stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

060606

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:06

Ja heerlijk weer ik ga zo ook even naar het zieke paard even de bult scheren dat het wat makkelijker te genezen is. Jammer had met dit weer wel wat buitenritjes willen doen. Word straks maar met de honden naar het strand!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:45

Wally heeft nu ook snot.. Het snot druipt er gewoon uit.. Zo ranzig.. :r

Vanavond gaat Mars nog even bij haar kijken, de koorts was wel iets gedaald en heb haar een koortsremmer gegeven en beetje pijnstilling..Hoop dat ze snel opknapt.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:46

Olympia schreef:
Het snot druipt er gewoon uit.. Zo ranzig.. :r

Leest ze terwijl ze een slokje Cup a Soup neemt :')

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:47

Op zich wel fijn dat het zo snel gaat. Knapt ze hopelijk lekker snel weer op :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:48

Ja dat is zeker zo.. :j

jouw paardje stond er nog lekker bij :D

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:06

Vandaag gezellig met Eefje rijden, gister weer gedekt en morgen horen we of dat koppige eitje eindelijk besloten heeft om los te raken :). 3x insimineren voor 1 eitje is behoorlijk wat ookal zeg ik het zelf xD.

Hmmm, Eefje is nog niet ziek, Stefano ook niet :). Achjaa, krijgen ze het, krijgen ze het.. Het is nou niet zo dat ik ze in me huiskamer kan neer zetten op het moment ( erg verleidelijk :o ) hahaha.

Andreaaaaaaa, we moeten snel een mini buitenritje plannen :o wilde gister al met Steef gaan, alleen moeders wilde niet mee wandelen xD haha.

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:11

Kheb een paar kleine uitslagen gehoord van me examens :D. Het gemiddelde voor het wiskunde examen van onze hele klas staat op een 5,2 :( Niet zo heel goed..

Voor Nederlands is iedereen uit de klas geslaagd xD haha :D

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:59

Gefeliciteerd Pris!! 1 examen in de pocket :D En Wiskunde heb je vast ook wel ;) Jij bent vast degene die het gemiddelde omhoog heeft gehaald +:)+ En anders moet je je boeken maar eens mee naar stal nemen, want dat kenn ik je vaaast wel uitleggen. Haal je gewoon een 10 op je herkansing :D :P

Mini-buitenritje kunnen we denk ik beter even uitstellen nu Wally ook ziek is. Hoewel... als de zieke paarden toch over het ruiterpad wandelen ken ik met mn niet-zieke paard er net zo goed ook wel overheen := De temperaturen vragen er in ieder geval wel om :o Damnnn wat is het hottt!! Als jullie me vanavond op stal zien moeten jullie allemaal maar even vragen of ik afgevallen ben :') Ben vandaag op de fiets naar mn werk geweest en ben geloof ik minimaal 10 kg kwijt!! aan vocht dan :P

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:59

Nou of het niet gekker kan mijn broertje is net ook met spoed opgenomen ik ziekenhuis met 'droes'. Ja niet echt droes natuurlijk maar precies hetzelfde wat de paarden hebben in zijn lies en hoge koorts ( maar niet besmettelijk gelukkig hihi ) Gaat lekker zo..

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:02

Sterkte voor je broertje Zip! Lijkt me niet echt lekker een 'droesbal' in je lies := Klinkt een beetje alsof hij een liesbreuk heeft.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:05

Dankjewel! Lijkt me ook niet fijn we dachten gisteren ook liesbreuk maar hij werd naar huis gestuurd na bloedopname etc met ' opgezette lympfeklieren'. Nu weer met spoed opgeroepen het is toch wat anders en moet (bleh) leeggehaald worden. Ik zei al zou ik even zwarte trekzalf op stal gaan halen hihi.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 17:49

CharlyBrown schreef:
Hoi Dames,

Als ex-Verboner en graag geziene gast aldaar, en ondertussen als buurtjes zou ik toch graag iets willen zeggen over de Droes perikelen..

Jullie paarden zijn wellicht niet ziek, maar dat betekent niet dat ze geen drager van het virus kunnen zijn. Helemaal omdat het grootschalig heerst op jullie stal. Grote kans dat je paard drager is, en zo kan je paard bijvoorbeeld via mest de ziekte overbrengen... Mest weg schuiven van het pas is natuurlijk hartstikke fijn, maar mijn paard stapt ook wel eens per ongelijk naast het pad.

En daarnaast schijnen er ook paarden die koorts hebben door de polder te wandelen....

Alle artsen adviseren paarden met Droes totaal af te zonderen van de andere paarden. Alleen 1 persoon het paard te laten verzorgen en voeren, en (bv) een stofjas aan te doen wanneer deze persoon weer langs andere paarden moet lopen. Of bijvoorbeeld door een ontsmettingsbad te lopen..

Maar goed, dit alles even ter info..

Ik wens iedereen veel sterkte met de zieke paardjes..

