What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:23

Nicole1995 schreef:
De startlijst voor zaterdag staat erop.

Dit is de voorlopige startlijst. Vrijdagavond 29 oktober wordt de definitieve startlijst gepubliceerd
Je dient zelf voor een voorlezer te zorgen
Veel succes!

Ik heb mij net ook nog opgegeven, ik kan nog wel wat oefening gebruiken!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:26

Nu ben ik helemaal blij dat de wedstrijd is afgezegd. :D
Want met dit weer heeft No gewoon wat last van "druk gedoe".
Dat heeft ie ieder jaar weer als het koud wordt en de blaadjes vallen,
maar dit jaar moet hij ook nog aan het werk bij mij, en dat is ook niet
zijn favoriete bezigheid :D

Ik voelde het al een paar dagen, eigenlijk vanaf vorige week zaterdag.
Hij is al dagen hupserig enzo. Afgelopen woensdag lag ik er al bijna 2x af
in de nwe bak.
Vrijdagavond was ik nog heel laat op de manege om hem even los te zetten
zodat hij zijn "ei" kwijt kon. Dus om 23.30 uur liep hij nog los in de bak, maar
was eigenlijk helemaal niet aan het gek doen.

En ja hoor vanmiddag met het rijden voelde ik het al, was al speciaal in de oude
binnenbak gaan rijden. Hij wilde voor alles wegsprinten of wegdraaien.
Alle letters in de bak zijn eng, laat staan kinderen die een proefje gaan voorlezen,
en kinderen die op de bakrand zitten.
Dus op een gegeven moment (toen ik het op dat moment niet verwachte) draait No
zich op zijn achterbenen om, met een sprongetje, en lag ik ernaast !! :7
Het ging allemaal zo snel, dat alleen Collin het heeft gezien (en de andere 2 kinderen in de bak denk ik)
Ik zat, lag er naast, stond weer op, en zat er weer op :D

Ha ha de mensen in de kantine is het niet eens opgevallen.

Maar dit is de eerste keer dat ik er met gewoon dressuur rijden naast lag.

Er was die ene keer met het springen, toen ik accuut weer de paniek op voelde komen.
Daar kon No ook niets aan doen.

Maar deze keer, kwam het zomaar uit het niets.

Wees gerust, ik heb niets. Ik kon zelfs tijdens de val nog bedenken dat ik mijn voet uit de
beugel moest halen. Ik voel niet eens mijn bil, waar ik op terecht kwam.
Maar misschien voelt dat morgen anders }>

Afijn, dat ik heb ik ook weer meegemaakt.
Dus ik ff blij dat ik geen wedstrijd had, want ik was er geheid daar ook afgegaan.
En op zo'n witte broek zie je echt alles :D

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:27

Tytje schreef:
Nicole1995 schreef:
De startlijst voor zaterdag staat erop.

Dit is de voorlopige startlijst. Vrijdagavond 29 oktober wordt de definitieve startlijst gepubliceerd
Je dient zelf voor een voorlezer te zorgen
Veel succes!

Ik heb mij net ook nog opgegeven, ik kan nog wel wat oefening gebruiken!

hmm ik kan eigenlijk ook wel wat oefening gebruiken, misschien doe ik ook nog wel mee. :D

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:34

LIQUITA schreef:
Zo....de hechtingen zijn eruit. De linkerkant van de wond ziet er mooi uit, maar rechts staat het een beetje open. Er kwam vanmorgen na het douchen weer behoorlijk wat vocht met bloed uit. Daar kwam ik achter toen ik op het punt stond om naar het ziekenhuis te gaan. Het kan geen kwaad. Misschien toch te veel gedaan. ik weet alleeen niet wat. Was meteen vanuit m'n bed onder de douche gegaan, en me aangekleed. lig nu maar weer op bed, durf me bijna niet te bewegen, hahaha.
Hechting in m'n navel moet vanzelf oplossen.

Heb je nog veel pijn, of voelt het ongemakkelijk ?

Lekker uitrusten meid, alle boeken lezen die je nog wilde lezen, en lekker alle film kijken
die je nog wilde zien.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 17:49

Tjeee Xan, dat is ook wat. Gelukkig dat het goed afgelopen is.

