Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:12

Zoo we zijn snel klaar vandaag. Alleen mijn collega was een btj sloom aan het doen want vrienden van haar waren er. Maarjaaa we zijn nu dan tog klaar.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:13

i agree with the people above me :)

Ooooo mensen wat ben ik moe en uitgeput! Heb me afgelopen week 1,5 week beetje teveel ingespannen denk ik, beetje overdreven eigenlijk xD Maarjaaaa

Nog maar 1 weekje stage, wat zal ik het missen! Maar school is ook wel weer chill, lekker niet meer 6 dagen in de week werken en dan op zondag/zaterdagavond stressig naar Barneveld :)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 22:19

oke dan lijkt het lager op het filmpje
nouja als hij rustig blijft tot 50 moet je dat oefenen. en anders de hindernis neetje verderweg zetten zodat je meer tijd hebt om recht te stellen (op diagonaal als je niet genoeg ruimte hebt)

we're just trying to help ;)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:30

Ik ga het filmpje even bekijken

Edit: ik ga ook mee met het commentaar hierboven. Ik zou het ook echt eerst rustig in draf zover zien te krijgen, drafbalk ervoor en dan rustig in draf erop af rijden en anders evt meteen na de sprong stilzetten zodat die weet dat die er niet als een achterlijke overheen moet. Dit moet je alleen niet elke keer doen want anders kan je zo niet meer normaal doorrijden na de sprong.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 23:04

mn zus heeft een scheurtje in haar enkelband ofzo, dus loopt op krukken/zit in rolstoel en zit de hele dag met been omhoog op de bank, word wel een beetje gek van dr hoor! xD dat ze de heeeletijd thuis is. (vanmiddag gelukkig niet trouwens :P)
ze hinkelt zo raar op haar andere been dat ze daar nu ook last van heeft dus vandaar dat we ook een rolstoel hebben.
hoor de de heletijd boem boem boem boem boem boem boem.
oh katja gaat weer naar de wc xD

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:17

Heb deze sprong 2 keer gedaan. 1 x ging goed fout maar hij moest er nog even goed over. was al lang blij dat ie het sprong. wist ik veul dat ie zo hard ging. hij vind het gewoon te leuk sorry

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:20

hahahaha daar ben ik ook geweest xD Ingescheurde enkelbanden. Ik kan alleen echt niet stil zitten, ik was maandags begonnen op me nieuwe werk, en 'savonds enkelbanden dus ingescheurd.... toen nog paard gelongeerd voordat ik met de auto naar huis ging xD (ja ja ik dacht ben gewoon door me enkel gegaan gaat wel weer over, vrij hoge pijngrens) en toen ik dinsdags wakker werd kon ik ineens niet meer op me voet staan.... hmm misschien toch maar langs de dokter xD was die dag vrij omdat ik dus ook naar de tandarts moest dus ik na 1,5 uur rustig aan beetje rondhobbelen in huis toch maar op me fietsie naar de tandarts geweest en smiddags naar de huisarts(met me pa met de auto) Wilde eigenlijk fotos laten maken maar was het te dik voor.... dus na n week weer terug nee was niet gebroken(gohxD) maar zeker wel ingescheurde enkelbanden :S (Die week ook gewoon verder gewerkt, achter de kassa zittend) en toen was het een periode van fysio enzo.... inmiddels is de kritiekste tijd over maar mijn enkels (allebei) zijn wel zo verdomde slecht dat ik dr regelmatig door zwik :S Ik weet nog goed dat de fysio heel raar keek toen ie zag hoe scheef mijn voeten hingen als ik ze ontspande xD hahahahahaha " oeh jij hebt niet echt sterke enkels he?" "uhm nee niet echt" xD

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:22

Marieke, je hoeft geen sorry te zeggen hoor :P Ik denk alleen wel dat het verstandig is om hier niet zelf mee aan te knoeien maar om alleen met begeleiding te springen. Hij gaat waarschijnlijk rennen omdat hij het moeilijk vind, en het kan zijn dat het toen je er op zat niet hard voelde, daarom is het goed om iemand te hebben die je begeleid en dus kan zeggen dat je hard gaat op het moment dat het gebeurd :)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:22

