KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:22

Wel frustrerend idd jetske! Gister was ik eigenlijk voor het eerst tevreden met mijn proeven, en dan heb ik ook lekker 3 winstpunten. Volgens mijn moeder speelt het nu gewoon mee dat ik mijn punten al heb, en dan minder strak en gespannen wordt. Dus misschien heb je toch een beetje onbewuste spanning idd jetske.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:27

Ik denk het, weet het niet zo goed.
Bewust gespannen ben ik nooit echt voor dressuur omdat het niet echt mijn sport is en ik het er gewoon 'een beetje' bij doe.
Ondanks dat kom ik regelmatig (bijna altijd eigenlijk, de laatste tijd) met tranen in mijn ogen van frustratie mijn dressuurproeven uit. Ik probeer wel minder kritisch te zijn, mnaar het gaat gewoon altijd zo belabberd :\

Jetske

Re: KHNS instructie week 8 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:28

Oja, nog wat beeldmateriaal:
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:29

Vitalis_ schreef:
Filmpjes zien er netjes uit Antal! Lijkt me echt moeilijk zo'n groot paard.

Leuk die clinic Damelza! Filmpjes zien er ook goed uit.

Netjes van je wedstrijd, Jill!

Jetske, echt balen van je weigering! Maar wel mooi dat je gevoel verder wel goed is.

Vanavond heb ik weer dressuurles. En zaterdag heb ik mijn laatste cross voor het seizoen. Ik hoop het goed af te sluiten met een foutloze cross en springen. :)

Mooi dat je klaar bent!

Succes alvast voor volgende week in Bathmen :D !

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:34

Jetske_ schreef:
Ik denk het, weet het niet zo goed.
Bewust gespannen ben ik nooit echt voor dressuur omdat het niet echt mijn sport is en ik het er gewoon 'een beetje' bij doe.
Ondanks dat kom ik regelmatig (bijna altijd eigenlijk, de laatste tijd) met tranen in mijn ogen van frustratie mijn dressuurproeven uit. Ik probeer wel minder kritisch te zijn, mnaar het gaat gewoon altijd zo belabberd :\

Misschien moet je je dan volledig inzetten voor de dressuur, ipv 'een beetje erbij doen' :D Ik ben ook weleens zwaar gefrustreerd hoor, maar ik stel (vooral tijdens het indoorseizoen) niet al te hoge doelen en dan hoop ik dat er niet zo'n druk op ligt. Lukt meestal niet hoor, maar dat is een ander verhaal :')
Lukt thuis die aanleuning wel fijn als je er iets meer power instopt?

Gave foto's hoor, superlassie 8-)

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:37

Dankje Jetske! :)

Leuke foto's van Hattem!

Misschien dat ik van de winter ook nog een dressuurwedstrijdje ga doen. Maar dat wordt eerst nog heel hard trainen. Ik vind het alleen altijd zo frustrerend die punten. Maar dat komt ook wel omdat ik bijna geen dressuurwedstrijden rijd denk ik.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:46

Ja alleen ben je niet bang dat het dan nog frustrerender wordt, omdat je vorige x al zei dat je het gevoel dat je door zijn gangen niet echt kon scoren toch?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:50

Jill_ schreef:
Misschien moet je je dan volledig inzetten voor de dressuur, ipv 'een beetje erbij doen' :D Ik ben ook weleens zwaar gefrustreerd hoor, maar ik stel (vooral tijdens het indoorseizoen) niet al te hoge doelen en dan hoop ik dat er niet zo'n druk op ligt. Lukt meestal niet hoor, maar dat is een ander verhaal :')

Hmm zou kunnen ja, ik ga er van de winter iig hard aan werken. Ga flink wat wedstrijden starten.
Heb as en de week daarop beide weekeinden een dressuurwedstrijd, vind ik persoonlijk al heel wat :Y)

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:53

Jill_ schreef:
Ja alleen ben je niet bang dat het dan nog frustrerender wordt, omdat je vorige x al zei dat je het gevoel dat je door zijn gangen niet echt kon scoren toch?

Ja dat denk ik wel, dat het weer zo frustrerend wordt. Maar het ging gisteren weer zo goed, en dan heb ik weer moed om te gaan. Maar je hebt wel gelijk dat ik denk dat ik door zijn gangen niet echt kan scoren.
Maar ik had in mn sgw vorige week zaterdag wel bij de ene jury een 7 voor mijn algemene galop. Dat geeft me ook wel weer moed maar ik had in totaal 171 punten, en een 5 voor de stap. Ik vind het maar lastig ;)
Ik ga nog eens even mijn coupon erbij pakken kijken wat er allemaal op staat.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:57

Maar je kan toch ook wel jury's treffen die door die wat mindere gangen heen kunnen (of liever gezegd willen) kijken? Je weet maar nooit

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:00

Jetske_ schreef:
Maar je kan toch ook wel jury's treffen die door die wat mindere gangen heen kunnen (of liever gezegd willen) kijken? Je weet maar nooit

Ja dat heb ik tot nu toe 1 keer gehad. Ik kan het altijd proberen.

