What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mntj

Re: What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:57

sterkte liquita. dat valt idd even tegen. hopen nu maar dat je snel opknapt en dat de klachten weg zijn.
laat je maar ff lekker verdoven. pijn hoeft niet.
gewoon lekker trippen. haha. heb ik de laatste dagen ook gedaan hoor.laat je maar verwennen al ben je natuurlijk liever thuis.

rockoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:20

liquita veel sterkte als ik iets moet doen moet je het maar even zeggen xxx

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:13

Tjemig Liquita, ff een domper zo.
Ik hoop dat je je morgen weer een stukje beter voelt, en dat je een goede nacht hebt. En pijnstillers zijn uitgevonden om de pijn te stillen, dus lekker doorslikken zolang je nog pijn hebt.
Beterschap meissie

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:28

xan schreef:
Tjemig Liquita, ff een domper zo.
Ik hoop dat je je morgen weer een stukje beter voelt, en dat je een goede nacht hebt. En pijnstillers zijn uitgevonden om de pijn te stillen, dus lekker doorslikken zolang je nog pijn hebt.
Beterschap meissie

niet slikken maar prikken! zo'n morfine shot is heerlijk om op te zweven (en even geen (of bijna geen) pijn te voelen) en om de eerste nacht doorte komen

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 07:13

Ik heb een redelijk goede nacht gehad. Moest veel plassen. Kan waarschijnlijk niet goed uit plassen.
Kreeg de morfine via het infuus. Die er vanmorgen vroeg uit is gegaan omdat ik aan ben blijven hangen. Hahhaa, deed ik expres hoor, nu ben ik er lekker van af. Werd vanmorgen om kwart over zeven gewekt met paracetamol en een drankje om te poepen. En een broodje en thee natuurlijk. Hoop dat ik me zo zelf mag gaan wassen. Ik voel me eigen best goed, als ik niet beweeg ook geen pijn. Alleen die huilende baby's op de afdeling zijn een beetje vervelend. Oh...nee hoor, vind het gewoon zielig. Ze liggen soms lang te huilen.

Ik mag me zo gaan wassen, verpleegkuindige gaat vragen of ik mag douchen. Maar dat geloof ik nooit met die hechtingen ( nietjes). Afwachten maar. Tot laters maar weer!!! X

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 07:44

LIQUITA schreef:
Ik heb een redelijk goede nacht gehad. Moest veel plassen. Kan waarschijnlijk niet goed uit plassen.
Kreeg de morfine via het infuus. Die er vanmorgen vroeg uit is gegaan omdat ik aan ben blijven hangen. Hahhaa, deed ik expres hoor, nu ben ik er lekker van af. Werd vanmorgen om kwart over zeven gewekt met paracetamol en een drankje om te poepen. En een broodje en thee natuurlijk. Hoop dat ik me zo zelf mag gaan wassen. Ik voel me eigen best goed, als ik niet beweeg ook geen pijn. Alleen die huilende baby's op de afdeling zijn een beetje vervelend. Oh...nee hoor, vind het gewoon zielig. Ze liggen soms lang te huilen.

Ik mag me zo gaan wassen, verpleegkuindige gaat vragen of ik mag douchen. Maar dat geloof ik nooit met die hechtingen ( nietjes). Afwachten maar. Tot laters maar weer!!! X

hee doe je wel ff rustig aan

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 08:20

Hahaha...natuurlijk, maar heb toch ff lekker gedoucht, lig nu weer plat hoor ;-)

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:24

LIQUITA schreef:
Hahaha...natuurlijk, maar heb toch ff lekker gedoucht, lig nu weer plat hoor ;-)

Sterkte hoor!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:16

LIQUITA schreef:

Huilende baby's kan ik sowieso niet tegen, vreselijk!!!!!!!!!!!! |o Ben zelfs op vakantie van een camping weggegaan, vanwege dat irritante gejank (excuses voor mijn woordgebruik, maar dat is gewoon iets waar ik me vreselijk aan stoor). Nergens voor nodig, tenzij ze iets medisch hebben (en dan nog vind ik het onnodig om ze onophoudelijk te laten huilen). Misschien mag je op een andere kamer, zodat je niet gestoord wordt daardoor. Mocht ik onverhoopt in een ziekenhuis terecht komen, dan zou ik dat als eerste vragen. Krijg daar zo'n stress van! Heb wat dat betreft een lot uit de loterij met Wesley gehad: die huilde bijna nooit! ;) Maar dat even terzijde.
Wat een heerlijk gevoel moet dat geven om even te kunnen douchen! Lijkt dan wel een luxe, he? :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:17

@ Winnitou: Ik zal vanavond met de les even vragen hoe laat er gestart wordt zondag! ;) Er is een dressuurproef en een vaardigheidsproef (kegels met balletjes). Ben benieuwd!!!! :D

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:35

Hi Liquita, goed te lezen dat je de nacht aardig door bent gekomen en ook lekker hebt kunnen douchen.

