What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:20

xan schreef:
winnitou schreef:
aaauuuw Xan, dat was weer even schrikken..begint het al pijn te doen of stijf of heb je mazzel gehad. Sterkte

Het gekke is dat ik niet eens geschrokken ben.
Heb ook nog steeds geen pijntjes of stijfheid kunnen ontdekken.
(dan heb ik mazzel hoop ik)

Ik moest er ook gewoon om lachen dat ik ineens in het zand zat.
Ik stond gelijk weer op, teugels goed gedaan, en weer opgestapt :D

En daarna gewoon weer doorgereden hoor. Geen geintjes meer :+

Ik had er een slof aanhangen, omdat ik (als ik echt wil rijden (hihi zoals mntj zegt)) No steeds
de teugels uit mijn handen TREKT. Dus ik dacht als ik er een slof aanhang heb ik ff wat meer
te vertellen.
En ja hoor, No gaat met slof netjes lopen (slof hangt dus los!!), wat mij de gelegenheid geeft
hem wat meer op zijn achterhand te zetten. En tja, dat is nu net datgene wat hij niet wil :D
dus gaat ie ff lekker klierig doen.
Maar ik kan dan wel lekker doorzitten, en kan hem alle kanten opsturen zonder dat hij "uit elkaar valt"

nee, NoNo valt niet uit elkaar, zijn ruiter valt....haha

winnitou

Re: What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:25

mijn navigatiesyteem heeft weer een bewoner....
er komt tenminste na een lange stille periode weer geluid uit, miste het zo de stem die steeds maar zei, omkeren, bij de eerst volgende gelegenheid omkeren....
Had na de laatst up-date helemaal geen stemgeluid meer in het apparaat, had ik Marieke er gewoon uitgegooid omdat ik eens wat anders wou (de zwoelle James). Maar het geluid bleef echter uit. Heb Marieke maar weer haar intrek laten nemen...
In de hoop morgen de weg naar Stormvogels in IJmuiden te vinden. Rowan heeft daar een keepersdag.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:15

stom stom stom .........
mijn hoofdstel was stukgegaan (lusje van neusriem/sperriempje). Heb deze woensdag aan Jules gegeven voor reparatie, zonder eerst mijn nieuwe hoofdstel op maat te hebben gemaakt met het passende hoofdstel ernaast. Sta ik morgenavond dus eerst een poos te klooien om alles passend te krijgen. Het zit in iedergeval wel al in elkaar.

heb alleen wel mijn oude teugels er weer aangezet.

had ook nieuwe beugelriemen gekocht, vond ik van de week nog een stel tussen mijn spullen. (ach 2 paar reserve is altijd makkelijk, passen ook om een koffer heen)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:18

duik zo mijn bed in, morgen er bijtijds uit (voor een vakantiedag dan)

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:50

@Xan, die No wil gewoon niet werken, hi hi hij gaat nog wat beleven.
@Shen gefeliciteerd met je wp!! Leuk die complimenten.
@Liquita, allemaal wel heftig hoor en natuurlijk heb je nog geen inspiratie voor de opening. Wij moeten eigenlijk wat verzinnen en jij moet gewoon rustig aandoen.

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:52

Stephanie en de meiden waren aan het oefenen voor de kür en toen schoten alle paarden ervandoor. Wat hangt er in de lucht?

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:54

winnitou schreef:
stom stom stom .........
mijn hoofdstel was stukgegaan (lusje van neusriem/sperriempje). Heb deze woensdag aan Jules gegeven voor reparatie, zonder eerst mijn nieuwe hoofdstel op maat te hebben gemaakt met het passende hoofdstel ernaast. Sta ik morgenavond dus eerst een poos te klooien om alles passend te krijgen. Het zit in iedergeval wel al in elkaar.

heb alleen wel mijn oude teugels er weer aangezet.

had ook nieuwe beugelriemen gekocht, vond ik van de week nog een stel tussen mijn spullen. (ach 2 paar reserve is altijd makkelijk, passen ook om een koffer heen)

PFFFFFFFF op tijd heen maar.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 07:06

Gister was Maisie ook al wat drukker dan normaal, terwijl ze anders nooit op dit weertype reageert... Er waren kijkers voor haar en ze waren haar flink de hemel in aan het prijzen. Ze hadden in de ochtend een oudere Haflinger (22 jaar) bezocht en waren die alleen maar aan het afkraken (dik, lange tijd niets mee gedaan, papieren/entingen niet in orde, etc.). Dus ik had goede hoop dat Maisie een fijn nieuw plekje zou krijgen! Helaas......... gisteravond kreeg ik een berichtje dat ze toch maar voor die oudere Haflinger gaan. Dus vooralsnog lijkt het erop dat Maisie nog steeds moet wachten op dat ene baasje dat wel op haar wil (durft*) rijden en vooral samen met haar nog veel plezier daarmee wil hebben.