Het is de hele tijd wel gevoelig, en met vlagen krijg ik beste steken in m'n buik. Vooral als ik m'n buikspieren aanspan bij het uit bed komen e.d. Vandaag in het ziekenhuis nog even gevraagd of het kwaad kan. Maar het schijnen de inwendige hechtingen te kunnen zijn die steken/trekken. Moet het wel ff in de gate houden.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 17:53

Tjeemie...nog maar 19 pagina's. Ik heb nu tijd zat om een nieuwe opening te maken, maar het ontbreekt mij aan de inspiratie :o

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:07

LIQUITA schreef:
Zo....de hechtingen zijn eruit. De linkerkant van de wond ziet er mooi uit, maar rechts staat het een beetje open. Er kwam vanmorgen na het douchen weer behoorlijk wat vocht met bloed uit. Daar kwam ik achter toen ik op het punt stond om naar het ziekenhuis te gaan. Het kan geen kwaad. Misschien toch te veel gedaan. ik weet alleeen niet wat. Was meteen vanuit m'n bed onder de douche gegaan, en me aangekleed. lig nu maar weer op bed, durf me bijna niet te bewegen, hahaha.

als de wond te veel wijk er een zwaluwstaart/hechtpleister over doen......

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:10

LIQUITA schreef:
Tjeemie...nog maar 19 pagina's. Ik heb nu tijd zat om een nieuwe opening te maken, maar het ontbreekt mij aan de inspiratie :o

en aan fut waarschijnlijk, doe lekker rustig aan!

winnitou

Re: What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:11

aaauuuw Xan, dat was weer even schrikken..begint het al pijn te doen of stijf of heb je mazzel gehad. Sterkte

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:12

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:14

Hackie schreef:
winnitou schreef:
Wanneer kom je weer eens naar dit stukje Nederland overzee, Hackie?

Als ik geld heb, en dat is: Bijna nooit

:+

Hoop van de zomer te komen, maar dat zei ik vorige zomer, en die zomer daarvoor ook :D

hard sparen gaan dus, geen happy hours meer!
We kunnen natuurlijk ook als bokt uitje naar Bonaire gaan, Wie weet wil Bentvelzen en Jacobs ons wel sponsoren

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:21

Hackie heb nog niks gehoord van TnT, vermoed dat het gewoon verzending naar de ned. antillen blijft. 0-2 kilo, €18,50 (volgens mij).
Ik ga voor je sparen....... (dure truffelpepernoten en salmiak)

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:24

Ik zag je nog wel lopen op de manege Xan,toen moest je nog rijden denk ik.je moest wel lachen zeker.Col heeft er ook last van hoor,ze is zo voorwaarts maar wel snel lekker los daardoor.Van de week al in de woensdag les met kinderen,vond ze prachtig voelde haar helemaal veren in haar lijf en de oortjes erop.Vandaag in de nieuwe bak er stond veel wind,bij opstijgen stond ze helemaal rillerig te doen maar was toch heel braaf verder.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:25

Leuk als jullie ook mee doen met de wedstrijd.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:29

Lekker rustig aan doen Liquita,ik wilde ook te snel toen maar werd terug gefloten.Ik had in het begin zo veel moeite met me rug strekken bij het opstaan en lopen en hield me steeds vast overal aan voor steun,hoe gaat jou lopen lukt dat goed.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:30

Dan ga ik mee hoor als we naar Bonaire gaan,fantastisch lijkt me dat.Alleen als ik dat mooie water zie en die stranden krijg je al zin.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:32

Het was vandaag een super lange, maar zeer leuke dag bij de Zaanse! Sytje en ik hebben met de dressuurproef 192 punten gereden, geen prijs maar wel 1 winstpunt!!!! *\o/* En bij de vaardigheid dacht ik dat ik het hele parcours omver getrokken had, bleek ik maar 3 ballen en 2 pilonnen omgegooid te hebben :D . Nog zeer frappant: Sytje wilde bij de vaardigheid bijna de hal niet in en ging stappen van start, whoehahahahahaha :+ ! Waar bleef m'n stuiterbal := ?????? Pas na "hindernis" 2 ging ze voorzichtig in draf en pas bij "hindernis" 14 begon ze gang te maken (en het parcours had 16 "hindernissen"), hi hi hi! Hoe dan ook: ze blijft MIJN Kampioen <3 , wat iedereen ook zegt!!!! :D Wel een super compliment gehad vandaag :o : één van de omstanders vroeg met welk paard ik de dressuurproef had gereden en kon het niet geloven dat het echt Sytje was, ha ha! "Is dat DE Sytje, die vorig jaar nog laagvliegend alle hoeken van de bak bezocht????". Dat geloofde hij bijna niet, maar hij was er wel zeer te spreken over hoe ze in een jaar tijd van een echte bom naar een redelijk te besturen paardje is veranderd. Een mooier compliment hadden ze me niet kunnen geven! :o ;)

