xan schreef:winnitou schreef:aaauuuw Xan, dat was weer even schrikken..begint het al pijn te doen of stijf of heb je mazzel gehad. Sterkte
Het gekke is dat ik niet eens geschrokken ben.
Heb ook nog steeds geen pijntjes of stijfheid kunnen ontdekken.
(dan heb ik mazzel hoop ik)
Ik moest er ook gewoon om lachen dat ik ineens in het zand zat.
Ik stond gelijk weer op, teugels goed gedaan, en weer opgestapt![]()
En daarna gewoon weer doorgereden hoor. Geen geintjes meer![]()
Ik had er een slof aanhangen, omdat ik (als ik echt wil rijden (hihi zoals mntj zegt)) No steeds
de teugels uit mijn handen TREKT. Dus ik dacht als ik er een slof aanhang heb ik ff wat meer
te vertellen.
En ja hoor, No gaat met slof netjes lopen (slof hangt dus los!!), wat mij de gelegenheid geeft
hem wat meer op zijn achterhand te zetten. En tja, dat is nu net datgene wat hij niet wil![]()
dus gaat ie ff lekker klierig doen.
Maar ik kan dan wel lekker doorzitten, en kan hem alle kanten opsturen zonder dat hij "uit elkaar valt"
nee, NoNo valt niet uit elkaar, zijn ruiter valt....haha
. Maisie is dat gewend en wordt daar rustig en meewerkend door. Als je niet praat, dan doet ze niets of gaat ze juist haar eigen gang. Ook moet je enorm consequent zijn, maar ook dat zie ik nog steeds bij niemand gebeuren die erop zit. Sterker nog: men springt of valt er meteen af als ze haar eigen gang gaat, terwijl je alle acties bij haar voelt aankomen... En wat ook opvalt: heel veel mensen zijn ge/verwend door een zadel en kunnen niet (meer) zonder zadel rijden. Jammer, want dan kom je er wel achter hoeveel onbewust onduidelijke aanwijzingen je aan je paard/pony doorgeeft dmv je zit... Maar dat was even een hersenspinsel van mij
En bij de vaardigheid dacht ik dat ik het hele parcours omver getrokken had, bleek ik maar 3 ballen en 2 pilonnen omgegooid te hebben
?????? Pas na "hindernis" 2 ging ze voorzichtig in draf en pas bij "hindernis" 14 begon ze gang te maken (en het parcours had 16 "hindernissen"), hi hi hi! Hoe dan ook: ze blijft MIJN Kampioen
, wat iedereen ook zegt!!!!
: één van de omstanders vroeg met welk paard ik de dressuurproef had gereden en kon het niet geloven dat het echt Sytje was, ha ha! "Is dat DE Sytje, die vorig jaar nog laagvliegend alle hoeken van de bak bezocht????". Dat geloofde hij bijna niet, maar hij was er wel zeer te spreken over hoe ze in een jaar tijd van een echte bom naar een redelijk te besturen paardje is veranderd. Een mooier compliment hadden ze me niet kunnen geven!