* Het lijkt toch een heel obstakel voor veel mensen om tegen een paard/pony te praten :? . Maisie is dat gewend en wordt daar rustig en meewerkend door. Als je niet praat, dan doet ze niets of gaat ze juist haar eigen gang. Ook moet je enorm consequent zijn, maar ook dat zie ik nog steeds bij niemand gebeuren die erop zit. Sterker nog: men springt of valt er meteen af als ze haar eigen gang gaat, terwijl je alle acties bij haar voelt aankomen... En wat ook opvalt: heel veel mensen zijn ge/verwend door een zadel en kunnen niet (meer) zonder zadel rijden. Jammer, want dan kom je er wel achter hoeveel onbewust onduidelijke aanwijzingen je aan je paard/pony doorgeeft dmv je zit... Maar dat was even een hersenspinsel van mij. ;)

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 07:57

winnitou schreef:
Shenavallie schreef:
Het was vandaag een super lange, maar zeer leuke dag bij de Zaanse! Sytje en ik hebben met de dressuurproef 192 punten gereden, geen prijs maar wel 1 winstpunt!!!! *\o/* En bij de vaardigheid dacht ik dat ik het hele parcours omver getrokken had, bleek ik maar 3 ballen en 2 pilonnen omgegooid te hebben :D . Nog zeer frappant: Sytje wilde bij de vaardigheid bijna de hal niet in en ging stappen van start, whoehahahahahaha :+ ! Waar bleef m'n stuiterbal := ?????? Pas na "hindernis" 2 ging ze voorzichtig in draf en pas bij "hindernis" 14 begon ze gang te maken (en het parcours had 16 "hindernissen"), hi hi hi! Hoe dan ook: ze blijft MIJN Kampioen <3 , wat iedereen ook zegt!!!! :D Wel een super compliment gehad vandaag :o : één van de omstanders vroeg met welk paard ik de dressuurproef had gereden en kon het niet geloven dat het echt Sytje was, ha ha! "Is dat DE Sytje, die vorig jaar nog laagvliegend alle hoeken van de bak bezocht????". Dat geloofde hij bijna niet, maar hij was er wel zeer te spreken over hoe ze in een jaar tijd van een echte bom naar een redelijk te besturen paardje is veranderd. Een mooier compliment hadden ze me niet kunnen geven! :o ;)

leuk hoor!, had jammergenoeg geen tijd om te komen kijken, hoop een andere keer

TOPPIE +:)+ +:)+ +:)+

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 08:12

Tytje schreef:
Stephanie en de meiden waren aan het oefenen voor de kür en toen schoten alle paarden ervandoor. Wat hangt er in de lucht?

Kou???

Afgelopen zaterdag heeft Maiara op First in de les mee gereden. Ik hoorde dat er veel paarden "stout" waren en dat er 2 of 3 kinderen afgevallen zijn. 1tje reedt bijna tegen First op, maar mijn lieve First'ie maakte nergens wat van. Hij bleef super cool en braaf. En dan is First ook nog wel geschoren. Nu maar hopen dat hij zo blijft, het is toch wel prettig dat iemand anders (buiten Juul) ook nog eens op First kan rijden voor de tijd dat ik "geblesseerd" ben. Blijft hij toch een beetje in beweging.

Tytje...veel succes en plezier vanavond!!!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 08:18

Ik ga zo maar eens onder de douche, wond lekt nog steeds dus kan ik die lekker uitspoelen (al gaat het nog steeds tegen mijn gevoel in := ). Straks m'n afdelingshoofd bellen, ben benieuwd of ze al over werken gaat beginnen. Hahahaha...nee hoor, dat verwacht ik niet. Zal wel een afspraak moeten maken met de bedrijfsarts.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 08:57

Hihi,Mntj,Jij zat toch op de Eemhof van het weekend?
Stond net in de krant dat daar vechtpartij was door dronken mensen.Jij toch niet he?

