schouwse ruiters topic....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Re: schouwse ruiters topic....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 17:44

Ik ga niet enten..... dan moet iedereen meedoen, en anders heeft het geen zin. En weet je, je houdt het toch niet tegen als het komt....het duikt altijd wel ergens de kop op, nu toevallig bij Knape. Jammer hoor.

@Jow, omg... dat meen je niet, ja, ik ben enorm anti haar...Haha!

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:54

Ja,idd iedereen moet meedoen anders heeft het geen zin.In mijn geval doet iedereen mee dus heeft het 90% nut,imo.
Iedereen die z'n paard aan huis heeft staan is er ook beter mee af volgens mij maar dat is gewoon eigen keus.

In belgie is het al lang geen eigen keus meer maar verplicht voor deelname aan wedstrijden om te enten tegen Rhino en Influenza,misschien ook beter om hier in te voeren,des te kleiner wordt de kans op besmetting,toch?

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:33

een vogel kan t zelfs meebrengen.. waarschijnlijk worden ze bij ons ook ge-ent en dan volgende maand nog een keer, t kost dan wel ff wat, maar als t werkt is t niet erg. Jos zou t nog bij ons komen bespreken maar dat gaat m waarschijnlijk worden.

katchina: zie bovenstaande ivm je telefoontje vanmiddag.

mariska: je bent niet de enige, geloof ik. Haha! Bloos ik heb nog nooit problemen gehad en gaat nu ook goed.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 08:10

Jow, vraag me af hoe lang... heb al veel verschillende mensen haar paarden zien rijden, waarom doet ze het zelf niet, durft ze niet Haha!

Gisteren lekker naar Walibi World geweest, helaas, helaas, helaas, het was zo druk dat we maar 1x Superman en 1x Goliath hebben gedaan, en wel de spookhuizen. Het 2e spookhuis was leuk, maar de wachtrij, niet normaal!!!! 3 kwartier vooruit schuifelen in een rij, wat helemaal niet nodig zou zijn, waardoor je dus andere dingen niet meer kon gaan doen, anders hadden we nog wel een andere achtbaan kunnen gaan doen.
Helaas kon je van te voren niet zien dat die wachtrij zo lang was Boos!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 08:46

ach ben neit zo moeilijk, moet zeggen heb nooit zo snel ruzie, paardenmensen zijn geen makkelijke om mee om te gaan Knipoog En op t moment eb ik geen tijd dus doet sieb t zowiezo.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:31

Hebben net een telefoontje van de dierarts gekregen en er is nu ook een ziek paard op manege grol, of dit rhino is kunnen ze nog niet zeggen maar de symtomen lijken er wel op.

Iedereen dus nu echt goed op letten!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 21:37

Is al bekend, vrijdag is de uitslag er van de dierenarts, en het betreffende paard is absoluut niet in de buurt geweest van een paard met Rhino, want zij gaat nooit op wedstrijd met haar paard.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:48

Na her en der wat geruchten gehoord te hebben ook maar even navraag gedaan.
Zoals Yavanna al zegt, het lijkt me sterk dat juist dit paard ergens Rhino opgelopen zou hebben.
Paard komt nooit het erf af en mensen komen zelf nooit op andere stallen.
Hebben een prive wei waar alleen nog 1 ander paard loopt dat ook nooit op wedstrijd gaat of het erf verlaat, eigenaren komen ook niet op vreemde stallen.

Het zou natuurlijk gewoon een virusje kunnen zijn die heel vaak voorkomen in voor en najaar.

Ik vind het jammer dat dierenartsen paniekerig gaan doen en mensen op gaan bellen alleen omdat er ergens een paard met koorts staat.
Dit is nl niet abnormaal in dit seizoen op een stal waar misschien wel 200 paarden staan.
Maar goed, ik weet er het fijne ook niet vanaf en wie weet hebben ze gelijk, ik vind het erg voorbarig.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:42

Ik vind het inderdaad ook grote paniek. In Ouddorp schijnen wel al 2 dode paarden te zijn, maar om nu elk snotterig paard te gaan verdenken.......

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:52

alle symptomen van dat paard wijzen er wel op, en geloof me, ik heb liever dat ze t melden dan dat ze alles stil houden! Voor t zelfde geld is t er wel en staan we doodleuk daar les te geven of iets.
ik neem liever het zekere voor t onzekere. en die mensen hoeven het zelf neit overgebracht te hebben, maar wat denk je van bijv kinderen of andere mensen die even t paard willen aaien?

begreep dat er morgen al uitslag was?

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:26

De da zei me donderdag terug te bellen voor de uitslag van de test dus dan weten we pas wat het is.

Dus ik blijf tot donderdag bij iedereen weg en ik wil dat anderen ook bij mij wegblijven tot iig de uitslag bekend is van dit paard.Beetje cru misschien maar het is maar voor een paar dagen hopelijk.

Voorlopig gaan alle kleren die daar zijn geweest direkt de was in en de rijlaarzen van Henk en Roelonstaan thuis te blinken..(klein bijkomend voordeeltje)

Duimen maar dat het een gewoon virusje is en dat die Rhino de kop ingedrukt wordt en niet verder verspreid..

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:13

Jow schreef:
alle symptomen van dat paard wijzen er wel op, en geloof me, ik heb liever dat ze t melden dan dat ze alles stil houden! Voor t zelfde geld is t er wel en staan we doodleuk daar les te geven of iets.
ik neem liever het zekere voor t onzekere. en die mensen hoeven het zelf neit overgebracht te hebben, maar wat denk je van bijv kinderen of andere mensen die even t paard willen aaien?

Helemaal mee eens!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:06

maar de veeartsen, ik denk de mensen bij uitstek die zoiets razendsnel kunnen verspreiden, kleden die zich na elk bezoek om?
Inclusief andere schoenen e.d ?

