Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kirsten_S schreef:Annie_ schreef:En trouwens ik zal het helemaal begrijpen als je het niet meer zou durven.
Ik vond het dood en dood eng als jas ging steigeren.
Ik heb het een hele les gehad met een paard, nou nog nooit heb ik me zo machteloos gevoeld.
Kon helemaal niks meer of ze ging al omhoog. Heel naar is het![]()
Doet jas het helemaal niet meer of probeert ze het af en toe nog eens ?
Trouwens, vroeger ook met Accoord. Toen was ik een stuk jonger, en die maakte er
een hele sprong van. Eerst steigeren en dan bokken. Zooo toen was ik blij dat ik er
af was en Robin derop ging..
Kirsten_S schreef:Sabinee__ schreef:Ik vond Accoord ook echt niet leuk .. Idd, steigeren en bokken.
Nadien, misschien iemand zoeken die niet bang is en het uit kan zitten en die Zamoor flink op der lazer kan geven? Die haar als het ware door kan rijden ?
Na dat steigeren houd je der volgens mij altijd in. Als er weer een soortgelijke situatie
voordoet dan zou ze dat weer als oplossing 'zien'..
Accoord was heel leuk, totdat hij dat ging bedenken.. Ik zei nog op de dag van die
wedstrijd in ze box tegen anderen, jaaaa dat heeft die bij mij nog nooit gedaan johh.
Ik stap op, spoor aan en het begon al. Sporen af, hielp niks. Hij verzette zich werkelijk bij
alles. Volgens mij is hij ook ingeslapen.
). Maar het is plotseling omgeslagen en hij vertrouwt veel meer op ons en ons 'oordeel' over de situatie. Sabinee__ schreef:Ik vind zomerdekens voor een normaal gezond paard echt not done. Waarom? Het word straks 30 graden, heeft een paard echt geen deken bij nodig .. En een vliegendeken.. Ja.. Naja.. We hebben in deze streek niet echt extreem last van horzels, sazen en vliegen toch? Als er gewoon voldoende schaduw en water is maakt t qua warmte ook niet zo veel uit
Kirsten_S schreef:Broccoli schreef:Nou meiden, ik kom ook even binnen met een vervelende mededeling:
Ik heb zoals gewoonlijk Zamora gereden. Helaas is dit niet goed af gelopen.
Mevrouw steigerde omdat ze het er niet mee eens was (?) komt neer en steigert nogmaals waardoor mevrouw achterover viel. En ja, ik lag er onder.. Ben op dezelfde kant gevallen als toen met Merania. Kom dus weer net bij de dokter vandaan. Gelukkig GEEN bloed in urine en m'n niertje heeft het dus gehouden. Wel erg veel pijn in mijn rug en buik.
Question is: wat nu? Ik vind dit dus veel te gevaarlijk..
Jeetje nadien, wat een pech zeg.. Mijn grootste angst is bij jou
werkelijkheid geworden. 'Gelukkig' is het van binnen nog heel, maar
kneusingen doen ook ontzettend pijn..
Maar over je vraag. Het is heel gevaarlijk indd, en of het niet nog een keer
gebeurd weet je natuurlijk nooit. Mijn verstand zou zeggen verkopen, maar
mijn gevoel niet (logisch, je bent gehecht aan je paard, etc.). Het is aan jou
om een kant te kiezen, maar hoe dan ook ik (wij allemaal denk ik) staan achter
je.Het zijn allebei geen makkelijke beslissingen.. Hou je sterk Nadien!
Sabinee__ schreef:Kirsten_S schreef:Nou Robin heeft hem toen alle hoeken van de bakken laten zien, maar dat beest
was echt doorgeslagen. Blokeerde volledig.
Uhm geen idee meer. te lang geleden al, miss weet iemand anders het.
Dan heb je dus alleen het in-elkaar-ram-gedeelte geprobeerd..
Je hebt ook nog NH, parelli, op de wei gooien en later nog eens proberen etc etc etc ..
Een paard word zo gemaakt - is gewoon iets niet goed gegaan in inrijden/opvoeding.
Denk dat het bij accoord allemaal te snel is gegaan. Hij was 3/4 toen hij in de lessen mee liep!
op... Maargoed ieder zn ding
daarom zeg ik ieder zn ding.

Kirsten_S schreef:Broccoli schreef:Nou meiden, ik kom ook even binnen met een vervelende mededeling:
Ik heb zoals gewoonlijk Zamora gereden. Helaas is dit niet goed af gelopen.
Mevrouw steigerde omdat ze het er niet mee eens was (?) komt neer en steigert nogmaals waardoor mevrouw achterover viel. En ja, ik lag er onder.. Ben op dezelfde kant gevallen als toen met Merania. Kom dus weer net bij de dokter vandaan. Gelukkig GEEN bloed in urine en m'n niertje heeft het dus gehouden. Wel erg veel pijn in mijn rug en buik.
Question is: wat nu? Ik vind dit dus veel te gevaarlijk..
Jeetje nadien, wat een pech zeg.. Mijn grootste angst is bij jou
werkelijkheid geworden. 'Gelukkig' is het van binnen nog heel, maar
kneusingen doen ook ontzettend pijn..
Maar over je vraag. Het is heel gevaarlijk indd, en of het niet nog een keer
gebeurd weet je natuurlijk nooit. Mijn verstand zou zeggen verkopen, maar
mijn gevoel niet (logisch, je bent gehecht aan je paard, etc.). Het is aan jou
om een kant te kiezen, maar hoe dan ook ik (wij allemaal denk ik) staan achter
je.Het zijn allebei geen makkelijke beslissingen.. Hou je sterk Nadien!
[/quoteRomana01 schreef:skyline schreef:Me 2 i don't kwow how to deal with it
Het is echt erg bij mij hoor, Ik ga een eigen sjabrakje maken en ik heb al een super stofje
. Het is roze met rode aardbeitjes
. Maar echt schattige aardbeitjes