** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 5!!!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: ** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 5!!!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:04

incalover schreef:
Melanieetjuh schreef:
Dat zijn nog redelijke punten Lau! Ja

Ja.. Wacho liep buiten ook super goed !

Het was nog binnen of niet Lachen?
Inrijden buiten?

@ Anke, je hebt weer een pm terug.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:59

fryskhynders schreef:
kijk ik heb vandaag buiten gereden samen met een goede vriendin van mij, ze kwam mij ophalen met de trailer!!
Mijn vriend was mee op de fiets (arme jongen)
en hij heeft foto's gemaakt!!

http://picasaweb.google.nl/posthumus.annika

Mooooi man!! Die galopsfoto's !! Kwijl

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:09

Iriis_ schreef:
fallenangel3 schreef:
Valt wel mee hoor... wat gegeten en gedronken om half één was ik thuis, twee filmpjes gekeken (toen kon ik niet meer slapen... was veel te warm! en ik moet en zal onder de dekens liggen Knipoog). De matrix aangezet in de hoop in slaap te vallen, hielp niet, dus uiteindelijk toch maar alles uitgezet... en om de 10 min of korter wakker geworden Clown

Hè, maar als je samen met iemand in bed ligt die je leuk vind dan moet je toch juist in slaap kunnen vallen?! Tong uitsteken In z'n armen ofzo Tong uitsteken Of was het geen hij? Tong uitsteken Of was je een beetje zenuwachtig??

Haha, het was wel een hij Knipoog. Maar ik wordt echt wakker van iedere beweging en ieder geluid, daar heb ik totaal geen last van als ik alleen ben Tong uitsteken. Clown

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:11

Kirsten_S schreef:
fryskhynders schreef:
kijk ik heb vandaag buiten gereden samen met een goede vriendin van mij, ze kwam mij ophalen met de trailer!!
Mijn vriend was mee op de fiets (arme jongen)
en hij heeft foto's gemaakt!!

http://picasaweb.google.nl/posthumus.annika

Mooooi man!! Die galopsfoto's !! Kwijl

Ik had ze gister ook bekeken! Ze zijn leuk! En volgens mij is het bos ook leuker dan hier Bloos

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:12

@ Mel, jullie gaan morgen toch niet het bos in he??

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:14

Sam; Nee.. We gaan gewoon in de bak,

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:15

Heb even de uitslag bekeken van gister. M'n complimenten.. Over het algemeen hebben heel veel het super gedaan zeg!

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:16

@ Iris, ik krijg soms ook het idee dat we bij ons leren om de paarden met kracht naar beneden te rijden. Soms vind ik dat ik met best veel druk al rijd en dan moet ik van N. nog meer druk zetten. En dan probeer ik dat altijd maar maar het voelt soms echt bagger aan.

De laatste keer dat ik les had van Frans moest ik de teugels juist heel los houden, vooral met vooruitrijden. Toen kreeg ik het idee dat ik wat nuttiger bezig was.

Maar ik heb ook niet echt het aan de teugel gevoel... Aglona heb ik laatst dan aan de teugel gereden maar ook niet constant en Grava heb ik goed aan de teugel gereden. Maar Rox aan de teugel?? haha, ik ben al blij als ze der koppie niet in de lucht steekt als een giraffe!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:21

Nouu eindelijk weer op bokt!

We beginnen effe met gisteren! Eerst naar me zus geweest, en daarna naar me oma om te eten! Nou het was weer 'gezellig'! Echt van die domme opmerkingen maken, en ik begin haar steeds meer te haten omdat ze zooo irritant en vervelend doet. Ze kan nooit wat normaal zeggen, en als ze je iets aanbiedt is het op zo'n toon van: moet dat nou echt!
Vind je het logisch dat ze al die pillen slikt, eigen schuld.
Dus ik zei : stop dan met roken. Zegt ze : jaah dan heb je de begravenis eerder! Ik denk: nouu leuk hoor. Doe het dan voor me opa (alhoewel hij er ook een beetje gek van haar word, dat zie je gewoon)
Gelukkig komt waarsch. morgen me opa en oma uit Noorwegen, die effe aan het rondreizen zijn met de extra large camper en effe bij ons op bezoek komen! Lekker gezellig is dat Haha!!

