Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:08

Kleintjes moet je zeker mee uitkijken vooral met hooi/kuil want daar kunnen ze wat dik mee worden en eiwitten/suikers. Maar 1 wortel per dag omdat ze snoepjes krijgt.................................................. Ja sorry, ik vind 't echt hilarisch.....

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:10

Melanie_B schreef:
Haha, sorry... Ik vind dit echt hilarisch... :o '1 wortel per dag omdat ze ook paar snoepjes krijgt'.....

Je moet eens weten hoe ik me paarden voer/wortel en of appels geef :')

Naja als je zag hoe dik ze was toen ik haar ophaalde.... en daarnaast stond ze op een groter weiland met kuil bijgevoerd. Jouw paarden zijn ook niet te vergelijken met Melody, qua training is het veel minder intensief :) .

Kortom ja in die tijd was ik voorzichtig met extra dingen bijvoeren. Ook omdat ik gewoon nog steeds bang ben dat ik iets teveel doe of te weinig of wat dan ook. Als je pas een paard bent verloren ben je heel erg op je hoede met wat je doet en geeft. Prima als jij dat hilarisch vind ;) .
Laatst bijgewerkt door Manon_S op 26-04-13 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:11

Manon_S schreef:
Melanie_B schreef:
Haha, sorry... Ik vind dit echt hilarisch... :o '1 wortel per dag omdat ze ook paar snoepjes krijgt'.....

Naja als je zag hoe dik ze was toen ik haar ophaalde.... en daarnaast stond ze op een groter weiland met kuil bijgevoerd. Jouw paarden zijn ook niet te vergelijken met Melody, qua training is het veel minder intensief :) .

Nee dat kun je niet vergelijken. Maar gelukkig heb ik wel een beeetje verstand van 'hoe te voeren', en ik moet daarom alsnog erom lachen. :D

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:12

Manon_S schreef:
Melanie_B schreef:

Wortels zijn niet zo erg hoor Manon, beter meer wortels dan snoepjes.
Je moet gewoon even de juiste balans vinden en dat is niet erg. Je moet doen wat jij denkt dat goed voelt.

Manon_S

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:13

Dankje Jane, fijn dat er ook normaal op wordt gereageerd :) !

Melanie_B

Accch please..... Ik zeg gewoon hoe ik erover denk en dat ik er wel om kan lachen ja! Ik geef je ook tips en advies maar daar doe je weinig op uit :D

Jane_

Manon_S schreef:
Dankje Jane, fijn dat er ook normaal op wordt gereageerd :) !

Gewoon niet op reageren, doe ik ook niet ;)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:17

Melanie_B schreef:

Jaa bij ons ook haha. Ja paarden kunnen wat dat betreft best veel hebben maar die mini's
die zijn daar zo gevoelig voor, dan heb je echt alles in mini vorm nodig hahah

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:18

Volgens mij na je tips en advies zei ik ook: dankje hier heb ik wat aan? Niks wat er op wijst dat ik er niks mee doe en daarnaast ben ik niet verplicht het op te volgen als iemand mij advies geeft. Ik ben gewoon aan het oriënteren op producten etc.

Maar zoals ik al eerder zei ik stel mijn vragen wel ergens anders. Blijkbaar door vragen te stellen zodat je beest het goed heeft en omdat je geen fouten wilt maken wordt je uitgelachen hier (uitzonderingen daar gelaten).

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:19

Prima Manon, als jij je vragen ergens anders wilt stellen..... Ik hou je niet tegen. :) Aan jou de keus!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:20

Ach mensjessss, neem alles met een korreltje zout. No worriesss

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:20

Take a sisi guys! :9

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:21

Lekkaaah :9

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:26

OHhhh ik wil zo'n helmet camera hebben. Ik ga zaterdag denk ik buiten trainen en ik wil eigenlijk het
zandpad mooi filmen. Kan ik mooi galloperen, sprongetje aan het einde en dan bocht om verder galloperen.
Alleen ja met een telefoon zie ik dat niet zitten hahah en met mijn videocamera mis je toch een hand haha

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:45

Manon, ik vind het heel goed dat je zo bezig bent met het voerbeleid! Daar kunnen een hoop minipaardeneigenaren een voorbeeld aan nemen!

Muesli zou niet mijn voorkeur hebben, zit toch vaak een hoop zooi in.

Wortel kun je best geven hoor. Heb alleen ooit eens horen zeggen dat ze als ze echt veel krijgen, daar ook fris van kunnen worden. Maar ik neem aan dat we het dan hebben over abnormale hoeveelheden.

Ik las hier iets van brood: daar dus wel mee oppassen. Brood kan enorm gaan opzwellen en koliek veroorzaken!

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:01

Broccoli schreef:
Manon, ik vind het heel goed dat je zo bezig bent met het voerbeleid! Daar kunnen een hoop minipaardeneigenaren een voorbeeld aan nemen!

Muesli zou niet mijn voorkeur hebben, zit toch vaak een hoop zooi in.

Wortel kun je best geven hoor. Heb alleen ooit eens horen zeggen dat ze als ze echt veel krijgen, daar ook fris van kunnen worden. Maar ik neem aan dat we het dan hebben over abnormale hoeveelheden.

Ik las hier iets van brood: daar dus wel mee oppassen. Brood kan enorm gaan opzwellen en koliek veroorzaken!

Ja Phil krijgt brood alleen savonds 3 sneetjes. Denk dat net zoals appels hetzelfde is. Appels gisten en brood zwelt op. Maarja nooit iets van gemerkt.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:52

Manon wij geven shets pavo summerfit koeken. Halve per dag. Zitten alle vitaminen en mineralen in en geen suikers en zooi

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:14

@ Nadine: Ja dat heb ik ook gelezen van het brood. Dat krijgt ze ook niet van mij.
@ Sabine: Dat van die koeken had ik ook gevonden, las alleen slechte ervaringen daarover van bokkers.

Ik heb een topic eroverd geopend, maar even afwachten wat mensen geven enzo, misschien dat ik het dan bij de wortels gewoon houd! :)

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:30

Jas heeft modelletje gespeeld!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:32

Mooi Anna!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:32

Wauwie ze blijft mooi ! En de rijfoto's :D!??

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:34

Ja ze ziet er gewoon keer chique uit haha!
De fotograaf wilde voor portfolio Black foto's maken dus geen rij
Komt weer een andere keer !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:35

Mooie foto's Anna!

De shet die bij Roos staat wordt zover ik weet niet bijgevoerd Manon. Die is echt al moddervet van zichzelf en hij krijgt gewoon kuil. Dit weekend of ergens volgende week gaat hij ook gewoon het land weer op. Ik denk dat het met Shets/minipaarden wel moeilijk is want ze worden natuurlijk snel dik, tenminste, Spikkel heeft echt een bol buikje. Ik denk dat je in principe niet heel veel bij hoeft te voeren, zo lang het gras goed blijft en ze daar flink van kan eten... Evt zou je inderdaad van die pavo koeken, eens per dag een halve of een kwart kunnen geven, maar ik denk persoonlijk dat als je haar af en toe wat wortels en een snoepje na het werk toespeelt dat dat genoeg is voor de training die je nu met haar doet

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:39

Ik zou geen eens snoepjes geven als je bang bent voor de suikers. Snoepjes zijn best groot voor zo'n
beestje, en als je der wilt belonen voor een oefening dan worden het er wel veel. Ik zou dan gewoon
een handje biks pakken en dan telkens een korreltje geven, dat zou ook genoeg zijn. Of plakjes wortel
als beloning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:40

Handje biks is idd ook een goede, kan ook 's avonds wel