bowie vond ik wel grappig, al is er een tijd geweest dat ik te veel op bowie (en luna) reed. Sas kan hier over mee praten. Ik had ook nooit zo heel veel moeite met hem kan me maar één echt bokmoment herinneren en dat was in de buitenbak. Verder tja, mensen maakten hem drukker dan dat bowie zichzelf maakten en hij kan lekker etteren als hij denkt dat het kan. Paard heeft gewoon nodig dat hij veel bezig kan zijn...
Maar goed, als ik zo terugdenk had ik geen moeite met een van de paarden. Guus zat inderdaad verrot zonder zadel (en dat heb ik één keer een vol uur gedaan ) en ik vond sommige gewoon niet zo speciaal, maar zeker tegen het einde...
fijn dat jouw pony het zo goed doet Es! en ik wil best een keer op rakker hoor
vanochtend hier ook nog paardgereden. erg mooi door het cambodjaanse landschap op een braaf vlot paardje
Ik was echt Bowie fan ja, zal ook schelen dat hij een van de weinig pony´s was. In het begin Bram nog en heel vroeger heb ik nog wel op Macho en Lover en Nanka gereden. En op laatst kreeg pony concurrentie van Ragna
Nou inderdaad! Moet toegeven dat pony's vaak leuker zijn als paarden . Daarom heb ik zelf ook een pony gekocht! Die is ook zo leuk!! Gewoon heerlijk ontdeugend enz... Paarden zijn vaak saai .
Hoe groter het paard hoe saaier ze worden . Pony's zijn gewoon eigenwijs, maar dat is net als met kleine mensen. Als die niet hun bek zouden optrekken zouden de grote ook over ze heen walsen .
Kleine pony's moeten wel donders zijn want anders staan ze altijd onderaan de rangorde . Want die grote paarden zijn een stuk sterker enz dan hun. Shaggy is gewoon ook slimmer (en Binky al helemaal al zou je dat niet zeggen....).
Saskia89
Geplaatst: 11-04-10 13:07
Ik weet het nog van de pony's op SJ, daar zaten echt een paar flinke krengen bij... Eentje was wel briljant, die trapte iedereen de box uit (die bang voor haar was dan) Echt een pony van hooguit 1.20
Bij ons op stal is er weer en groep het land op gegaan, en paard van 1.70 dacht shetlander wel aan te kunnen. Nou Rammer die laat zich niet kennen hoor. Shet van 27 jaar alweer die wel even laat weten dat ze er niet van gediend is als ze achter haar aan rennen .
antoinetje
Geplaatst: 11-04-10 22:08
evdpanne schreef:
Hoe groter het paard hoe saaier ze worden .
Duidelijke taal van iemand die onzin banketstaaf
xEmy
Geplaatst: 12-04-10 10:34
Ik heb drie keer een uur zonder zadel op Guus gereden! Maar nu heb ik besloten dat ik het niet meer doe, hoe leuk ik het ook vind, heb al drie keer me kont opengereden! Vorige week een uur op Bo gedaan, die heeft wel een lekker ruggetje, maar die maakt dan weer zúlke kleine pasjes, dan is het echt stuiterstuiterstuiter En zaterdag zat ik op Avalon, ook even uitstappen zonder zadel, nou, dat was echt hemel vergeleken met Guus! Zonder zadel vind ik altijd het allerleukst om te doen, ga altijd als we gaan, ookal zit ik op een paard dat niet lekker zit, wil het gewoon nooit missen
Zonder zadel vond ik altijd drie keer niks . Ik kan niet ontspannen en dat val ik ernaast .
En ik blijf erbij pony's zijn gewoon leuker .
xEmy
Geplaatst: 12-04-10 16:07
het ligt er maar net aan wat voor karakter/maat je leuker vind! pony's zijn vaak iets eigenwijzer, maar het hoeft ook weer niet, sommige pony's zijn ook echt doetjes maar ik vind de maat van pony's altijd wat fijner, past net iets beter bij me, op zo'n heel groot paard zit ik altijd zo hoog, en dan vind ik het formaat van een pony toch fijner!
er is nu een nieuw paard op proef, Cas, en hij is nog groter dan Alex 1.80, echt heeel groot, lijkt qua hoofd een beetje op Boy, is ook net zo'n knuffel, alleen is hij met rijden wel veel pittiger! maar het is nog niet zeker of hij blijft..
Ik heb wel eens gehoord dat Boy in het begin ook een pittig ding was, wel grappig. Zo ken ik hem helemaal niet...
Op Guus heb ik ook nog wel eens zonder zadel gereden, dat was inderdaad niet zo fijn. Net als Omar, die zit ook zeer verrot. Al verwacht je dat helemaal niet bij hem... Djolly, Bram en Boy zaten toch altijd wel het allerbest!
Ik heb een 7.5 voor het eerste deel van mijn stage
hey goed gedaan sas! als je echt rot op ene paard zonder zadel wil zitten moet je op Major komen rijden, die heeft een hoge ruggegraat en dat zit echt***
Ik denk dat Shaggy wel lekker zit zonder zadel, kan er al aardig op doorzitten en hij gebruikt zijn buikspieren nog niet eens . Kan alleen nog maar beter worden. En daarbij ook geen hoge ruggengraat .
xEmy
Geplaatst: 13-04-10 08:46
aha ja heb ik ook gehoord ja, zo'n moeder van een beginner die vroeger bij smit had gereden: 'bij ons rende boy altijd alleen maar de hele bak door!' en boy zat inderdaad lekker, alleen werd hij er wel een beetje, hoe zal ik het zeggen, priegelig van, net als okkie, die zat ook zo lekker, maar ze vond het zelf altijd niks.. dat heeft nynke nu ook, was laatst gaan steigeren toen er iemand zonder zadel op haar zat!
Dat heb ik bij Boy echt nooit gemerkt, bij Okkie wel inderdaad. Boy sjokte bij ons altijd braaf zijn rondjes. Ik heb een van mijn laatste lessen nog op hem doorgebracht
xEmy
Geplaatst: 15-04-10 07:49
aha ja maar de laatste tijd had boy dat vooral zonder zadel, want hij had zo'n soort pukkel op zijn ruggengraat en je moest daar echt voor gaan zitten, anders vond hij het niet leuk
en ik ga waarschijnlijk 6 mei mee met kinderdagtocht waarschijnlijk omdat ik wel ingeschreven sta maar we misschien nog wat anders gaan doen.. maar wel vet leuk!