Vandaag moest ik Peerdrijden op Lies beuker! Ik kwam op het paardje PV (ook wel Plat Voet) , en moest met een krukje opstappen Clown (wel beter voor het paardje, maar toch Tong uitsteken) Paard was ontzettend sterk en we moesten achter elkaar stapppen, waar ik al meteen gek van werd omdat die kinderen voor me zo sloom reden.
PV vond het echt moeilijk om aan de teugel te rijden en probeerde steeds onder me vanuit te lopen, door te rennen. Hij liep wel lekker aan de teugel en we mochten met twee andere meisjes een half minuut gaan galloperen Clown Daarna was het alweer klaar.
Uiteindelijk een half uur gereden! Vind het wel een leuk leerpaardje, maar ik merkte dat hij geen kon wijken Clown Logisch als niemand dat doet! Koe
Laatst bijgewerkt door Kirsten_S op 14-04-08 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:22

Ik denk dat het echt meer een samenspel moet zijn. Je moet de teugels niet met kracht strak houden, maar ook niet los gooien. Het is echt contact houden en vooruitrijden. Zodra je voelt dat ze wat gaat nageven kan je iets loslaten. Maar de focus moet niet op de teugels liggen maar op het vooruitrijden.

Ik heb er ook veel moeite mee, maar weet wel zeker dat kracht niet de oplossing is. Het paard moet juist leren dat als hij/zij zich gaat ontspannen dat dat dan in zijn voordeel werkt (nl lossere teugel)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:23

fallenangel3 schreef:
@ Iris, ik krijg soms ook het idee dat we bij ons leren om de paarden met kracht naar beneden te rijden. Soms vind ik dat ik met best veel druk al rijd en dan moet ik van N. nog meer druk zetten. En dan probeer ik dat altijd maar maar het voelt soms echt bagger aan.

De laatste keer dat ik les had van Frans moest ik de teugels juist heel los houden, vooral met vooruitrijden. Toen kreeg ik het idee dat ik wat nuttiger bezig was.

Maar ik heb ook niet echt het aan de teugel gevoel... Aglona heb ik laatst dan aan de teugel gereden maar ook niet constant en Grava heb ik goed aan de teugel gereden. Maar Rox aan de teugel?? haha, ik ben al blij als ze der koppie niet in de lucht steekt als een giraffe!

Met rox ben ik achter gekomen, dat je echt heeeel goed en lang moet losstappen en draven met een losse teugel. Veel oefeningen doen en probeer te chancheren met de galop, want daar worden ze losser van. En als het goed gaat , loopt ze aan het einde in draf ook aan de teugel en galop ook bijna.

Maar met de springles is de tijd om in te rijden veeeel te kort en loopt ze helemaal niet aan de teugel!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:24

ROFL

PV, die ken ik wel.. Tong uitsteken Haha! Wel jammer dat je achter elkaar aan moet Gestoord Zou helemaal knettergek worden! Bloos
Kreeg je nog leuk commentaar? Dat je het goed deed?

Oh.. wat jammer dat het zo moet lopen met je oma.. Echt niet leuk. Ik ken dat, alleen bij mij is het anders.. aangezien ik met 1 opa & oma helemaal niet meer mee omga Knipoog.

Wel super dat je andere opa & oma komen vanuit Noorwegen! Haha! Leuk zeg!

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:24

Melanieetjuh schreef:
Heb even de uitslag bekeken van gister. M'n complimenten.. Over het algemeen hebben heel veel het super gedaan zeg!

Hoeveel punten moet je hebben voor winst in de Z???

Wel zonde dat Sabina zulke lage punten had.... 160! Ach gut

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:25

fallenangel3 schreef:
Melanieetjuh schreef:

In de Z weet ik het niet.. Knipoog
maar Kirsten dacht iets van 200?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:27

Melanieetjuh schreef:
ROFL

PV, die ken ik wel.. Tong uitsteken Haha! Wel jammer dat je achter elkaar aan moet Gestoord Zou helemaal knettergek worden! Bloos
Kreeg je nog leuk commentaar? Dat je het goed deed?

Oh.. wat jammer dat het zo moet lopen met je oma.. Echt niet leuk. Ik ken dat, alleen bij mij is het anders.. aangezien ik met 1 opa & oma helemaal niet meer mee omga Knipoog.

Wel super dat je andere opa & oma komen vanuit Noorwegen! Haha! Leuk zeg!

Jaaa , maar het is gewoon de makkelijk dingne, hakken laag , rug recht. en omdat het de eerste keer nogal moeilijk is met al die kinderen en die krijgen extra aandacht. Ze zei wel dat hij het heel goed deed, en echt ze best deed.

Jaaa word er echt gestoord van, we krijgen er echt genoeg van.