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:02

hallo allemaal, kennen jullie mij nog hihihi! had ff tijdje geen zin in bokt, maar mis jullie gekwek toch wel hihi! heb af en toe wel stiekum meegelezen hoor! dus ben over het meeste op de hoogte. zo meteen naar manege . met mav en oj wandelen, en first rijden. hoop dat ik geen spierpijn krijg hihi! nou, voor wie er straks ook op manege is, tot zo!!!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:29

LIQUITA schreef:
Tytje schreef:

Kou???

Afgelopen zaterdag heeft Maiara op First in de les mee gereden. Ik hoorde dat er veel paarden "stout" waren en dat er 2 of 3 kinderen afgevallen zijn. 1tje reedt bijna tegen First op, maar mijn lieve First'ie maakte nergens wat van. Hij bleef super cool en braaf. En dan is First ook nog wel geschoren. Nu maar hopen dat hij zo blijft, het is toch wel prettig dat iemand anders (buiten Juul) ook nog eens op First kan rijden voor de tijd dat ik "geblesseerd" ben. Blijft hij toch een beetje in beweging.

Fijn te lezen dat niet alleen mijn paard hier "last"van heeft. :D
Ik weet dit natuurlijk al een paar jaar, maar het is net wat Tytje zegt, hij wil gewoon niet werken (hahaha)

Vanavond rij ik ook mee in de carroussel les.
Heb er zin in

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:08

Ik ga vanavond ook mee rijden in de les van 8 uur.Husby heeft de nacht en Lars is bij zijn vader.Helemaal vreemd voor mij ben er eigelijk nooit s àvonds.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 12:01

Nicole1995 schreef:
Stond net in de krant dat daar vechtpartij was door dronken mensen.Jij toch niet he?

Oh oh.... _-:(

:+

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 12:34

_sandra schreef:
hallo allemaal, kennen jullie mij nog hihihi! had ff tijdje geen zin in bokt, maar mis jullie gekwek toch wel hihi! heb af en toe wel stiekum meegelezen hoor! dus ben over het meeste op de hoogte. zo meteen naar manege . met mav en oj wandelen, en first rijden. hoop dat ik geen spierpijn krijg hihi! nou, voor wie er straks ook op manege is, tot zo!!!

OJee....heb je het nog druk ook. Hoop dat spierpijn mee gaat vallen. Ben wel benieuwd hoe je het vond op First, maar dat hoor/lees ik vast nog wel.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 12:35

Ate, van harte gefeliciteerd met Linda *\o/* *\o/* *\o/*

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:32

Oke, deze moet ik hier even plaatsen O:)

SPAM ALERT O:)

Afbeelding

Afbeelding

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:37

LIQUITA schreef:
_sandra schreef:

OJee....heb je het nog druk ook. Hoop dat spierpijn mee gaat vallen. Ben wel benieuwd hoe je het vond op First, maar dat hoor/lees ik vast nog wel.

hoi peet, heb echt heerlijk gereden op first. eerst ff zoeken hoe hij werkt hihi, maar na 10 minuutjes heb ik heerlijk gehobbeld. vond het moeilijk om hem rond te rijden, maar ben ff aan de lessen van erna gaan denken, en toen begon het te komen. misschien mag ik first op een vrijdag eens lenen voor een prive lesje??? x

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:48

_sandra schreef:
hoi peet, heb echt heerlijk gereden op first. eerst ff zoeken hoe hij werkt hihi, maar na 10 minuutjes heb ik heerlijk gehobbeld. vond het moeilijk om hem rond te rijden, maar ben ff aan de lessen van erna gaan denken, en toen begon het te komen. misschien mag ik first op een vrijdag eens lenen voor een prive lesje??? x
Natuurlijk!!! LEUK +:)+ +:)+ +:)+ !!!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:48

Hackie schreef:
Oke, deze moet ik hier even plaatsen O:)

SPAM ALERT O:)

Afbeelding

Afbeelding

LIEF hoor :j

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:44

Nicole1995 schreef:

in combinatie met alcohol en de pijnstillers is mntje gekke dingen gaan doen

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:45

_sandra schreef:

wie is dit, wat moet dat hier....
nee hoor sandra gezellig dat je je hier weer meldt

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:46

xan schreef:
LIQUITA schreef:
Kou???

Fijn te lezen dat niet alleen mijn paard hier "last"van heeft. :D
Ik weet dit natuurlijk al een paar jaar, maar het is net wat Tytje zegt, hij wil gewoon niet werken (hahaha)

Vanavond rij ik ook mee in de carroussel les.
Heb er zin in

gezelli