@Mar: Thanks! Wat goed dat je in 1x goed bent aangesprongen met BJ!
@Angelique: Haha geweldig dat idee van Afke! Tja, waarom ook niet eigenlijk? Is alleen maar goed voor je bedrijf toch?

@San: balen dat hij pas volgende week hoefijzers kan krijgen. Maar wel lekker voor Beer dat ie nog een weekje vakantie heeft! Is het niet handig om deze week te gaan oefenen met het uit de wei halen (dan op de poetsplaats lekker verwennen met poetsen en appels enzo), zodat je hem volgende week zonder problemen kan pakken?
@All: Iemand al een idee van de uitslagen gisteren? Ben erg benieuwd hoe ze het hebben gedaan daar in Veldhoven

Pfff stik net bijna in mijn koffie, collegaatje had per ongeluk een dark roast met een inimini beetje melk voor me gemaakt. Blegh
Vaak helpt het wel om gewoon te beginnen met naar hem toe te lopen in het weiland en hem alleen te aaien en een lekkere appel te geven. Dan herhaal je dat een dag later weer maar neem je een halstertouw en borstel mee, poets je hem gewoon ff in het weiland. Dan weer een dag later (als alles goed gaat) neem je hem mee naar stal waar je hem ook weer alleen poetst en lekker muesli en appeltjes geeft en hem dan weer het land op gooit. Beer leert op die manier meteen dat hij niet altijd aan het werk hoeft zodra er iemand op hem af komt of als hij uit de wei moet 

")
Zijwaards langs de wand ging trouwens een paar passen goed bij mij!
en durft ze niet meer op ponykamp!!