Mag je vandaag naar huis of nog niet, nu ze toch wat meer dan alleen een kijkoperatie hebben gedaan ??

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 17:15

@Shenavallie: Zo veel last heb ik niet van de baby's hoor, en daarbij ben ik gewend om met oordoppen te slapen ;-)

@Xan: ik mocht vandaag nog niet naar huis, en ik denk morgen ook nog niet. Maar eigenlijk is het ook niet zo verkeerd. Ik voel me op m'n buik na best goed, denk dat ik thuis toch te veel ga doen.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:20

LIQUITA schreef:
@Shenavallie: Zo veel last heb ik niet van de baby's hoor, en daarbij ben ik gewend om met oordoppen te slapen ;-)

@Xan: ik mocht vandaag nog niet naar huis, en ik denk morgen ook nog niet. Maar eigenlijk is het ook niet zo verkeerd. Ik voel me op m'n buik na best goed, denk dat ik thuis toch te veel ga doen.

Denk ook dat je daar goed aan doet,thuis doe je denk ik ook snel veels te veel.Hoop dat je vanacht lekker slaapt ;)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:28

LIQUITA schreef:

lekker is dat hè met die agraves, beter dan met hechtingen, kun je tenminste even lekker onder de douchestraal staan.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:41

Shenavallie schreef:
LIQUITA schreef:

Huilende baby's kan ik sowieso niet tegen, vreselijk!!!!!!!!!!!! |o Ben zelfs op vakantie van een camping weggegaan, vanwege dat irritante gejank (excuses voor mijn woordgebruik, maar dat is gewoon iets waar ik me vreselijk aan stoor). Nergens voor nodig, tenzij ze iets medisch hebben (en dan nog vind ik het onnodig om ze onophoudelijk te laten huilen). Misschien mag je op een andere kamer, zodat je niet gestoord wordt daardoor. Mocht ik onverhoopt in een ziekenhuis terecht komen, dan zou ik dat als eerste vragen. Krijg daar zo'n stress van! Heb wat dat betreft een lot uit de loterij met Wesley gehad: die huilde bijna nooit! ;) Maar dat even terzijde.
Wat een heerlijk gevoel moet dat geven om even te kunnen douchen! Lijkt dan wel een luxe, he? :D

je bent weer lekker kort door de bocht Shenna. Baby's op die leeftijd (pasgeboren) geven wel degelijk met hun huilen wat aan. Ze zijn nog niet zo dat ze al verpest zijn door de ouders als ze pas op de wereld zijn. Een baby kan niet net als een groter iemand aangeven wat er is en hun communicatiemiddel is o.a. huilen.
huilen omdat ze dorst hebben, honger hebben, de geborgenheid/warmte van de buik missen, darmkrampjes hebben, een vieze luier hebben, de geluiden om hun heen niet kennen, gevoelig zijn voor de prikkels om hun heen, slaap hebben, moeten wennen aan de voeding die ze krijgen, en wat dacht je van de verwrongen houding waar de baby in geperst zijn bij de bevalling om door het baringskanaal te passen daar hebben kinderen geboren d.m.v. een sectio caesarea minder last van.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:43

Shenavallie schreef:
@ Winnitou: Ik zal vanavond met de les even vragen hoe laat er gestart wordt zondag! ;) Er is een dressuurproef en een vaardigheidsproef (kegels met balletjes). Ben benieuwd!!!! :D

ben ook benieuwd, vind het wel leuk om te kijken maar moet wel op een beetje haalbare tijd zijn, moet op de camping verder aan de slag

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:46

LIQUITA schreef:
.
Kreeg de morfine via het infuus. Die er vanmorgen vroeg uit is gegaan omdat ik aan ben blijven hangen. Hahhaa, deed ik expres hoor, nu ben ik er lekker van af. .