Ik zit even op mijn coupons te kijken van barchem. Dat waren twee jury's op 1 proef. Dat is ook wel leuk want dan kan je het verschil zien tussen de jury's. Ik heb in ieder geval al 3 keer een 5 op de gebroken lijn. Dat moet beter. Alleen heel fijn dat er helemaal niks op die ene coupon staat :S

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:01

Jetske_ schreef:
Jill_ schreef:

Hmm zou kunnen ja, ik ga er van de winter iig hard aan werken. Ga flink wat wedstrijden starten.
Heb as en de week daarop beide weekeinden een dressuurwedstrijd, vind ik persoonlijk al heel wat :Y)

PRIKKER :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:06

Vitalis_ schreef:
Jetske_ schreef:

Ja dat heb ik tot nu toe 1 keer gehad. Ik kan het altijd proberen.

Ik zit even op mijn coupons te kijken van barchem. Dat waren twee jury's op 1 proef. Dat is ook wel leuk want dan kan je het verschil zien tussen de jury's. Ik heb in ieder geval al 3 keer een 5 op de gebroken lijn. Dat moet beter. Alleen heel fijn dat er helemaal niks op die ene coupon staat :S

Op dingen als figuren kan je idd wel scoren!

2 jury's is wel leuk idd, ik had dat zaterdag ook, maar die waren behoorlijk eensegzind: niet genoeg veruiming in de middendraf vonden ze beide -geheel terecht-, dat hij naar binnen viel op een paar voltes -was ook waar-, verder geen commentaar en best goede cijfers.
we hadden 187 bij de ene jury en 192 bij de ander

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:06

Jill_ schreef:

^)

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:09

Jetske_ schreef:
Jill_ schreef:

^)

O:)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:10

Belediging voor alle dressuurprikkers }:0 :z
Afbeelding

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:11

Nee joh
En free doet ook altijd zo met afgroeten
Er stond daarbij gister op mijn coupon, wel nagevelijk houden :')
Laatst bijgewerkt door Jill_ op 01-11-10 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:13

De jury's zater kwa punten niet heel ver van elkaar af met 171 en 175. Maar kwa punten per onderdeel waren niet veel dingen hetzelfde.
Ik heb dit opgeschreven voor mezelf van mn proef wat beter moet:
gebroken lijn moet groter
middendraf moet ruimer (kan nu nog niet helemaal)
rechtergalop moet beter
de stap moet beter middenstap ook (stappen doet hij niet echt)
halve grote volte links en rechts kwam ik niet uit op de x
E afwenden en arbeidsstap moet beter
overgang arbeidsstap moet beter
afwenden A en halthouden en groeten
stap 5
galop ene jury 5 andere jury 7 (wie heeft het nou goed?)
impuls
het rechtgerichte ontspannen en in aanleuning gaande paard
rijvaardigheid en effect van de hulpen

Zo das een hele waslijst daar moet maar eens aan gewerkt worden :o

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:15

Als ik ga groeten lig je echt dubbel :')

draven ... stap-halt, ik doe poging tot nagevelijk houden, doe 1 hand los om te groeten, pony doet kop in de lucht en loopt weg :') ik dan snel mijn teugels weer pakken en doen alsof het de bedoeling was weer zo snel weg te rijden.
En dan staan er dingen op mijn coupon zoals 'langer stilstaan', 'nagevelijk houden' etc

Edit: oke, bovenstaande is wel in het slechtste geval, over het algemeen gaat het wel iets genuanceerder :=
Laatst bijgewerkt door Jetske op 01-11-10 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:16

175 is niet ver van winst af, ik bedoel als je een gebroken lijn beter rijd scheelt dat zo weer 2 punten, paar andere dingen netter en dan kan je vast wel op winst uit komen :j

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:18

Henrike: daar valt aan te werken :) ! en met 171 t/m 175 zit je er idd niet heel ver vanaf, dat zijn maar een aantal 6jes/7jes meer!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:19

Middendraf kunnen wij ook nog steeds niet hoor _O-

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:20

Haha Jetske ik vind het altijd wel grappig.
Free heeft ook wel eens toen ik mijn arm naar achter deed zijn hoofd omlaag getrokken om aan zijn been te krabben, leek net of hij ook groette :') 'Paard groet mee'

Vitalis_

Dankjullie :)

Ik denk ook wel dat er nog aan te werken valt, we gaan heel hard ons best doen en het gaat ook weer steeds beter :). En binnen is het natuurlijk op zand, dat werkt ook wel weer in ons voordeel dan gras :)

Jetske :')

Jill_

Middendraf is mijn lievelingsonderdeel