Idd je moet er niet in je eens mee gaan klooien in het begin, hij moet wel goed 'afgesteld' zijn namelijk. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Idd je moet er niet in je eens mee gaan klooien in het begin, hij moet wel goed 'afgesteld' zijn namelijk.
. en het beste is om het altijd onder begeleiding te doen Evelijn schreef:Linn, maar dat maakt toch voor zijn exterieur niet uit... hij heeft die typische friese bouw en dan kan je er wel een pessoa aanhangen ... maar een dressuurpaard wordt het niet.
elk op 1,20 afstand
Dat is iets wat in vlagen gebeurd maar zeker niet altijd. Het ontspannen van zijn hoofd en hals vind hij volgens mij ook lastig, dat doet hij vrij weinig. Hij gaat wel kauwen, oren naar mij toe, en ontspannen lopen, maar zijn hals laten zakken zit er nog niet in. Dat zal hier ook wel mee te makken hebben dan?
Maar na een tijdje kreeg hij het door en sprong hij elk kruisje tot ongeveer 30cm heel netjes. Hoger ben ik nog niet gegaan maar wil dit ongeveer 1x per maand met hem gaan doen. _Linn_ schreef:Evelijn schreef:Linn, maar dat maakt toch voor zijn exterieur niet uit... hij heeft die typische friese bouw en dan kan je er wel een pessoa aanhangen ... maar een dressuurpaard wordt het niet.
Wie zegt dat het niet een dressuurpaard wordt? Dus jij zegt dat Ferro alleen maar recreatief zijn rondje kan lopen zometeen? Het is niet verkeerd om hem te trainen zodat die achterhand sterker wordt.
maar daarbij wel rekening houden met zijn bouw... zoals een goede instructrice ook zal doen.
(Al mag de volgende wel wat langere benen hebben)
welkom
maar van hals naar beneden is voor hem denk ik veel moeilijker door zijn bouw. Ik denk dat hij zijn spieren heel veel zal moeten trainen voor dat dat fijn voor hem loopt (omdat hij gewoon niet zo gebouwd is en zijn spieren denk ik ook niet)

ik was 18
toen ik voor het laatst ging