Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:09

he gevraagd commentaar; nou daar gaan we dan..

Je draait niet alleen je teen naar buiten, je hele knie/onderbeen! Pony klettert gigantisch op de voorhand. Kan een momentopname zijn maar gewicht is duidelijk geconcentreerd op voorbeen. Ik vind het eruit zien alsof je de pony in de krul trekt, zie mond open. Ziet er totaal niet ontspannen uit.
Je hebt je handen rechtop maar ik zie totaal geen vriendelijkheid. Het lijkt ook wel alsof het zadel wipt...
Zou er niet trots op zijn Nagelbijten / Gniffelen

Kijk, ik kan jou commentaar geven. Bij vorige ruiter zou ik dat niet durven. Kan waarschijnlijk nog veel van haar leren. Jij kunt je nu verdedigen, dat kan vorige ruiter niet.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:24

Mijn been vliegt alle kanten op omdat die pony te klein is voor mij en ik daar met sporen reed en dat normaal níet doe. Daarom ligt mijn onderbeen er daar níet netjes bij en dat weet ik. De pony hing daar erg dus daarom lijk ik misschien zo gespannen? En alsof het zadel wipt...? Maar goed, dat commentaar was meer naar Rianne bedoelt omdat ze om de foto vroeg. Maar toch bedankt, en ik zal er voortaan op letten. Kan de tips altijd gebruiken.

En trouwens, ik ben er best wel trots op hoe ik nu rij. Voorheen was het echt de tenen naar buiten en piano spelen en het zag er niet uit.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:41

evita_ schreef:

Je draait niet alleen je teen naar buiten, je hele knie/onderbeen! Pony klettert gigantisch op de voorhand. Kan een momentopname zijn maar gewicht is duidelijk geconcentreerd op voorbeen. Ik vind het eruit zien alsof je de pony in de krul trekt, zie mond open. Ziet er totaal niet ontspannen uit.
Je hebt je handen rechtop maar ik zie totaal geen vriendelijkheid. Het lijkt ook wel alsof het zadel wipt...

Kijk, ik kan jou commentaar geven. Bij vorige ruiter zou ik dat niet durven. Kan waarschijnlijk nog veel van haar leren. Jij kunt je nu verdedigen, dat kan vorige ruiter niet.

okeey ik zal even uitleggen waarom die "pony" haar mond open heeft, het is namelijk mijn paard. (een haflinger is nog altijd een paardenras) Ylze heeft dat als trekje, ze praat met haar lippen, ze doet het zelfs met een halster om dus dat heeft niks te maken met de hand van Nadine. ze beweegt haar mond dan ook niet maar haar lippen, daar zit een groot verschil tussen.
Ze loopt inderdaad op de voorhand, in die tijd hong ze nogal op de hand en je kunt duidelijk zien dat Nadine bezig is ylze goed te krijgen. Het zadel wipt ook absoluut niet, misschien dat dat zo lijkt door het dekje eronder en de schaduw maar je denkt toch niet dat ik een niet passend zadel op Ylze leg?
verder vind ik het ronduit belachelijk dat je eerst je commentaar gaat zitten geven en daarna haar gaat zitten uitlachen Nors opkijken ik bedoel kom op zeg! doe even zielig, zij zet er tenminste een foto op. best als jij commentaar hebt maar daar ga je niet iemand om zitten uitlachen en zeggen dat je er niet trots op bent, nou wil ik jou rijstijl ook nog wel eens zien.
ik ken Nadine heel erg goed en heb haar vaak les gegeven. Uiteraard zijn er dingen die beter kunnen maar om te zeggen dat ze niet trots moet zijn op haar rijden Scheve mond echt ze rijdt vet netjes en trekt absoluut niet in de mond anders had ze dus echt niet op mijn geliefde paard mogen rijden.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:03

het grote verschil tussen de ruiter op de haf en de zz ruiter is.
Dat de zz ruiter met gevoel rijd. de beweging voeld. en alles tot in de puntjes door hefet wat t paard doet. en de genen op de haf. probeerd goed te zitten, waardoor het een verkrampt beeld geeft. en die absoluut niet in balans op het paard zit.

