Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wel lekker voor de plantjes en het land etc!
.
Melanie_B schreef:Haha.. dan is het onnodig om haar muesli te gaan voeren..Maargoed, zal de verkoper wel blij mee zijn.
Vooral voor wat je met haar doet... Ik had 't niet gedaan.
.Manon_S schreef:Ik heb deze op het oog, weinig suikers en lage energiewaarde.
Ideaal voor paarden die licht werk verrichten en snel te dik worden.
http://www.ej.nl/products/10000401/7920012/

Er zit meer troep in dan je denkt. Zou (in het geval van Manon) gewoon kiezen voor een klein beetje brok, en lekker hooi. Heeft zo'n mini ding genoeg aan. Die kleintjes worden gauw te dik, dus moet je echt rekening mee houden. En lekker buiten zetten, zon doet wonderen! En lekker verwennen met wortels, appels en noem maar op!
Goedkoper voor de portomonnee en daar kun je je prima mee redden!Manon_S schreef:Goedemorgen!
Nou idd wat een k,ut weer. Blijft maar regenen. Melody zal lekker nat zijn.
Hopelijk klaart het vanmiddag op!
Even een vraagje voor de kenners onder ons. Om Melody voldoende vitaminen en mineralen binnen te laten krijgen is muesli dan geschikt?
Manon_S schreef:Okee dankje! Daar heb ik wat aan, die ik net in de link liet zien bevat maar 2 procent suiker en is havervrij. Wat dat betreft zal dat wel geschikt kunnen zijn. Ze staat 24/7 buiten, dus dat zit wel goed.
Wortels en appels heeft ze laatst veel gehad maar in appels zitten ook best veel suikers..
Manon_S schreef:Okee dankje! Daar heb ik wat aan, die ik net in de link liet zien bevat maar 2 procent suiker en is havervrij. Wat dat betreft zal dat wel geschikt kunnen zijn. Ze staat 24/7 buiten, dus dat zit wel goed.
Wortels en appels heeft ze laatst veel gehad maar in appels zitten ook best veel suikers..
En anders dan geef je haar meer wortelen. Melanie_B schreef:Liksteen is idd ook wel goed! Alleen moet je goed opletten (vooral als het paard veel op stal staat!) dat ze geen dikke benen krijgen (door de liksteen krijgt het paard dorst --> drinkt veel --> beweegt weinig --> krijgt stal/dikke benen)
Jane_ schreef:Manon_S schreef:Okee dankje! Daar heb ik wat aan, die ik net in de link liet zien bevat maar 2 procent suiker en is havervrij. Wat dat betreft zal dat wel geschikt kunnen zijn. Ze staat 24/7 buiten, dus dat zit wel goed.
Kijk uit met appels! Ik voer ze eigenlijk bijna nooit. Omdat het kan gaan gisten.
Maar eentje is niet heel erg. Wortels zijn super!
.
'1 wortel per dag omdat ze ook paar snoepjes krijgt'.....
Manon_S schreef:Jaa ik nam soms wel eens 1 appel mee naar stal en in klein stukjes gesneden, ze heeft zo'n kleine mond.
Verder heeft ze voornamelijk wortels gehad, 1 wortel per dag omdat ze ook paar snoepjes ernaast krijgt om mee te belonen.
Melanie_B schreef:Haha, sorry... Ik vind dit echt hilarisch...'1 wortel per dag omdat ze ook paar snoepjes krijgt'.....
Je moet eens weten hoe ik me paarden voer/wortel en of appels geef