Stal Langelaan praat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:19

ik wil juist geen jong paard,ik wil een betrouwbaar paard waar ik verantwoord mee kan buiten rijden

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:30

Ja snap ik maar dat kan ook met een 10 jarige.....
Ik val je verder niet aan hoor, zo moet je het absoluut niet zien, maar het zou gewoon heel vervelend zijn als je straks weer vroegtijdig afscheid kan nemen van je paard. En de kans op gebreken is nou eenmaal groter bij een ouder dier....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:34

Dat weet ik ook wel.
maar mijn ervaring met jongere paarden is nou niet zo geweldig, dus doe mij maar een 13 jarige ofzo
deze 17 jarige spreekt me erg aan,en dat vind ik belangrijker als de leeftijd Knipoog

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:43

Herkenbaar hoor Andrea, die ouwe van mij kende en vertrouwde ik 200%, dus toen manlief met het idee kwam om voor een jong ding te gaan kijken (mijn eerste merrie was 4 en staatsgevaarlijk, dus ik heb ook een "jonge paardentrauma) had ik zoiets van ja daaaagggg echt niet...
Daarom ben ik bij een Groninger gaan kijken want in mijn beleving waren die veel cooler dan die KWPN-ers. En idd, 5 jarige Boreas waar niet veel meegedaan werd, werd nergens warm of koud van. Ja kijken en een stappie opzij, maar geen gekkigheid. Mijn vertrouwen in jonge paarden is nu zo ong. 80% terug. Bij mij is het manco het buitenrijden nog.....dat is de resterende 20% zeg maar. Zelfs nu Boris aan t puberen is, is tie gewoon nog behoorlijk nuchter. Ja kijken en met een boog erom heen, maar op tilt slaan en gevaarlijk worden komen niet in zijn woordenboek voor hoor....
Om maar aan te geven dat niet alle jonge paarden hetzelfde zijn Knipoog

Ach je moet maar gewoon snel een keertje langskomen om hem irl te zien...de big beebie....

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:54

we zijn velig aan gekomen op onze nieuwe stal. spetter heeft zich super gedragen voor de kar en we zijn een hoop enge dingen tegen gekomen. treinen, en een heel stuk over een brug met er onder de snelweg. hij vondt het heel spannend allemaal maar is heel braaf gebleven. ben echt super trots op me ventje.
na een uur en een kwartier kwamen we aan, spetter eerst onder een zweetdeken op stal gezet en na een uurtje uitzweten kon hij de hit actief stal in bij de andere.
dit ging ontzettend goed en hij maakt al snel vriendjes. sommige paarden zijn niet bij hem weg te slaan, die vinden hem erg leuk. had wel al gedacht dat hij goed in de groep zou liggen, omdat hij snel vriendjes maak en sociaal is.
geoefend met het hooistation, de eerste keer liep hij zo met me mee er in en heeft even staan knabbelen, de 2 keer na een uurtje vondt hij het ineens eng, maar na tien minuten mutsen is hij toch met me mee gelopen.
na een half uurtje het krachtvoer station geprobeerd en daar liep hij wel gelijk met me mee in. ik blij natuurlijk en hij kreeg lekker zijn eten. dat vondt hij wel gek dat er drie keer een portie voer naar beneden kwam. vanavond ga ik weer met hem oefenen.
denk wel dat hij het snel door krijgt en het uit eindelijk zelf gaat doen. dit was me verslagje van de verhuizing van vandaag. hou jullie op de hoogte hoe het in de loop van de week met hem gaat.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:34

hé leuk deborah fijn dat ie zo goed in de groep past , dat voer schema krijgt ie snel genoeg door, leuk hoor

snackie waarom kijk je niet voor een 8 jarige of zo, ik weet wel dat de prijzen dan omhoog gaan , maar bespaart een hoop verdriet, maar wat je wel zegt een ouder paard heeft veel meer gezien en een stuk betrouwbaarder, en een leuke prijs maar laat hem dan a.u.b. röntgenologisch keuren hij gaat niet voor niets voor een klein bedrag weg, zeker een M paard is van daag de dag best duur en is het een klein gebrek is het zeker nog een super recreatiepaard, maar is het iets groots en je bent er straks weer aan gehecht oei dat wil je niet nog een keertje