Nou, maar duimen dat het allemaal meevalt dan...

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 18:38

Nou, het paard in kwestie was vandaag goed, geen koorts, 37,6c, en eet ook weer goed, máár er zijn wel 2 andere paarden met koorts, en die staan nu ook onder controle.
In principe wou ik niet enten, maar omdat het nu toch wel erg dichtbij kwam, en ze vandaag kwamen om te enten, is Ro ook geënt, helaas was er te weinig entvloeistof ( gisteren 100 ampullen binnen gekregen, vandaag al weer op ) En gaan ze van de week verder enten.
We zullen zien waar dit schip gaat stranden...
En voor Niels is het verschrikkelijk, het ponietje wat het zo goed deed is er dus niet meer... vind het echt enorm erg voor hem en zijn zusje...Verdrietig

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:46

Het begint ook met hoge koorts die later weer wegzakt,maar intussen gaat het virus naar het ruggemerg..
Edit;ik zag dit topic toevallig met de zoekfuctie.Kijk met name naar de neurologische vorm

[MD] Rhinopneumonie topics op Bokt

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:21

mariska: word dan wel alles geent op grol??

karin: ja ze kleden zich om tussendoor. hoop dat hoefsmeden er ook rekening mee houden, maarja t moet wel verteld worden anders werkt dat ook niet

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:20

Yavanna schreef:
Nou, het paard in kwestie was vandaag goed, geen koorts, 37,6c, en eet ook weer goed, máár er zijn wel 2 andere paarden met koorts, en die staan nu ook onder controle.
In principe wou ik niet enten, maar omdat het nu toch wel erg dichtbij kwam, en ze vandaag kwamen om te enten, is Ro ook geënt, helaas was er te weinig entvloeistof ( gisteren 100 ampullen binnen gekregen, vandaag al weer op ) En gaan ze van de week verder enten.
We zullen zien waar dit schip gaat stranden...
En voor Niels is het verschrikkelijk, het ponietje wat het zo goed deed is er dus niet meer... vind het echt enorm erg voor hem en zijn zusje...Verdrietig

Ik hoop wel dat de eigenaren van de ingeente paarden hiervan het personeel of Kees op de hoogte hebben gebracht.
De reactie op de enting kan nl. nogal heftig zijn en paarden kunnen hier behoorlijk beroerd van zijn.
Het is wel handig om te weten of een paard ziek is van zijn enting of dat hij daadwerkelijk ziek is.
Want als er morgenochtend opeens 30 zieke paarden staan dan schrikt iedereen zich natuurlijk wel rot.

Mensen die hun paarden ergens anders hebben staan geef ik groot gelijk om andere contacten even te vermijden, altijd beter.
CC is ingeent vandaag want die staat bij Dagmar, zij hebben een stal vol drachtige merries en veel jaarlingen (die schijnen er wel vatbaarder voor te zijn) Ik hoop dat ze er niet al te ziek van wordt.

Mijn paarden die thuis staan heb ik nog niet ingeent.
Dat kan ik altijd morgen nog laten doen als het idd om Rhino gaat.

Jow schreef:

Maar wat waren die symptomen dan Jow?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 22:12

Ja, ik heb Cees vanmiddag gebeld, hij wist niet dat er geent zou worden, maar wat ik begreep werd er morgen nog meer geënt.
Ze hadden alleen niet genoeg vaccin, en denk ik dat het verstandig is dat iedereen verder ook ent daar. Er zijn er nu een stuk of 14 gedaan, en morgen dan nog meer. Zal het morgenmiddag wel zien...

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:12

Yavanna schreef:

Wie is Niels dan ? Staat ie ook op Grol en was dat Rhino dan ?

Wat zal er toch een lichte paniek zijn bij jullie zeg, sterkte hoor !!!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:51

niels en nina zijn van ouddorp..

syptomen waren koorts en niet meer opstaan naar wat ik begreep, weet niet alles...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:06

Jeetje op Grol dus mischien ook al...
Laten we maar hopen van niet.

Carla had het er trouwens over dat er op Balans paarden met koorts waren? Ik was er gisteren en de dag daarvoor nog, maar niks gehoord.
Vrijdag zou ik er weer heen gaan, maar voor die tijd maar een bellen of er echt niks is... Scheve mond

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:48

Miss_Malfoy schreef:
Jeetje op Grol dus mischien ook al...
Laten we maar hopen van niet.

Carla had het er trouwens over dat er op Balans paarden met koorts waren? Ik was er gisteren en de dag daarvoor nog, maar niks gehoord.
Vrijdag zou ik er weer heen gaan, maar voor die tijd maar een bellen of er echt niks is... Scheve mond

Zo gaan de praatjes wel weer erg hard op balans is er nog niks aan de hand, die hebben uit voorzorg voor onbepaalde tijd een verbod op het inkomen/uitgaan van paarden. En groot gelijk hebben ze, bij ons op stal is dit ook het geval.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:55

Dat verbod weet ik, phew gelukkig dan maar...

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 14:55

De spreekwoordelijke mug die een enorme olifant wordt Haha! Laten we nu eerst eens even de uitslagen afwachten voor we conclusies gaan trekken. De huid is al verkocht nog voor de enorme beer geschoten is lijkt me...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:56

Yavanna schreef:
De spreekwoordelijke mug die een enorme olifant wordt Haha! Laten we nu eerst eens even de uitslagen afwachten voor we conclusies gaan trekken. De huid is al verkocht nog voor de enorme beer geschoten is lijkt me...

Haha ja ik weet het, maar liever te bezorgd, als een ziek paard.

En zondag ga ik naar loon op zand, zo heet 't geloof ik, dus dat word alles ontsmetten.