig jaar na het enige leuke feest is bij ons op school omdat het alleen bovenbouw is, (en er alcohol is) alhoewel ze volgens mij wel het beleid hebben aangescherpt :+ ) Het zorgen voor een kaartje was chaos, iedereen wilde, iedereen was bang dat die geen kaartje meer kon hebben (minder kaartjes beschikbaar dan bovenbouwers, en we zouden nog intro's hebben ofzo, maar weet niet hoe het daar mee gegaan is..) maar heb er wel zin in :j

Ben echt toe aan vakantie, volgende week ook nog 2 toetsen..
Zit er een beetje doorheen geloof ik, had vandaag met rijden ook al dikke ruzie met Mist in het begin, maar gelukkig goed kunnen eindigen :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:50

Natalie1993 schreef:
Hooi! Kom ook weer eens binnenvallen... :')

Hoi :Y)

Ik nog 3 dagen! Woensdag hebben wij kerstgala :D Bij ons liep het alleen niet zo hard met de kaartjes, we (als 5 vwo) mochten zelfs als we wilden ook een 2e introducee meenemen _O- Voor het zover komt moeten ze toch nog heel wat kaartjes overgehad hebben :')
En dat terwijl naar mijn weten toch vrijwel iedereen van de 4/5 havo'ers, 4/5/6 VWO'ers én alle internationale bovenbouw klassen gaat.
Wij hebben btw hele gave bandjes als toegangsbewijs 8-) Ik heb er echt onqijs veel zin in! Vier vrijdags ook nog mijn verjaardag en zaterdags gaan we naar Kootwijk :D

Ik moet nog wel 3 dingen voor school doen. Érg uitgebreid artikel voor geschiedenis, echt onwijs veel werk ik ben er nu al een paar dagen mee bezig. Verder een presentatie voor Frans en een aantal artikelen voor Engels inleveren. Dat wordt nog hard doorwerken :\ :z

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:52

Wow, een tweede introduce :+
Het was het dringen om kaartjes, echt heel erg :+ En weet dus niet eens zeker of er nog introduce kaartjes waren.
Maarja, wij hebben het in de aula, waar maar 450 mensen in mogen ofzo :+ En we hebben 3 6V klassen, 3 5V klassen (vol, dus 96 mensen) 4 4V klassen, 3 5H klassen, 3 4H klassen en 1 4vmbo klas. En dat zal dus rond de 450 liggen, en ze hadden eigenlijk 100 kaartjes voor de introducés ofzo..

Bofkont, wij hebben tot en met donderdag les. Vorige jaren woensdag kerstgala, donderdag les, dat was niet zo'n succes := Dus hebben ze nu maar donderdag kerstgala :+

Ik heb alleen nog 2 toetsen en verder gelukkig niets. Maarja, wij hebben vrijwel geen verslagen meer om de een of andere reden, had 2 weken terug presentatie voor Nederlands, verder heb ik geen grote dingen als huiswerk, best chill. Voorheen had ik voor engels verslag, nederlands verslag en frans altijd helemaal veel, maar sinds ze geen Z-uren, 1 ipv 2 herkansingen en geen handelingsdelen meer hebben heb ik vrijwel niets meer.
Maarja, aan de andere kant, als je 12x te laat komt zit je officieel al bij bureau halt, bij 3x gesprek mentor, bioj 6x gesprek coördinator en bij 9x leerplichtambtenaar.zelfde geld voor ongeoorloofd afwezig, op gym na checken ze elke les. ( Mijn M&O docent is wel het toppunt van bonaheid, die dreigt met dingen en komt ze nooit na (ja als er nog 1x iets gegooid wordt gaat die eruit, woesh 6 pennen naar 1 persoon :+ ))

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:08

Bij ons is het niet op school, dus wij hebben wel wat meer ruimte :Y)

Wij hebben ook allemaal donderdag nog les ... maar we krijgen wel het eerste uur vrij dan .. wauw :') (heb ik toch sws al donderdags)
en dan vanaf het 3e weer uit allemaal voor onze 'goedendoelenactie' van school, joepie :7
vrijdags alleen nog maar geld inleveren.

Dat is wel fijn! Dat je niet zoveel aan verslagen hoeft te doen. Ik echt belachelijk veel #) Vaak wel tot 3 verslagen/SO's/artikels/presentaties/whatever dingen per week ..

waha := hebben jullie dat soort maatregelen voor te laat komen :') ?
Wij hebben 1x te laat: rood briefje halen en dat is volgende dag 8 uur melden. heb je je na een aantal n=dagen nog steeds niet geneld vrijdag strafmiddag.
en bij hoevaak te laat je naar strafmiddag moet ... hmm geen idee best veel geloof ik :+

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 11:28

Wij hebben dus plots enorm strenge regels, voorheen was het ach is wel goed.
Nu is het melden en dus niet te vaak.. Mijn coördinator staat bij de ingang en stuurt iedereen die te laat is naar de meldplek, dus ookal heb je een aardige leraar ben je nog steeds de banketstaaf..
Wij hebben geen strafmiddag, nouja, nablijven :+