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:50

Snackie schreef:
ik heb ondertussen al een andere gezien,die is 17 jaar en 1750 euro.Loopt M2, klinkt al beter.

een hoop geld voor een 17 jarig paard.
Ik reken nog steeds terug in guldens Knipoog

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:31

Jonge_Monte schreef:
Snackie schreef:
ik heb ondertussen al een andere gezien,die is 17 jaar en 1750 euro.Loopt M2, klinkt al beter.

Nou dat ben ik met je eens Wil. Uiteindelijk is het toch bijna 4000 gulden en dat is inderdaad voor 17 jarig paard een hoop geld.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:34

Heey Debor, wat fijn dat alles goed is gegaan en dat Spetter het meteen al naar zijn zin heeft. Maar zoals je al eerder aangaf, had je daar met hem al alle vertrouwen in. Ik zal Spetter, jou en Bianca erg missen dus hopelijk komen jullie af en toe nog eens buurten als jullie gezamenlijk een ritje met de wagen gaan maken. Of natuurlijk met een leuke buitenrit... Knipoog

Dave is op dit moment nog ziekies dus de dvd moet nog even op zich laten wachten. Help me af en toe nog even herinneren, okay!! Haha!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:47

Esther28 schreef:
Herkenbaar hoor Andrea, die ouwe van mij kende en vertrouwde ik 200%, dus toen manlief met het idee kwam om voor een jong ding te gaan kijken (mijn eerste merrie was 4 en staatsgevaarlijk, dus ik heb ook een "jonge paardentrauma) had ik zoiets van ja daaaagggg echt niet...
Daarom ben ik bij een Groninger gaan kijken want in mijn beleving waren die veel cooler dan die KWPN-ers. En idd, 5 jarige Boreas waar niet veel meegedaan werd, werd nergens warm of koud van. Ja kijken en een stappie opzij, maar geen gekkigheid. Mijn vertrouwen in jonge paarden is nu zo ong. 80% terug. Bij mij is het manco het buitenrijden nog.....dat is de resterende 20% zeg maar. Zelfs nu Boris aan t puberen is, is tie gewoon nog behoorlijk nuchter. Ja kijken en met een boog erom heen, maar op tilt slaan en gevaarlijk worden komen niet in zijn woordenboek voor hoor....
Om maar aan te geven dat niet alle jonge paarden hetzelfde zijn Knipoog

Ach je moet maar gewoon snel een keertje langskomen om hem irl te zien...de big beebie....

Lijkt me gezellig! ik heb geen haast om te kopen,dus kan me dan lekker orienteren.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:49

Serada schreef:
Jonge_Monte schreef:

Nou dat ben ik met je eens Wil. Uiteindelijk is het toch bijna 4000 gulden en dat is inderdaad voor 17 jarig paard een hoop geld.

Dat is idd zo...maar ook daar willen ze niets vanaf doen Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:50

Deb, Fijn dat spetter zo braaf was voor de kar,en dat zijn nieuwe stal bevalt! ik ben benieuwd hoe het daar uit ziet, dus snel foto's van spetter maken hoor Haha!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:54

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 20:02

HE Debor weet je nou dat je naar ons zwaaide bij het stoplicht whahah bij zestienhoven??
Wij kwamen net bij Neville vandaan hebben vandaag veulen van vriendin naar de opfok in hazerswoude gebracht.
O wat is dat gaaf joh om al die veullies bij elkaar te zien.
Stond ook een vos-bont tinkie tussen
Het is daar echt onwijs groot,mooi,nieuw en er ligt 40 hectare grond omheen.

JA andrea wat moet ik zeggen whahaha mijn smaak is het niet(heb toch liever een koudbloed).

Is het nog gelukt met je deken Lin??