Jij als verzorgende had toch beter moeten weten, infuus heb je niet voor niks. Vochttoediening na een operatie is ook voor je herstel beter. neem alleen al het ontgiftigen van je lijf na de aneasthesie....
maar met infuus hadden ze je misschien nog niet laten douchen, alhoewel dat met wat hulp ook wel kan.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:46

Liquita ben je de dag een beetje goed doorgekomen?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:04

Citaat:
Citaat:

je bent weer lekker kort door de bocht Shenna. Baby's op die leeftijd (pasgeboren) geven wel degelijk met hun huilen wat aan. Ze zijn nog niet zo dat ze al verpest zijn door de ouders als ze pas op de wereld zijn. Een baby kan niet net als een groter iemand aangeven wat er is en hun communicatiemiddel is o.a. huilen.
huilen omdat ze dorst hebben, honger hebben, de geborgenheid/warmte van de buik missen, darmkrampjes hebben, een vieze luier hebben, de geluiden om hun heen niet kennen, gevoelig zijn voor de prikkels om hun heen, slaap hebben, moeten wennen aan de voeding die ze krijgen, en wat dacht je van de verwrongen houding waar de baby in geperst zijn bij de bevalling om door het baringskanaal te passen daar hebben kinderen geboren d.m.v. een sectio caesarea minder last van.

HA HA HA, ja ik weet het, maar ik heb zo'n hekel aan dat geluid! Ik weet ook wel dat ze het niet voor niets doen, maar als de ouders (of in dit geval de zusters) er dan niets aan doen.... grrrrrrr! Zoals bijvoorbeeld een kind in een kinderwagen dat ligt te peeuwen, omdat het met blote beentjes in die rotkou zit. Logisch dat het huilt, maar geen moeder die bedenkt: Oh, laat ik het even lekker warm toestoppen (en als je er wat van zegt, kun je of een grote mond krijgen of "het valt wel mee" terwijl moeders er dicht ingepakt bijloopt). Of - zoals op die camping - het kindje wilde wel eens wat anders dan alleen maar in die tent in dat bed liggen. In plaats van het een keer op te pakken en even lekker mee op de arm te lopen tot het rustig is, lieten ze dat "ding" werkelijk urenlang onafgebroken brullen. Dat het onderhand niet schor was is me een raadsel! En ik sta erom bekend dat ik totaal niet van baby's hou, nooit gedaan ook. Natuurlijk, je eigen kind is bijzonder, maar je snapt natuurlijk wel dat we niet voor niets (o.a.) de keuze hebben gemaakt om het bij 1 te houden. Het idee dat ik wéér met die luiertroep en een kinderwagen in de weer moet.... bleh, dan is een paard toch makkelijker! :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:12

winnitou schreef:
Shenavallie schreef:

ben ook benieuwd, vind het wel leuk om te kijken maar moet wel op een beetje haalbare tijd zijn, moet op de camping verder aan de slag

Om 11.30/11.40 sta ik op de lijst voor een dressuurproefje (proef 77) en tussen 14.00 en 15.30 uur zijn de vaardigheidsproeven (die gaan op snelheid, dus niet te zeggen wanneer ik aan de beurt ben. Ik sta ergens in het midden ingedeeld). M'n vader gaat me voorlezen, dus we moeten allebei in pak 1 op de bok en de vaardigheidsproef moet ik alleen rijden := . Ben benieuwd! Vanavond was Sytje weer eens onhoudbaar in de eerste 20 minuten en zelfs tijdens het uitstappen had ze het op haar heupen 8)7 . Tijdens de les moesten we aan de lange zijden in gestrekte draf, dus ik was weer een hele poos bezig om haar rustig te krijgen |o . Ook toen een mede-lesser een keer een klak-geluidje maakte: zoef..... weg was ze :evaw: ! Ik vroeg de instructeur nog of hij niet een andere oplossing had dan ophoudingen maken, waarop hij zei: "Oh ja hoor, die is er wel. Dat heet het slachthuis }:) !". Ik moest er ergens wel om lachen O:) , maar ik weet ook dat hij een hekel aan Sytje heeft, dus het was een beetje dubbel! }:0

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:12

gewoon ff leuk

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:35

ATE schreef:

gewoon ff leuk

en hij kan het wel......
zet hem in ander kleding, kapsel e.d en het ziet er nog goed uit ook
alleen de outfitt al maakt het lekker komisch

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:37

@ Xan: Was wel leuk met de kinderen vandaag op stal, he? Ze hingen aan je lippen toen je van alles over de paarden vertelde! ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:37

Oeps, bedtijd! Morgen weer dik ingepakt op de Dam staan! :D

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:02

Shenavallie schreef:
@ Xan: Was wel leuk met de kinderen vandaag op stal, he? Ze hingen aan je lippen toen je van alles over de paarden vertelde! ;)

ik vond het ook heel leuk om te doen. Geweldig dat ze uiteindelijk ook allemaal op een paard hebben gezeten. En dan die lachende snuitjes, vol trots.
Ook de beeldhoudende heren hebben genoten, ze konden goed zien hoe de kinderen zich ontspanden toen ze eenmaal even op het paard zaten en dan kwam de glimlach.