Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_Roosmarijn_ schreef:LAT voor altijd (tot je oud bent), nee als het echt menens is, lijkt me dat erg lastig. Alleen kan ik me natuurlijk nog geen goede voorstelling maken van hoe het echt is.
_Roosmarijn_ schreef:Zeg Sanne, als je hier dan toch bent.. vertel, wat vindt jij!Trouwen/samenwonen. Wat en in welke volgorde en waarom?
josewoos schreef:Maar Pauline, stel nou dat je dan toch de 'ware' (zover dat bestaat) zou tegenkomen, wil je dan niet veel bij hem zijn?
Dan wil ik daarna graag alleen thuis kúnnen zijn. 
josewoos schreef:_Roosmarijn_ schreef:LAT voor altijd (tot je oud bent), nee als het echt menens is, lijkt me dat erg lastig. Alleen kan ik me natuurlijk nog geen goede voorstelling maken van hoe het echt is.
Nee maar ik denk ook dat je eerst die persoon moet tegen komen om die behoefte te snappen zeg maar...
snappie?
Ik zou ook die behoefte hebben en dan na een tijdje echt willen trouwen. 
josewoos schreef:Maar jij dan Roos? Zou je niet eerst willen samen wonen?

mAnDyXX schreef:En ik juist niet, is bij mijn ouders alleen maar ellende van gekomen.ik vind wel als je een maal zwanger bent je ook wel moet gaan trouwen...
_Roosmarijn_ schreef:josewoos schreef:Maar jij dan Roos? Zou je niet eerst willen samen wonen?
Ik weet het nog niet zo goed. Maar als ik het nu zou moeten zeggen. Ik zou dan eerst trouwen en dan samenwonen denk ik. Elkaar goed leren kennen kan ook zonder samen te wonen. En ik vind het huwelijk dan een stukje veiligehid. Straks ben je al heel ver met elkaar (ook lichamelijk) en woon je al samen, stel je voor dat opeens dan je vriend er vandoor gaat met een ander.. Het huwelijk is dan gewoon een stukje bescherming en de belofte aan elkaar natuurlijk. En ik ben gelovig dus er zijn ook nog wat bijbelse dingen die voor mij meespelen wat betreft het lichamelijk vooral maar die ook voor niet-kerkelijke belangrijk kunnen zijn.