stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:57

Ik heb een briljante ingeving gekregen toen ik vanmiddag in de Hema stond. Ik ga mn menwagen opknappen!! :D Stonden allemaal dingetje waarbij ik dacht "Hé! Dat moet ik zelf best ook kunnen" :)* Ga vanavond even de breedte van een lamoen op stal opmeten en kijken of de mijne ongeveer overeenkomt. Anders moet paps die eerst even wat breder maken :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 18:13

AndreaB schreef:
Ik heb een briljante ingeving gekregen toen ik vanmiddag in de Hema stond. Ik ga mn menwagen opknappen!! :D Stonden allemaal dingetje waarbij ik dacht "Hé! Dat moet ik zelf best ook kunnen" :)* Ga vanavond even de breedte van een lamoen op stal opmeten en kijken of de mijne ongeveer overeenkomt. Anders moet paps die eerst even wat breder maken :)

Een lamoen is bij iederéén verschillend omdat karren verschillende breedtes hebben en verschillende lengtes want ene paard is langer of beweegt groter

Flurk

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 18:17

Kom ik net op wedstrijdterrein en vraag ik hoe laat ik zondag kan helpen was ze beetje in de war want de studenten die de veterinaire controlles doen komen niet dus zij vraagt ben je dierenarts, ik zei nee maar wel paarden ehbo,r zij helemaal blij want nu ga ik alle paarden controleren, leuk komt me ehbo ook weer van pas en kan m,n stetoscoop mooi uit mijn koffer (gelukkig altijd bij mij als ik met de auto ben) dus ipv hindernisrechter deze x veterinair leuk

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 18:19

Is het afzeggen van de wedstrijd toch ergens goed vóór

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:40

Het gaat me meer om de breedte waar ze tussen staan, dus ga even kijken hoe breed die staat bij andere grote paarden. Heb hiervoor een pony gehad, dus vraag me af of Kick er wel tussen zou passen. Wil ook even kijken naar de bokhoogte en lengte tussen schofttuig en zweng. Moet natuurlijk wel enigszins in de buurt van passen komen. Heb namelijk geen verstelbare, dus mn pa zou hem dan aan moeten passen.

Leuk dat je op wedstrijd een leuk klusje gekregen hebt. Veel plezier dit weekend. Komt vast wel goed dacht ik zo! :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 18:42

AndreaB schreef:
Het gaat me meer om de breedte waar ze tussen staan, dus ga even kijken hoe breed die staat bij andere grote paarden. Heb hiervoor een pony gehad, dus vraag me af of Kick er wel tussen zou passen. Wil ook even kijken naar de bokhoogte en lengte tussen schofttuig en zweng. Moet natuurlijk wel enigszins in de buurt van passen komen. Heb namelijk geen verstelbare, dus mn pa zou hem dan aan moeten passen.

Leuk dat je op wedstrijd een leuk klusje gekregen hebt. Veel plezier dit weekend. Komt vast wel goed dacht ik zo! :)

Probeer je lemoen van achter breed te houden dat is makkelijk in de bochten voor je paard

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:19

Het was de bedoeling om enkel recht-toe recht-aan te gaan :P Paps weet er vast wel wat moois van te fabriceren!

Vanavond echt super leuke springles gereden! <3 Zelf had ik bedacht om rustig aan te beginnen met wat drafbalkjes en missssschien een klein kruisje ofzo. Gewoon om mee te beginnen. Alleen toen kwam R. binnen en die heeft er gelijk een heel stuk meer bij gezet :o haha We zijn geeindigd met 3 in-uitjes achter elkaar op ongeveer 50 cm gok ik zo. Toen ik van de week naar L. dr les keek vertelde ik nog dat ik dat echt niet zou durven en vanavond gewoon zelf gedaan. Was nog super leuk ook!! :D Heb er helemaal zin in om snel weer te gaan springen! :D En dat te bedenken dat ik er nog wel zo tegenop zag :o haha

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 22:31

AndreaB schreef:
Het was de bedoeling om enkel recht-toe recht-aan te gaan :P Paps weet er vast wel wat moois van te fabriceren!

