Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 4!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JustSmile

Re: Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 4!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:51

suus wat jij zegt heb ik idd ook heel erg.

Ik ben dan niet heeul erg gepest opzich, maar wel genoeg.. merk idd ook dat ik harder ben geworden en snel t idee heb dat mensen me niet aardig vinden ofzo, of dat ik daar bang voor ben. En idd dat onzeker, dat is nog wel t ergste!

ik denk niet dat mensen beseffen wat ze aanrichten met pesten!

Heel veel sterkte marieke! en wij zijn dr voor je hoor!!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:12

Suuskipje schreef:
in da tprogramma komt het aardig overeen met wat ik heb gehad, hele dagen genegeerd en uitgescholden worden, opgewacht en in elkaar geslagen...

mijn hemel...nee gelukkig heb ik dat niet gehad...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:18

Bij mij heeft het ook wel z'n sporen nagelaten. Het heeft me gemaakt tot wie ik nu ben en dat is zeker niet voordelig. Weining zelfvertrouwen, een flinke muur om me heen waar bijna niemand door heen kan komen (lees 1 iemand verder niemand, zelfs niet maatschappelijk medewerker op school). En nu nog steeds zorgt dat vaak voor problemen. Ik zou wel eens willen weten wat voor lol die pesters er nou aan hebben...
Ken dat programma niet dus kan het dr niet mee vergelijken...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:21

Nou in dat programma weten die pesters eigenlijk nooit wat er ook al weer gebeurt is. Bij de aantal afleveringen die ik heb gezien iig niet. Het is echt raar sociaal fenomeen en die pesters doen het om verschillende redenen maar iig niet omdat ze zoveel zelfvertrouwen hebben want dat is meestal dus ook echt niet zo.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:37

Ik heb 1 aflevering gezien en die pesters weten later idd niet meer dat ze diegene gepest hebben...ze kunnen haar niet meer voor de geest halen. Een zo'n pester wilde zich ook niet verontschuldigen omdat ze het gewoon niet meer weet, dat vond ik wel een btj triest hoor....en die pesters waren zelf nog het lelijkst ook :P

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:40

meestal juist omdat ze anders bang zijn zelf gepest te worden..
dat hoor je iedergeval vaak, en kan ik me bij een paar pesters die ik zelf ken ook wel voorstellen dat dat de reden is..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:42

Dat is idd vaak wel zo ja. Moet zeggen dat het groepje wat mij peste wel de tutjes van het jaar waren zegmaar, die waren zelf niet lelijk ofzo. Maar ze pakken vaak mensen die er net wat anders uit zien of waarvan ze weten dat ze wat op zichzelf gekeerd zijn en niet durven terug te slaan. Of juist hele slimme mensen zegmaar.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:47

Oh dat programma! Ja dat heb ik wel 1x een klein stukje gezien geloof ik. Zijn vaak de gene die zelf juist ontzettend onzeker zijn en daarom maar gaan lopen pesten om zelf niet gepakt te worden. De grootste pesters bij mij in de klas waren een aantal jongens die zelf ontiegelijk lelijk waren die tegen iedereen gingen zeggen dat je een monster bent zo lelijk en zulke dingen. En niet tegen 1 iemand maar gewoon de hele klas was bang voor hem, of gingen juist meedoen met hem omdat ze dan niet gepest werd.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:51

ja linn dat was bij mij op de basisschool idd ook zo, maar op de middelbare niet zo erg.
daar juist de mensen die alleen stoer gevonden werden omdat ze iemand durven te pesten en anders geen vrienden konden krijgen zegmaar..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:03

Oooohhhh morgen weer rijden!!! Zin, zin, zin, zin!!!! Wil weten op wie ik moet!!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:09

Suuskipje schreef:
Ik ben mn hele basisschooltijd gepest en kan wel zeggen dat het zn sporen achtergelaten heeft hoor. Ben veel harder geworden dan ik toen was, ik was altijd een superlieve meid die nooit iets kwaads zei ofzo en nu ben ik toch wel iemand die snel denkt dat iemand haar niet mag enzo en bang, onzeker vooral.
ik haat pesters.

Ik ken dat !

ben er om die reden ook heel streng in in mn klas.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:40

me two, ben ook gepest vroeger.. naja niet echt heel erg gepest maar naja niet op men plek in de klas..

ik werd met spelletjes altijd geduwd enzo, zelfs een keer zo erg dat ik met mijn hoofd op een stenen muurtje viel en mijn bovenlip in stukjes over mijn kin hing :P
jummm

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:47

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:48

ik heb ook echt heel erg ruzie gehad met een meisje uit mijn klas in groep 7 of 8 haha, we waren zo boos op elkaar en we zaten naast elkaar en toen gingen we steeds onder de tafel schoppen en toen heb ik zelfs haar schoen kapot getrapt , en zij mijn benen open haha!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:51

en ik werd gepest omdat ik een 'moeders kindje' was, altijd tegen mammie zeggen. nu helemaal niet meer en me moeder altijd zeuren vertel nou wat er is haha.. ben dus wel veranderd daarin!