Hee Louise,
Wat leuk dat je meeleest en hapt in het mestverhaal.
Ik weet niet wie bij jullie bedacht heeft dat koortspaarden buiten lopen en alle andere wilde verhalen er rond gaan maar vind het beetje raar dat je dit topic zo komt binnen vallen.
Natuurlijk is iedereen bij ons op stal op de hoogte gesteld hoe er met zieke en niet zieke paarden moet worden omgegaan.
Er zijn verschillende DA ter plaatse geweest dus maak je maar geen zorgen over het verspreiden van DROES.
Aan de andere kant zou je juist moeten willen dat ze het krijgen dan ben je er daarna van af.
Het klopt inderdaad dat er af en toe nieuwe gevallen bij komen en het ziekte beeld is toch bij ieder paard iets anders.
Kan je vertellen leuk is het niet maar wel heel erg leerzaam.

Kortom maak je niet zo druk, als het komt dan komt het en dan wil het niet zeggen dat je het van ons hebt gekregen.
We zullen voor je duimen dat Chef het niet krijgt :(:)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 17:51

AndreaB schreef:
Goedemorgen!!

Ben er helemaal klaar voor!! Weer op de fiets naar mijn werk :D Noodgedwongen weliswaar, maar goed! Weet alleen niet of het zo verstandig is om nu al een korte broek aan te trekken. Maar he... als je fiets krijg je het vanzelf wel warm :P

ojee heb je je ingesmeerd?
Heb je nog niet gezien maar ben wel benieuwd of je niet verbrand bent.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 17:53

Zipporah schreef:
Dankjewel! Lijkt me ook niet fijn we dachten gisteren ook liesbreuk maar hij werd naar huis gestuurd na bloedopname etc met ' opgezette lympfeklieren'. Nu weer met spoed opgeroepen het is toch wat anders en moet (bleh) leeggehaald worden. Ik zei al zou ik even zwarte trekzalf op stal gaan halen hihi.

sterkte en beterschap met je broertje( hij heeft toch niet op het zieke paardenpad gelopen)proest

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:54

Welneee!! T is maar een half uurtje fietsen :) En was een beetje bewolkt toen ik naar huis ging. Misschien dat ik vanavond nog een kleurtje verzamel :D Moet me alvast voorbereiden op de zomermaanden 8-)

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:54

Flurk schreef:
Zipporah schreef:

sterkte en beterschap met je broertje( hij heeft toch niet op het zieke paardenpad gelopen)proest

Denk dat hij in een bult mest gestapt is :P Snap dan direct waar die zee aan klachten van medeweggebruikers omtrent mest vandaan komt :')

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 17:57

AndreaB schreef:
Denk dat hij in een bult mest gestapt is :P Snap dan direct waar die zee aan klachten van medeweggebruikers omtrent mest vandaan komt :')

haha, nou het valt wel wel nu onze paarden al tijd niet buiten komen ligt er overal mest en men ruimt dat niet op, moet mijn fiets er steeds omheen sturen

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:07

Als ik met knollie aan het grazen ben dan doe ik in de tussentijd vaak het een en ander van het fietspad aftrappen. Soms echt niet normaal welke hoeveelheden daarop liggen :x

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:00

Ik kom niet eens buiten met de mijne, heeel heel soms xD.. Dit jaar pas 1x buiten geweest met Evalanche =) haha. Wie weet cross ik binnenkort wel over de paden heen met Stefano :')

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:03

Flurk, je hebt wel gelijk.. Hoe raar het ook klinkt, als Eef het krijgt, vind ik het niet erg. Het is gewoon een kinderziekte, krijg je het 1x krijg je het niet meer. =). Het is gewoon een periode waar we door heen moeten bijten ff..

Hoorde net van iemand dat het vandaag rond half 3, 32 graden is geweest :| Woow.. Dit is pas de lente, wat zullen we voor zomer krijgen? :P

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 19:11

zeg ik heb een idee,
hebben jullie skates?
Maken we een skate tochtje i.p.v buitenritje (wel uit kijken voor de poep)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 19:33

speciaal voor LOUISE:
Door herhaald contact met de bacterie blijft er afweer aanwezig in het paard. Toch zijn er paarden die op een leeftijd van 10 jaar alsnog weer droes krijgen. Bij die paarden is er geen herhaald contact met de bacterie geweest en is de afweer laag geworden. Maar ook paarden met een andere ziekte onder de leden zijn gevoelig voor droes. Overdracht kan ook plaats vinden als een hengst met droes een merrie dekt (dekdroes). Of van veulen op merrie tijdens het drinken waardoor de merrie een ontsteking van de uierlymfeknopen krijgt.

De bacterie dringt via het neus- of keelslijmvlies het lichaam binnen. Het veroorzaakt een ontsteking waarbij de lymfeknopen ontstoken raken en pus produceren. Vaak zijn het de keellymfeknopen die ontstoken raken.
(bron gezondheid van mijn paard)

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:38

Jaaaa, een skate tochtje! :D. Zal ik me hond voor de skates inspannen? :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 19:42

Wie gaat er mee skaten maandag?
Vertrektijd 12:30 uur vanaf stal
Vertrektijd 10:00 uur vanaf stal

Flurk