doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

confetti

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:56

Ik heb best leuke ideeen Haha!

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:53

Ja, ik kijk zelf gewoon waar ik aan moet oefenen. Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:59

ik ga in de lessen het oefenen zodat het er de volgende wedstrijd niet staat!! Tong uitsteken en ook mn houding vind ik daardoor ver vooruit gegaan Haha!

cynhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:02

Heb vroeger mee gedaan, maar ben gestopt...
En nu wil ik wel weer mee doen Knipoog

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:09

Als er echt nuttig commentaar opstaat (wat eigenlijk altijd zo is) kan je er echt mee vooruit gaan inderdaad.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:16

na aanleiding dat ik hoor dat je wel met eigen paarden mag rijden .. ga ik het vragen Clown ik ga dus 11 feb caprill rijden .. en het mag van de eigenaresse van mn vp met haar paardje Haha! dus vragen op de manege of het mag en dan neem ik die .. het is namelijk zo dat de paarden op de manege wat moeizaam springen Tong uitsteken dus dan ontlast ik ze een beetje Haha!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:32

De vorige keer met ponykamp moest mijn vriendin voor mij, maar 'n deel van de proef was de jury met de schrijfster aan 't kletsen en had niet opgelet, toen had ze gewoon maar wat 6-en en 7-ens neergezet, toen was Chantal (die vriendin) 1e geworden ofzo, omdat de jury gewoon niet had gekeken, ook niet echt eerlijk
Maar het jaar daarvoor met ponykamp hadden we echt zo chagrijnige jury! Omdat we 5 minuutjes achterliepen op schema gaf hij bijna iedereen lage punten, iemand die wij hadden zien rijden, die z'n pony netjes nageeflijk had lopen en al, geen een foutje, had het niet gehaald! Nou, dan ligt het toch echt aan de jury Ja Scheve mond

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:33

smurffie schreef:
na aanleiding dat ik hoor dat je wel met eigen paarden mag rijden .. ga ik het vragen Clown ik ga dus 11 feb caprill rijden .. en het mag van de eigenaresse van mn vp met haar paardje Haha! dus vragen op de manege of het mag en dan neem ik die .. het is namelijk zo dat de paarden op de manege wat moeizaam springen Tong uitsteken dus dan ontlast ik ze een beetje Haha!

Ik zou het ook best wel 'ns willen doen, wij hebben 'n paar springpony's op de manege, eentje kan makkelijk 1.50 halen Haha! En de pony waar ik meestal op rijd kan ook goed springen, alleen gaat ie voor 'n superlaag kruisje al in galop, dus de hele tijd inhouden, want hij kan het wel makkelijk halen in draf Clown

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:43

nou het probleem met onze paarden is dat hun benen het niet aan kunnen .. vandaar dat ik het op pebbels wil rijden Knipoog

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:56

Als wij teveel springen gaan ze ook kreupel lopen..wij springen af en toe wel in de les alleen niet giga hoog. Met speciale springlessen gaan we wel hoger maar die zijn maar 2x per jaar. En we hebben 4 springwedstrijden per jaar. Maar nog geen caprilli, ben benieuwd wanneer we dat ook gaan doen...Lachen

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:00

Dat zou mij ook wel super lijken, Caprilli Haha!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 08:40

@Smurffie, bij ons mag ook op eigen paarden gereden worden, maar die rijden dan wel in een aparte klasse, omdat die over het algemeen veel meer rijden dan iemand die 1 keer per week lest. En het is natuurlijk harstikke leuk om met je vp mee te kunnen doen Knipoog
Proefjes rijden is natuurlijk een jurysport en ze punten natuurlijk niet allemaal hetzelfde. De ene punt hoger dan de andere. Als wij merken dat een jury erg streng is geweest, dan is het helaas de eerste en laatste keer dat deze heeft gejureerd op onze manege, het moet natuurlijk wel leuk blijven. En begrijp me niet verkeerd, natuurlijk zijn er altijd bij die niet voldoende scoren.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:52

