Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CharlyBrown schreef:Hoi Dames,
Als ex-Verboner en graag geziene gast aldaar, en ondertussen als buurtjes zou ik toch graag iets willen zeggen over de Droes perikelen..
Jullie paarden zijn wellicht niet ziek, maar dat betekent niet dat ze geen drager van het virus kunnen zijn. Helemaal omdat het grootschalig heerst op jullie stal. Grote kans dat je paard drager is, en zo kan je paard bijvoorbeeld via mest de ziekte overbrengen... Mest weg schuiven van het pas is natuurlijk hartstikke fijn, maar mijn paard stapt ook wel eens per ongelijk naast het pad.
En daarnaast schijnen er ook paarden die koorts hebben door de polder te wandelen....
Alle artsen adviseren paarden met Droes totaal af te zonderen van de andere paarden. Alleen 1 persoon het paard te laten verzorgen en voeren, en (bv) een stofjas aan te doen wanneer deze persoon weer langs andere paarden moet lopen. Of bijvoorbeeld door een ontsmettingsbad te lopen..
Maar goed, dit alles even ter info..
Ik wens iedereen veel sterkte met de zieke paardjes..
AndreaB schreef:Goedemorgen!!
Ben er helemaal klaar voor!! Weer op de fiets naar mijn werkNoodgedwongen weliswaar, maar goed! Weet alleen niet of het zo verstandig is om nu al een korte broek aan te trekken. Maar he... als je fiets krijg je het vanzelf wel warm
Zipporah schreef:Dankjewel! Lijkt me ook niet fijn we dachten gisteren ook liesbreuk maar hij werd naar huis gestuurd na bloedopname etc met ' opgezette lympfeklieren'. Nu weer met spoed opgeroepen het is toch wat anders en moet (bleh) leeggehaald worden. Ik zei al zou ik even zwarte trekzalf op stal gaan halen hihi.
Flurk schreef:Zipporah schreef:Dankjewel! Lijkt me ook niet fijn we dachten gisteren ook liesbreuk maar hij werd naar huis gestuurd na bloedopname etc met ' opgezette lympfeklieren'. Nu weer met spoed opgeroepen het is toch wat anders en moet (bleh) leeggehaald worden. Ik zei al zou ik even zwarte trekzalf op stal gaan halen hihi.
sterkte en beterschap met je broertje( hij heeft toch niet op het zieke paardenpad gelopen)proest
AndreaB schreef:Denk dat hij in een bult mest gestapt isSnap dan direct waar die zee aan klachten van medeweggebruikers omtrent mest vandaan komt