Wij hadden voorheen echt gewoon donderdag 1e 2 uur vrij en dan de volle dag nog. En dan vrijdag kerstviering voor de onderbouw, nu nog steeds kerstviering onderbouw, niet meer naar de kerk ( ja jongens, we zijn een katholieke school die niets doet aan godsdienst of naar de kerk met kerst :+ ) en hopelijk niet ineens bovenbouw ook :=

Maar wij zijn met de resultaten van 2 jaar terug bestempeld als zwakke school ofzo, met vorige jaar heel sterk, maar daardoor zit de inspectie regelmatig hier, ze waren vorige week ook controleren :+

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:14

:wave:

Ik moet deze hele week nog, vrijdag tot half 12.
Woensdag ga ik naar Snowworld met BSM :)
Verder heb ik 5 dingen in 3 dagen dus dat wordt nog even hard bikkelen :Y)

Zen en Yout gaan super op 't moment, vooral Zen gaat erg vooruit na de lessen van Hergen!
Echt fijn!
Zou donderdag weer naar Addie maar niet geweest, (wilde zo graag laten zien hoe het nu gaat) vonden 't te glad/gevaarlijk op de weg met trailer.
Verder wel woe, do en vr naar de binnenbak geweest dus wel fijn kunnen trainen :)
Wie weet in de kerstvakantie een week heen :)

Ik had gister gala :Y)
Bij ons mogen geen intro's meer en dit is ook nog maar het enige feest per jaar, ging nogal ruig qua drank met die andere feesten en de leraren wilden die verantwoordelijkheid niet hebben :Y)
Was gezellig, vooral bij de afterparty heb ik echt dubbel gelegen om klasgenoten.
Vooral tussen 3 en 4 uur als de zatte groep overblijft _O-

Ik zit op een school waar alleen havo 3/4/5 en vwo 3/4/5/6 is, nu totaal 1200 ll geloof ik.

Alle sneeuw hier weer weg, dus hopelijk morgen weer even in de buitenbak rijden :)

Bij ons is het 1e uur te laat: half uur eerder melden volgende dag.
vanaf 2e uur: uur inkomen, en bij 3 keer te laat gesprek met ouders etc.
(6 keer leerplichtambtenaar)
Beetje dom maar kom niet te laat dus valt mee :)

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:31

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:28

Mooi dat Zen en Yout zo fijn gaan nu! Ik zal ook even reageren in je topic.

Ik ben een beetje ziekjes, al de hele week eigenlijk. Ik heb echt vanálles := : keelpijn, verkouden, hoofdpijn, dichtzittende oren :+
bleh :+
Net wel wedstrijd gereden, ging niet zo goed :+

Btw jill: ik lees dat wij ons moeten selecteren voor de regiokampioenschappen DRESSUUR! Geen vrije inschrijving meer :oo ?!

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:48

Mooi dat het fijn gaat antal!
Balen zeg jetske :(:)
Hoezo ging je wedstrijd niet?

Jetske winter moeten we altijd selecteren toch?, dat is in kring 1 doormiddel van het kringkampioenschap, maar derest van de kringen hebben 3 selecties :')
Mijn wedstrijd van morgen is afgelast, had achteraf niet echt nodig geweest want alles is inmiddels wel weer ontdooit, maar vind het wel lekker dagje niks.
Heb nu 16 januari pas weer wedstrijd, heb dus nog lekker de tijd :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:54

Ponylief vond de kantine voor de verandering eens eng. Schoot er 2x vandoor in de eerste proef (dat werden een 4 en een 2) en nog een 4 voor ontspanning ed, dan zakt het snel ... 171. Voor de rest vond ik het eigenlijk nog wel aardig gaan ... zucht.
Tweede proef was naar mijn idee niet zoveel mis mee, hij wilde nog 1x wegspringen maar dat wist ik nog net tegen te houden. Daar kregen we 175.

Bleh ... k u t dressuur #)

Serieus? Nooit geweten :o (ook nooit meegedaan, dus dat is misschien ook niet zo gek _O- )

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:56

Aah balen, hij was dus een beetje fris? :(:) Volgende keer beter! Doe je wel mee met het kringkampioenschap?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:58

Nee eigebnlijk juist helemaal niet. Hij was gewoon 'normaal', kwam nogal onverwacht. Geen idee waar het opeens vandaan kwam :n .

Pff stond wel op de planning, maar na zo;n wedstrijd zakt de moed me weer een beetje in de schoenen. :=

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:00

Vervelend zeg, waar was je heen geweest ?
Gewoon meedoen joh, je heb nog een dikke maand om te trainen, en dat van vandaag was gewoon een verkeerde momentopname :D

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:01

Nou dat is toch helemaal niet slecht! Om daarom dan de dressuur poedersuiker te vinden :+
Alsof ik altijd winst rijd :Y)

Het is wel M1 hé, dan mag je ook wel wat verwachten!
Als ie lief was had je winst gehad!