hahaha ik lees het topic ; slechtste zoen ooit. geweldig!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:20

Zoo ik gaat kijken of me ogen nog een hoofdstuk uit me boek willen lezen en dan maar slapen, truste allemaal!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:21

Jeej ik heb een avatar!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 22:24

@Eefje ik heb in de 1 ste al sova training gehad.

ik ben al zoveel gepest op de basis school, en niet een beetje pesten. na school werd ik letterlijk in elkaar getrapt. ik heb al een keer een dakpan op mijn hoofd gehad en een dik gat in mijn hoofd, ook heb ik een keer eentrap in mijn buik gehad waardoor ik iets gekneusd had in mijn buik. ik heb altijd blauwe plekken gehad. en nooit heb ik wat terug gedaan totdat mijn oppas kindje(zat bij mij in de klas) heel scheinheilig bij ons thuis deed en op school me dik zat te pesten en te slaan en te schoopen (en hij was heel klein) en toen zij me moeder als hij nog 1 keer iets doet geef je hem zo'n harde trap dat hij bijna niet meer kan lopen. en dat heb ik ook letterlijk gedaan! toen was het over in mijn hoofd, ik was er klaar mee

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:26

ja ik ben ook nooit echt op mn plek geweest in de klas, kwam steeds weer bij een paar dezelfde in de klas en dan krijg je van zij vind jou niet aardig, dus ik ook niet enzo..
en heb ook gewoon nooit in een echt leuke of gezellige klas gezeten, bijna iedereen geeft dat ook toe van onze examenklas, het grootste deel zijn van die mensen die alleen vrienden zijn als ze je nodig hebben, en anders opeens weer niet..

k hoop dat ik volgend jaar in een leukere klas kom, en als t goed ik ook met niemand die ik ken, dus dat kan ook wel ff een voordeel zijn :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:28

Lucy: Ik vind mensen van tl ook sowieso heeeeel anders dan mensen van de havo, dat heb ik echt heel erg gemerkt toen ik die overgang maakte.

Hadden jullie ook altijd dat je het laatst gekozen werd met gym?

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:32

ja maar dit jaar is het blijkbaar extreem bij ons, want als ik de klas van vorig jaar bekijk was dat heel anders.
dat was een best wel hechte groep, en nu gaat bijna niemand met elkaar om buiten school enzo..

ja dat had ik idd ook altijd, had r echt een hekel aan als we moesten kiezen.
en onze leraar was dan ook niet zo slim als ie na een paar keer merkte dat steeds de zelfde als laatste gekozen werden dat ie zelf in ging delen ofzo..
onze gymleraar peste gezellig mee..
niet helemaal zo bedoelt wss, maar dan ging hij namen bedenken, en die waren meestal nogal beledigend, en dan nam de klas dat natuurlijk meteen over..

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:39

Ja ik vind het ook niet de meest slimme methode om de klas zelf groepen te laten maken, het zijn altijd dezelfde 'goede' die bij elkaar zitten en de 'slechte' achterblijvertjes bij elkaar...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:51

eerste wat wij op gymles van de pabo leerde... deel altijd zelf je teams in... en laat dat niet over aan de leerlingen ;) soms snap je het ook echt niet wat leerkrachten in hun hoofd halen. Dan zeggen ze ik ben tegen pesten maar dan wel als er gedoe is in de klas net dat ene kind wat beetje meedoet om stoer te doen en er proberen bij te horen voor de klas het liedje laten zingen terwijl de aanstichters (degene die begonnen de les te verstoren door liedje te zingen) hem dan gewoon uitlachen.... ja en dat was mijn mentor en die stond dan bekend als goede leerkracht en was favoriet van heel veel kinderen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 07:56

Wij hebben een hele leuk klas gelukkig al zeg ik zelf,
Kan met iedereen wel opschieten en niemand mag elkaar echt niet,
Jammer dat onze klas volgend jaar uit elkaar gaat..

Ik heb wel eens op de basisschool gehad dat een meisje beweerde dat ik haar peste.
Daar weet ik alleen niks van? Me moeder vroeg ze kwam die moeder tegen hoe het met dat meisje was. Of ze nog gepest werd en toen zei die moeder ja door jouw dochter.
Het meisje vond het niet leuk dat ik hogere cijfers haalde.
Dat vind ik niet echt pesten of zo?

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:23

dat is wel fijn dat je zo'n klas hebt kim!! maar wel jammer dat ie dan weer uitelkaargehaald word..

ja die leuke en "goede" leraren zijn lang niet altijd echt de beste volgens mij.. was bij mij op de basisschool ook zo, die waren dan wel aardig, maar deden echt helemaal niks aan pesten en zulke dingen, bij die lerares begon het pesten bij ons in de klas juist.
want zij deed er toch niks aan, en daarna is het tot en met groep 8 gewoon doorgegaan..