en in de dressuur gaat het om balans, schoonheid en harmonie

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 08:52

xjildou schreef:
evita_ schreef:

okeey ik zal even uitleggen waarom die "pony" haar mond open heeft, het is namelijk mijn paard. (een haflinger is nog altijd een paardenras) Ylze heeft dat als trekje, ze praat met haar lippen, ze doet het zelfs met een halster om dus dat heeft niks te maken met de hand van Nadine. ze beweegt haar mond dan ook niet maar haar lippen, daar zit een groot verschil tussen.
Ze loopt inderdaad op de voorhand, in die tijd hong ze nogal op de hand en je kunt duidelijk zien dat Nadine bezig is ylze goed te krijgen. Het zadel wipt ook absoluut niet, misschien dat dat zo lijkt door het dekje eronder en de schaduw maar je denkt toch niet dat ik een niet passend zadel op Ylze leg?
verder vind ik het ronduit belachelijk dat je eerst je commentaar gaat zitten geven en daarna haar gaat zitten uitlachen Nors opkijken ik bedoel kom op zeg! doe even zielig, zij zet er tenminste een foto op. best als jij commentaar hebt maar daar ga je niet iemand om zitten uitlachen en zeggen dat je er niet trots op bent, nou wil ik jou rijstijl ook nog wel eens zien.
ik ken Nadine heel erg goed en heb haar vaak les gegeven. Uiteraard zijn er dingen die beter kunnen maar om te zeggen dat ze niet trots moet zijn op haar rijden Scheve mond echt ze rijdt vet netjes en trekt absoluut niet in de mond anders had ze dus echt niet op mijn geliefde paard mogen rijden.

Nadine en Sandra zaten volgens mij ook Andele uit te lachen omdat ze piano handen had! Dus waarom mag Zij wel Andele uitlachen en Eva niet een klein beetje lachen om haar commentaar! Wat doen we allemaal moeilijk jonges! En Bovendien vroeg Nadine ook om Commentaar en van Commentaar kun je leren!!!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 08:54

evita_ schreef:

Ik ben het met sommige dingen van Eva wel eens! Zo vind ik het ook erg sterk dat het lijkt alsof je die haflinger erg in de krul trekt en niet gewoon vraagt om nageefelijkheid. Zo komt er namelijk meer rust in en lijtk het al veel relaxter. Heb je misschien wat meer rijfotos want aan 1 foto kan ik niet veel beoordelen, want zelf heb ik bij Andele ook meer fotos gegeven om zo te laten zien heo zij rijd. Want dat kan ik niet zo aan 1 foto zien (ook al ken ik je persoonlijk, alleen is het rijden al veel te lang geleden geweest dat ik dat van jouw heb gezien!)

Ik moet wel toegeven dat je je handen wel mooi rechtop hebt! Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:23

Ik heb die Andele nóóit uitgelachen. Zoals ik al véél vaker heb gezegt: het is iets wat me opviel!

En ik rij daar helemaal niet gespannen, al helemaal niet op die Haflinger. Op die Haflinger rij ik zo soepel als wat, zo voelt het voor mij altijd. En Rianne, hoezo denk je dat ik haar in de krul trék? Misschien lijkt het zo om haar lippen, wat Jildou al had vertelt? En daar hing ze heel erg!

Omg.. Ik laat binnenkort nog wel wat foto's plaatsen. Maar eerst wacht ik jouw foto's af.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:30

Het voelt nu alsof ik alleen word afgekraakt omdat ik 1 opmerking maakte over die Andele.
Laatst bijgewerkt door Sence op 24-11-06 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:42

Het lukt me helaas niet om de foto weg te halen. Ik vroeg om commentaar, over mijn handen.... Niet om de rest Lachen

En ik dacht dat Jildou alles ook wel een beetje goed had uitgelegt?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:08

En als jullie nog meer commentaar gaan geven, geef dan commentaar waar ik iets aan heb! Hoe ik het kan verbeteren. En niet alleen negatief wat ik allemaal verkeerd doe.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:11

Omg jullie weten bij god niet waar jullie over praten jullie hebben haar nog nooit in het echt zien rijden en het slaat gewoon nergens op.
Aan 1 foto kun je niet in een oogopslag zien hoe ze rijd en bij die andela kun je het wel zien want rianne heeft meerdere foto's sorry hoor maar ik sta hier echt versteld van van dat mensen van bokt zo belachelijk kunnen reageren hoe rijden jullie zelf dan wel niet?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:14

En onze instructeur zegt juist dat ze soepel in de hand is je kan het niet aan een foto zien.
Sorry maar al die commentaar slaat nergens op.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:02

Zoals ik al eerder zei kan ik alleen goed dingen zeggen als ik meer fotos heb! En ik kraak niet iemand af, ik geef gwn mijn mening over hoe ik het er op die foto vind uitzien! Het lag niet aan die lip van de haflinger maar gewoon aan de manier van hoe je de teugels hebt en hoe de hals eruit ziet!

Nouja boeie, ik vind dat we erover op moeten houden!! Genoeg commentaar gegeven op zowel Nadine haar foto als mijn fotos!