Ik vind het altijd wel fijn als er op het protocol wat geschreven wordt, ik ken mijn zwakke dingen (volte bij A of C 10 meter worden altijd 15 meter hihi) Dat soort dingen. Ik ben er hard op aan het oefenen. Ik rijd op een lease pony van iemand, en iedereen begint gelijk altijd al tegen me: OOh je zit op Cali dat is lekker makkelijk. Het is duidelijk dat die mensen er nog nooit op gereden hebben want hij is moeilijker te rijden dan dat het er uit ziet. Maar ik heb wat met het beest en zo vormt het altijd een uitdaging, vind ik leuk!! Eigen paarden en Manegepaarden rijden allemaal door elkaar

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:23

Ik heb zaterdagavond mijn F6-B, maar bij ons zijn eigen paarden en manegepaarden bij elkaar. Lachen

Ik ga op een manegepaard, moet geloof ik tegen 4 of 5 eigen paarden. Ja

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:36

Sander_ succes Lachen.. Laat je het even weten hoe het is gegaan.

Ik ben trouwens erg benieuwd wat iedereen voor zijn proefje betaald? Hoorde dat hier ook erg veel verschil in zit. Ik betaal zelf 6 euro

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:35

Dankje. Ik ook 6,- Ja

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:04

Wij betalen op de manege €10...best veel gezien de €6 die jullie betalen... Scheve mond

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:05

rijd nu f5..

Ik betaaal maar €5,50

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:13

Wij betalen 9 euro voor een proefje en 4 extra als het om een diplomaproef gaat. Maar dan mag je wel een half uur inrijden, je proefje rijden en daarna nog even uitstappen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:14

M_hOrse schreef:
Als er echt nuttig commentaar opstaat (wat eigenlijk altijd zo is) kan je er echt mee vooruit gaan inderdaad.

Bij mij stond er deze keer dus echt niets nuttigs op mijn protocol, wat ik echt heel erg jammer vind want wil graag weten waar ik meer aan kan doen. Ok weet het zelf ook wel maar door een objectief iemand wordt er toch anders naar je gekeken.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:10

ik rij ook vaker dan iemand die niet naast de manege nog rijd .. ik doe en en .. maar k heb nooit ergens anders gereden .. er is ook iemand met een eigenpaard maar niet op de manege .. je merkt wel dat we de laatste paar wedstrijden minder zakken in overstelling tot anderen ... maar verder rijd er ook iemand die al 10 jaar te paard is en ik 6 jaar .. die rijd ook veel sneller door die proeven Tong uitsteken

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:27

Bijn ons is het inschrijfgeld 10 euro en diplomarijden 5 euro erbij. Zelf losrijden en uitstappen en de dag ervoor mogen we, als het nodig is, invlechten, en dat vinden ze leuk om te doen. Het is wel zo, dat iedereen een plaatsingsstrik krijgt en meestal worden er nog extra dingen weggegeven.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:06

hammie schreef:
Wij betalen 9 euro voor een proefje en 4 extra als het om een diplomaproef gaat. Maar dan mag je wel een half uur inrijden, je proefje rijden en daarna nog even uitstappen.

Dat is bij ons ook gewoon... eigenlijk vanzelfsprekend, want zonder losrijden e.d. zijn de resultaten beduidend minder, lijkt me.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:54

Wij betalen altijd €10, dus niets extra's als het een diploma is!!! Gelukkig niet...vind het een beetje vreemd eigenlijk. En wij moeten altijd de dag van de wedstrijd wassen en invlechten. En wij mogen gewoon losrijden en uitstappen...is toch niet meer dan logisch Verward Je moet er gewoon rekening mee houden als er nog meer op die pony moeten...

Ik moet trouwens de F8 op Carolina...vind ik best leuk maar het duurt best lang voor ze los is...gelukkig ben ik de enige op haar!! Als het slecht weer is moet ik om 16.20 en als het goed weer is moet ik om 14.36...Haha!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:05

wij 6 euro ook gewoon als je diploma moet rijden. eerst was het iets in 3,50 voor los zonder diploma ofzo en 6,50 voor diploma ongeveer