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:07

Haha maar ze vond het altijd al poedersuiker geloof ik? dus nu nog een beetje extra denk ik :+
Ik vind de dressuur ook poedersuiker als ik geen winst rijd, terwijl het 9/10 x aan mijzelf ligt :Y)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:12

Nee dat is het niet hoor :')
Maar ik vind het al niet leuk, verzamel dan moed om weer eens te starten. Dan besluit ponybeest zich te misdragen, punten waar ik niet blij van word (oke ik had geen winst meer verwacht, maar toch :+ ) en dan vervolgens kom ik met een gevoel thuis alsof ik wéér voor niks me heb ingespannen :+

idd Jill :+
Was hier in Noordwijk.

ik doe ook wel mee aan de kringkampioenschappen hoor en ik probeer enthousiast te blijven :7

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:19

Ja dat snap ik wel hoor, heb ik ook weleens dat het lijkt alsof het verspilde moeite is :Y) Maarach gewoon positief blijven :D

Ik wil graag naar de regio, maar dat is op prinsenstad en daar kom ik de baan niet rond, dus dat is wel lastig :+

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:21

'Probleem' bij mij is dat ik me afvraag 'waarom doe ik dit nog? Waarom rij ik niet gewoon alleen maar springwedstrijden en SGW's?'
:')

ach tot de kringkampioenschappen geen dressuur meer :D Alleen 2 springwedstrijden!

Niet de baan rondkomen heb ik ervaring mee, dat bevorderd je proef niet echt nee :7

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:24

Ik rij wel de regio springen (dat is wél vrije inschrijving jeuj :') ), maar daar gaan we gegarandeerd 2 balkjes tikken :+ Hebben we tot nu toe beide keren gehad als toen we regio's gingen starten _O-

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:25

Omdat dressuur toch nog de basis blijft moet je dan maar gewoon bedenken :Y)

Nee niet echt he? :+
En de regio is al 30 januari joh, wist niet dat het als zo snel was. Dat is mooi want dan kom ik nog lang niet in de buurt van die 30 winstpunten.
Maarre je moet maar 1 coupon inleveren? rijden we maar 1 proef dan

Ik ga thuis oefenen met poeptonnen in de hoek, in elke hoek 1.. Huppakee ~~}> 2 weken geleden waren die tonnen ook al in hazerswoude, daar is hij echt allergisch voor

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:27

Thuis dressuur ik bijna alleen maar dus dat is geen overtuigend argument om wedstrijden te starten :')

ja klopt dressuur is echt al snel! Van het springen is ie pas 27 februari :=

_O-

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:28

Huh? het is serieus wel anders dan vorig jaar? Je moet nu bij de 1e 3 zitten op de kringkampioenschappen :\ Nou dan moet ik nog ff keihard mijn best gaan doen :+

edit; ooo stom ik weet niet of het anders is, ik heb nog nooit meegedaan aan winterkringkampioen en regiokampioenschappen :+

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:30

Hoeveel was het vorig jaar dan?

vorig jaar zou ik de kringkampioenschappen wel starten maar dat was tioenb verplaatst door de sneeuw en de nieuwe datum kon ik niet. Maar wat ik me van die startlijst kan herinneren stonden er nauwelijks 3 combinaties per klasse ... of herinner ik me dat nou verkeerd?
Zou wel makkelijk zijn :Y)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:30

Dressuur is alleen leuk als je leuke punten krijgt :Y) Of als je iets heeeel slechts had verwacht en het dan vervolgens meevalt.

Had vandaag nog les, instructrice er nog even opgezet, die had er niet op gereden sinds de 'blessure' en die vond eigenlijk dat ze netter was in haar hoofdhouding en dat ze meer bewoog, vond ik ook al :) .
Daarna zelf nog gelest. En ondanks tdat ze de afgelopen dagen heel erg fris was was ze het vandaag niet, totdat er een enorme bok uit kwam , ach.

Zelfs mijn papa zei laatst dat het thuis toch wel een heel stuk beter gaat als op wedstrijd toen hij deze week mee was..

1e 3 bij de kring, wow, dan had het voor mij echt geen nut om te gaan. Heb ook onbewust andere wedstrijd ingeschreven de 16e :+

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:32

Jetske_ schreef:
Hoeveel was het vorig jaar dan?

vorig jaar zou ik de kringkampioenschappen wel starten maar dat was tioenb verplaatst door de sneeuw en de nieuwe datum kon ik niet. Maar wat ik me van die startlijst kan herinneren stonden er nauwelijks 3 combinaties per klasse ... of herinner ik me dat nou verkeerd?
Zou wel makkelijk zijn :Y)

Ja van vorig jaar weet ik het dus niet omdat hij geblesseerd was, maar ik kan mij herinneren dat iedereen die startte op de kring gewoon de regio gestart is, dus zou dan best kunnen dat heel veel mensen niet gingen vanwege het weer en dat de klasses daarom zo klein waren. Ik zit nu wel telkens met een heel stuk meer in de M1