Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:33

Ik vind die bak echt 10x niets, toch altijd weer zelfde rondje, duin was veel leuker en vooral het strand.

Nou Antoinet, dat wordt dan weer terug verhuizen :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:32

Ik was op den duur ook echt uitgeleerd in de bak... Buitenrijden vond ik dan wel altijd lekker, een uur of anderhalf uur het maakte mij allemaal niet uit :P.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:05

Er valt nog genoeg te leren in de bak, maar ik ben gewoon geen dressuur muts en springen was ook meestal huppelen.
Buitenrijden was idd veel leuker en dan wel 1,5u zodat je naar het strand kon.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:02

Ik vond het alleen leuk om zonder zadel mee te huppelen, dan het liefst op zo'n paard als Boy. Is natuurlijk niet echt rijden te noemen maar meer meeliften :')

Carrousel was ook nog wel leuk, vooral die keer dat Fenna en ik ontzettend traag gingen rijden omdat wij dachten dat de ander het niet bij kon houden :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:10

Er valt genoeg te leren in de bak, maar niet met een wisselend manegepaard en met een persoon als Aad die les geeft :). Vooruitgaan doen je op den duur met je paard samen, dat merk ik nu wel bij Shaggy. Als je elke keer op een ander paard zit dan kun je niet echt samen trainen, en al zou je wel elke week dezelfde hebben dan nog wordt ie door zoveel andere gereden dat het ook geen zin heeft... Je kan hoogstens de knopjes ontdekken op dat paard en daar gebruik van maken.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:25

wisselend paard vond ik wel leuk, elk paard had weer andere dingen die goed gingen en sommige paarden kon ik gewoon niets mee. Ik was alleen niet zo weg van de lessen van Aad, was meestal weer hetzelfde en dat hielp niet altijd om paarden fijn aan het lopen te krijgen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:31

Hahahaha zo had ik Omar een keer zo ver om op zijn eigen benen te lopen in plaats van op mijn handen te hangen (met de technieken die ik van instructice op stal heb geleerd), alleen liep ie toen wel met zijn hoofd in de sterren.... Komt aad met commentaar, 'en hij loopt altijd zo netjes nageefelijk'. Nou sorry aad dat is niet nageefelijk maar dat heet op je handen hangen en niet op eigen benen lopen.... Je had bij Omar altijd de dag daarna spierpijn in je schouders en armen enz...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:45

Inderdaad ;) Aads inzicht van netjes lopen was niet altijd wat ik ook netjes vond. Kan er voor het oog netjes uit zien, maar als paard gewoon loopt zoals altijd en verder niet aan been of iets is, vind ik dat niet netjes lopen. Net als Koos (hopeloos), vond ie altijd goed als ze hem in de krul trokken, terwijl Koos dan zo stijf als wat liep. Ik moet zeggen dat ik in dat opzicht wel waardeer wat ik in Nw-Vennep geleerd heb op de manege, daar was idd zorgen dat paard aan je hulpen stond en dan veel oefeningen en overgangen rijden en dan kwam de ontspanning vaak vanzelf. Als je wilde kon je al vrij snel galopperen om paard los te krijgen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:11

Dat heb je ook als je met 12 mensen in een les rijd... Dan kan je ook niet zo snel je eigen ding doen.... Vond op de vrijdagavond ooit super dat we nog wel eens met 7 personen reden :). En wel eens 's ochtends met 4 personen (alleen was je dan wel extra geld kwijt). Maar dan heb je ook de ruimte om voor jezelf te rijden en idd tempowisselingen te rijden. Maar ook al halthouden enz wanneer jij het wil en daar de goede voorbereiding voor hebben enz...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:25

Ja met 12 binnen lessen is gewoon erg veel of je moet een grote bak hebben. Ik vind 7-8 personen wel mooie groep, heb je de ruimte in de bak kan je lekker rijden zoals je wil.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:53

Dit is wel grappig om te zien (Kijk naar de passen van Koos) Even voor de duidelijkheid: het is allebei draf :Y)

Zonder getrek ervoor:
Afbeelding

En anders was het zo:
Afbeelding

Je ziet ook dat hij op foto veel minder voorwaarts is...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:00

Owwww ja toen had die persoon voor jou hem lekker in de krul gereden :). En toen had ie bij jou zoiets owww wacht mijn neus mag wel naar voren :P.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:40

Maar het blijkt dus dat hij er niet beter van gaat lopen :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:26

Hahahaha daar had ie vast geen zin meer in :P.

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:49

het is wel zo dat de lessen vaak wat hetzelfde zijn, maar ik heb er wel ontzettend van geleerd en ik leer nog steeds :). En ik vind het ook altijd even leuk. ikzelf vind binnen vaak leuker, een uurtje buiten is zo snel voorbij, lessen vind ik altijd echt leuk!
vooral zonder zadel inderdaad en springen voor zover je het nu nog springen kan noemen :+
dat zijn wel echt de hoogtepunten, haha !

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:56

Ik heb leren lichtrijden op de manege en misschien een beetje leren zitten, maar zelfs mijn zit was verschrikkelijk toen ik bij de manege vandaan kwam :). Verder merk je al snel dat paardrijden heel anders is als je een eigen paard of verzorgpaard hebt. Vind het wel eens jammer dat je op Smit niet echt zitlessen had! Als je dat wel eens zag en leesde in dat blaadje wat je kreeg van de knhs... Was echt jaloers op mensen die zo'n mooie onafhankelijke zit ontwikkelde...

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:30

haha ja dat is wel zo maar ik kan nu na 8 jaar toch wel alle soorten paardjes hebben en gewoon lekker rijden en dat heb ik allemaal daar geleerd!
en ik doe het nog steeds met plezier, en daar gaat het om toch

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:29

Dat is wel zo, ik heb ook op veel verschillende paarden leren rijden. 'In de meeste gevallen' kon ik ze ook redelijk onder controle houden ;)

En ach je hoeft toch ook geen perfecte houding te hebben, als je maar ontspannen zit en plezier hebt :)

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:42

er is trouwens een nieuwe haflinger op proef :)
maak kennis met adje/alfons/amber///

Afbeelding

de naam is nog niet helemaal duidelijk, waarschijnlijk adje, maar die naam vind ik best wel verschrikkelijk :P
heb er nog niet op gereden maar volgens mij is hij echt heel leuk :D
hopen dat hij blijft, een beetje de nieuwe bowie dan, want die is zondag het land op gegaan

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:01

Hij is wel donker voor een haflinger zeg! Ik hoorde van iemand die een buitenrit heeft gedaan bij Smit dat ie hem op dezelfde dag dat ie hem had gehaald al meegenomen heeft op de buitenrit en nog wel vooraan gereden heeft :P.

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:41

ja klopt, haha, ging gelukkig goed :P
ik denk dat het wel een blijvertje is, alleen hopen dat ie goedgekeurd wordt natuurlijk!
hij heeft wel een leuk koppie!
komt van ger volgens mij

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:03

Wat een droppie zeg! Hij heeft een mooie diepe kleur! Haflingers blijven leuk om te zien :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:31

Ze zijn hardstikke leuk om te zien :). Maar soms wil ik ze wel eens vermoorden :D.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:38

Wat een leuk snuitje heeft die pony!! maarre...zijn adje en alfons geen namen voor een ruin en is Amber niet voor een merrie?

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:10

ehm ja hij is een ruin, maar ik vind amber ook wel leuk voor een ruin hoor!
maar er zijn nog meer namen, zie:
andré, anton, aron, abon, etc.
hahaha niet allemaal door mij bedacht hoor, zijn eerste naam was alfons :P