En nu gaat ik me bed in!! Weltruste allemaal

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:29

Maar dat heeft een vriendin okk en die springt ook zo 130 onder zadel

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 23:31

je hoeft geen sorry te zeggen hoor marieke, we willen alleen wat tips geven :)

haha nouja ze kan er echt niet op staan, het was idd ook te dik om helemaal goed te kunnen zien en ook foto's gemaakt, maar ze waren of helemaal gescheurd (raar idee.. spieren helemaal gescheurd..) of iedergeval een stuk ofzo..
ze was aan het volleyballen en iemand liep op dr in, zij viel ene kant op en haar enkel boog de andere kant op ofzo..

haha had ik eerste keer bij de giropraactor ook
"probeer je schouders te ontspannen".
"uhm dit is ontspannen"
"oh.. en hoelang heb je hiermee rond gelopen?!"
"uhmm sinds vorige keer dat ik bij fysio geweest ben... 5 jaar..?"
"......"
whaha xD
Laatst bijgewerkt door _Lucy op 14-01-12 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 23:34

Dat je hoog kan springen betekend niet perse dat je iemand er goed bij kan begeleiden (niet verkeerd bedoelt tegenover je vriendin)
en als je met een jong beestje bezig bent wil je wel proberen het meteen goed te doen, is vervelend als je hem dingen weer opnieuw moet leren enzo. toch?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:46

Nee dat snap ik maarhad gewoon eveneen trots moment, omdat ie eerst gewoonnog niks kon

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:22

Nou Kees en ik zijn net een hele poos bezig geweest om op google maps te proberen die stal in spanje te vinden, maar die is niet te vinden. En ook als we het invoeren in de tomtom ofzo doet die het ook niet. Ze zijn hier bang dat die stal niet bestaan zegmaar. En ik wilde denk ook nog reageren op een andere die op de site van yardandgroom staat en die is wel te vinden op google maps. Maarja geen zorgen voor nu, nu ga ik naar me bedje toe.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 03:31

@linda nooooit na een hindernis stilzetten , das t domste wat je kan doen!!!! Als ze dat onthouden lig je er na iedere sprong naast, een bij ons op de manege kent dat ook!!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:48

Ik heb vrijdag voor de kerstvakantie gesprongen met mijn hafje. Onder begeleiding van iemand. Maar goed. De bak was nogal blubsie maar niet glad ofzo. Even 85 cm gesprongen :D Zo blij. Was hoogste wat ik heb gedaan. Op manege deden we dat nooit zo hoog.

Over enkelbanden weet ik ook nog wel een verhaal.
april 2010 kreeg ik een aangezichtsverlamming. Hier kun je dat mooi zien: Afbeelding
En toen in Mei 2010 ging ik terug voor een test naar het ziekenhuis. Daar werd gezegd dat het voor 90% beschadigd was. Dus naar huis. Ik met de honden in de tuin aan het klieren. Even alle teleurstelling of hoe je ook maar mag zeggen eruit gooien. Toen ben ik dus door mijn enkel gegaan... Mijn been stond nog aardig recht en mijn voet lag op z'n zij op de grond. Auwtsj.
Toen kon ik niet echt meer lopen, maar wel doen. Zijn we nog naar ziekenhuis gegaan. Was echt dik. Dus foto's konden nog net gemaakt worden. Kreeg uitslag: Nee het was niet gebroken, ook niet gescheurd. Maar dat had niet veel gescheeld. Ze waren zo ontzettend uitgerekt dat ze op punt van scheuren stonden :+
Dus ja. En ik had een week later familiedag waar we moesten fietsen en lopen enzo. Dus moest ik in een bakfiets en in de rolstoel :')

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:05

Britt_Sisi schreef:
@linda nooooit na een hindernis stilzetten , das t domste wat je kan doen!!!! Als ze dat onthouden lig je er na iedere sprong naast, een bij ons op de manege kent dat ook!!

Wij hebben een paard op de manege die is ZZ springen geweest, die gaat vaak zo achterlijk hard over de hindernis. Die moeten we dus soms voor de hindernis op een volte zetten, en dan over de sprong zodat die niet zo'n aanloop kan nemen en dan na de hindernis stil zetten zodat die niet zo achterlijk hard verder gaat en reageert op jou hulpen. Dus het zou echt wel per paard verschillen hoor.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:30

Bedoel je Concorde? Daar heb ik nog nooit over gehoord om hem stil te zetten na de hindernis... Die moest je wel inderdaad via een volte aansturen op de hindernis en daarna de volte weer doorrijden zodat hij niet teveel tempo kan maken. Heb ook 2x op hem gesprongen en toen moest ik het ook zo doen maar stilzetten niet hoor.
Laatst bijgewerkt door EllaBellaah op 27-09-24 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:38

Volgens mij moest Marjo dat een keer doen toen ze op Concorde aan het springen was....

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 12:57

Hmm vervelend Ella, ik zou idd proberen het met hem er over hebben dat jij het heel erg vervelend vind (ik vind het ook een beetje respect loos..)
Ookal komt hij er al lang, hij is toch een gast.. (Lijkt mij)
Hij is toch ook niet zo vaak bij jou dat hij niet even een keer iets anders kan eten?
Wij ontbijten op zondag ook met een crossantje (ik word net geroepen :+) maar zo niet nouja dan niet..

En dan zou je bijvoorbeeld best een keer een pistoletje voor hem kunnen kopen omsat je weet dat hij dat lekker vind, maar het lijkt mij dat hij zich best kan aanpassen..

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:04

Ja in de vakantie hebben we het gedaan, toen was hij een paar dagen hier dus hebben we 4broodjes in 2dagen gegeten bij het ontbijt, maar die dingen houd je gewoon niet een week goed als de verpakking eenmaal open is. Op wintersport deed hij het ook al (alleen daar was geen mac) toen had hij maar vast 4 diepvriespizza's gehaald want alles wat mijn oom kookte was vies, terwijl wij allemaal dol zijn op zijn eten. Hij proeft het niet eens! Hadden we met z'n allen een mega pizza gemaakt, met 3 verschillende dingen er op, de ene kant hawaii, de andere kant met kazen etc maar die was ook vies 'want er zat paprika op'. Ik eet ook wel eens iets bij hun wat ik niet lekker vind maar ik eet netjes mijn bordje leeg hoor, zijn moeder heeft haar best gedaan met koken denk ik dan altijd maar. En dan zegt hij altijd gewoon jamaar ik lust heel veel niet en dat kan ik ook nog wel begrijpen dat hij een moeilijke eter is en daar wil ik me ook wel enigszins aan aanpassen maar hoe moet dat later gaan dan? Moet ik me dan altijd maar aan hém aanpassen met koken en hij niet aan mij?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:14

Ah me broertje is echt nog verdrietig dat het uit is met ze vriendin, hij kijkt de hele tijd verdrietig enzo. Egt zielig...maarja ik weet niet wie het nou uit gemaakt heeft want hij wil er niet over praten....

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 13:16

Op de laaste vraag is mijn antwoord NEE!
Heb je hem ook al duidelijk gemaakt dat jij je WEL elke keer aanpast voor hem en hij nooit voor jou?
Misschien gewoon een keer een beetje hard zeggen dat je dat zat bent? Het klinkt nie zo aardig maar daar komt het wel op neer, en misschien gaat ie er dan wel een beetje over nadenken..?

En van die broodjes, ja dat kan idd best zo af en toe, maar dat kan hij niet elke keer verwachten (als je nog een keer broodjes wil bakken, je kan vaak ook bij de supermarkt los broodjes pakken en dan even opwarmen in de oven ;) )

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 13:20

En ik zou zeggen, als hij het eten niet lekker vind kookt hij toch lekker een keertje? (Voor jullie allemaal dan he)
Dan vind hij het ook niet leuk als jij zegt dat je het vies vind en liever iets van me mc haalt..
Ik zou het niet eens durven zeggen als ik bij iemand ander eet! Als je het niet lekker vind eet je wat minder, maar je gaat niet daarna ergens anders eten halen..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:45

Ella.. niet mee gaan samenwonen ;) en het niet proberen te veranderen. Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt maar hij kiest zijn eigen oplossing... en dat zegt wat over hem.