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 20:16

winnitou schreef:
LIQUITA schreef:

Zit er al over ;)

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:16

Super gedaan Shena!!!Gefeliciteerd!!!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 20:18

Nicole1995 schreef:
Lekker rustig aan doen Liquita,ik wilde ook te snel toen maar werd terug gefloten.Ik had in het begin zo veel moeite met me rug strekken bij het opstaan en lopen en hield me steeds vast overal aan voor steun,hoe gaat jou lopen lukt dat goed.
Langzaam en een beetje voor over gebogen, hahaha...als een 80 jarige dus :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:50

LIQUITA schreef:
Nicole1995 schreef:
Langzaam en een beetje voor over gebogen, hahaha...als een 80 jarige dus :=

:7 Ik zal vanaf nu "U" tegen je zeggen! :+

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:50

winnitou schreef:
aaauuuw Xan, dat was weer even schrikken..begint het al pijn te doen of stijf of heb je mazzel gehad. Sterkte

Het gekke is dat ik niet eens geschrokken ben.
Heb ook nog steeds geen pijntjes of stijfheid kunnen ontdekken.
(dan heb ik mazzel hoop ik)

Ik moest er ook gewoon om lachen dat ik ineens in het zand zat.
Ik stond gelijk weer op, teugels goed gedaan, en weer opgestapt :D

En daarna gewoon weer doorgereden hoor. Geen geintjes meer :+

Ik had er een slof aanhangen, omdat ik (als ik echt wil rijden (hihi zoals mntj zegt)) No steeds
de teugels uit mijn handen TREKT. Dus ik dacht als ik er een slof aanhang heb ik ff wat meer
te vertellen.
En ja hoor, No gaat met slof netjes lopen (slof hangt dus los!!), wat mij de gelegenheid geeft
hem wat meer op zijn achterhand te zetten. En tja, dat is nu net datgene wat hij niet wil :D
dus gaat ie ff lekker klierig doen.
Maar ik kan dan wel lekker doorzitten, en kan hem alle kanten opsturen zonder dat hij "uit elkaar valt"

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:52

Shen, super gedaan van je.
En dan ook nog een winstpunt gereden.
Maar vooral je eigen plezier in het rijden van zo'n wedstrijd is erg belangrijk.
En een enorm compliment dus. TOP

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:17

Shenavallie schreef:
Het was vandaag een super lange, maar zeer leuke dag bij de Zaanse! Sytje en ik hebben met de dressuurproef 192 punten gereden, geen prijs maar wel 1 winstpunt!!!! *\o/* En bij de vaardigheid dacht ik dat ik het hele parcours omver getrokken had, bleek ik maar 3 ballen en 2 pilonnen omgegooid te hebben :D . Nog zeer frappant: Sytje wilde bij de vaardigheid bijna de hal niet in en ging stappen van start, whoehahahahahaha :+ ! Waar bleef m'n stuiterbal := ?????? Pas na "hindernis" 2 ging ze voorzichtig in draf en pas bij "hindernis" 14 begon ze gang te maken (en het parcours had 16 "hindernissen"), hi hi hi! Hoe dan ook: ze blijft MIJN Kampioen <3 , wat iedereen ook zegt!!!! :D Wel een super compliment gehad vandaag :o : één van de omstanders vroeg met welk paard ik de dressuurproef had gereden en kon het niet geloven dat het echt Sytje was, ha ha! "Is dat DE Sytje, die vorig jaar nog laagvliegend alle hoeken van de bak bezocht????". Dat geloofde hij bijna niet, maar hij was er wel zeer te spreken over hoe ze in een jaar tijd van een echte bom naar een redelijk te besturen paardje is veranderd. Een mooier compliment hadden ze me niet kunnen geven! :o ;)

leuk hoor!, had jammergenoeg geen tijd om te komen kijken, hoop een andere keer

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:19

LIQUITA schreef:
winnitou schreef:
Zit er al over ;)

hebben ze dat in het ziekenhuis gedaan of heb je het zelf gedaan