We kunnen beter ergens anders over commentaar geven dan over elkaars rijgedrag, zo blijft dit topic ook een beetje aardig! Bloos

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:11

ik vind het trouwens heel knap van jullie om op 1 foto commentaar te geven! dat was misschien 1 seconde. Ga maar eens met zijn allen een uurtje rijden en dan elkaar helpen! Dat is altijd leuk en leerzaam.
Ben zelf Z2 ruiter maar als ik soms foto's zie van mezelf denk omg ik rijd bixie ofzo!!! Foto's zegge niet veel!
Respect voor Andele, ze heeft meerder paarden in de hogere dressuur gereden! die kan dus echt wel rijden!

positief bedoeld jongens

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:13

sheilarianne schreef:
Zoals ik al eerder zei kan ik alleen goed dingen zeggen als ik meer fotos heb! En ik kraak niet iemand af, ik geef gwn mijn mening over hoe ik het er op die foto vind uitzien! Het lag niet aan die lip van de haflinger maar gewoon aan de manier van hoe je de teugels hebt en hoe de hals eruit ziet!

Nouja boeie, ik vind dat we erover op moeten houden!! Genoeg commentaar gegeven op zowel Nadine haar foto als mijn fotos!

We kunnen beter ergens anders over commentaar geven dan over elkaars rijgedrag, zo blijft dit topic ook een beetje aardig! Bloos

Als die haf aan de teugel loopt, dan loopt ze altijd zo Nagelbijten / Gniffelen Ook bij jildou zelf. En hoe ik de teugels heb, ik rij daar met dubbele teugels en ze hong, misschien dat het daarom zo leek.

Maar goed, dankje we houden er idd over op. Lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:14

Harinaatje schreef:
ik vind het trouwens heel knap van jullie om op 1 foto commentaar te geven! dat was misschien 1 seconde. Ga maar eens met zijn allen een uurtje rijden en dan elkaar helpen! Dat is altijd leuk en leerzaam.
Ben zelf Z2 ruiter maar als ik soms foto's zie van mezelf denk omg ik rijd bixie ofzo!!! Foto's zegge niet veel!
Respect voor Andele, ze heeft meerder paarden in de hogere dressuur gereden! die kan dus echt wel rijden!

positief bedoeld jongens

Je hoort hier ook niemand zeggen dat ze niet kan rijden. Het was gewoon opvallen over de handen Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:28

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 31-01-19 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:13

zwarteroosje schreef:
Ik kan geen foto zien omdat is wss weggehaald is. Ik zal dr een van mij plaatsen. Let hierbij vooral op ik heb privéles waar mijn gehele basishouding en andere basis dingen worden gecorrigeerd, omdat toen ik net van de manege ophield met lessen de basis gewoon te gammel was. Commentaar geven mag, houdt ook rekening ik ben nog een beginner/iets gevorderd. Het rijden wil gewoon niet altijd en daarom heb ik privéles van de eigenaar waar ik verzorg!

http://pic40.picturetrail.com/VOL387/6882973/13216702/195951900.jpg
Ik op Milton zonder zadel.
Eigen commentaar, armen heb ik zo omdat mijn halstertouw te kort was.

Meer rijfoto's volgen ik moet nu eerst naar school!

Misschien kan je beter foto's plaatsen van als het zadel erop ligt dan ziet het er anders uit.
Maar ik vind het een leuke foto ook leuke pony.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:14

zwarteroosje schreef:
Ik kan geen foto zien omdat is wss weggehaald is. Ik zal dr een van mij plaatsen. Let hierbij vooral op ik heb privéles waar mijn gehele basishouding en andere basis dingen worden gecorrigeerd, omdat toen ik net van de manege ophield met lessen de basis gewoon te gammel was. Commentaar geven mag, houdt ook rekening ik ben nog een beginner/iets gevorderd. Het rijden wil gewoon niet altijd en daarom heb ik privéles van de eigenaar waar ik verzorg!

http://pic40.picturetrail.com/VOL387/6882973/13216702/195951900.jpg
Ik op Milton zonder zadel.
Eigen commentaar, armen heb ik zo omdat mijn halstertouw te kort was.

Meer rijfoto's volgen ik moet nu eerst naar school!

Haha magda *LOL* mijn commentaar weet je allang, dus ga het niet herhalen. En over dat Commentaar bij nadine haar foto, dat is allang opgelost via msn en PB Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:18

.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:26

[/quote]

Ja nou ik zal je wat vertellen :d dat benne er niet veel foto's Huilen voor de meeste schaam ik me diep en dan heb ik het over 9/10 van de foto's![/quote]

Ach joh niks van aantrekken Lachen.
Als je ze wil laten zien doe je dat toch lekker Lachen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:28

.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:30

We zijn allemaal ooit een keer begonnen Knipoog

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:33

Daarom veel gevorderden hebben vast ook wel om ons gelachen Lachen.
Maar he je leert ervan en later rij jij misschien wel wedstrijden Lachen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:36

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 31-01-19 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt