Astor schreef:Stephanie is vandaag jarig ( a )
GEFELICITEEERRRDD !!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Astor schreef:Stephanie is vandaag jarig ( a )
Melanieetjuh schreef:De F-proeven zijn proeven geschikt voor ruiters die net beginnen met paardrijden tot en met gevorderden. Er zijn in totaal 20 F-proeven en daarbij kan een diploma behaald worden. Om naar de volgende klasse te komen moet de ruiter voldoende promotiepunten behalen. Hoe je promotiepunten kunt verdienen en wat het allemaal inhoudt wordt duidelijk voor je beschreven in het kopje “De promotiepunten”. De F1 en F2 hebben nog geen galop en de figuren zijn eenvoudig. De F3 en F4 hebben simpele figuren, maar wel met galop. De F5 en F6 worden iets moeilijker met figuren en daarbij moet het laatste theorie-examen gedaan worden. Vanaf de F7 moeten de figuren nauwkeurig op de letter gereden worden. Het wordt hierdoor ook wat moeilijker. Na het behalen van het F8 diploma mogen ruiterpaspoorthouders ook meedoen aan landelijke wedstrijden van het KNHS. Hier mag de ruiter meedoen in de B-dressuur. Wanneer het F12 diploma behaald is mogen ruiterpaspoorthouders starten in de L1-dressuur van de landelijke KNHS wedstrijden. 8 April 2006 zijn nieuwe proeven geïntroduceerd, F13 - F20. Het niveau van rijden wordt steeds hoger en de oefeningen steeds moeilijker. Naast het wijken leer je ook een wending om de achterhand,contragalop en schouderbinnenwaards. De F20 proef staat ongeveer gelijk aan het M1-niveau. Voor alle nieuwe proeven zullen minimaal twee promotiepunten behaald moeten worden om door te mogen naar de volgende proef, een hoger niveau.
Nataschaa schreef:Melanieetjuh schreef:De F-proeven zijn proeven geschikt voor ruiters die net beginnen met paardrijden tot en met gevorderden. Er zijn in totaal 20 F-proeven en daarbij kan een diploma behaald worden. Om naar de volgende klasse te komen moet de ruiter voldoende promotiepunten behalen. Hoe je promotiepunten kunt verdienen en wat het allemaal inhoudt wordt duidelijk voor je beschreven in het kopje “De promotiepunten”. De F1 en F2 hebben nog geen galop en de figuren zijn eenvoudig. De F3 en F4 hebben simpele figuren, maar wel met galop. De F5 en F6 worden iets moeilijker met figuren en daarbij moet het laatste theorie-examen gedaan worden. Vanaf de F7 moeten de figuren nauwkeurig op de letter gereden worden. Het wordt hierdoor ook wat moeilijker. Na het behalen van het F8 diploma mogen ruiterpaspoorthouders ook meedoen aan landelijke wedstrijden van het KNHS. Hier mag de ruiter meedoen in de B-dressuur. Wanneer het F12 diploma behaald is mogen ruiterpaspoorthouders starten in de L1-dressuur van de landelijke KNHS wedstrijden. 8 April 2006 zijn nieuwe proeven geïntroduceerd, F13 - F20. Het niveau van rijden wordt steeds hoger en de oefeningen steeds moeilijker. Naast het wijken leer je ook een wending om de achterhand,contragalop en schouderbinnenwaards. De F20 proef staat ongeveer gelijk aan het M1-niveau. Voor alle nieuwe proeven zullen minimaal twee promotiepunten behaald moeten worden om door te mogen naar de volgende proef, een hoger niveau.
Is dat ook bij ons op de manege ?
Melanieetjuh schreef:Hahahaha.. Sabrina wou nog voor me regelen dat ik de 24ste mee kon rijden.. Alleen Liesbeth zei dat het echt vol was!
Dus helaas.. anders had ik nog mee geredenMaarja..
Ze had ook gelijk verteld dat ze mij altijd op mocht schrijven op de lijst..!
Sabrina wilt me wel helpen zodat het sneller zou gaan!
Maar goed.. 't kan niet altijd natuurlijk!
Iriis_ schreef:Nataschaa schreef:
Ik ook
En ik wil niet !
Tamara en Eugeni zitten echt lekkr te leren in de aula. Maar ik kan het niet.
De zon schijnt echt weer heerlijk buiten !
Waar zit jij nu dan?
Melanieetjuh schreef:Is dat ook bij ons op de manege ?
Iriis_ schreef:Huh, dat is toch pas na de F12?
Nataschaa schreef:Melanieetjuh schreef:Hahahaha.. Sabrina wou nog voor me regelen dat ik de 24ste mee kon rijden.. Alleen Liesbeth zei dat het echt vol was!
Dus helaas.. anders had ik nog mee geredenMaarja..
Ze had ook gelijk verteld dat ze mij altijd op mocht schrijven op de lijst..!
Sabrina wilt me wel helpen zodat het sneller zou gaan!
Maar goed.. 't kan niet altijd natuurlijk!
Het gaat al op zijn snelst. En omdat ze jou nu altijd op de lijst mag zetten wil niert zeggen dat je ook sneller aan de beurt komt. Er is gwn een wachtlijst. En het gaat al sneller dan eerst !
! Nataschaa schreef:Melanieetjuh schreef:Is dat ook bij ons op de manege ?
Weet ik niet. Zou best kunnen aangezien het toch wel een ding is wat overal bijna het zelfde is.
Alhoewel vanaf F8 al B kunnen rijden verbaasdt me een beetje..
[/quote]
Melanieetjuh schreef:Nataschaa schreef:
Het gaat al op zijn snelst. En omdat ze jou nu altijd op de lijst mag zetten wil niert zeggen dat je ook sneller aan de beurt komt. Er is gwn een wachtlijst. En het gaat al sneller dan eerst !
Weet ik!
Melanieetjuh schreef:Zo'n gevoel heb ik er ook bij.
Maar als je het rijdt.. komt er denk nog meer bij denken dat wij werkelijk over de B denken..

Nataschaa schreef:Melanieetjuh schreef:Zo'n gevoel heb ik er ook bij.
Maar als je het rijdt.. komt er denk nog meer bij denken dat wij werkelijk over de B denken..
Tjah er word wel meer naar uiterlijk gekeken, maarja..
Wnr is de volgende keer dan ?
!Melanieetjuh schreef:Welke volgende keer?
KNHS?
Melanieetjuh schreef:In de F6B.
hahaha
Nataschaa schreef:Melanieetjuh schreef:In de F6B.
Het mnaakt niet uit of je in de a of b zit heahahaha
Idereen denkt dat je eerst A doet en dan B
Geeft niet hooor..

Melanieetjuh schreef:Nataschaa schreef:
Het mnaakt niet uit of je in de a of b zit heahahaha
Idereen denkt dat je eerst A doet en dan B
Geeft niet hooor..
Ja, idd..
Want de F5 heb ik ook geloof ik 2 keer de A gedaan.
Maja, ik zit dus in de F6, voor de 2de keer.
Nataschaa schreef:Oeeh ik hoop dat ik dan mag !
Wnr heeft Sabrin het eig voor je gevraagd ?
Want ik heb donderdag me C proef afgezged. Dus op zich zou jij dan gwn bij de F moeten kunnen ?

Nataschaa schreef:Haaaaaalllllooooo !!!
Melanieetjuh schreef:[
Weet niet wanneer ze het heeft gevraagd.
Maar zaterdag vertelde ze het me.
Hm, dan zou ik gewoon moeten kunnen..