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:04

Nee, ik heb liever iets warmbloed, ik merk ook met dezetinker,in de bak echt niet aan te slingeren,en buiten dwars als een aap.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 20:12

Zeker een ge importeerde tinker???

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:51

Snackie schreef:

Sorry dat ik zo binnen kom vallen Haha! ,maar de meeste mensjes op stal Langelaan kennen mij wel.....
Als je er zelf een goed gevoel bij hebt gewoon doen!
Wel inderdaad bedenken wat je nog wil met het paardje als het aan zijn pensioen toe is,kan je er dan mee leven dat het een troetelpaardje wordt waarmee je kan wandelen en een goede oude dag kan geven.... en niet meer rijden.

Maar zo te lezen uit al je berichtjes kan je dat prima Knipoog

Succes op je zoektocht naar een lieverd die weer je maatje kan worden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 21:50

peetorlan schreef:
Zeker een ge importeerde tinker???

Geen idee! Bloos

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 21:51

doppie45 schreef:
Sorry dat ik zo binnen kom vallen Haha! ,maar de meeste mensjes op stal Langelaan kennen mij wel.....
Wel inderdaad bedenken wat je nog wil met het paardje als het aan zijn pensioen toe is,kan je er dan mee leven dat het een troetelpaardje wordt waarmee je kan wandelen en een goede oude dag kan geven.... en niet meer rijden.

een troetelpaardje heb ik totaal geen problemen mee,dat was marlon op het laatst ook.
voor mij is rijden ook niet het aller belangrijkste.
ik ga net zo graag lekker tuttelen. en als de tijd er rijp voor is, kan ik altijd nog een landje zoeken,voor een fijn pensioen.

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 21:57

Snackie schreef:
doppie45 schreef:

een troetelpaardje heb ik totaal geen problemen mee,dat was marlon op het laatst ook.
voor mij is rijden ook niet het aller belangrijkste.
ik ga net zo graag lekker tuttelen. en als de tijd er rijp voor is, kan ik altijd nog een landje zoeken,voor een fijn pensioen.

Dan kan je net zo makkelijk een leuke shetlander kopen An, is goedkoper en zeer knuffelbaar.
Sorrie dat ik dit even zeg, maar je koopt toch wel een paardje om wat mee te doen en niet alleen om te knuffelen en naar te kijken.
En een shet is ook leuk voor de wagen Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 21:57

Nee, maar ik bedoel als de tijd daar rijp voor is Wil..

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 22:06

Ben ik toch wel een beetje met je eens Wil.
Kijk heb je de ruimte aan huis en je vangt een troetelpaardje op oke.
Maar als je aan de dure kosten zit van een pensionstal dan zou ik wel drie keer nadenken over een troetelpaardje paardje.
Ik begrijp best de insteek van mensen om een paardje nog een goede oude dag te geven hoor begrijp me niet verkeert.
Maar zover ik andrea kan volgens wil ze graag nog buiten rijden misschien een sprongetje wagen of heel misschien net als wat je net met MArlon ging doen een wedstrijdje starten.
Daar lijk me een troetelpaardje niet geschikt voor.
Maar meissie doe wat je hart je ingeeft hoor.
Als iets jou gelukkig maakt dan vind ik het allemaal best hihihi

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 22:11

dit paardje is ook geen troetelpaardje, als een paard boven de 15 is, wil niet zeggen dat ze afgeschreven zijn..
de pony van een vriendin van mij, werd tot zijn 34e nog elke week een keer gereden.,

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 22:13

Hier staat een leuke merrie, van 11 jaar voor dezelfde centen of nog minder.
Alleen het rijniveau is lager, maar bij die andere stond ook dat hij M had gelopen, ik begreep er wel uit dat hij dat dus al niet meer doet.
Maar dit is wel een interesante site om in de gaten te houden als de tijd daar is.
Knipoog http://www.paardendatabank.nl/
Ik zei het niet om je aan te vallen hoor An, maar alles kost al zo veel centjes Knipoog

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 22:14

Ik begreep erook uit hoor dat deze het nog doet hihihi.