Met de dames op stok, in het Langelanerskippehok...! deel 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:28

Uprica schreef:
is het alweer bijna een jaar geleden ja? tijd gaat snel zeg...... morgen is het weer D-day voor ons, ben benieuwd?

Nou ik duim met je mee.. zolang je maar geen enge vliegenkap dingen meer doet met Val...

Volgens mij is Vincent nog steeds in shock er van.

Jetta

Re: Met de dames op stok, in het Langelanerskippehok...! deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:50

Leuk jong ding.....wel veel wit op het koppie. Met een G.....
Lekker ordi: Gstar(ook bekend als spijkerbroekie), Gspot (doet ie het of doet ie het niet).
Lekker maf: Gerard, Granddad, Grote Vriendelijke Reus, Gare bieflap, Gore stinkknol.
En nou effe serieus: Greetings from.....( vul naam hengst of merrie in), Great , Goodness, Gabor, Gary, Gorgeous!
De laatste vind ik de beste voor dit leuke dier! Wat is het? Welsh Cob?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:51

GlitterGlamourGordon!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:49

Jetta schreef:
Leuk jong ding.....wel veel wit op het koppie. Met een G.....
Lekker ordi: Gstar(ook bekend als spijkerbroekie), Gspot (doet ie het of doet ie het niet).
Lekker maf: Gerard, Granddad, Grote Vriendelijke Reus, Gare bieflap, Gore stinkknol.
En nou effe serieus: Greetings from.....( vul naam hengst of merrie in), Great , Goodness, Gabor, Gary, Gorgeous!
De laatste vind ik de beste voor dit leuke dier! Wat is het? Welsh Cob?

Nou we zijn eigenlijk wel erg enthousiast van "Greetings from Ahoy".

Het is een Gelder.. half broertje van Vincent, volgens mij een volle broer van Equador.

Equa vorig jaar zomer:

Afbeelding en
Afbeelding
Van dit jaar nog geen foto, nog geen zin gehad om in het weiland te liggen wachten tot meneer 's uit zijn groepje vandaan wilde komen.

Maar zo ongeveer zal G zijn wanneer hij een jaar is :p

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:28

Ceriadwen schreef:
Nou Chelle heeft een nieuw vriendje op het oog....

Kleine indruk van de nog onbekende G

Afbeelding

Namen zijn welkom:

O.a.

Guus geluk
Gehaktbal
Goedemorgen drinkontbijt

Het moet dus met een G beginnen en ze heeft tot uiterlijk Zaterdag om een naam in te dienen voor de kleine grote man.

GEWELDIG

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 18:57

Mooi paardje, Equador! Hoe oud en groot is hij nu? Hij heeft trouwens een lekkere eigenwijze, scheve bles over zijn voorhoofd... :D

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:35

nou de vliegenkap is nu alweer kapot dus die zal niet zo snel meer opgaan, hahaha

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 20:54

Uprica schreef:
nou de vliegenkap is nu alweer kapot dus die zal niet zo snel meer opgaan, hahaha

Och jee, is het sloopbedrijf Valko BV weer langs gekomen... :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:10

:wave:

Succes morgen Wan!

Leuk dier Es, hebben jullie die erbij gekocht?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:20

Serada schreef:
Mooi paardje, Equador! Hoe oud en groot is hij nu? Hij heeft trouwens een lekkere eigenwijze, scheve bles over zijn voorhoofd... :D

Nu net 2, en ik zal na de vakantie 's kijken of ik 'm redelijk kan schatten. Maar hij is echt nog minimodel.

Heb de fokker gesproken, en die zegt dat de voorgaande veulens ook heel lang klein zijn gebleven maar tussen het 2de en 3de jaar ineens gaan uitschieten dus we houden hoop.

Zijn blesje.. tsja.. als kleine beeb vond ik het schattig, rond het eerste jaar stond het me iets tegen maar vooral ook omdat hij zo uit balans was ( mega hoofd mini lichaam) maar nu hij groter word, word de bles beter verdeeld lijkt het wel en hij heeft gewoon een heel leuk ondeugend hoofdje. DUs ben blij dat ik hem gehouden heb, heb er over getwijfeld een jaar terug om hem toch te verkopen... maar ben heel blij wel met hem.

Karakter voor zover ik hem nu ken is ook gewoon goed, hij wil graag bij je zijn, is vrij zachtaardig van karakter.. een soort mini vincent alleen eleganter :p

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:22

Vind het altijd zo jammer dat die aftekeningen niet meegroeien op het hoofd, Esmee had zo'n schattig hart, maar dat wordt steeds kleiner en onduidelijker....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:22

Die kleine hebben we een optie op.. klinkt banketstaaf op zo'n manier...

We gaan na de vakantie kijken, denk wel dat Chelle 'm neemt maar gewoon wel kijken en ff zien lopen. Maar is niet van mij hoor, die is echt van haar.. kan ze 3 jaar kijken hoe dat ie groot groeit :p

Twinklebel schreef:
:wave:

Succes morgen Wan!