Vanavond echt super leuke springles gereden! <3 Zelf had ik bedacht om rustig aan te beginnen met wat drafbalkjes en missssschien een klein kruisje ofzo. Gewoon om mee te beginnen. Alleen toen kwam R. binnen en die heeft er gelijk een heel stuk meer bij gezet :o haha We zijn geeindigd met 3 in-uitjes achter elkaar op ongeveer 50 cm gok ik zo. Toen ik van de week naar L. dr les keek vertelde ik nog dat ik dat echt niet zou durven en vanavond gewoon zelf gedaan. Was nog super leuk ook!! :D Heb er helemaal zin in om snel weer te gaan springen! :D En dat te bedenken dat ik er nog wel zo tegenop zag :o haha

Hee leuk, rn fijn dat je jezelf overtroffen hébt

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 02:44

Ik miste de letters donderdag ook al tijdens het rijden haha. Was lang aan het zoeken, totdat ik besefte dat ze er niet meer waren haha. Desondanks heb ik wel lekker gereden!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 08:30

Desteney_ schreef:
Ik miste de letters donderdag ook al tijdens het rijden haha. Was lang aan het zoeken, totdat ik besefte dat ze er niet meer waren haha. Desondanks heb ik wel lekker gereden!

Letters zijn er al hele tijd niet meer mis ze en hoop dat ze snel opgehangen wórden

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 16:54

Zo vandaag 30 km wezen mennen,lange afstand was super leuk en rit ging ook over motorcross baan was super cool die hoge bulten ook wel beetje eng soms maar alles is goedgegaan. Foto's staan op Facebook.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:41

Ik rij bijna nooit in de buitenbak, dus ik had het niet opgemerkt haha.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 06:11

Wakker geworden vóórdat de wekker af gaat en durf niet meer te slapen, bang dat ik me zo verslaap, stom he?

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:51

Ja ik word ook altijd eerder dan de wekker wakker maar dan 5 min.

Vandaag lekker buitenrit maken!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:42

Dag 2 klussen aan het wagentje zit erop :) Hij is nu helemaal geschuurd en klaar om een lik verf te krijgen. Mn vader heeft nog even samen met iemand gekeken naar het lamoen en over een ander lamoen heen gelegd en die hoeft toch niet aangepast te worden. Het andere lamoen werd gebruikt voor een grote fries, dus neem aan dat Kick dan ook wel moet passen :) We gaan het zien!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:57

Ik weet niet meer welke kleuren ik moet kiezen voor mn wagentje :') 's Zomers geel, knallend oranje, fris blauw, intens roze of azure blauw. Hellup!

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:00

Zalm roze! Of intens roze. Alhoewel oranje ook niet zou mistaan bij Kick.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 16:03

AndreaB schreef:
Ik weet niet meer welke kleuren ik moet kiezen voor mn wagentje :') 's Zomers geel, knallend oranje, fris blauw, intens roze of azure blauw. Hellup!

ik zou voor blauw gaan daar zie je niet zoveel vuil op

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 16:07

Nou gisteren dus op de wedstrijd in Uchelen alle paarden gecontroleerd.
Een erg leuke ervaring en van de 90 starts wel 10 vierspannen dus reken maar uit hoeveel paarden er waren. Sommige paarden waren erg moeilijk te luisteren omdat de hartslag slecht te horen was.
Ik heb veel gehoord en ook 'nieuwe' dingen. Echt erg leuk. Ga het zeker nog eens doen. Wat ook erg grappig was om in de paarden te zien hoe het weer en het terrein was en er toch verschillend mee om werd gegaan. Er waren maar een paar paarden die we voor een na controlle hebben terug moeten roepen. De meeste waren met aanbieden steeds goed. Kortom het was COOL

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:06

Toch jammer dat sommige mensen het nodig vinden om je humeur aan gruzelementen te helpen :n Nieuwe collega kent duidelijk de feedback-regels niet :\ En dan bestempelt ze mij als asociaal :x Handige tips maar in me zak gestoken en de rest lekker van me af laten glijden. En vanavond even stoom afblazen bij mn moeder om mn humeur op te knappen :o

Fijn dat je een leuk weekeinde hebt gehad Flurk! Leuk om zoveel 4-spannen te zien. Vind ik toch het mooiste!

Heb uiteindelijk voor blauw gekozen :) Na de keuze gemaakt te hebben begon ik direct weer te twijfelen, maar de onderlaag is groen, dus dan is blauw het minste werk.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 19:05

Jammer dat niet iederéén tegen kritiek kan,maar aan je humeur heb ik niks gemerkt. Goed gekozen dat blauw, ben benieuwd

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:02

De kritiek was op mij gericht. Zij kon het alleen niet op een normale manier brengen :o Ga nog even nadenken of ik het met mijn werkbegeleider op ga nemen of niet. Zit er nog maar een paar weken en dan verhuis ik naar een andere locatie :)

Gelukkig dat je niets gemerkt hebt :) Knollie heeft er ook niet onder hoeven lijden! Heb een heerlijk lesje met haar gereden. Ze gaat echt steeds beter lopen :+:

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:03

Cool, gister ging ook zo lekker!! :D

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:16

Jazeker!! Daar wordt een mens gelukkig van :D

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:30

Dat gevoel vast houden :D :D :D