Manon_S schreef:Jane, zo kan je het niet met elkaar vergelijken.
Hoe zou jij het vinden wanneer je helemaal enthousiast en vrolijk over iets bent (wat trouwens pas over een halfjaartje gaat afspelen?) en mensen zeiken je af vanne: ''ja let je wel op dit, enne weet je dat dat kan gebeuren, en manon weet je zeker dat je het wilt, manon je moet wel weten dat je ook dat moet doen''.
We proberen je alleen maar te helpen Manon.
Het kopen van je eerste eigen paard is niet zo maar iets, en je zult vanzelf merken dat die kosten niet niks zijn.
En als hij wel een keertje iets krijgt, hoe wil je dat dan gaan oplossen?.
Van werken bij de kruidvat (en dat is niks raar, je hebt gewoon nog geen gespecialiceerd beroep, en de kruidvat verdient genoeg maar niet veel

) kan je dat echt niet betalen.
Als er een keer serieus mis is, hoe wil je dat dan gaan oplossen.
Je zegt wel heel makkelijk, hij kan de hele winter in de wei staan, maar hoe denk je dat, dat voor dat beestje is?.
Hij staat dan wel met soortgenootjes maar hoe zou jij het vinden om de hele dag, als het hartstikke koud is, in de wei te staan een beetje gras eten.
En natuurlijk doen jullie er dingen mee, maar jullie zitten op school, je gaat het alleen maar drukker hebben en het wordt alleen maar moeilijker, en ALS het nog steeds speelt over een half jaar, moet je daar wel heel goed over nadenken.
Maarja, ik hou erover op, meid, ik vind het hartstikke leuk voor je en ik zou het supertof vinden als je een eigen Shet ging kopen !