Leuk dier Es, hebben jullie die erbij gekocht?

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 21:29

Is het veulen van dezelfde fokker als Vincent en Equador?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:29

Ben benieuwd, komt die dan bij Jan te staan?

Esmeetje een dag of twee oud, toen had ze echt nog een hartje.....tijd gaat echt snel, lijkt nog maar pas geleden en nu is ze al weer ruim twee.
Afbeelding

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:29

Twinklebel schreef:
Vind het altijd zo jammer dat die aftekeningen niet meegroeien op het hoofd, Esmee had zo'n schattig hart, maar dat wordt steeds kleiner en onduidelijker....

Ja als het een hele leuke aftekening is zou ik het ook jammer vinden. Ben tot de ontdekking gekomen dat Vincent na 9 jaar ineens een extra witte streep erbij krijgt op zijn snoet... was weer een geheel nieuwe ervaring.
Arme paard wordt grijs bijd e gedachte aan het weekend ben ik bang....

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 21:31

Heeej Fieke, weer terug op het honk. Heb je een leuke dag gehad? Ik las trouwens ook wat recenties over duivenklauw op het friesepaardenforum maar daar zijn ze erg positief. Heb je het nog opgehaald?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:32

Ja kijk da's schattiger dan een bles die er voor zorgt dathet lijkt alsof je hoofd klem heeft gezeten tussen de draaideuren...

Nee.. er komt geen enkel veulen meer bij Jan te staan.. ik heb het er in principe goed gehad hoor, daar niet van.. maar de veulens eten ook gewoon treurniet, en ik ben er niet zo fan van. Verder komt de mijne in de wintermaanden eens een uurtje of als hij geluk heeft anderhalf buiten per dag en ik vind het gewoon te weinig. We laten hem naar Gelderland gaan en anders kijken we ofdat ie naar Zwethsloot kan.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:35

Serada schreef:
Heeej Fieke, weer terug op het honk. Heb je een leuke dag gehad? Ik las trouwens ook wat recenties over duivenklauw op het friesepaardenforum maar daar zijn ze erg positief. Heb je het nog opgehaald?

Ja, heb ze vanochtend om tien uur al opgehaald, ben benieuwd, ga er morgen gelijk mee beginnen. Heb er niks mee te verliezen.....

Dagje was erg gezellig, ook nog lekker paard gehobbeld van dinnetje, die is zelf hoogzwanger, paard liep al zes weken aan de longe, en reed er zo mee weg. Heerlijk paard, had haar al twee keer eerder gereden, eerste keer was ze nog erg groen, tweede keer L nivo en nu loopt ze in het Z1, leuk om een paard zo te zien en voelen groeien! Ze stond ook op eer erg leuke stal, bij Lozeman, die rijden internationaal eventing en er was zo'n heel crossterrein omheen, erg gaaf, enorme hindernissen, zou ik echt nooit over durfen....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:35

Serada schreef:
Is het veulen van dezelfde fokker als Vincent en Equador?

Nee alleen dezelfde fokker als Equa.. Vincent kwam uit Eersel. Die kwam van iemand die had de merrie gekocht met Vincent als veulen aan de voet mee. En die vond het veulen helemaal niks. Ik was echt verkocht en heb 'm voor een appel en een ei meegenomen.

Jaar later kwam die knul kijken bij hem en toen wilde hij hem voor een paar duizend erop me eterug nemen. Ja kans verkeken en de groeten. Mijn Vincent :p

Equa en deze komen uit Rhenen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:38

Uprica schreef:

Eigenlijk wel jammer.. ik had een foto moeten maken van toen Val 'm op had. Vincent snapte er echt helemaal niks meer van, die kon alleen nog maar staren en met recht met open mond.. want zijn centenbak stond er ruim van open :p

Als ik je niet zie voor je gata morgen... heeeeel veeeeeel succes!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:40

Afbeelding

Krijg toch wel weer kriebels als ik die foto's zo weer zie, het is maar goed dat ik geen geld heb nu om er nog eentje te fokken...
Laatst bijgewerkt door Twinklebel op 02-06-11 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 21:40

In Gelderland zul je genoeg leuke opfokstallen hebben waar ze in de winter ook buiten komen. Een andere goede opfok is de Vrijhoeve in Hazerswoude, daar staan mijn spaanse petekinders nu en ze doen het daar erg goed! :D

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 21:41

Twinklebel schreef:
Afbeelding

Krijg toch wel weer kriebels als ik die foto's zo weer zie, het is maar goed dat ik geen geld heb nu om er nog eentje te fokken...

Wat is het ook een charmante foto he... _O-

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:41

Twinklebel schreef:
Afbeelding

OH ik moest echt even heel hard lachen.. ik mag toch aannemen dat je die uitvergroot in je woonkamer hebt hangen?

Ik vind m geniaal!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:43

Die hangt inderdaad uitvergroot in mijn kamer, even als deze:
Afbeelding