Vet leuk jah Haha!! , ze komen nu vanuit Spanje waar ze heeeel lang hebben gezeten, en waren toen effe naar duitsland omdat de fietsen van hun niet goed waren en ze effe langs de fabriek gingen.
Ze gaan waarsch. voor het eerst met de camper naar Rusland Clown !

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:28

Zo leuk! Haha!
Over Rusland gesproken.. Bloos
Maar broer gaat binnen kort naar Rusland! Bloos! Haha!

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:29

Kirsten_S schreef:
fallenangel3 schreef:

Met rox ben ik achter gekomen, dat je echt heeeel goed en lang moet losstappen en draven met een losse teugel. Veel oefeningen doen en probeer te chancheren met de galop, want daar worden ze losser van. En als het goed gaat , loopt ze aan het einde in draf ook aan de teugel en galop ook bijna.

Maar met de springles is de tijd om in te rijden veeeel te kort en loopt ze helemaal niet aan de teugel!

Ik vind Rox zeker in het begin veel fijner om met een lossere teugel te rijden. Dan gaat ze vaak wat lager lopen!! Maar van Nicole moet ik er dan al heel snel oppaken Boos!.... als ik dan zo door blijf rijden dan merk ik dat ze al heel snel in protest gaat (sterk wordt!).

En Frans zei toen ook, Rox heeft echt even de tijd nodig om wat losser te worden en vooraal bij het vooruit rijden de ruimte nodig dus 'handen naar voren'... toen ik tegen hem zei dat ik mijn handen echt niet verder naar voren kon doen zei die ook echt heel droog 'ja, dus die teugels een stuk langer'... En als ik die methode bij Nicole probeer dan zegt ze bijna meteen 'je moet de teugels niet zo los gooien' terwijl dit bij Frans juist wel heel overdreven moest... dus Sammie is een beetje in de war Koe

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:30

Eerst moesten we in een rijtje en toen mocht ik met een ander meisje eruit, om los te rijden en zelf dingen te doen.

Eigenlijk wou ik nog langer galoperen en doorwerken, want hij kan echt mooi lopen als je wat moeite ervoor doet.
Maar hij was echt sterk rechts, en merkte echt dat ik daar heel erg aan gaan 'trekken' en mee ga doen. Dus daar lette ik op, zodat ik wat meer los, vast momenten had .
Met dat paardje kan je wel lekker je handen naast elkaar houden, omdat die best makkelijk daarmee is.

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:30

Melanieetjuh schreef:
fallenangel3 schreef:

Je hebt in de Z een winstpunt als je 204 hebt, volgens mij! Knipoog

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:31

Melanieetjuh schreef:
Zo leuk! Haha!

Ohh leuk man!! Lijkt me wel supppeer koud Tong uitsteken!

Gaat die daar voor vakantie of om te rijden?!

Ahtnamas

Melanieetjuh schreef:
Zo leuk! Haha!

Wat gaat hij daar doen dan?

Melanie_B

Lisette waarom doe je de F8 niet met Troy?

Melanie_B

fallenangel3 schreef:
Melanieetjuh schreef:
Zo leuk! Haha!

Wat gaat hij daar doen dan?

Wedstrijden rijden. Lachen

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:33

Liisette_ schreef:
Melanieetjuh schreef:

Je hebt in de Z een winstpunt als je 204 hebt, volgens mij! Knipoog

Komt omdat er meer onderdelen inzitten toch?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:33

Ik vind Rox zeker in het begin veel fijner om met een lossere teugel te rijden. Dan gaat ze vaak wat lager lopen!! Maar van Nicole moet ik er dan al heel snel oppaken Boos!.... als ik dan zo door blijf rijden dan merk ik dat ze al heel snel in protest gaat (sterk wordt!).

En Frans zei toen ook, Rox heeft echt even de tijd nodig om wat losser te worden en vooraal bij het vooruit rijden de ruimte nodig dus 'handen naar voren'... toen ik tegen hem zei dat ik mijn handen echt niet verder naar voren kon doen zei die ook echt heel droog 'ja, dus die teugels een stuk langer'... En als ik die methode bij Nicole probeer dan zegt ze bijna meteen 'je moet de teugels niet zo los gooien' terwijl dit bij Frans juist wel heel overdreven moest... dus Sammie is een beetje in de war Koe[/quote]

Ik denk dat frans iets meer weet hoe Rox in elkaar zit. Ze heeft dat echt nodig, omdat ze zoo opgekropt heeft gelopen in de lessen. Waaarschijnelijk omdat Nicole dat met Dominga wel doet , denkt ze dat het ook bij Rox helpt. Je moet het echt doen anders duurt het nog langer voordat ze nagefelijk wordt.